MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / De MusicMeter-evaluatie

zoeken in:
En daar zeg je wat Louis2703............. sommigen zitten inderdaad helemaal niet te wachten op ellenlange stukjes.

Ruby1966 schreef:
(quote)

Ik kom daar toch ook vaak (net nog even een kleine steekproef genomen bij verschillende films) berichten tegen als: Fijne film en Een mooie film of Mooie scenes....als enige reactie. Verder wordt er ook veel op elkaars berichten gereageerd op een manier die in mijn ogen verdacht veel lijkt op slowchat.....

En zo begon deze discussie vanmorgen...kwantiteit over kwaliteit.....

Ik snap niet zo goed waarom Musicmeter nu opeens zo negatief benaderd moet worden. Moviemeter is net zo'n site.

En met dezelfde users zal boekmeter ook zo'n site worden.

aERodynamIC schreef:
sommigen zitten inderdaad helemaal niet te wachten op ellenlange stukjes.
Oh

Lin
Louis2703 schreef:
(quote)

En met dezelfde users zal boekmeter ook zo'n site worden.

en dat ze dan maar veel lol mogen hebben met nutteloze, hersendodende KO's

VanDeGriend schreef:
(quote)
Oh

Sommigen niet. Anderen daarentegen weer wel Rob. Ik wacht met smart op een concertrecensie.

VanDeGriend schreef:
(quote)
Oh

Even een toevoeging, de meeste jongeren zoals ik. En is deze site niet bedoelt om mensen de muziek te laten ontdekken? Dacht t wel. Daar vallen ook jongeren onder.
Die lange berichten zijn knap maar niet altijd even leuk.

Lin schreef:
(quote)

en dat ze dan maar veel lol mogen hebben met nutteloze, hersendodende KO's

De eerste games zijn al gelanceerd

VanDeGriend schreef:
(quote)
Oh

Foei

rayman schreef:
Sommigen niet. Anderen daarentegen weer wel Rob. Ik wacht met smart op een concertrecensie.
Tis wel een punt ergens. Zo'n stukje schrijven ben je even mee bezig maar de motivatie zakt wat als er weinig notie van genomen wordt. Nou ja...binnenkort Tool...dat is redelijk populair hier...

Louis2703 schreef:
(quote)

Hier ben ik het helemaal mee eens, ik zag ook een paar berichten staan van Zachary. Volgens mij is dat een recensist. Maar van veel jongeren kun je gewoon niet verwachten dat ze hele krantenberichten gaan schrijven over bepaalde albums. Ikzelf vind het soms dodelijk vervelend om van die ellenlange berichten te moeten lezen. Ik vind meestal een goed argument en het aantal sterren genoeg.

Ik zie dit nu toevallig twee keer en het doet een beetje pijn aan mijn ogen.. het is volgens mij recensent. Resensist klinkt een beetje hazes-achtig

En de meeste berichten met één woord of gewoon een smiley mogen van mij ook verwijderd worden, om op de discussie terug te komen.

orbit schreef:
(quote)

Ik zie dit nu toevallig twee keer en het doet een beetje pijn aan mijn ogen.. het is volgens mij recensent. Resensist klinkt een beetje hazes-achtig

Het gaat erom dat je het begrijpt, ik wist trouwens echt niet hoe je het schreef ik heb t van aERo overgetypt.

Maar die korte berichtjes, dan heb je gelijk de helft van alle berichten weg, en sommige discussies, als je alles meteen verwijderd en ertussenuithaald lopen helemaal niet meer. Dus die berichten hebben wel degelijk nut.

orbit schreef:
het is volgens mij recensent

Heb je gelijk in De andere versie is de "popie-variant" die eigenlijk niet klopt (maar belanden we nu niet langzamerhand in het topic slappe zever?

We hadden dit kunnen zien aankomen, ander topic. Misschien ook een idee om op moviemeter te openen, daar wordt nog meer gel*ld vind ik persoonlijk.

Louis2703 schreef:
(quote)

Het gaat erom dat je het begrijpt, ik wist trouwens echt niet hoe je het schreef ik heb t van aERo overgetypt.

Maar die korte berichtjes, dan heb je gelijk de helft van alle berichten weg, en sommige discussies, als je alles meteen verwijderd en ertussenuithaald lopen helemaal niet meer. Dus die berichten hebben wel degelijk nut.

Nu moet je ze ook gewoon laten staan, maar in het vervolg vind ik het niet eens zo'n slecht idee. Vooral bij topics over albums.
Berichtjes als "véét man!" of "helemaal toppie" bezorgen me ook kalknagels trouwens. Moviemeter staat daar ook vol mee, en meestal bij dezelfde dubieuze films... Een site wordt daar wel lelijker van in ieder geval Maar hele lappen tekst waar niemand tijd voor heeft vind ik dan weer het andere uiterste, hoeft ook zeker niet!

orbit schreef:
(quote)

Nu moet je ze ook gewoon laten staan, maar in het vervolg vind ik het niet eens zo'n slecht idee. Vooral bij topics over albums.
Berichtjes als "véét man!" of "helemaal toppie" bezorgen me ook kalknagels trouwens. Moviemeter staat daar ook vol mee, en meestal bij dezelfde dubieuze films... Een site wordt daar wel lelijker van in ieder geval Maar hele lappen tekst waar niemand tijd voor heeft vind ik dan weer het andere uiterste, hoeft ook zeker niet!

Jij kiest de middenweg, kan ook.

Nieuwe users weten dat toch niet of kreeg je daar een berichtje over? Nou in ieder geval, bijna niemand houd zich daar aan. Iedereen zegt wel eens "idd" "chille CD" oid. Ik vind dat dat wel moet kunnen, als je als het geen bevestiging is van iemand er maar een argument achter plakt.

Ik vind vooral de topics van artiesten als Paris Hilton, Rihannna en andere 13 in een dozijn artiesten irritant. Bij deze artiesten zijn gewoon minimaal 10 pagina's gevuld met dit soort smilies. Deze smilies worden altijd geplaatst nadat iemand het desbetreffende album goed vind.

Ook de proteststemmen of hoe je het ook moet noemen zijn bij deze artiesten vrij irritant. Een soort van "zie mij lekker laag stemmen op deze hoer" gevoel krijg ik daarbij.

Van mij mag dan daar ook strenger voor opgetreden worden. Niet iedereen is in staat om een gedegen stukje neer te schrijven, en bij de bekende albums is het meeste er al neergezet. Maar een volwaardige zin mogen we in tussen toch wel verwachten.

Waarom kijk je bij die Paris Hilton dingen als je je er toch alleen maar aan ergert? Ik heb wel betere dingen te doen met mijn tijd....

Klumpie schreef:
Ik vind vooral de topics van artiesten als Paris Hilton, Rihannna en andere 13 in een dozijn artiesten irritant. Bij deze artiesten zijn gewoon minimaal 10 pagina's gevuld met dit soort smilies. Deze smilies worden altijd geplaatst nadat iemand het desbetreffende album goed vind.

Ook de proteststemmen of hoe je het ook moet noemen zijn bij deze artiesten vrij irritant. Een soort van "zie mij lekker laag stemmen op deze hoer" gevoel krijg ik daarbij.

Van mij mag dan daar ook strenger voor opgetreden worden. Niet iedereen is in staat om een gedegen stukje neer te schrijven, en bij de bekende albums is het meeste er al neergezet. Maar een volwaardige zin mogen we in tussen toch wel verwachten.

Hier heb je inderdaad gelijk in. Ik vind dat Jowietje serieus genomen moet worden, ieder zijn muzieksmaak. Als je het niet leuk vind zet je er neer dat je het niet leuk vind + reden en dan stem je.

gemaster schreef:
Waarom kijk je bij die Paris Hilton dingen als je je er toch alleen maar aan ergert? Ik heb wel betere dingen te doen met mijn tijd....

Ik heb er toevallig gisteren naar gekeken en ik kwam tot de conclusie dat er inmiddels 8 pagina's gevuld waren. En in die 8 pagina's stond precies hetzelfde met waar het op pagina 1 mee begon.

neo
Ik snap ook niet echt waarom mensen zich druk over maken.
Voor mij is een onzinnige slow chat KO discussie even interessant als een serieus bedoelde discussie bij een album van het soort muziek wat buiten mijn straatje ligt. Maar dus eigenlijk lees ik bitter weinig op deze site en kan ik niet echt een mening over vormen hoe 'erg' het is.

Misschien een idee om het te verbeteren. We zouden een symbolische prijs kunnen uitreiken aan MuMe gebruiker van de week/maand.

Deze MuMe gebruiker zou bijvoorbeeld, de symbolische prijs, kunnen winnen door zinvolle/leuke/goede recensies bij albums neer te zetten of door een leuke concert recensie geschreven te hebben.

Deze gebruiker krijgt dan een eervolle vermelding op de voorpagina van MusicMeter.

zooitje zever verwijderd...

het idee van hierboven is dus op zich wel goed, maar er moet even over de uitvoering nagedacht worden.. geen Knock-out vormen ofzo dus.

Volgens mij is "inhoudsvol" verkeerdelijk vertaald naar "lange berichten". Berichten hoeven niet lang te zijn om inhoudsvol te zijn, inhoudsvolle berichten zijn ook niet noodzakelijk inhoudsvol.

Ik moet ook niet van elke user in minstens 6 paragrafen beschreven zijn waarom hij een album leuk vindt, maar aan heeft niemand wat. Het is gewoon contextloze junk. Fijn dat er één van de bijna 10000 gebruikers om een opmerking moet lachen, maar wat heeft de rest er aan ? Vooral ook maar hopen dat niet iedereen de opmerking leuk vindt.

Niemand heeft wat aan die berichten, behalve dan de poster zelf, die daarna even fier in het "persoonlijke mijlpalen" topic kan gaan verkondigen dat hij 333 berichten geplaatst heeft, waarna er dan drie mensen opmerken dat dat de helft is van 666, waarna er weer vijf mensen opgewonden om die opmerking moeten lachen.

Zoals ik eerder al zei, je post iets binnen een community. Eerst even afwegen of er iemand is die wat met je bericht kan aanvangen zou een hoop zever sparen vermoed ik.

Kos
Even my 2 cents:

*Ik denk inderdaad dat de mods op moviemeter een stuk strenger optreden, maar dat komt ook omdat de vraag naar strenger beleid daar groter is vermoed ik.

*het aantal posts bij knock-outs in verhouding tot het totale aantal posts op forum is hier wel wat groter denk ik.

* je kunt zeggen 'maakt dat nou uit, als anderen dat toch leuk vinden' , maar het gaat ook om de uitstraling van de site naar nog-niet leden en users.

Erg interessante discussie. Ik heb hier wel een reactie op te geven. Het heeft mij als persoon wel aan het denken gezet. Op een of andere manier voel ik me wel een beetje aangesproken namelijk. Voor de site MusicMeter ben ik wel bereid om me op aantal punten te gaan "verbeteren".

De volgende punten pak ik er even bij:

aERodynamIC schreef:
En ik weet dat mijn stukken nu niet bepaald altijd juweeltjes zijn (ik heet geen Zachary), maar ik tracht bij alle albums waar ik op stem wat te schrijven en bij de favorieten zelfs net even wat meer..... wat dat aan gaat voel ik me ook niet aangesproken

Dit vind ik al een heel belangrijk punt. Alles wordt vergeleken met de schrijfkunst van Zachary Glass. Toegegeven, die heeft echt als een kunstenaar geschreven, maar wat me opvalt is, is dat hij steeds als voorbeeld genoemd wordt. Niet iedereen kan zo schrijven als hij! Dus vergelijk niet alles met hem. Ik ben zelf ook absoluut (verre van dat zelfs) geen sterschrijver. Maar ben wel bereid om er meer moeite voor te gaan doen om deze site wat interessanter te gaan maken voor anderen.
Van de week kwam L_T_B met deze recensie. Gezien de reacties blijkt wel hoeveel behoefte hieraan is. Als meer mensen dat zouden doen, dan zijn we al een hele grote stap verder, denk ik. Maar niet iedereen heeft een geweldig schrijftalent en dat is ook prima natuurlijk. Maar probeer (vooral bij albums) inhoudelijke berichten neer te zetten. En Aero, je schrijft altijd prima berichten bij albums, je krijgt mij (en vele anderen) vaak nog nieuwsgierig.

Louis2703 schreef:
Ik vind het allemaal een beetje gezeur, op de site zijn veel echte muziekkenners actief, die willen dan ook een beetje afleiding (denk ik tenminste) en gaan als afwisseling een KO doen. Best toch? Als je er last van hebt kom dan niet meer op musicmeter, start een eigen site en verbied muziekgames.

Het KO-onderwerp.

Hier voel ik me zeker aangesproken, omdat ik destijds met Jaren 80 KO ben begonnen (en ik weet niet in welke mate de KO's aanwezig waren voordat ik hier kwam). Die KO was wel een succes te noemen. Er werd ook een hoop geouwehoerd, maar hey, het was een spelletje, dus dat moet kunnen toch? Begin aub niet over inhoud bij zo'n spelletje, het is gewoon tijdverdrijf. Alhoewel, het heeft wel degelijk wat inhoud:

musicfriek schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt. Bij meeste KO's is het de bedoeling dat je alleen stemt als je beide nummers kent. Zoals nu bij lange nummers KO en Jaren 90 KO. Ken je nummer niet? Dan zoek je die op en leer je daardoor nieuwe muziek kennen. Is dat dan kwantiteit? Dacht het niet. Je kennis in de muziek wordt alleen maar groter op deze manier en je ontdekt ook nog eens wat

Dat is mijn visie nu van een KO. En daar is toch niks mis mee? Vond het trouwens erg jammer nadat ik dit bericht gepost had, dat er niemand op reageerde. Om namens mezelf te spreken heb ik door de Jaren 90 KO veel nieuwe muziek leren kennen, dus het is zeker ergens goed voor geweest. En ik hoop natuurlijk dat anderen er ook in die mate van hebben kunnen ontdekken/genieten.

BoordAppel schreef:
Niet echt, als zo ongeveer de meerderheid van de berichten bestaat uit 1-0 of iets van die strekking. Zelfs het slappe zever topic heeft al 26 paginas.

Zijn toch moeilijk allemaal kwalitatief hoogwaardige berichten te noemen.

Dit vind ik dus een beetje bullshit. Moet elk bericht kwalitatief hoogwaardig zijn dan? Als je je stoort aan het slappe zever-topic, dan kijk je daar toch lekker niet? Er zijn mensen die het even lekker vinden om tussendoor een beetje te ouwehoeren met elkaar en daar is dat topic voor bedoeld. Het is er niet voor niks, dacht ik. En die 1-0 berichten, tsja, dat krijg je als je een spelletje speelt he?

Onderhond schreef:
Wat betreft mijn rock-gaap smileys, die staan meestal in de KO games, die verder toch al totaal ontdaan zijn van enige inhoud, en dan nog vaak bij een stem (dus een post die er toch al stond). Ik heb al eerder gezegd dat ik niks tegen zo'n topics heb, het probleem is dat die onzin ook in het "zinvolle" deel van de site doordringt.

Totaal ontdaan zijn van enige inhoud??? Hebben ze ooit inhoud gehad dan? Mag je mij vertellen, ik was er niet vanaf het begin bij. En vergeet niet, het is een spelletje!

Onderhond schreef:
15 rockplaten bij de laatste 16

En dit is wel zinvol? En hoe bedoel je dat die onzin (vorige quote) in het "zinvolle" deel van de site doordringt? Noem eens een voorbeeld, ben ik wel benieuwd naar.

Ik merk trouwens ook dat men zich vooral stoort aan de smileys die rond "gestrooid" worden. Die dingen zijn er niet voor niets dacht ik. Ze zijn er om een bepaald gevoel uit te drukken of om te laten zien. Natuurlijk begrijp ik wel dat als iemand wat post bij een album en iemand reageert daar alleen met smiley op, dat dan totaal zinloos is en dat deze dan (terecht) verwijderd wordt. Maar in het forum stoor ik me daar totaal NIET aan eigenlijk. En zeker niet in KO's, wordt de boel alleen maar levendiger van. Maar bij albums ben ik het wel eens dat een smiley een bepaalde zin of woord moet benadrukken en niet zomaar een losse smiley neerzetten.

Uiteindelijke conclusie naar mezelf toe:

- Ik ga mijn best doen om meer en inhoudelijker te schrijven bij albums.
- Ik blijf vrolijk doorgaan met de leuke KO's.
- Proberen te zorgen dat MusicMeter gewoon de allerleukste site blijft die er is!

En ik hoop dat deze evaluatie ook een "wake up-call" is voor anderen. Schrijf leuke recensies bij je favoriete albums en maak mensen enthousiast om er naar te gaan luisteren! Ik zal dat gaan proberen in ieder geval. En als dat niet lukt, dan geniet ik/je gewoon van andermans recensies.

Over de lengte van recensies. Ik heb meestal genoeg aan 1 of 2 zinnen. Als de recensies erg lang zijn, neem ik meestal niet de moeite om ze te lezen. Dus wat mij betreft, houdt het vooral kort maar krachtig. En kort en krachtig is persoonlijk ook het enige wat ik uit een "pen" te voorschijn krijg qua recensie. Maar ik zal eens wat beter mijn best doen.

Op het moment beleef ik erg veel lol aan de ko's. Zeker de lange nummers ko levert erg veel nieuwe muziek inzichten op. En daarvoor was deze site, zeker voor mij, uiteindelijk bedoelt.

musicfriek schreef:
Totaal ontdaan zijn van enige inhoud??? Hebben ze ooit inhoud gehad dan? Mag je mij vertellen, ik was er niet vanaf het begin bij. En vergeet niet, het is een spelletje!

Nee, maar ik heb ook helemaal geen probleem met de KOs. Mensen die in zo'n topic gaan kijken weten dat ze waarschijnlijk weinig zinvolle discussies gaan vinden. Maar dan nog, als ik zoiets zeg als "15 rockplaten bij de laatste 16" probeer ik het meteen aan een post te koppelen waarin ik ook stem.

Met het "slappe zever" topic heb ik wat meer moeite. Het is goed dat zo'n topic er is, ik kom er verder ook nooit, maar zie geregeld wel berichten uit andere fora (en bij album discussies) naar daar verplaatst worden. Het lijkt mij beter dat als mensen bij zo'n albums beginnen zeveren die berichten gewoon verwijderd worden. Wie wil zeveren heeft daar een topic voor, en je creeert zo alleen maar luiheid bij een aantal mensen (want hun berichten worden toch wel door de mods verplaatst).

Wat Zachary betreft, ik denk dat niemand verwacht dat iedereen hier zulke recensies gaat neerpoten. Ik denk dat men hem eerder aanhaalt omdat hij jammer genoeg niet meer post. 't Is uiteraard gissen naar het waarom, maar je kan toch wel vermoeden.

Dit vind ik dus een beetje bullshit. Moet elk bericht kwalitatief hoogwaardig zijn dan?

Nee, maar dat heb ik ook nooit gezegd. Ik pleit gewoon voor wat meer berichten met inhoud en minder voor het type berichten die Onderhond al mooi omschreef:

Niemand heeft wat aan die berichten, behalve dan de poster zelf, die daarna even fier in het "persoonlijke mijlpalen" topic kan gaan verkondigen dat hij 333 berichten geplaatst heeft, waarna er dan drie mensen opmerken dat dat de helft is van 666, waarna er weer vijf mensen opgewonden om die opmerking moeten lachen.

...en die zie je op MuM toch echt veel meer dan op MM. Misschien moeten de mods hier ook strenger optreden tegen dit soort berichten.

titan (crew)
Ik denk dat met dat laatste het grootste deel van het "probleem" zal zijn opgelost.

Ik vermoed trouwens dat de mooischrijvers zich met name gedeisd houden vanwege de kritiek en verwijten die ze krijgen als ze kritisch uit de hoek komen. Dat vind ik eerlijk gezegd een zorgelijker probleem dan al die zogenaamde onzinberichten. Laatst nam ik het op voor het album Around the sun van R.E.M., kreeg ik te horen dat ik me wel erg fanatiek verdedigde voor iemand die niet eens een album van R.E.M. in zijn top 10 had staan............ Dat soort reacties motiveert niet om meer berichten te schrijven.

Verder alle hulde aan musicfriek. Dit soort zelfreflectie is een goede zaak en een aanrader voor iedereen.

Van mij mogen ze strenger worden hoor. Dus als dat voor de mensen hier de oplossing is, dan zie ik geen reden om dat niet te doen.

Dan nog even over Zachary: Ik weet ook niet waarom hij gestopt is. Het hoeft dus niet persé te zijn vanwege het 'dalende niveau' op deze site. Ik heb het gevoel dat Zachary bij al zijn favoriete albums een bericht heeft neergepend en er vervolgens niet meer naar om kijkt. Hij is nu eenmaal niet de man van de discussie, maar van de ondoorgrondelijke poetische berichtjes. En als je zo werkt, dan ben je op een gegeven moment klaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:33 uur

geplaatst: vandaag om 16:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.