MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Mssr Renard
Kalamitsi schreef:
(quote)

Bedankt! Maar ik bedoel een site met alleen maar recensies en dergelijke en geen forum. Mssr Renard, heb jij misschien een tip? Vast wel

Ik gebruik:

Jazzenzo (Nederlands, dus veel Nederlandse jazz)

Jazzwise | Jazzwise (Amerikaas, veel interviews, lijstjes en ook veel reviews)

Jazz Album Reviews - allaboutjazz.com (filteren op label, jaar, etc.)

Soms Bandcamp: Jazz | Bandcamp Daily - daily.bandcamp.com

Ik snap dat je het Hoffman-forum vermijdt, dat doe ik ook. Overkill is ook zoiets.

Verder zijn er talloze blogs zoals:
Jazz Album Reviews — JazzTrail | NY Jazz Scene | Album Reviews | Jazz Photography

Maar met de bovenste drie websites heb ik al meer dan ik aan kan.
jammer dat je ons weer verlaat, maar begrijpelijk. Het is soms wel een beetje een speeltuin hier. Ik mis veel serieuze recensies, die ik op andere sites wel lees. Maar er zijn ook wel weer veel serieuze users, al neemt dat wel af. Bij de jazz, zijn er nog maar 2 of 3 serieuze users, en die zijn ook al bijna nooit meer online.

Kalamitsi schreef:

Bedankt! Maar ik bedoel een site met alleen maar recensies en dergelijke.

Jazz - Music Genre - Album of The Year - albumoftheyear.org en dan kan je per album de recensies vinden (en je kan filteren per jaar).

Mssr Renard
Poek schreef:
(quote)

Jazz - Music Genre - Album of The Year - albumoftheyear.org en dan kan je per album de recensies vinden (en je kan filteren per jaar).

Ziet er goed uit die site. Nooit van gehoord. Ik zie dat ze de scores optellen van bekende reviewsites (allmusic, guardian, Uncut). Het navigeert in elk gavel wel prettig.

Kalamitsi
Wauw heren, dank u allen! (ook namens Kistenkuif). Dan is dit het einde van mijn muziekreis op MM. Het was me een genoegen! Vandaag staat de deur nog open voor de afscheidsreceptie Daarna ben ik pleite. Mijn laatste dans op dwarse disco: Ambitious Lovers - Greed (1988) - MusicMeter.nl

Mssr Renard
De mazzel, Kalamitsi. We zullen je missen. Ik waardeerde je liefde voor en onze gesprekken over oude muziek en vrouwelijke muzikanten in het bijzonder.

Goeie hemel wat een dramatiek weer.

Drama? Waar?

Volgens mij is dit juist geheel zonder drama. Kalamitsi vind het wel mooi geweest en zwaait af. Knap als je daar drama in kan zien.

Ik zag net dat JEB777 zich afgelopen 8 december heeft uitgeschreven. Dat vind ik nou jammer. Weer een Elvis fan minder.

JEB777 has left the building. Hij treedt daarmee in de voetstappen van zijn idool(1) .

Deranged
Arrie schreef:
Drama? Waar?

Volgens mij is dit juist geheel zonder drama. Kalamitsi vind het wel mooi geweest en zwaait af. Knap als je daar drama in kan zien.

Toch vind ik het maar een hoop gedoe allemaal dat terugkomen onder een andere naam om vervolgens nogmaals je departure aan te kondigen hierzo in de MuMe vertrekhal.

Mssr Renard
Deranged schreef:
(quote)

Toch vind ik het maar een hoop gedoe allemaal dat terugkomen onder een andere naam om vervolgens nogmaals je departure aan te kondigen hierzo in de MuMe vertrekhal.

Jullie kunnen dat wel allemaal gedoe vinden en het als drama benoemen. Maar waarom vind je dat dan? Wat maakt het nou allemaal uit? Iedereen mag toch zelf invulling geven aan deze site? Ik vind het nogal veroordelend. En ik heb mijn portie ook wel gehad. Zelfs als je met de stille trom uitschrijft bemoeit iedereen zich ermee. Ik weet niet eens of jullie bijvoorbeeld user Kalamitsi wel kenden en met hem hebben gesproken.

Maar ik zie het al weer. Ik snap ook 9 van de 10 keer niet wat mensen hier nou precies willen en verwachten van je. Zo veel eisen en oordelen. Elke opmerking moet op een zilver schaaltje, anders wordt er gelijk weer gehakt van je gemaakt. Terwijl het over muziek zou moeten gaan. Maar echt interessante recensies lees ik ook steeds minder (is mijn ervaring, geen oordeel).

Disclaimer: bovenstaande is geen beschuldiging of persoonlijke aanval,.

Deranged
Mssr Renard schreef:
Wat maakt het nou allemaal uit?

Denk dat dit nou net de vraag is die jij jezelf mag stellen op het moment dat je wederom dreigt te verzanden in een stukje overdadige internet emotie.

Verder maakt het mij allemaal weinig uit wat anderen doen maar vind het wel opmerkelijk en geef slechts mijn kijk op recente gebeurtenissen.

"er wordt hier nogal veel geleuterd" vond ik ook best veroordelend.

53.155 gebruikers en even zo veel meningen. Dat maakt dat je ook wel eens wat leest wat je niet fijn vindt. Ik vind het alleen maar heerlijk dat MusicMeter zo'n plek is met zoveel verschillende meningen en ideeën en dat je af en toe zelfs nog eens wat leest waar je door geprikkeld wordt. En dat ik zowel de opmerking van Arrie als die van deranged kan liken, omdat ze allebei een kern van waarheid bezitten ook al lijken ze op het eerste gezicht tegenover elkaar te staan. Mag en kan gewoon allemaal.

madmadder schreef:
"er wordt hier nogal veel geleuterd" vond ik ook best veroordelend.

Ik vond het juist herkenbaar en wilde juist reageren in de trant van 'inderdaad, fijn he?'
Heerlijk al dat geleuter

Arrie schreef:
(quote)

Ik vond het juist herkenbaar en wilde juist reageren in de trant van 'inderdaad, fijn he?'
Heerlijk al dat geleuter

Haha, ja! Geleuter

Ik heb er genoeg van. Allemaal van die mensen die niet eens weten wie Mike Patton is en zo. Ik ga...

Kom over een uurtje wel weer terug of zo.

Teunnis schreef:
Ik besef dat ik misschien te veel off-topic ga, maar aangezien het aansluit op de lopende discussie:

Youtube.com - MusicMeter.nl (een video van het altijd geniale Kurzgesagt over online polarisatie).

Dit topic bevat geen berichten. Welke video doelde je op?

Mssr Renard
ZAP! schreef:
Ik heb er genoeg van. Allemaal van die mensen die niet eens weten wie Mike Patton is en zo. Ik ga...

Kom over een uurtje wel weer terug of zo.

Ik moet 23 of 24 zijn geweest. Ik denk rond 2000 dat ik Faith No More echt 'ontdekte', dat was een fase waarin ik ook helemaal ging voor RHCP en Incubus, Deftones, etc. Je kent het wel. Ik kocht heel veel van Faith No More, ik had heel veel cd-singles (ook die met Schützenfest; weg hund!). Met name de croonerzangstem van Mike vind ik gaaf. Zijn soloprojecten vond ik daarom een deceptie. De (toen) veel te dure cd's van Fantomas en Tomahawk had ik ook. Om redenen raakte ik alles (weer) kwijt, dus ik heb dat allemaal niet meer.

Mijn punt: ik begrijp volkomen hoe tof iemand Mike Patton kan vinden. Wat hij is ook tof. Hij doet wat hij wilt, een muzikale rebel.

Nog iets anders: bij de platenzaak waar ik mijn singletjes bij elkaar zoek, zie ik al een tijdje From Out Of Nowhere. Dan denk ik aan jou. Heb je daar interesse in? Dan kan ik het je toesturen.

Mssr Renard
Deranged schreef:
(quote)

Denk dat dit nou net de vraag is die jij jezelf mag stellen op het moment dat je wederom dreigt te verzanden in een stukje overdadige internet emotie.

Goed punt, grote opgave, ik werk eraan. Maar wat voor de één een makkie is, is dat voor de ander niet.

cosmic kid (moderator)
Beste allen, er mag nu wel weer wat minder geleuterd worden.

Graag weer on-topic

Als het nog even mag van de crew:
Mssr Renard schreef:
...Mijn punt: ik begrijp volkomen hoe tof iemand Mike Patton kan vinden. Want hij is ook tof. Hij doet wat hij wil, een muzikale rebel.
Kijk, nu ben ik ineens weer graag op MuMe...
Mssr Renard schreef:
Nog iets anders: bij de platenzaak waar ik mijn singletjes bij elkaar zoek, zie ik al een tijdje From Out Of Nowhere. Dan denk ik aan jou. Heb je daar interesse in? Dan kan ik het je toesturen.
Lief dat je aan me denkt, maar ik heb eigenlijk alles van hen al, qua songs dan.

Gretz schreef:
(quote)

Dit topic bevat geen berichten. Welke video doelde je op?

https://www.youtube.com/watch?v=fuFlMtZmvY0

Onweerwolf
erwku schreef:
uitschrijven

ZAP! schreef:
Mike Patton

Mssr Renard
Hmmmm. ZAP! heeft zich uitgeschreven. Het ga je goed, makker, en misschien tot ziens weer....

Ahh jammer, hopelijk zien we hem weer terug.

Jammer inderdaad. Hopelijk gaat alles goed met je ZAP! en zap je weer snel terug naar MusicMeter.

Jammer, dat Zap! er niet meer is. Hopelijk tot ziens.

Ja, spijtig. Wat ook de reden moge zijn, het ga je goed ZAP!

Dat is idd spijtig. Hopelijk is het een tijdelijke break van ZAP!.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.