MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
Cured
Sietse schreef:
(quote)

Ik blijf het intrigerend vinden dat mensen maar dezelfde onzin blijven uitkramen over muziek zodra het niet binnen hun straatje past.
Got You !

Misterfool
Cured schreef:
Muziek moet je voelen, wiskunde moet je snappen.

Een beetje kort door de bocht zo'n uitspraak. Natuurlijk is muziek emotie, maar soms zijn juist de moeilijkere platen bijzonder emotioneel en diepgravend, als je ze wat tijd gunt. Veel platen die duidelijk dingen om de lach en de traan, zijn nogal eenzijdig en op den duur daardoor ook saai. Maar goed, dat is mijn ervaring. Niets dodelijker dan blijven hangen in de comfort zone, mijn inziens.

Free-jazz is bijvoorbeeld een genre wat eerst nogal afstoot. Voor mij klonk het eerst echt als een geluidsbrij. Desondanks ben ik wel iemand die het dan leuk vind om die muziek dan uit te gaan pluizen. Tegenwoordig vind ik het een van de meest meeslepende genre's die ik ken. Een plaat als Ascension van Coltrane vind ik bijvoorbeeld echt onbeschrijfbaar mooi en emotioneel.

Sietse
Cured schreef:
(quote)
Got You !

Ohh ja joh? Ik kraam in ieder geval geen onzin uit over muziek die niet in mijn straatje past. Ik geef wel mijn mening daarover, maar die komt toch wel wat verder dan "geen muziek" of wat voor kul er allemaal wordt aangedragen voor de dingen die ik luister en waar wederom uit blijkt dat de kennis daarover zeer beperkt is.

Zoals bijv. dit: ik heb ongeveer 4250 platen, cd's en cassettes. Daarvan zijn er 2 solo werken van Merzbow en een 3 dubbele CD van Merzbow & Kapotte Muziek.
Ik heb zelfs meer lieve folk platen/cd's dan ik noise platen/cd's heb. Ik heb zelfs meer mainstream pop platen/cd's dan noise. (ik heb zo ongeveer 60 albums uit de top 250 hier in de kast staan om maar wat te noemen).
Wellicht heb ik dan weer wel meer ambient/drone/sound-art maar anders dan de meeste mensen denken is daar echt niet alles heel erg extreem onluisterbaar van (zoals bijv. Harold Budd of Brian Eno).

Ja ik luister naar meer experimentele muziek, maar daarvan is het meeste nog steeds opgebouwd uit gitaren, basgitaren en drums met hier en daar wat zang.

Verder ben ik het met Misterfool eens dat "moeilijke" muziek wel degelijk heel erg emotioneel kan zijn, maar dat dit ook meer aandacht nodig heeft om het te kunnen "snappen"...

Maar goed, de reacties zoals je plaatst Cured, bevestigen wel mijn stelling.

Misterfool schreef:
(quote)

Een beetje kort door de bocht zo'n uitspraak.

En het omgekeerde kan net zo goed waar zijn.

Maar meent Cured dit alles ook echt of is hij gewoon aan het trollen?

Onweerwolf
Cellulord schreef:
(quote)

Voetbal? Dat is toch dat spelletje waar volwassen mannen achter een bal aanhollen en eens ze hem hebben stampen ze hem weer weg. Raar spelletje.

Inderdaad. Foebel...

Sietse
Môrthul schreef:

Maar meent Cured dit alles ook echt of is hij gewoon aan het trollen?

natuurlijk is ie aan het trollen.

Geef hem zijn 5 minuten aan plezier

Cured
Ik meen wat ik zeg; als je iets ruk vind , mag je dat zeggen...of sommigen niet?. Als iemand er het er niet mee eens is of pissig is en geen verweer kan geven komt men als bij gebrek aan beter met het woord 'troll' .

Sietse deed iets af als grap, maar blijkbaar voelt hij zich toch verheven boven vele MUme'ers vanwege zijn sublieme en hoogwaardige, buitenissige smaak en wilde dat met een grap af doen, maar toen ik terug grapte werd ie toch wat pissig . Dus gewoon toch wel lange tenen , te doorzichtig en...verloren.... .

dix
Cured schreef:
Dus gewoon toch wel lange tenen , te doorzichtig en...verloren.... .

Dat maken wij wel uit, niet jij

En nu graag weer terug naar Fok.nl

Cured schreef:
geen verweer kan geven

Ehm, heb je de wat uitgebreidere reacties hierboven überhaupt wel gelezen? Jij bent eerder degene die alleen maar wat loze kreten plaatst zonder enige onderbouwing

Cured
Schrijf je dan uit, jongen . Dit is muziek, geniet ervan en doe niet zo quasi interessant. Olé.

Onderbouwen? het is geen wetenschap.

geheel off-topic trouwens, groetjes.

N.B. ik voetbal zelf, ben leider, alleen houd ik niet zo van dat gewauwel erover of andere mensen neerhalen met hun muzieksmaak en de IWAB houding van sommigen.

Zo, nu uit mijn updates. (ik heb er nog maar 3 zonder gewauwek, heerlijk

Misterfool schreef:
Dat laatste vind ik overigens geen schande. Van de muziek die ik geprobeerd heb van Merzbow kon ik meermaals totaal geen chocola maken. Maar goed, ik heb dan, op wellicht mijn liefhebberij voor free-jazz na, ook een vrij gangbare smaak hier op MuMe.

Nou ja "gangbare smaak".
Coltrane én Reich in je top10, zwaare stemmen voor Einstürzende Neubauten, Ornette Coleman, Oren Ambarchi, om maar enkelle te noemen.
Als eenieder zulk een gangbare smaak had waren we al een heel stuk verder.

Cured schreef:

Onderbouwen? het is geen wetenschap.

Uit de wiki:
MusicMeter is een discussiesite voor muziekliefhebbers. Dat impliceert dat gebruikers in hun berichten hun meningen serieus verwoorden en in normaal Nederlands beargumenteren.

Dus als mensen je vragen om je (veelal stemmingmakende) stellingen te onderbouwen dan kun je daar op zijn minst een poging toe wagen. Anders blijft het inderdaad bij loze kreten zoals je die ook regelmatig op de albumpagina's uit. Het lijkt er nu vooral op dat je provoceert om het provoceren. Logisch dat andere users dan kritiek hebben Cured.

Sietse
Ik voel mij zo ontzettend verheven boven de rest van de gebruikers van de site.
Daarom hou ik het hier ook al 10 1/2 jaar uit, kan ik me weer even ophalen aan het gepeupel op deze site.

Serieus...

Ach, laat je niet gek maken door Cured. De mensen die je een beetje kennen weten wel beter.

Jammer van Sven, maar ben blij dat ik via hem Voltaic nog heb ontdekt

Sietse
herman schreef:
(quote)

Ach, laat je niet gek maken door Cured. De mensen die je een beetje kennen weten wel beter.

Dat is ook zo...er worden nog steeds door sommigen momenten aangehaald aan dat ik ooit bij een MuMe Meeting mijn voorliefde voor Heintje heb verkondigd (zijn werk toen hij nog een klein manneke was, niet wat hij op latere leeftijd heeft gedaan).

Dat was een leuke meeting in Den Bosch.

He&So
Sietse schreef:
Ik voel mij zo ontzettend verheven boven de rest van de gebruikers van de site.
Daarom hou ik het hier ook al 10 1/2 jaar uit, kan ik me weer even ophalen aan het gepeupel op deze site.

Serieus...

Kun je nagaan hoe het voelt voor iemand als ik die zich daadwerkelijk superieur en uitverkoren voelt. Nee, het is echt niet altijd een pretje om je op deze site te bewegen.

Onweerwolf

ik voel je pijn. Al valt het op MM nog reuze mee..

Sietse
deric raven schreef:
Dat was een leuke meeting in Den Bosch.

Inderdaad, dat was een gezellige middag

Misschien wel de beste meeting waar ik ben geweest (al ben ik er niet bij super veel geweest).

Sietse schreef:
(quote)

Inderdaad, dat was een gezellige middag

Misschien wel de beste meeting waar ik ben geweest.

Dat kan niet, want ik was daar niet bij.

Ik ook bijna niet, was er een maand te vroeg.
En maar balen dat ik niemand zag; geen grap.

Sietse
GrafGantz schreef:
(quote)

Dat kan niet, want ik was daar niet bij.

De andere paar waar ik was. was je wel bij GrafGantz....zegt genoeg lijkt me

Verdorie, Linus Van Pelt heeft zich ook uitgeschreven

Alweer? Joost mag weten waarom hij dat nu weer heeft gedaan.

Weet iemand hoe z'n RYM-account heet? Toch wel een interessante user om te blijven volgen.

Sietse
Na lang zitten twijfelen nu dan toch de knoop doorgehakt.
Ik heb hier eigenlijk niks meer te zoeken.

Dit is de samenvatting.

Laatste bezoek: vandaag 22:12 uur
Aantal stemmen: 3898 (gemiddelde: 3,69, standaardafwijking: 0,68)
Aantal berichten: 13389 (waarvan 19 als mening gemarkeerd)
Aantal toevoegingen: 478

Dit was mijn top 10.

1. Fennesz - Endless Summer (2001)
2. Richard Youngs - Sapphie (1998)
3. Auburn Lull - Alone I Admire (1999)
4. Catherine Christer Hennix - The Electric Harpsichord (2010)
5. Six Organs of Admittance - Dark Noontide (2002)
6. Harold Budd - Avalon Sutra (2004)
Alternatieve titel: Avalon Sutra / As Long as I Can Hold My Breath
7. Eliane Radigue - Geelriandre - Arthesis (2003)
8. Gavin Bryars - The Sinking of the Titanic (1990)
9. Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. - La Nòvia (2000)
10. Pandit Pran Nath - Ragas (1971)

Mijn laatste stem is van 27 augustus en was 5 sterren voor Robert Curgenven - Sirène

Wie me zoekt kan me vinden op Facebook, Twitter en in het echte leven bij concerten van vage shit in en rondom Amsterdam en volgend jaar uiteraard weer op Incubate.

Kusjes,

Sietse

dix
Da's in ieder geval in stijl.

Jammer Sietse ondanks dat we bijna geen muziek overeenkomsten hadden toch altijd wel een interessante user gevonden.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.