MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
veel mooie muziek via Sietse ontdekt: oa Zelienople, Richard Youngs, Six Organs of Admittance...

johannesA
Helaas, al was jouw muzieksmaak zeker de mijne niet.

DjFrankie (moderator)
Ik blijf het raar vinden om je dan uit te schrijven. Je kunt je account toch aanhouden, maar de site niet bezoeken?

Zo kun je desgewenst altijd weer instappen.

Sietse is gewoon een rare gozer.

GrafGantz schreef:
Sietse is gewoon een rare gozer.

Oh? Ga jij je nu ook uitschrijven dan?

laxus11 schreef:
Jammer Sietse ondanks dat we bijna geen muziek overeenkomsten hadden
Bijna? Je wilt dus beweren dat jij en Sietse minimaal bij één nummer dezelfde mening hadden?!

Zelf ook geen fan van het uitschrijven, al was het maar omdat daarmee je stemmen verloren gaan. Een Zachary Glass-rol is toch niets mis mee? Dat gezegd hebbende blijft het jammer dat een gerenommeerd lid als Sietse verdwenen is.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Oh? Ga jij je nu ook uitschrijven dan?

Alleen als je het heel lief vraagt.

Eens met DjFrankie. Heb zelf ook een periode gehad dat ik minder actief was. Als ik me toen had uitgeschreven, was ik misschien nooit meer teruggekomen. Of had ik alle stemmen opnieuw moeten invoeren. Het is inderdaad altijd mogelijk dat je na verloop van tijd van mening verandert, MuMe is geen statische site waar eeuwig dezelfde mensen actief blijven. Er zit volgens mij geen enkel nadeel aan het behouden van je account. Lijkt me dat (tijdelijk) uitschrijven alleen verstandig kan zijn als je het gevoel hebt dat je teveel tijd steekt in MuMe.

GrafGantz schreef:
(quote)

Alleen als je het heel lief vraagt.

Niet doen, aub.

Balen van Sietse Zat er natuurlijk wel al even aan te komen, maar dat maakt het er niet leuker op.

dix
laxus11 schreef:
Jammer Sietse ondanks dat we bijna geen muziek overeenkomsten hadden toch altijd wel een interessante user gevonden.

Op het gebied van muziek was ie wellicht wat onnavolgbaar. Maar Sietse hield, net als ik, van blonde vrouwen met grote borsten. Die overeenkomst was mij al genoeg om hem als user te koesteren.

In amper twee maanden tijd zeggen zowel sxesven, Linus Van Pelt als Sietse hun account op.

Lijkt erop dat de mensen met een afwijkende smaak dan toch een soort van kuddegedrag vertonen. Als er meerdere users om soortgelijke redenen vertrekken dan is de drempel wellicht wat minder hoog om te volgen.

Het blijft mijns inziens wel doodzonde dat het archief van deze users verloren gaat. Juist dit archief kan voor andere mensen nog van geweldige waarde zijn. Er hoeft slechts 1 persoon die zijn die op een later moment zijn inspiratie haalt uit de stemmen/lijstjes van een niet meer actieve user (lees: iets fantastisch ontdekt), en het is het al waard geweest om je account te laten bestaan. Aannemende dat iedereen het tof vindt om andere mensen dingen aan te raden. Ook passief kun je dus een bron van inspiratie blijven voor veel mensen.

panjoe (moderator)
Jammer. Zat er al een tijdje aan te komen, dat het kuddegedrag is lijkt me ook wat voorbarig geconcludeerd.

Dag Sietse! Veel succes met Orphax, Moving Furniture en andere muzikale ondernemingen.

dix schreef:
(quote)

Op het gebied van muziek was ie wellicht wat onnavolgbaar. Maar Sietse hield, net als ik, van blonde vrouwen met grote borsten. Die overeenkomst was mij al genoeg om hem als user te koesteren.

tuktak
Ik was zaterdagavond nog bij dezelfde muzikale avond als Sietse. Maar ik heb hem niet gesproken, dus daar kan het niet aan gelegen hebben, denk ik

Sietse schreef:
Na lang zitten twijfelen nu dan toch de knoop doorgehakt.
Ik heb hier eigenlijk niks meer te zoeken.

Ik ben in ieder geval blij met een korte toelichting.
Wel ben ik het eens met iedereen die "de demonstratieve daad" van het uitschrijven niet goed begrijpen en ook volledig eens met Gretz inzake het verloren gaan van mooie opgebouwde info (rond de user).

Ik had graag nog het antwoord gekregen op de vraag wat vanaf zoveel jaar geleden werd gezocht en ook of het toen is gevonden. Vermoedelijk wel, anders zit je hier niet toch een behoorlijk aantal jaren. En wat is er vervolgens gebeurd, dat je datgene hier eerst wel maar nu niet meer kan vinden.

De reactie is van belang, omdat het antwoord natuurlijk de kern, de essentie weergeeft van bezoek aan onze site. Bij gebleken onvolkomenheden kunnen wij ons altijd nog verbeteren. Maar vreemd genoeg krijgen we eigenlijk nooit een antwoord op die vraag, ook niet als iemand een toelichting geeft bij zijn vertrek.

De kritiek die past bij het uitschrijven wordt bij mijn weten ook zelden eerder gegeven, als iemand nog user is, zodat tussentijds wellicht een oplossing kan worden gevonden.
En dat maakt dat uitschrijven altijd als een soort van verwijt wordt ervaren, al staat het uiteraard altijd vrij om te komen en te gaan.

In de MuMe-groep op Facebook heeft Sietse nog wat meer toelichting gegeven waarom hij niet gewoon is verdwenen en tegelijkertijd z'n account aangehouden heeft:

Omdat ik geen interesse meer heb om er te komen en dat toch blijf doen (en me dan altijd afvraag wat ik er nu precies doe en me soms zelfs irriteer aan de domme discussies en gigantische bekrompenheid van veel users).

Blijkt dus gewoon dattie ordinair verslaafd was, en dat voor een straight edger

Het was me trouwens niet bekend dat we hier wat betreft ons gedrag en acties uitleg verschuldigd zijn aan musician. Heb ik iets gemist in de MuMe-wiki wellicht?

buizen
Niettegenstaande het vrij uitgebreide 'afscheidsbericht'/uitschrijfbericht van Sietse wordt het me niet duidelijk wat nu de moverende redenen voor uitschrijving zijn.

"Ik heb hier eigenlijk niets meer te zoeken".
Letterlijk opgevat vond Sietse wellicht niet wat hij vond. Wat zocht hij dan?
Meer figuurlijk opgevat klinkt er een licht (zelf?)verwijt in de verklaring door.

Wat Gretz schrijft: "Er hoeft slechts 1 persoon die zijn die op een later moment zijn inspiratie haalt uit de stemmen/lijstjes van een niet meer actieve user (lees: iets fantastisch ontdekt), en het is het al waard geweest om je account te laten bestaan." daar kan ik me geheel in vinden.

Op de valreep lees ik hierboven dat Sietse moeite had met "domme discussies en gigantische bekrompenheid van veel users".
Tja, Sietse, die mensen zijn er ook It takes every kind of people, to make MuMe go round.

buizen schreef:
| It takes every kind of people, to make MuMe go round.

Ik ga er vanuit dat bij een volgend lustrum van MuMe iedere user deze tekst op een tegeltje krijgt

Hij zocht discussies over muziek die in zijn straatje past en nieuwe muzikale ontdekkingen van hetzelfde kaliber. Met zijn ietwat bijzondere smaak vond hij de laatste jaren geen van beiden meer hier en dus heeft ie zich uitgeschreven, geen idee wat daar nu zo raar aan is. Waarom we hier nu zo'n dramatische discussie met allerhande gepsychologiseer van de koude grond hebben ontgaat me eigenlijk een beetje, vooral omdat er nu zelfs diverse bizarre conclusies getrokken worden door mensen die Sietse niet eens persoonlijk kennen.

Als mensen er prijs op stellen kan ik hem vanavond wel even bellen om hem aan een kruisverhoor te onderwerpen

Casartelli (moderator)
Ik was voornemens om, als de welbekende klaagzang over zinloosheid van uitschrijven hier vaker op zou duiken, het stukje uit de Facebookgroep even te kopiëren, maar Micha was me net voor.
GrafGantz schreef:
Het was me trouwens niet bekend dat we hier wat betreft ons gedrag en acties uitleg verschuldigd zijn aan musician. Heb ik iets gemist in de MuMe-wiki wellicht?

Bij herlezing zie ik in de marge van de tekst wel staan dat iedereen vrij is om te komen en te gaan. Dat valt ook alweer mee.

Als je hier met een enigszins afwijkende smaak rondloopt, maar nog wel een handvol gelijkgestemden tegenkomt, waarmee je de liefde voor jouw muziek kunt delen (d.w.z. geven en nemen), haal je daar allicht nog wel voldoende voldoening uit. Als ook die handvol te klein of niet-bestaand wordt én als je het in je hebt je te ergeren aan zoiets persoonlijks als de smaak van een ander (en die ook nog als bekrompen meent te moeten wegzetten), dan is alleszins begrijpelijk dat het een keer ophoudt, daar doet zoiets universeels als blonde vrouwen met grote borsten dan ook niks meer aan af.

Sietse, het ga je goed. Ciao!

Casartelli schreef:
daar doet zoiets universeels als blonde vrouwen met grote borsten dan ook niks meer aan af.

Zonde.

Maar er wordt inderdaad wel heel overdreven dramatisch gedaan. Wat nu 'uitleg'? Waarom wordt er geanalyseerd? Als er geen plezier meer aan te beleven valt, dan is er hier ook weinig te zoeken.

Jammer! In mijn beginperiode op MuMe veel gehad aan electronic-tips van Sietse plus uitleggingen over het genre in het algemeen.

Sietse het ga je goed man, moge je hart zweven van geluk en het telefoontje van graf niet te lang duren.

dix
GrafGantz schreef:
Blijkt dus gewoon dattie ordinair verslaafd was, en dat voor een straight edger

Als je verslaving tot ergernis leidt, dan is het een logische stap.
Je houdt ook geen sigaretten op zak als je gestopt bent met roken.

Sietse heeft wel altijd coke in huis.

Terwijl ie als straight edger helemaal geen caffeine mag hebben.

GrafGantz schreef:

Volgens mij heb ik dat ook niet gezegd. Het gaat mij om de verbetering van de site, indien mogelijk. Dat heb ik wel geschreven. Lees het bericht nog maar even na.

Ik heb je reactie een handvol keer gelezen, en telkens met grote verbazing. Dus daar zal het vast niet aan liggen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:07 uur

geplaatst: vandaag om 19:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.