De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2015, 22:47 uur
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom je je zou moeten uitschrijven. Laat de boel de boel, als je later weer zin hebt, of een andere reden, kun je weer op de oude voet verder. Of worden inactieve accounts na een bepaalde periode verwijderd? Anders is al je stemmen- en recenseerwerk voor niets geweest.
0
Sietse
geplaatst: 27 augustus 2015, 00:12 uur
hij zit tegenwoordig wel gewoon op Facebook.
Misschien dat ik hem nog eens volg met dat uitschrijven...
Misschien dat ik hem nog eens volg met dat uitschrijven...
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 14:06 uur
Mooi! Dan is 'ie vast nog wel op tijd voor de finale van de Oldham-KO! 

0
Misterfool
geplaatst: 27 augustus 2015, 15:37 uur
Ik vermoed ook dat het te maken heeft met dat hij een extremere smaak had dan menig user hier op de site. ik probeer zelf wel eens wat uit de stemlijsten van die "afwijkende" users,. Desondanks haal je toch het meest uit deze site als je liefhebber bent van net iets intensievere rock of hiphop en wellicht ook nog als liefhebber van toegankelijke elektronische muziek. Voor jazz, noise en alles wat echt tegen de avant-garde aanschurkt heb je veel betere sites, vermoed ik. Jammer genoeg lijkt me dat toch een beetje het noodlot van MuMe dat users met echt afwijkende smaak op den duur vertrekken.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 18:13 uur
Monologen werken ook wel.
Volgens mij heeft hij de edge gebroken en komt hij terug als sven.
Volgens mij heeft hij de edge gebroken en komt hij terug als sven.
0
geplaatst: 27 augustus 2015, 22:16 uur
Misterfool schreef:
Jammer genoeg lijkt me dat toch een beetje het noodlot van MuMe dat users met echt afwijkende smaak op den duur vertrekken.
Jammer genoeg lijkt me dat toch een beetje het noodlot van MuMe dat users met echt afwijkende smaak op den duur vertrekken.
Dat lijkt mij een boeiende stelling! Helaas statistisch niet goed meer te controleren omdat hun Top 10 en stemmenverleden bij uitschrijven ook direct zijn verdwenen.
Maar zou je denken? Je kunt natuurlijk een hele afwijkende smaak hebben en met slechts een handjevol andere liefhebbers van dezelfde muziek hier toch een prima tijd hebben. Net zo goed als dat meerdere users Sven volgden, zonder dat er (blijkbaar) muzikale overeenstemming bestond. Hij had dat eerder moeten weten!
Zou Sven misschien niet zijn gebleven als hij had geweten van warme belangstelling voor zijn schrijfsels, ook al was het dan niet bepaald ieders smaak? En hoe kun je bij elkaar krijgen dat iemand met een zogezegd afwijkende smaak weet dat anderen toch zijn geïnteresseerd in zijn bevindingen?
Een boeiende uitdaging. Het antwoord kan misschien wel voorkomen dat inderdaad users met een niet al te gangbare smaak toch gewoon willen blijven.
0
geplaatst: 28 augustus 2015, 11:52 uur
Misterfool schreef:
Oei! Dan moet ik oppassen.

Ben sinds gisteren zwaar aan't stemmen en moet toegeven dat er in de richting "afwijkende smaak" wel veel ontbreekt, maar er staat toch heeeeel veel leuks op de site, genoeg om me (voorlopig) bezig te houden.
En dat stemmen is echt leuk want dan krijg ik plots weer zin in dingen die ik een eeuwigheid niet meer heb opgelegd.
0
Sietse
geplaatst: 29 augustus 2015, 19:06 uur
Sven is onlangs voor een 2x vader geworden (als ik me niet vergis) en dan gaan sommige mensen hun prioriteiten anders leggen.
Wat betreft mensen met afwijkende smaak denk ik dat het voor een groot deel wel klopt dat mensen sneller het schip verlaten. Ik heb vele van mijn "metgezellen" (die 5 anderen) zien vertrekken en zelf vraag ik me ook geregeld af wat ik hier eigenlijk precies doe behalve mijn nieuwe aankopen posten en af en toe een album toevoegen en een cijfer geven (naast het random geklaag over de belabberde staat van de gemiddelde muzieksmaak alhier
)
Wat betreft mensen met afwijkende smaak denk ik dat het voor een groot deel wel klopt dat mensen sneller het schip verlaten. Ik heb vele van mijn "metgezellen" (die 5 anderen) zien vertrekken en zelf vraag ik me ook geregeld af wat ik hier eigenlijk precies doe behalve mijn nieuwe aankopen posten en af en toe een album toevoegen en een cijfer geven (naast het random geklaag over de belabberde staat van de gemiddelde muzieksmaak alhier
)
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 29 augustus 2015, 19:21 uur
If the wind doesn't blow, the ship won't float. Het blijft een mooi gegeven voor afwezigheid bij dingen
Ach ik stem heel soms wat en ben om de zoveel tijd nog actief bezig met de forums maar ik merk dat ik in mijn vrije tijd toch vaker zit op wat 'alternatieve' muzieksites als rateyourmusic.
0
geplaatst: 29 augustus 2015, 20:55 uur
Oei!
Heb een beetje rondgehangen op "rateyourmusic", en tja wat moet ik zeggen? Ze hebben er zelfs Stockhausen
Heb een beetje rondgehangen op "rateyourmusic", en tja wat moet ik zeggen? Ze hebben er zelfs Stockhausen

0
geplaatst: 29 augustus 2015, 22:19 uur
Op rateyourmusic zie ik nou niet echt meer interesse in de wat afwijkerende smaak muziek. Het is meer dat de community daar in het algemeen groter is en er dus logischerwijs voor alle muziek meer animo is.
Het blijft natuurlijk erg jammer dat Sven zich heeft uitgeschreven. Ik snap het nut van de optie tot uitschrijven ook niet echt omdat alleen je stemmen definitief verwijderd worden, maar je berichten gewoon blijven staan. Je kan ook gewoon niet meer inloggen, dan kunnen andere users nog inspiratie opdoen uit je stemlijst..
Het blijft natuurlijk erg jammer dat Sven zich heeft uitgeschreven. Ik snap het nut van de optie tot uitschrijven ook niet echt omdat alleen je stemmen definitief verwijderd worden, maar je berichten gewoon blijven staan. Je kan ook gewoon niet meer inloggen, dan kunnen andere users nog inspiratie opdoen uit je stemlijst..
0
Cured
geplaatst: 30 augustus 2015, 09:00 uur
Sietse schreef:
(naast het random geklaag over de belabberde staat van de gemiddelde muzieksmaak alhier
)
Mensen als jij luisteren juist niet naar muziek, maar naar geluiden, Sietse. Is er geen site voor non-muziek liefhebbers ? (naast het random geklaag over de belabberde staat van de gemiddelde muzieksmaak alhier
) 
0
geplaatst: 30 augustus 2015, 12:23 uur
Ach wat is afwijkend, hier op de site zal Justin Bieber of Frans Duits ook wel afwijkend zijn.
Nee het wordt hier pas echt afwijkend als je een niet voetbal bericht in het sporttopic plaatst
Nee het wordt hier pas echt afwijkend als je een niet voetbal bericht in het sporttopic plaatst

0
Sietse
geplaatst: 30 augustus 2015, 13:15 uur
Cured schreef:
(quote)
Mensen als jij luisteren juist niet naar muziek, maar naar geluiden, Sietse. Is er geen site voor non-muziek liefhebbers ?
You don't have to call it music if the term shocks you.
0
geplaatst: 30 augustus 2015, 16:22 uur
Rudi S schreef:
Voetbal? Dat is toch dat spelletje waar volwassen mannen achter een bal aanhollen en eens ze hem hebben stampen ze hem weer weg. Raar spelletje.
0
Sietse
geplaatst: 30 augustus 2015, 17:09 uur
Ik blijf het intrigerend vinden dat mensen maar dezelfde onzin blijven uitkramen over muziek zodra het niet binnen hun straatje past. Zelfs als het als grap bedoelt is.
Wonderbaarlijk fenomeen toch op een muzieksite voor zogenaamde muziekliefhebbers.
Waarschijnlijk een van de redenen waarom veelal mensen met afwijkende muzieksmaak hier na verloop van tijd weer vertrekken.
0
Misterfool
geplaatst: 30 augustus 2015, 18:03 uur
In principe is dat ook niet zo'n heel raar fenomeen: veel mensen zien het verschil niet tussen muziek niet begrijpen en muziek niet mooi vinden. Zo krijg je uitspraken als: "dit is geen muziek" als waardeoordeel, terwijl je daarmee enkel aangeeft dat je simpelweg niet snapt wat er gaande is
Dat laatste vind ik overigens geen schande. Van de muziek die ik geprobeerd heb van Merzbow kon ik meermaals totaal geen chocola maken. Maar goed, ik heb dan, op wellicht mijn liefhebberij voor free-jazz na, ook een vrij gangbare smaak hier op MuMe.
Dat laatste vind ik overigens geen schande. Van de muziek die ik geprobeerd heb van Merzbow kon ik meermaals totaal geen chocola maken. Maar goed, ik heb dan, op wellicht mijn liefhebberij voor free-jazz na, ook een vrij gangbare smaak hier op MuMe.
* denotes required fields.