De Site / Algemeen / Vrouwelijke leden, wie zijn ze?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 00:39 uur
Toch , Sheplays , met enige verontrusting jouw bijdrage hier gelezen. Wel heel interessant . Hoor ik hier echt de stem van een generaliserende vrouw , die waarschijnlijk zeer slechte ervaringen met mannen heeft ? Of doel je toch op een bepaalde groep mannen ?
Dat zou ik voor het slapen gaan , graag nog even vernemen van je -als je wilt of nog niet te ruste ligt.
Dat zou ik voor het slapen gaan , graag nog even vernemen van je -als je wilt of nog niet te ruste ligt.

0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 00:51 uur
George schreef:
Toch , Sheplays , met enige verontrusting jouw bijdrage hier gelezen. Wel heel interessant . Hoor ik hier echt de stem van een generaliserende vrouw , die waarschijnlijk zeer slechte ervaringen met mannen heeft ? Of doel je toch op een bepaalde groep mannen ?
Dat zou ik voor het slapen gaan , graag nog even vermen van je , als je wilt of nog niet te ruste ligt.
Dat zou ik voor het slapen gaan , graag nog even vermen van je , als je wilt of nog niet te ruste ligt.
George, gelukkig zijn er hier een paar echte kerels die wel weten hoe het in elkaar zit dus daarom blijf ik hier nog maar even rondwaren
.Ik wil zeker niet generaliseren maar ik wil wel aangeven hoe er in het algemeen naar vrouwen in verband met muziek wordt gedacht.
Toen ik nog op school zat waren de meeste meiden fan van bands als Zep, Deep Purple etc. Wij zaten altijd lekker met de jongens hierover te kletsen dus ik voel me ook niet geremd hier.
Ik doel niet op een bepaalde groep mannen, of misschien ook wel. De mannen die geen ervaring met (echte) vrouwen hebben misschien?
George, wat vind jij er eigenlijk van? Ik bedoel, die radioman die alleen uitzendt voor echte kerels en die mannen hier op Mume die zulke opmerkingen maken als een vrouw een beetje tegengas geeft?
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:05 uur
Sheplays schreef:
George, gelukkig zijn er hier een paar echte kerels die wel weten hoe het in elkaar zit dus daarom blijf ik hier nog maar even rondwaren
.
Ik wil zeker niet generaliseren maar ik wil wel aangeven hoe er in het algemeen naar vrouwen in verband met muziek wordt gedacht,
Toen ik nog op school zat waren de meeste meiden fan van bands als Zep, Deep Purple etc. Wij zaten altijd lekker met de jongens hierover te kletsen dus ik voel me ook niet geremd hier.
Ik doel niet op een bepaalde groep mannen, of misschien ook wel. De mannen die geen ervaring met (echte) vrouwen hebben misschien?
(quote)
.Ik wil zeker niet generaliseren maar ik wil wel aangeven hoe er in het algemeen naar vrouwen in verband met muziek wordt gedacht,
Bedankt voor jouw zo snelle en toch vrij geruststellend antwoord op dit tijdstip! Ik wist echt niet dat dit een heikel onderwerp zou kunnen zijn. Een mens (man) is echter nooit te oud om te leren! De kringen waarin ik verkeerde , daarin is mij nooit gebleken dat vrouwen (omdat ze vrouw zijn) muzikaal minder serieus genomen zouden
worden. Wat hifi en cd verzamelingen aangaat is mijn ervaring dat dit vooral een mannenzaak lijkt te zijn. Er zijn uitzonderingen. Dat wel. Maar dat is toch een ander onderwerp , dacht ik zo.

0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:11 uur
George schreef:
Bedankt voor jouw zo snelle en toch vrij geruststellend antwoord op dit tijdstip! Ik wist echt niet dat dit een heikel onderwerp zou kunnen zijn. Een mens (man) is echter nooit te oud om te leren! De kringen waarin ik verkeerde , daarin is mij nooit gebleken dat vrouwen (omdat ze vrouw zijn) muzikaal minder serieus genomen zouden
worden. Wat hifi en cd verzamelingen aangaat is mijn ervaring dat dit vooral een mannenzaak lijkt te zijn. Er zijn uitzonderingen. Dat wel. Maar dat is toch een ander onderwerp , dacht ik zo.

Nou, bij mij is het geen heikel onderwerp. Ik geef voorbeelden waaruit toch wel degelijk blijkt dat wij hierin niet serieus worden genomen door een aantal mannen toch?
Wat is uiteindelijk het doel van dit topic? Waarom moeten vrouwen zich speciaal hier gaan voorstellen?
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:16 uur
Sheplays schreef:
Wat is uiteindelijk het doel van dit topic? Waarom moeten vrouwen zich speciaal hier gaan voorstellen?
EVANSHEWSON schreef:
Ik veronderstel dat een muzieksite voor redelijke muziekfreaks zoals deze toch is, iets typisch MANNELIJK is, maar ; is dàt wel zo ?
Ik veronderstel dat een muzieksite voor redelijke muziekfreaks zoals deze toch is, iets typisch MANNELIJK is, maar ; is dàt wel zo ?
Lijkt me vrij duidelijk.
Het gaat dus niét over het feit dat vrouwen niet serieus worden genomen. Iets wat jij al heel snel opmerkte.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:20 uur
Sheplays schreef:
Nou, bij mij is het geen heikel onderwerp. Ik geef voorbeelden waaruit toch wel degelijk blijkt dat wij hierin niet serieus worden genomen door een aantal mannen toch?
(quote)
Dat laatste verbaasde mij ook enigszins en is ook, vind ik ,aanvechtbaar.Er is hier toch een algemeen voorstel topic? Met heikel onderwerp bedoelde ik te zeggen , dat dit onderwerp zo sterk kan leven. M.a.w. ik was , maar nu wel , mij er totaal niet van bewust. Ik vind het op zich dus een interessante gedachtenwisseling. En je hebt zeker een punt.
0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:43 uur
George schreef:
Dat laatste verbaasde mij ook enigszins en is ook, vind ik ,aanvechtbaar.Er is hier toch een algemeen voorstel topic? Met heikel onderwerp bedoelde ik te zeggen , dat dit onderwerp zo sterk kan leven. M.a.w. ik was , maar nu wel , mij er totaal niet van bewust. Ik vind het op zich dus een interessante gedachtenwisseling. En je hebt zeker een punt.
(quote)
Mijn vraag is dan; willen mannen eigenlijk wel met vrouwen discussiëren over muziek?
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:48 uur
Sheplays schreef:
Mijn vraag is dan; willen mannen eigenlijk wel met vrouwen discussiëren over muziek?
(quote)
Volgens mij wel .....tot nu toe.
..maar er zijn uitzonderingen ..ik hoop althans dat het uitzonderingen zijn...
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 01:52 uur
Sheplays schreef:
(quote)
Ehm ik denk dat die vraag niet over het algemeen beantwoord kan worden,meer per individu denk ik?Wat mij betreft is die vraag niet eens toepasselijk,aangezien ik iedereen hun mening hierwil horen en echt geen onnozele onderscheid daarin ga maken.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 03:07 uur
Ik heb er hier, eerlijk gezegd, nog niets van gemerkt dat men op basis van geslacht de ene wel en de andere niet serieus neemt. Misschien wel veel meer op basis van top 10'en en stemmen maar ook dat willen er sommigen aanvechten.
Ook in het dagelijkse leven gaat mij dat totaal voorbij. Als mensen op bezoek zijn kan ik wel fanatiek beginnen met m'n muziek ("Dat moet je horen!", "En dit is echt het allerlaatste, 'k beloof het!") Maar daar moeten de meesten die het niet interesseert gewoon om lachen. Anderen die wel geïnteresseerd zijn (veelal jongens, dus) bekijken me helemaal niet meewarrig ofzo. Ik sta daar niet eens bij stil dat ze me, louter om m'n vrouw zijn, niet serieus zouden kunnen nemen... Maar ja, ik ben ook totaal niet bezig met mijn geloofwaardigheid ofzo. Hier heb ik dat al wel een paar keer verspeeld, neem ik aan.
Ook in het dagelijkse leven gaat mij dat totaal voorbij. Als mensen op bezoek zijn kan ik wel fanatiek beginnen met m'n muziek ("Dat moet je horen!", "En dit is echt het allerlaatste, 'k beloof het!") Maar daar moeten de meesten die het niet interesseert gewoon om lachen. Anderen die wel geïnteresseerd zijn (veelal jongens, dus) bekijken me helemaal niet meewarrig ofzo. Ik sta daar niet eens bij stil dat ze me, louter om m'n vrouw zijn, niet serieus zouden kunnen nemen... Maar ja, ik ben ook totaal niet bezig met mijn geloofwaardigheid ofzo. Hier heb ik dat al wel een paar keer verspeeld, neem ik aan.

0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 09:35 uur
Ik denk niet dat Ewan dit onderwerp gestart is om vrouwen in een aparte categorie te plaatsen. Hij concludeerde dat er op dit forum weinig door vrouwen gediscussierd werd en vroeg zich gewoon af waarom, en laat de vraag open voor de forummers of muziek een mannenzaak is dan.
een blijk van gezonde nieuwsgierigheid, in de trant van, allee, waar zitten die vrouwen hier.
dat vind ik juist vrouwvriendelijk , om op die manier het onderwerp ter discussie te stellen.
een blijk van gezonde nieuwsgierigheid, in de trant van, allee, waar zitten die vrouwen hier.
dat vind ik juist vrouwvriendelijk , om op die manier het onderwerp ter discussie te stellen.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 09:57 uur
Ik ga helemaal met chocoloco mee, het leek mij een pure interessevraag, niet meer. Je kan informatie op verschillende manieren interpreteren, ik verkies die van chocoloco (m.a.w. laat effe die feministische denkwijze en strijdlust voor gevallen die echt scheef zitten.
).
).
0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 09:58 uur
@chocoloco
Als die nieuwsgierigheid gezond is dan komt hij toch vanzelf die vrouwen wel tegen bij discussies op het forum zou je toch verwachten.
Als die nieuwsgierigheid gezond is dan komt hij toch vanzelf die vrouwen wel tegen bij discussies op het forum zou je toch verwachten.
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:05 uur
Goeiemorgen, Kos! 
Sheplays, het beleid van MuMe is zo dat je een topic kan starten wanneer je over iets (liefst muziekgebonden) wil discussiëren. EVANSHEWSON stelde een gezonde vraag die in het verleden nog al eens gesteld is geweest. Ook op MM, geloof ik. Als je merkt dat de verhoudingen enorm scheef zitten lijkt het mij niet abnormaal om je deze vraag te stellen. Bovendien zou het al snel offtopic worden om dit zomaar tussen de platen en andere forumtopics te gooien.

Sheplays, het beleid van MuMe is zo dat je een topic kan starten wanneer je over iets (liefst muziekgebonden) wil discussiëren. EVANSHEWSON stelde een gezonde vraag die in het verleden nog al eens gesteld is geweest. Ook op MM, geloof ik. Als je merkt dat de verhoudingen enorm scheef zitten lijkt het mij niet abnormaal om je deze vraag te stellen. Bovendien zou het al snel offtopic worden om dit zomaar tussen de platen en andere forumtopics te gooien.
0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:16 uur
Ik denk dat de andere MuMe heren er geen problemen mee hebben mij als vrouw te herkennen als ik met hen in discussie ben of in een KO meedoe.
Mijn nick en avatar alleen zijn al een aardige give away, vermoed ik.
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:18 uur
@ sheplays. als je vrouwonvriendelijk bent, zwijg je vrouwen dood in alle talen om de weinige vrouwen die er zijn vooral niet uit de schaduw te halen. Evanshewson doet net het omgekeerde en brengt het onderwerp ter sprake, weliswaar in een apart topic, maar wie daarover valt iseen kniesoor en moet dringend eens luisteren naar 'ontevreden' van Raymond om het kniesoorgehalte te reduceren haha
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:33 uur
@sheplays:een giveaway voor wat?let op hier discussieert een vrouw?is dat een soortement statement dan meer? ik weet niet he, zo benadruk je in feite toch ook het verschil in sexe, hetgeen je zelf juist niet wilt dat evanshewson doet?
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:35 uur
ik wilje zeker niet aanvallen hoor, vind je standpunt eigenlijk heel interessant als medevrouw en ik discussieer graag
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:36 uur
Sheplays schreef:
Ha, ik vroeg me al af of je je nick met die intentie hebt gekozen.Mijn nick en avatar alleen zijn al een aardige give away, vermoed ik.
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:37 uur
ik vind je top tien trouwens heeeeeel ok sheplays!
0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:43 uur
Precies, ik benadruk het verschil in sexe omdat ik het leuk vind om met mannen op een normale en terzake kundige manier te discussiëren.
Ik denk dat de serieuze mannelijke MuMe'r dat ook appreciëert en mij als een volwaardige discussiepartner beschouwd. Gelukkig heb ik hier ook voor 99% positieve ervaring mee dus zo'n kniesoor ben ik nu ook niet.
Check anders eens de discussie die
hier op 31 mei j.l. is gevoerd.
*edit: link hersteld
Ik denk dat de serieuze mannelijke MuMe'r dat ook appreciëert en mij als een volwaardige discussiepartner beschouwd. Gelukkig heb ik hier ook voor 99% positieve ervaring mee dus zo'n kniesoor ben ik nu ook niet.
Check anders eens de discussie die
hier op 31 mei j.l. is gevoerd.
*edit: link hersteld
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:47 uur
????? ik heb gekeken, maar ik zie alleen een recensie van je, geen discussie
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 10:51 uur
het verschil in sexe moet toch juist niet ter zake doen om een normale discussie te voeren?
0
Sheplays
geplaatst: 1 augustus 2007, 11:02 uur
chocoloco schreef:
het verschil in sexe moet toch juist niet ter zake doen om een normale discussie te voeren?
Daar zeg je het juiste woord, een 'normale' discusie en niet een verzanding in seksistische, dan wel denigrerende opmerkingen ten opzichte van vrouwen.
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 11:13 uur
heb ik tot nu toe nog geen last van gehad, zelfs niet in dit topic, jammer dat dat voor jou blijkbaar anders is. En aangezien ik niet weet welke denigrerende opmerkingen je allemaal hebt gehoord hier, zal ik maar wijselijk zwijgen. en kan ik er niet over oordelen
Ik ben zelf van oordeel dat vrouwen vandaag de dag min of meer gelijk behandeld worden als mannen. maar misschien komt dat omdat ik er minder let op wat mannen verkeerd doen jegens vrouwen, en gezgend ben met een zeer vrouwvriendelijk exemplaar thuis.
Ik ben zelf van oordeel dat vrouwen vandaag de dag min of meer gelijk behandeld worden als mannen. maar misschien komt dat omdat ik er minder let op wat mannen verkeerd doen jegens vrouwen, en gezgend ben met een zeer vrouwvriendelijk exemplaar thuis.
0
fredpit
geplaatst: 1 augustus 2007, 11:14 uur
Sheplays schreef:
denigrerende opmerkingen ten opzichte van vrouwen.
(quote)
denigrerende opmerkingen ten opzichte van vrouwen.
of mannen...
0
chocoloco
geplaatst: 1 augustus 2007, 11:17 uur
vrouwen die muziek maken worden overigens wel eens te vaak op hun uiterlijk beoordeeld, maar daar gaat het niet over hier
* denotes required fields.