De Site / Algemeen / Het grote taaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 mei 2008, 21:50 uur
Dit is het enige topic waar ik het doe hoor, maar:
moet ik toch even onder de aandacht brengen
Ik neem verder wel aan dat het vanzelf beter word

0
geplaatst: 21 mei 2008, 16:15 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)

0
geplaatst: 7 juni 2008, 01:42 uur
Tja, ik lees eerst mijn bericht nog even door voordat ik hem verstuur. Kleine moeite, groot plezier! En het heeft allemaal toch geen haast? Het is geen chatten!
Waar ik me echt ontiegelijk aan erger, zijn verkeerd gespelde/gebruikte voltooid(e) deelwoorden. Zoals in "Het gebeurd mij regelmatig, dat..." Ja, kom op zeg, hé! Dat is basis, hoor! Soms zou ik dat soort mensen wel willen schoppen of het eruit willen slaan! Damn!!!
Waar ik me echt ontiegelijk aan erger, zijn verkeerd gespelde/gebruikte voltooid(e) deelwoorden. Zoals in "Het gebeurd mij regelmatig, dat..." Ja, kom op zeg, hé! Dat is basis, hoor! Soms zou ik dat soort mensen wel willen schoppen of het eruit willen slaan! Damn!!!
0
geplaatst: 7 juni 2008, 01:58 uur
Ah, dat vind ik het ergste nog niet.
Ik stoor me eigenlijk meer aan mensen die woorden als "tog" gebruiken. En mensen die smiley-termen als xD en (y) gebruiken. Ik heb me jarenlang afgevraagd waar dat xD nu eigenlijk voor stond.
Ik stoor me eigenlijk meer aan mensen die woorden als "tog" gebruiken. En mensen die smiley-termen als xD en (y) gebruiken. Ik heb me jarenlang afgevraagd waar dat xD nu eigenlijk voor stond.

0
geplaatst: 7 juni 2008, 09:36 uur
herman schreef:
Ah, dat vind ik het ergste nog niet.
En dat weet je nu nog steeds niet?Ah, dat vind ik het ergste nog niet.

0
geplaatst: 7 juni 2008, 09:59 uur
Ik zou het ook niet weten eigenlijk...
En ik stoor me aan alle mogelijke spelfouten, maar ik leer ermee leven.
En ik stoor me aan alle mogelijke spelfouten, maar ik leer ermee leven.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 11:45 uur
Als je xD niet snapt, dan kan ik me voorstellen dat mensen het irritant vinden. Het is dan ook een uitdrukking in de betekenis van: zeer voldaan, bevestigen door je ogen dicht te knijpen met een lach. Je moet je hoofd naar links buigen en dan kom je uit op zoiets. Enfin, zo ervaar ik die smiley
En vraag me niet waarom, ik associeer die smiley altijd met handsome devil.
Ik wist jarenlang niet wat imo of imho nou betekende haha.
En vraag me niet waarom, ik associeer die smiley altijd met handsome devil.Ik wist jarenlang niet wat imo of imho nou betekende haha.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:42 uur
Volgens mij betekende het in hard gelach uitbarsten/schaterlachen. Zoiets van: Hààààhahahahaha!!!!
Ja, dat imho begrijp ik nu nog steeds niet! Dat eerste was 'in mijn opzicht', volgens mij...
Ja, dat imho begrijp ik nu nog steeds niet! Dat eerste was 'in mijn opzicht', volgens mij...
0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:42 uur
Gatver schreef:
En dat weet je nu nog steeds niet?
En dat weet je nu nog steeds niet?
Ik weet het nu, het komt uit South Park blijkbaar.

0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:48 uur
Haha, die is leuk! Een hartje, die plaats je als een nummer/album een speciaal plekje in je hart heeft (oid).

0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:55 uur
Gatver schreef:
In my humble opinion

0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:56 uur
musicfriek schreef:
Haha, die is leuk! Een hartje, die plaats je als een nummer/album een speciaal plekje in je hart heeft (oid).

Ah ok, bedankt.
(__/)
( ' . ' )
(") (")
EDIT: hmm, mijn konijn komt er op MuMe een beetje gehavend uit, maar het is wel een stuk efficiënter dan het woord "konijn" zelf te typen.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 14:02 uur
In my opinion of in my humble opinion inderdaad. In mijn ogen is gewoon de Nederlandse versie.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 14:37 uur
musicfriek schreef:
In my humble opinion
Dank U voor de uitleg, ik ga het nooit meer vergeten! (quote)
In my humble opinion

0
Father McKenzie
geplaatst: 20 juni 2008, 08:04 uur
In De Site > Gebruikers > Op welke manier luister jij muziek op je MP3-speler?:
Voortgaande op freitzen's laatste zinnetje van het berichtje hierboven "En natuurlijk luister ik ook nog steeds de albums apart", wil ik opmerken dat dit taalkundig niet helemaal juist is.
Het zal wel een taaltopic worden of zijn, maar ik merk dat jullie Nederlanders nooit spreken van "ik beluister iets", maar gewoon "ik luister".
Ik dacht dat het taalkundig moest zijn;
"ik luister NAAR iets", maar dus met het gebruik van het woord NAAR ofwel gebruik je het woord BEluister, maar ik veronderstel dat dit alweer een soort VERVLAKKING of VERLOEDERING van de Nederlandse Taal is, typisch iets voor de gemakzuchtige Nederlanders die ik toch vaker dan Belgen minder nauwkeurig taalkundig juist Nederlands hoor/zie gebruiken.
Voortgaande op freitzen's laatste zinnetje van het berichtje hierboven "En natuurlijk luister ik ook nog steeds de albums apart", wil ik opmerken dat dit taalkundig niet helemaal juist is.
Het zal wel een taaltopic worden of zijn, maar ik merk dat jullie Nederlanders nooit spreken van "ik beluister iets", maar gewoon "ik luister".
Ik dacht dat het taalkundig moest zijn;
"ik luister NAAR iets", maar dus met het gebruik van het woord NAAR ofwel gebruik je het woord BEluister, maar ik veronderstel dat dit alweer een soort VERVLAKKING of VERLOEDERING van de Nederlandse Taal is, typisch iets voor de gemakzuchtige Nederlanders die ik toch vaker dan Belgen minder nauwkeurig taalkundig juist Nederlands hoor/zie gebruiken.
0
max en joep
geplaatst: 20 juni 2008, 12:41 uur
ik vind straattaal vooral afschuwelijk.
Een spelfoutje hier en daar, ach...
dat overkomt de beste.
Een spelfoutje hier en daar, ach...
dat overkomt de beste.
0
geplaatst: 20 juni 2008, 16:52 uur
Taal evolueert nu eenmaal, daar kunnen sommige mensen niet tegen.
0
geplaatst: 20 juni 2008, 17:06 uur
BoordAppel schreef:
Er is nog altijd een verschil tussen taalvernieuwing en taalvervuiling. Ik snap wel dat je een hip hopper bent, maar het lijkt me totaal niet praktisch als mensen hier volledig in straattaal gaan praten. Pure vervuiling. Misschien leuk voor hip hoppers onderling, maar op een website waar het hele Nederlandse taalgebied en alle leeftijden zijn vertegenwoordigd lijkt het me niet praktisch.
0
Spijtoptant
geplaatst: 20 juni 2008, 17:07 uur
BoordAppel schreef:
Onzin. Evolutie van taal is iets anders dan actief raar gaan schrijven om op te vallen.
0
geplaatst: 20 juni 2008, 17:15 uur
Ja, maar dat heeft dan ook niets met straattaal te maken.
Dat lijkt me ook niet. Maar als mensen dat onderling willen spreken is dat prima. Bovendien komen er vanzelf woorden uit bovendrijven in de normale spreektaal, zodat er sprake is van taalverrijking.
Toon1 schreef:
Er is nog altijd een verschil tussen taalvernieuwing en taalvervuiling. Ik snap wel dat je een hip hopper bent, maar het lijkt me totaal niet praktisch als mensen hier volledig in straattaal gaan praten. Pure vervuiling. Misschien leuk voor hip hoppers onderling, maar op een website waar het hele Nederlandse taalgebied en alle leeftijden zijn vertegenwoordigd lijkt het me niet praktisch.
Dat lijkt me ook niet. Maar als mensen dat onderling willen spreken is dat prima. Bovendien komen er vanzelf woorden uit bovendrijven in de normale spreektaal, zodat er sprake is van taalverrijking.
0
geplaatst: 20 juni 2008, 17:20 uur
BoordAppel schreef:
Volledig mee eens

0
Sheplays
geplaatst: 21 juni 2008, 10:26 uur
Of het nou een nieuwe Idols-ster of een 'break-through' artiest is, iemand die de Gelredome of Paradiso vult; jou songs krijgen ze in ieder geval te horen!
Een internetbedrijf dat een Google add hier plaatst en dat graag tekstschrijvers wil recruteren en jou songs moet beoordelen of jou nederlands of jou engels wel goed is.
0
Pink Queen
geplaatst: 21 juni 2008, 14:29 uur
Sheplays schreef:
Een internetbedrijf dat een Google add hier plaatst en dat graag tekstschrijvers wil recruteren en jou songs moet beoordelen of jou nederlands of jou engels wel goed is.
(quote)
Dat is wel erg ja.
0
geplaatst: 21 juni 2008, 15:54 uur
Is het nou wel of niet goed om me e.d als bezittelijk voornaamwoord te gebruiken? Bijvoorbeeld: me fiets.
* denotes required fields.