De Site / Algemeen / Het grote taaltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2011, 18:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
Wij hebben dit trouwens wel behandelt in vijf of zes vwo. Wordt dit op vmbo en havo niet behandelt?
Wij hebben dit trouwens wel behandelt in vijf of zes vwo. Wordt dit op vmbo en havo niet behandelt?
Daar kom ik al jaren niet meer - mensen heben veelal de neiging om na te balken wat ze op tv horen. Het verschil tussen verantwoordelijkheid en verantwoording is bijv. ook al jaren zoek.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 19:14 uur
Stijn_Slayer schreef:
Nee, daar zijn ze druk bezig met het voltooid deelwoord van 'behandelen' te behandelen.Wij hebben dit trouwens wel behandelt in vijf of zes vwo. Wordt dit op vmbo en havo niet behandelt?
0
geplaatst: 11 mei 2011, 19:18 uur
En dat was hard nodig zo te zien 
Overigens vind ik die samenstellingen af en toe best verwarrend. Ik moet altijd even nadenken. Het zou dus zomaar kunnen dat ik daar wel eens de fout mee inga.

Overigens vind ik die samenstellingen af en toe best verwarrend. Ik moet altijd even nadenken. Het zou dus zomaar kunnen dat ik daar wel eens de fout mee inga.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 19:25 uur
Mjuman schreef:
De directie stelt zich niet aansprakelijk voor ... .
De directie stelt zich niet aansprakelijk voor ... .
.....nee, dat doen wij wel!
Klassieker die elke rechtenstudent in zijn eerste jaar voorgeschoteld krijgt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2011, 19:28 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Nee, daar zijn ze druk bezig met het voltooid deelwoord van 'behandelen' te behandelen. Oeps.

Je begrijpt natuurlijk dat ik je nu in de gaten houd, hè?

0
geplaatst: 11 mei 2011, 19:30 uur
Mjuman schreef:
Daar kom ik al jaren niet meer - mensen heben veelal de neiging om na te balken wat ze op tv horen. Het verschil tussen verantwoordelijkheid en verantwoording is bijv. ook al jaren zoek.
(quote)
Je hebt een verantwoordelijkheid en je moet verantwoording afleggen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2011, 19:35 uur
Ja, die is wel erg makkelijk. Ik heb nog nooit iemand die fout horen maken.
Ik spring nu nogal van de hak op de tak, maar er schiet me nog een geinige fout te binnen. Een kennis van me noemde een 'invasie' eens een 'opfasie'. Ben toen snel even veilig op de gang gaan lachen.
Ik spring nu nogal van de hak op de tak, maar er schiet me nog een geinige fout te binnen. Een kennis van me noemde een 'invasie' eens een 'opfasie'. Ben toen snel even veilig op de gang gaan lachen.

0
geplaatst: 11 mei 2011, 22:33 uur
Volgens mij vroeg Mjuman niet om uitleg hoor. Die zal-ie ook wel niet nodig hebben dus.

0
geplaatst: 11 mei 2011, 22:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op het voetbalveld heb ik wel eens "Instructie, scheids!" gehoord van iemand die onreglementair de doorgang werd belet.

0
geplaatst: 11 mei 2011, 22:46 uur
Hij wilde de scheids vast instrueren dat er sprake van obstructie was.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:00 uur
Wat dacht je van die man die het constant op tv had over "We moeten de situatie escaleren"? Quensecont die ie dat ook nog.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:13 uur
Wat vinden we van het zelfstandig gebruik van het woord 'typisch', waarbij dus niet vermeld wordt wat het typeert? Zelf ben ik er niet zo'n fan van...
0
geplaatst: 11 mei 2011, 23:49 uur
BlueVelvet schreef:
Bull's eye! (quote)
Nee, daar zijn ze druk bezig met het voltooid deelwoord van 'behandelen' te behandelen. 
0
geplaatst: 12 mei 2011, 12:07 uur
BlueVelvet schreef:
Nee, daar zijn ze druk bezig met het voltooid deelwoord van 'behandelen' te behandelen.
Ik kan het mishebben, maar is het ook niet het vmbo en de havo?Nee, daar zijn ze druk bezig met het voltooid deelwoord van 'behandelen' te behandelen.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 12:11 uur
Sowieso met hoofdletters, maar je spreekt van 'het onderwijs'. Alhoewel 'het HAVO' mij onnatuurlijk in de oren klinkt.
0
geplaatst: 12 mei 2011, 12:12 uur
Sinds wanneer is het met hoofdletters? En ik heb het over de havo. Gewoon het feit dat er lidwoorden ontbreken.
vwo - vandale.nl
havo - vandale.nl
mavo - vandale.nl
vwo - vandale.nl
havo - vandale.nl
mavo - vandale.nl
0
geplaatst: 12 mei 2011, 12:29 uur
Stijn_Slayer schreef:
Dan kunnen we vaststellen dat je niet op een kantoor werkt, actief bent in het verenigingsleven of vaak aanwezig bent op een andere plek waar ruzies ontstaan over wie welke taak moet uitvoeren.
Ik hoor ongeveer dertig keer per dag zeggen: 'Dat is niet mijn verantwoording!'
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2011, 12:56 uur
jasper1991 schreef:
Geen hoofdletters? Daar kijk ik van op.
Ik ook...
0
geplaatst: 12 mei 2011, 13:00 uur
Sandokan-veld schreef:
(quote)
Ah, u werkt op de afschuif afdeling

0
geplaatst: 12 mei 2011, 13:18 uur
jasper1991 schreef:
Daar kijk ik dan van op. Iemand die net van de middelbare school komt (of er nog op zit), zou dat toch moeten weten. Ik ben er anders mee doodgegooid.Geen hoofdletters? Daar kijk ik van op.
Sandokan-veld schreef:
Daar is toch niks mis mee? Ik hoor ongeveer dertig keer per dag zeggen: 'Dat is niet mijn verantwoording!'

0
geplaatst: 12 mei 2011, 13:40 uur
vigil schreef:
Bestaan er ook andere? Waar?
chevy93 schreef:
Daar is toch niks mis mee?
Daar is toch niks mis mee?
Ook voor u bestaat er gips, maat.

0
geplaatst: 12 mei 2011, 21:32 uur
jasper1991 schreef:
Waarom zou het met hoofdletters moeten zijn dan? Is eigenlijk geen enkele reden voor te verzinnen...
0
geplaatst: 15 mei 2011, 22:33 uur
& omdat we op een muzieksite zitten mogen k.d. lang ook niet vergeten
* denotes required fields.