MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote taaltopic

zoeken in:
panjoe (moderator)
De eerste i in "isie" spreek je sowieso uit als "ie" .

Als er dan toch pseudo-fonetisch wordt geschreven moeten wel alle letters worden geplaatst. Anders kan je net zo goed schrijven dat je het uitspreekt als "-ici".

FlyLo schreef:
Als er dan toch pseudo-fonetisch wordt geschreven moeten wel alle letters worden geplaatst. Anders kan je net zo goed schrijven dat je het uitspreekt als "-ici".

Die eerste "e" had ik per ongeluk weggelaten - was geen opzet!

ranboy schreef:
Nazi is toch ook een Duits woord? Dat hebben we in NL toch altijd als 'naatsie' uitgesproken?

Lijkt me een zwak argument: Göteborg en Kindvall zijn Zweedse namen - ik geeft het je te doen om het op zijn Zweeds uit te spreken - vraag het maar aan Herman Tsjuiphof; niemand neemt je verder nog serieus. Nazi = afko van National Sozialist (in Natie zit die 'z'-klank dus al).

Voer je die analogie verder door zouden we in Vlaanderen in het Vlaams de adressen/plaatsnamen moeten uitspreken; lijkt me niet zo fijn voor Belgische users.

Natiestaat lijkt me een trouwens een typisch fröbelwoord - staat van de natie ("state of the nation") snijdt meer hout.

Kramer schreef:
Meegschreven met het dictee...

10 foutjes.
Hier ook. Een paar waar ik echt niet om kan jammeren (oedipuscomplex met een kleine letter, nooit ofte nimmer, eega en daarmee aan elkaar). Wel een paar domme fouten, zoals geprivilegieerde (van privilege ), ten huidigen dage (dacht nog aan te allen tijde...).

Verdere fouten:
incestueuse, diepgegronde (moest los) en de beste: bv's (Bekende Vlamingen ).

herman schreef:
ik moest ook even goed luisteren of hij nou nazistaat of natiestaat zei
Ik had eerst gewoon nazistaat. Ik snap overigens nog steeds het verschil in uitspraak tussen natiestaat en nazistaat niet. (naatsiestaat vs. naadsiestaat?)

herman schreef:
7 fout verder, als ik Oedipus Complex dubbel fout reken.
Driedubbel dan neem ik aan.

sxesven

I hear that alot...

dat lijkt me zo wie zo een leuk blog

leuke plaatjes ook

GrafGantz schreef:
dat lijkt me zo wie zo een leuk blog

En dat in het taaltopic

Datleek me eeen bewussie...

Geniaal die site

herman schreef:
Datleek me eeen bewussie...

Zo bewust dat ik hem niet in wilde kopen en hem heb laten lopen..

Frank kent me te goed

GrafGantz schreef:
Frank kent me te goed

Maar niet zo goed als Sandokan-Veld...

Ik twijfelde nog, maar vond het niet genoeg op iets als "alot" lijken om te categoriseren als bewust.

chevy93 schreef:
Dat bantopic is aangemaakt op MovieMeter, omdat er te vaak in andere topics gevraagd wordt naar of gepraat wordt over gebande users. Zo was er laatst die ophef toen R&P geband werd. Opzich geen verkeerd idee, maar volgens mij valt het op MuMe wel mee.

Ik moest er wel om glimlachen eigenlijk.
Altijd leuk, verwijswoorden die verkeerd verwijzen.

Ik had eigenlijk gehoopt de sleutel tot mijn ongetwijfeld kolossale fout te vinden in jouw spoiler, maar dat bleek ijdele hoop. Zeker het stukje "opzich geen verkeerd idee", dat verwijst naar het bannen van R&P?

Exactement. Kolossaal is het niet hoor. 't is alleen zo'n foutje dat het leven van taalmierenneukers een stuk prettiger maakt.

Is het niet kolossaal in plaats van kolosaal?

Is het niet Slowdive in plaats van shoegaze?

Arrie zit goed, Lukas niet.

Slowgaze schreef:
Exactement.
. Toen ik hem eenmaal doorhad, was hij goed gevonden, ja.

Jaja, ik ben me d'r eentje (iemand gezien vanavond? )

chevy93 schreef:
(quote)
. Toen ik hem eenmaal doorhad, was hij goed gevonden, ja.

Jaja, ik ben me d'r eentje (iemand gezien vanavond? )

Gezien, maar ik vond het totaal niet als zijn oude werk. Beetje duister zelfs (logisch, misschien) en beklemmend.

Vandaag ergens gepost:
Wat een Epische Rijs krijg je voorgeschoteld van hem met als klap op de vuurpijl het magistrale that hug! DIK 5 sterren.

'Vijf' moet inderdaad voluit geschreven worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.