MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Edwynn schreef:
Inderdaad. Maar ik draag hem wel op aan Brajoapau

(afbeelding)

Ik vind het nogal raar dat als ik in de zoekbalk Dream theater dream theater intik, het album Dream Theater van Dream Theater niet bij de onmiddellijke zoekresultaten komt te staan.
Als ik intik dream theater - dream theater komt het er wel bij..

(afbeelding)

Ik snap dat wel, want het systeem telt het aantal unieke woorden. Dus dan wordt populariteit (ik dacht aantal berichten) de tweede sortering. Met de streep geef je dan aan dat je de albumtitel gaat tikken.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Op een of andere manier komt dit album bij mij niet in een csv-export vanuit een serie zoekresultaten.

Jordy schreef:
gaat op de lijst!

Volgens mij is dit album de boosdoener. Ik zie net namelijk een ander album wel in de zoekresultaten, maar niet in de csv-output komen en dat is nu in de zoekresultaten het direct volgende album. Dat oneindig-teken roept wellicht wat vreemde effecten op.

okee bedankt, dacht het al opgelost te hebben maar dan moet het weer op de lijst

Waarom weet ik niet, maar is blijkbaar een enorme wildgroei aan subgenrespelletjes in de categorie Muziekgames bijgekomen. Kunnen deze niet beter, zoals vroeger, naar de diverse secties?

Muziek >> Muziekgames >> Maak kennis met Metal anno 2013 kan dan hierheen waar ook al o.a. Genres >> Rock >> Het Metalalbum van de week, toplijst., Genres >> Rock >> Maak kennis met Metal en beoordeel en Genres >> Rock >> Het Metal Album van de Week te vinden zijn.

Ponty Mython
Als ik in mijn muzieklog kijk, dan lijkt het onderste album buiten het kader te vallen:

(afbeelding)

Ik gebruik FF 23.0.1

Zal in het nieuwe ontwerp opgelost worden.

Sir Spamalot (crew)
Wat zijn de regels bij het toevoegen van picture discs die geen hoes hebben?

Ik geef een voorbeeld: H-Bomb - To Feel Is Pain - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com.

Sir Spamalot schreef:
Wat zijn de regels bij het toevoegen van picture discs die geen hoes hebben?

Legowelt - Klaus Kinski EP (2002)

Sir Spamalot (crew)
Dus hij mag erop, we gaan dat subiet eens fiksen. Bedankt, Micha!

Het is me al een paar keer overkomen (zowel hier als op MovieMeter) dat er bij Mijn Updates staat dat er een nieuw bericht bij een bepaalde plaat (of film) is, maar als ik dan op het oranje ikoontje van "nieuwe berichten" klik kom ik wel op de juiste pagina, maar dan helemaal bovenin, en als ik omlaag scroll staat er helemaal geen nieuw bericht. Heeft de gebruiker dat bericht dan meteen weer verwijderd zonder dat dat in Mijn Updates is verwerkt? Huidig voorbeeld: ik krijg de melding dat rico24 gisteren (21 september) om 21:53 een nieuw bericht bij Cordon bleu van Solution heeft geplaatst, maar op die pagina zelf blijkt er sinds maart 2013 niets veranderd te zijn.

Dat probleem zou nu opgelost moeten zijn, voor toekomstige berichten.

Dank je wel!

Sir Spamalot (crew)
Als voorbeeld geef ik de Britse NWoBHM groep Jaguar, dit is hun discografie: klik. Ze staan ook op deze verzamelaar, Metal Concussion uit 1985: klik.

Klik ik bij de verzamelaar op Jaguar, verwijst men mooi door naar de groep, bij de groep zelf staat de verzamelaar niet in de discografie vermeld. Ik zie dus niet op welke verzamelaars met meerdere groepen Jaguar is verschenen.

Dat soort verzamelaars worden inderdaad uit de discografie gehouden, het idee daarachter is dat het niet interessant is Hitzone 1 t/ 62 en soortgelijke albums in de discografie van een artiest te zien. Dat zijn doorgaans geen albums waar een artiest zelf bewust een bijdrage aan heeft geleverd.

Sir Spamalot (crew)
Ah, nu je het zo formuleert, kan ik daar zeker inkomen. Bedankt voor de opheldering.

Dit album heeft bij mij geen hoes meer.

screenshot

Kronos schreef:
Dit album heeft bij mij geen hoes meer.

Opnieuw toegevoegd, want zag ook geen hoes meer staan.

Als een artiest in een jaar twee albums uitbrengt, staan ze in de discografie dan op alfabet of alsnog chronologisch? De reden dat ik het vraag is de discografie van Johnny Cash.

Dit is z'n tweede album: Johnny Cash - The Songs That Made Him Famous (1958)
En dit z'n derde: Johnny Cash - The Fabulous Johnny Cash (1958)

Op MuMe staan ze echter andersom. Is ook aan het label te zien, z'n eerste twee platen waren op Sun, daarna is ie overgestapt naar Columbia.

Zie ook:

Johnny Cash albums discography - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Opmerkelijk genoeg staat het op allmusic ook fout, wellicht dat dat in eerste instantie is gebruikt als bron om de volgorde te bepalen?

Goede vraag van GrafGantz. Bij Ultravox staan de eerste twee albums verkeerd.

Eerst kwam het album Ultavox! en daarna pas het album met de titel Ha! Ha! Ha!

Ozric Spacefolk
Gerards Dream GrafGantz

Het is weleens vaker voorgekomen. De enige manier omdat op te lossen is om de exacte releasedatum op te zoeken.
Dan vullen de moderators dat in, en komen de platen op de juiste plek.

Misschien willen ze hier ook wel coulant zijn met een maand/jaar, als de exacte datum niet te achterhalen is....

Ozric Spacefolk schreef:
Gerards Dream GrafGantz

Het is weleens vaker voorgekomen. De enige manier omdat op te lossen is om de exacte releasedatum op te zoeken.
Dan vullen de moderators dat in, en komen de platen op de juiste plek.

Misschien willen ze hier ook wel coulant zijn met een maand/jaar, als de exacte datum niet te achterhalen is....

Daar heb ik al naar gezocht, maar wikipedia vermeldt bij beiden "november 1958". Wat ik overigens al vrij gedetailleerd vind voor een album uit die tijd. Maar zoals ik al aangaf, het valt hier heel eenvoudig te controleren aan de hand van het label.

Gerards Dream schreef:
Goede vraag van GrafGantz. Bij Ultravox staan de eerste twee albums verkeerd.

Eerst kwam het album Ultavox! en daarna pas het album met de titel Ha! Ha! Ha!

Dat is snel. Bedankt voor het in de goede volgorde zetten van release datum.

GrafGantz schreef:
Maar zoals ik al aangaf, het valt hier heel eenvoudig te controleren aan de hand van het label.

Klopt, maar dat is dan weer lastig technisch te vertalen. Wellicht is het een idee bij de ene 1 november en bij de andere 15 november oid in te vullen, zodat ze in ieder geval goed gesorteerd staan?

Ozric Spacefolk
GrafGantz schreef:
(quote)

Daar heb ik al naar gezocht, maar wikipedia vermeldt bij beiden "november 1958". Wat ik overigens al vrij gedetailleerd vind voor een album uit die tijd. Maar zoals ik al aangaf, het valt hier heel eenvoudig te controleren aan de hand van het label.

Zelfs discogs gaat niet in op de exacte releasedate. Is er geen biografie het misschien vermeldt?

Hoe weet jij het trouwens zeker?

Johnny Cash - The Fabulous Johnny Cash (Vinyl, LP, Album) at Discogs

GrafGantz schreef:

November 13, 1958

En komt "The Fabulous Johnny Cash" niet uit 1959? (wel in 1958 opgenomen)

Oei, dan wordt het nog complexer.

Ik heb een vraag over dit album: Stars - Do You Trust Your Friends? (2007)

Betreft een album met covers van de band Stars door allerhande artiesten. Afgaande op de titel staat het album op naam van Stars zelf, maar de bandnaam is niet klikbaar en hij is ook niet te zien in de discografie van de band. Hij is wel terug te vinden in de discografieën van de verschillende artiesten die op de compilatie te vinden zijn.

Hoort zo'n album nu wel of niet thuis op de albumpagina van de artiest die gecovered wordt? Zo niet, waarom wordt dan toch de naam Stars gebruikt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.