MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
WhoAmI (crew)
west schreef:
Tot voor kort stond dit album nog op Musicmeter, maar ik kan het ineens niet meer vinden:

The Creatures (2) – Expansion - L'Altro Mondo Studios

Just a moment... - discogs.com

Is dit echt verwijderd? Zo ja, dan voeg ik 'm weer toe.

Deze bedoel je?

The Creatures - Expansion (1982) - MusicMeter.nl

Thanks!

Ik zocht op Altra Mondo Studios. Ik zal de titel hier aanvullen / aanpassen.

Your Highness - Under the Weight (2024)

Your Highness - Under the Weight (2024)

Dubbele toevoeging. Die eerste, van mijn hand, mag er wel af wat mij betreft.

Ik zie dat dit album er 2x op staat:

M-Pire - Chapter One (1995) - MusicMeter.nl
Joshua Perahia - Chapter One (2001) - MusicMeter.nl

De verwarring is begrijpelijk, want het oorspronkelijke album van M-Pire uit 1995 werd zes jaar later heruitgegeven onder de naam van gitarist Joshua Perahia. Maar het is hetzelfde album (al sluit ik niet uit dat die latere een remix is, zoals Perahia vaker heeft gedaan). Maar het album uit 2001 onder de naam Joshua Perahia mag er wel af.

CHIEP (crew)
King Gizzard & The Lizard Wizard - Acoustic Gizzard stond er dubbel op.

CHIEP (crew)
gaucho schreef:
Ik zie dat dit album er 2x op staat:

M-Pire - Chapter One (1995) - MusicMeter.nl
Joshua Perahia - Chapter One (2001) - MusicMeter.nl

De verwarring is begrijpelijk, want het oorspronkelijke album van M-Pire uit 1995 werd zes jaar later heruitgegeven onder de naam van gitarist Joshua Perahia. Maar het is hetzelfde album (al sluit ik niet uit dat die latere een remix is, zoals Perahia vaker heeft gedaan). Maar het album uit 2001 onder de naam Joshua Perahia mag er wel af.
Vermits jij de enige stemmer bent, Sir Spamalot: weet jij soms of het om andere versies gaat?

Sir Spamalot (crew)
CHIEP,

Tot voor het bericht van collega gaucho wist ik zelfs niet af van het bestaan van de 2001 versie van Joshua Perahia zelf, een versie die ik niet heb gehoord.

Ik heb even gespiekt in de Hard Rock & Heavy Metal Encyclopedie, waarin men de 1995 versie van M-Pire vermeldt, een nieuwe band van Joshua Perahia met zijn eerste album sinds 1988 (Intense Defense). Daar heeft men het ook over zijn "speciaal karakter".

Ik denk dat hij het album in 2001 gewoon onder zijn eigen naam heeft heruitgebracht, zoals bronnen als Discogs, Metal Archives of de niet-altijd-zo-secure Wikipedia vermelden. Mijn gedacht? Begonnen als Joshua, na jaren stilte herbegonnen onder M-Pire om dan toch nog weer zijn eigen naam te gebruiken. Raar is dan wel dat Discogs beide versies naast elkaar vermeldt wat RYM dan weer niet doet.

Niet 100% duidelijk, ik weet het. Even checken bij collega Von Helsing, generatie- en tijdgenoot.

Het is een rerelease, uitgebracht onder de naam Joshua Perahia. De eerste release onder de naam Mpire kwam alleen op de markt in Japan en Duitsland. Dus de uitgave uit 2001 kan verwijderd worden.

DjFrankie (moderator)
Popa Chubby featuring Galea - Flashed Back (2001) verwijderd stond er 2 keer op.
ArieJan mag zijn 3 sterren hier
Popa Chubby featuring Galea - Flashed Back (2001) plaatsen

CNTS - Cunts (2019) - MusicMeter.nl

Stond er al een tijdje op (wist niet dat ze zich ook CNTS noemden, maar bij hun tweede plaat is dat wel het geval; CNTS - Thoughts & Prayers (2024) - MusicMeter.nl):

Cunts - Cunts (2019) - MusicMeter.nl

WhoAmI (crew)

De masterpagina op Discogs geeft wel beide volumes in één aan, met de aparte volumes als subreleases. Ik vraag me dan af in welke volgorde het e.e.a. is uitgebracht.

CHIEP (crew)
Aretha Franklin - Queen of Soul en Madonna - The Girlie Show Live 1993 verwijderd wegens niet officieel.

CHIEP (crew)
Barry White - Gold verwijderd wegens heruitgave van The Ultimate Collection.
LucM (4), musicfriek (4), RealCrazy (4), jeepvb (3,5), juliana (3), guppie (2,5) en vigil (2,5) zijn hierdoor hun stem kwijt.

Ik zie dat deze, in mijn top 10 van 2024 niet op de site staat : Just a moment... - discogs.com

DjFrankie (moderator)
davevr schreef:
Ik zie dat deze, in mijn top 10 van 2024 niet op de site staat : Just a moment... - discogs.com

Jawel
Mk.gee - Two Star and the Dream Police (2024) - MusicMeter.nl

Deze staat er twee keer op:

Polle Eduard - Onderweg...hoezo? (1983) - MusicMeter.nl

Polle Eduard Band - Onderweg... Hoezo? (1983) - MusicMeter.nl

Ik heb de LP zelf. Die staat op naam van de Polle Eduard Band. De laatste vermelding is dus de juiste, de andere (Polle solo) mag er af. Ik zou wel proberen de commentaren bij het te verwijderen album over te nemen en die toe te voegen aan het Band-album.

Deze mag er trouwens ook wel af, lijkt me: Stevie Wonder - Stevie Wonder's Original Musiquarium I, Volume II (1984) - MusicMeter.nl.

Dit is gewoon de tweede LP/CD van Stevies verzamelalbum Stevie Wonder - Stevie Wonder's Original Musiquarium I (1982). Dat is altijd een dubbelaar geweest en deze set is nooit afzonderlijk uitgegeven. Wel is de eerste CD-versie uit 1984 verschenen als twee aparte schijfjes in aparte jewelcases, maar die zaten wel bij elkaar in een kartonnen boxje. Misschien dat de uploader de tweede CD ergens afzonderlijk is tegengekomen, maar officieel zijn ze nooit los uitgebracht.

Dit in tegenstelling tot de hierboven genoemde set van The Complete Single Collection van Golden Earring. De beide delen op CD waren wel degelijk los te koop, wat m.i. een afzonderlijke vermelding op de site zou rechtvaardigen.

Deze: Ray Price - Playlist (2014) - MusicMeter.nl, lijkt wel heel erg op deze: Ray Price - Playlist (2014) - MusicMeter.nl.
Als deze compilatie dubbel is opgevoerd, en daar lijkt het sterk op, moeten CHIEP en dazzler onderling eruit zien te komen wiens bijdrage wordt verwijderd...

WhoAmI (crew)

Dank! Gek, meende echt deze te hebben gezocht in de zoekfunctie.

Harvst - Narbenhein (2019) - MusicMeter.nl

Stond er al op, kennelijk... 2 minuten eerder dan mijn inzending...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:59 uur

geplaatst: vandaag om 16:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.