De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 januari 2014, 09:45 uur
Sunderland schreef:
Haha, of het een bugje of een grapje is weet ik niet, maar als de crew een foto goedkeurt, dan wordt zijn avatar omgedoopt in die foto. Voor het gemak krijgt de rest van de crew, in dit geval Bone Machine, ook een nieuw kapsel aangemeten.
(afbeelding)
Haha, of het een bugje of een grapje is weet ik niet, maar als de crew een foto goedkeurt, dan wordt zijn avatar omgedoopt in die foto. Voor het gemak krijgt de rest van de crew, in dit geval Bone Machine, ook een nieuw kapsel aangemeten.

(afbeelding)
Je ziet gewoon welke artiest er is goedgekeurd
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 09:46 uur
Fathead schreef:
Ah, toch een kritiekpuntje van mijn kant. Als kleurenblinde zie ik nauwelijks het verschil in de twee kleuren sterren (blauw en mintgroen(?)) als ik een album beoordeel. Ben ik de enige?
Ah, toch een kritiekpuntje van mijn kant. Als kleurenblinde zie ik nauwelijks het verschil in de twee kleuren sterren (blauw en mintgroen(?)) als ik een album beoordeel. Ben ik de enige?
Uhm... welke twee kleuren?

0
geplaatst: 8 januari 2014, 09:48 uur
De kleur van de 5 sterren die je ziet als je op een album stemt. Het aantal dat je geeft licht donkerder blauw op.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 09:50 uur
Ik zit nog eens goed te kijken, maar ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt, sorry. (IE 9)
0
geplaatst: 8 januari 2014, 09:57 uur
Je gaat met je muis over de 'mijn ster'-ster bij een album die je beoordelen wilt. Bij 'selecteer je stem' zit er een (te) klein kleurverschil tussen de sterren die je geven wilt (laten we zeggen 4) en de overgebleven ster (in dit geval dus 1). Nu ben ik erg kleurenblind, dus waarschijnlijk ben ik in de minderheid met dit probleem dus zo erg is het ook niet.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 10:08 uur
Ah, ok. Zal altijd al zo geweest zijn. Het zag er zo komisch uit en ik zie nu pas dat de notificatie van Bone Machine op dezelfde artiest sloeg.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 10:12 uur
Fathead schreef:
Je gaat met je muis over de 'mijn ster'-ster bij een album die je beoordelen wilt. Bij 'selecteer je stem' zit er een (te) klein kleurverschil tussen de sterren die je geven wilt (laten we zeggen 4) en de overgebleven ster (in dit geval dus 1). Nu ben ik erg kleurenblind, dus waarschijnlijk ben ik in de minderheid met dit probleem dus zo erg is het ook niet.
En daarnaast zie je ook een tekstuele weergave van het aantal stemmen dat je gaat geven
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 10:19 uur
Die zie ik ook, maar ik zie toch echt geen verschillende kleuren. Nou mis ik die ook niet...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 10:26 uur
Iets anders: bij A Silver Mt. Zion loopt de titel van het derde album door het stemgemiddelde heen.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 10:35 uur
Casartelli schreef:
Die zie ik ook, maar ik zie toch echt geen verschillende kleuren. Nou mis ik die ook niet...
Fathead heeft het over het kleurverschil tussen de lege sterretjes (grijs) en de gevulde (blauw) bij het beoordelen van een album, denk ik.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 10:40 uur
Casartelli schreef:
Iets anders: bij A Silver Mt. Zion loopt de titel van het derde album door het stemgemiddelde heen.
ga ik naar kijken, bedankt
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 10:44 uur
JSPR_G schreef:
Fathead heeft het over het kleurverschil tussen de lege sterretjes (grijs) en de gevulde (blauw) bij het beoordelen van een album, denk ik.
(quote)
Ah ok
. Dat verklaart veel.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 11:21 uur
Buitengewoon storend in de nieuwe Look 'n Feel zijn de zgn user reviews die voorzien zijn van die aPsurd grote plaatjes - 't is net alsof ik verplicht word om een stripboek te lezen dan wel de (chocolade)koppen (=letters) van de Telegraaf zit te snellen. Blijkbaar is generatie Einstein uit op visuele stimuli, maar ik scroll me suf.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 11:30 uur
Ik gebruik Safari 7 op Mac OS X 10.9.
Stemmen werkt hier bij mij nog niet. Ik heb Chrome als 'backup browser', daar werkt het wel.
Ook het laden van bovenstaande menu's [Albums, toplijsten, forum, etc.) gaat traag of soms helemaal niet. Zegmaar wat 'eruit komt' als je er met de muis overheen beweegt. In Chrome werkt dit ook gewoon wel. Site lijkt dus nog niet echt in Safari getest te zijn?
Albums toevoegen zit een beetje verstopt, moest even zoeken.
Advertenties direct onder de album hoes vind ik ook net iets te storend. Ik kijk hier naar Marley's Legend en er staat een advertentie onder die elke halve seconde een ander plaatje geeft, wat een beetje afleidt. Aan de andere kant zou fijner zijn, bijv. omdraaien met 'links'.
Ook vind ik de tracklijsten in het nieuwe design nog niet altijd even overzichtelijk. Ik vergelijk bijvoorbeeld Rhythms del Mundo - Revival (2010) in het nieuwe en oude design. Zichtbaar verschil is dan dat 'met KT Tunstall' pas onder de titel (Somebody..) ipv onder het nummer van de titel (10. Some...) begint.
Verder is het design flink wennen. Vind het persoonlijk jammer dat de hele achtergrond wit is, doet een beetje goedkoop of eenvoudig aan naar mijn idee (al komt dat misschien ook door het algehele basic design, of gewoon omdat ik moet wennen). [Ik vergeleek hier even met http://www.icheckmovies.com die ook een effen, bijna witte achtergrondkleur hebben zonder 'midden en zijbalken' (dat wat oude MuMe had), zij komen daar op de een of andere manier goed mee weg..]
Al met al ben ik dus eerlijk gezegd nog niet heel enthousiast (sorry), maar misschien dat ik gewoon flink moet wennen. In het begin vond iedereen iOS 7 ook lelijk, maar nu hoor je er niemand meer over en werkt het super.
Dit is slechts mijn mening, maar ik dacht ik deel het even.
Stemmen werkt hier bij mij nog niet. Ik heb Chrome als 'backup browser', daar werkt het wel.
Ook het laden van bovenstaande menu's [Albums, toplijsten, forum, etc.) gaat traag of soms helemaal niet. Zegmaar wat 'eruit komt' als je er met de muis overheen beweegt. In Chrome werkt dit ook gewoon wel. Site lijkt dus nog niet echt in Safari getest te zijn?
Albums toevoegen zit een beetje verstopt, moest even zoeken.
Advertenties direct onder de album hoes vind ik ook net iets te storend. Ik kijk hier naar Marley's Legend en er staat een advertentie onder die elke halve seconde een ander plaatje geeft, wat een beetje afleidt. Aan de andere kant zou fijner zijn, bijv. omdraaien met 'links'.
Ook vind ik de tracklijsten in het nieuwe design nog niet altijd even overzichtelijk. Ik vergelijk bijvoorbeeld Rhythms del Mundo - Revival (2010) in het nieuwe en oude design. Zichtbaar verschil is dan dat 'met KT Tunstall' pas onder de titel (Somebody..) ipv onder het nummer van de titel (10. Some...) begint.
Verder is het design flink wennen. Vind het persoonlijk jammer dat de hele achtergrond wit is, doet een beetje goedkoop of eenvoudig aan naar mijn idee (al komt dat misschien ook door het algehele basic design, of gewoon omdat ik moet wennen). [Ik vergeleek hier even met http://www.icheckmovies.com die ook een effen, bijna witte achtergrondkleur hebben zonder 'midden en zijbalken' (dat wat oude MuMe had), zij komen daar op de een of andere manier goed mee weg..]
Al met al ben ik dus eerlijk gezegd nog niet heel enthousiast (sorry), maar misschien dat ik gewoon flink moet wennen. In het begin vond iedereen iOS 7 ook lelijk, maar nu hoor je er niemand meer over en werkt het super.
Dit is slechts mijn mening, maar ik dacht ik deel het even.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 11:31 uur
De site is juist primair ontwikkeld in Safari op de Mac. Ik denk dat er iets mis is met je instellingen, wellicht cache even legen?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 11:53 uur
Jordy schreef:
De site is juist primair ontwikkeld in Safari op de Mac. Ik denk dat er iets mis is met je instellingen, wellicht cache even legen?
Hij moest misschien even opwarmen of zo, hij loopt nu inderdaad gewoon zo soepel als in Chrome.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 13:39 uur
Zo, wat een verandering! Ik ben pas een kwartier aan het testen dus ik kan nog niet zeggen of ik het goed of slecht vind, maar het ziet er wel retestrak uit 
Het is even wennen aan de uitrolmenuutjes bovenin het scherm. Het navigeren op de site loopt daardoor wat langzamer, hoe snel en gestroomlijnd ze ook uitrollen. Geen groot kritiekpunt dus, maar ik hou nu eenmaal van wat meer snelheid
Ik vond het op de oude site erg fijn dat ik direct mijn persoonlijke updates aan kon klikken.
Van de andere kant wordt ik nu meer getriggered om de siteupdates wat beter bij te houden. Dat is dan weer wel fijn.
Wat me ook is opgevallen is dat je niet meer apart op bericht of gebruikersnaam kunt zoeken (of zie ik iets over het hoofd?) Dat vind ik vrij onhandig.
En wat die smileys betreft: Daar wen ik wel aan. De combinatie sterretje-dubbele punt-haakje sluiten-sterretje blijft voor mij nog altijd een cheerleadersmiley, ook zonder plaatje.

Het is even wennen aan de uitrolmenuutjes bovenin het scherm. Het navigeren op de site loopt daardoor wat langzamer, hoe snel en gestroomlijnd ze ook uitrollen. Geen groot kritiekpunt dus, maar ik hou nu eenmaal van wat meer snelheid
Ik vond het op de oude site erg fijn dat ik direct mijn persoonlijke updates aan kon klikken.Van de andere kant wordt ik nu meer getriggered om de siteupdates wat beter bij te houden. Dat is dan weer wel fijn.
Wat me ook is opgevallen is dat je niet meer apart op bericht of gebruikersnaam kunt zoeken (of zie ik iets over het hoofd?) Dat vind ik vrij onhandig.
En wat die smileys betreft: Daar wen ik wel aan. De combinatie sterretje-dubbele punt-haakje sluiten-sterretje blijft voor mij nog altijd een cheerleadersmiley, ook zonder plaatje.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 13:53 uur
stoepkrijt schreef:
Ik vond het op de oude site erg fijn dat ik direct mijn persoonlijke updates aan kon klikken.
Dat kan nog steeds?Ik vond het op de oude site erg fijn dat ik direct mijn persoonlijke updates aan kon klikken.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 14:00 uur
Nee. Je moet eerst met je muis op 'updates' gaan staan, zodat het menu verder uitrolt. Daarna kun je pas je persoonlijke updates aanklikken. Ik weet het, ik ben een mierenneuker.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 14:11 uur
Dat klopt Jordy, maar dan word je meteen naar de site-updates doorgestuurd. Handig hoor, maar ik check liever mijn persoonlijke updates 

0
geplaatst: 8 januari 2014, 14:24 uur
Ik had het wel handig gevonden als de updates-knop rechtstreeks naar mijn persoonlijke updates ging in plaats van de site-updates (die ik quasi nooit bekijk). Of dat ik zelf bij instellingen kan kiezen dat die knop naar de persoonlijke ipv de site-updates gaat, want op boekmeter gebruik ik de site-updates wel.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 januari 2014, 14:26 uur
Ik gebruik eigenlijk alleen de persoonlijke updates als de site-updates niet op één pagina passen, dus als ik wat langer niet online ben geweest.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 14:41 uur
JSPR_G schreef:
Of dat ik zelf bij instellingen kan kiezen dat die knop naar de persoonlijke ipv de site-updates gaat, want op boekmeter gebruik ik de site-updates wel.
Ik weet niet of dit makkelijk te realiseren is, maar ik vind het wel een goed idee.Of dat ik zelf bij instellingen kan kiezen dat die knop naar de persoonlijke ipv de site-updates gaat, want op boekmeter gebruik ik de site-updates wel.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 8 januari 2014, 14:51 uur
http://i43.tinypic.com/2cmpt7k.jpg
Waar ik een rood rondje omheen heb gezet, staat een soort vierkantje.
Is dat een afbeelding die ik niet kan zien, met mijn pc?
Ik heb dat vierkantje wel eens vaker, als ik met iemand chat, en die stuurt me smileys.
Ik zie dat vierkantje ook, wanneer ik iets in 'mijn albums' plaats.
Ik vermoed dan ook dat het een afbeeldingetje is, die ik niet kan zien. Hoe los ik dat op?
Waar ik een rood rondje omheen heb gezet, staat een soort vierkantje.
Is dat een afbeelding die ik niet kan zien, met mijn pc?
Ik heb dat vierkantje wel eens vaker, als ik met iemand chat, en die stuurt me smileys.
Ik zie dat vierkantje ook, wanneer ik iets in 'mijn albums' plaats.
Ik vermoed dan ook dat het een afbeeldingetje is, die ik niet kan zien. Hoe los ik dat op?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 14:57 uur
Daar staat bij mij een plus om het album toe te voegen aan je updates, en als je dat gedaan hebt dan verandert 'ie in een vinkje.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 8 januari 2014, 15:00 uur
Akkoord. Dan zie ik dat vinkje dus niet. Het plusje wel.
Hoe komt dat? Ik ben soms zo een computer-kneus.
Hoe komt dat? Ik ben soms zo een computer-kneus.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 15:29 uur
Het heeft te maken met de lettertypes op je systeem, maar hoe je het oplost weet ik helaas niet. Denk dat het alleen bij een deel van de XP gebruikers voorkomt, al gaat het op mijn XP testomgeving wel goed. Aangezien Microsoft zelf XP ook niet meer ondersteunt binnenkort, doe ik dat ook maar niet meer 

* denotes required fields.