MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Ik ben je nu officieel kwijt. Wat is XP?

Windows XP.

Ozric Spacefolk
Oh ja. Tuurlijk. Maar hoe verander ik dat dan? Als Microsoft het niet meer ondersteunt, wat moet ik dan?

ik denk dat Microsoft zou zeggen: Windows 7 of Windows 8 kopen

maar goed, het foutje is dus het gevolg van de ouderdom van je besturingssysteem helaas

het schijnt dat als je je XP cd nog hebt, je ergens in het configuratiescherm (land- of taalinstellingen oid) nog ondersteuning voor speciale tekens kunt installeren

tuktak
Instellingen/ Gebruikersupdates, toon: Wijzigingen aan Rotatielijst

Zou ik nog wel een leuke optie vinden

panjoe (moderator)
Het ziet er goed uit hoor, al zal het nog even duren voor ik eraan gewend ben.

Ik ben het overigens wel eens met eerdere opmerkingen dat het wegvallen van het achtergrond/voorgrond onderscheid, met die grote vlakken wit, de overzichtelijkheid niet erg ten goede komt.

Nog even over het forum updates en/of mijn updates gevalletje...
Is het mogelijk om in de menublak voor de knop "UPDATES" de knop (MIJN) te plaatsen zodat er (MIJN)UPDATES komt te staan? (MIJN) linkt dan naar de updates pagina, tabel MIJN UPDATES. En als je klikt op UPDATES naar de forumupdates zoals nu het geval is...

stoepkrijt schreef:
Dat klopt Jordy, maar dan word je meteen naar de site-updates doorgestuurd. Handig hoor, maar ik check liever mijn persoonlijke updates

Je kan natuurlijk in je favorieten het adres van 'mijn updates' ingeven. Dan kom je meteen op de juiste pagina terecht. Ik heb MusicMeter twee keer in mijn favorieten staan; eentje met 'mijn updates' van albums en eentje met 'mijn updates' van het forum. Met één muisklik kom ik dus bij het gewenste overzicht. (Updates van artiesten en users gebruik ik niet zo vaak.)

musicborst schreef:
Is het mogelijk om in de menublak voor de knop "UPDATES" de knop (MIJN) te plaatsen zodat er (MIJN)UPDATES komt te staan? (MIJN) linkt dan naar de updates pagina, tabel MIJN UPDATES. En als je klikt op UPDATES naar de forumupdates zoals nu het geval is...
Dat zou betekenen dat gebruikers en gasten beide een andere menubalk te zien moeten krijgen. Dat lijkt me niet erg handig/makkelijk te realiseren.

zover heb ik niet nagedacht....
Was maar een idee om mijn wens binnen één klik mijn updates te zien....
Er is nog genoeg ruimte in die balk!

Jordy, het valt me ineens op dat mijn avatar niet te zien is op mijn profielpagina. Bij de meeste gebruikers is dat wel het geval, bij mij dus niet. En ik ben niet de enige, want ook GrafGantz, Casartelli en JSPR_G (om een paar voorbeelden te geven) hebben geen avatar.

Geen 'big issue', maar ik meld het toch maar even

Onweerwolf
stoepkrijt schreef:
Jordy, het valt me ineens op dat mijn avatar niet te zien is op mijn profielpagina. Bij de meeste gebruikers is dat wel het geval, bij mij dus niet. En ik ben niet de enige, want ook GrafGantz, Casartelli en JSPR_G (om een paar voorbeelden te geven) hebben geen avatar.

Geen 'big issue', maar ik meld het toch maar even

Wellicht komt dit omdat je avatar te klein is? Ik heb gemerkt dat ergens gedurende het afgelopen jaar de minimum eisen qua formaat van de avatar omhoog zijn geschroefd. Ik weet niet zeker of dat de reden is maar het zou kunnen.

Ik heb mijn avatar eens opnieuw geüpload en nu is hij wel weer zichtbaar op mijn profiel..

Ik heb 'm ook opnieuw geupload en nu is hij wel zichtbaar.
Hij is nu wel onscherp (in Google Chrome), maar in Internet Explorer is hij wel scherp. Dat zal wel aan mijn cache liggen ofzo.

CHIEP (crew)
Misschien een idee om naast de gebruikersnaam ook de avatar zelf klikbaar te maken om naar de profielpagina in kwestie te gaan?

Ja dat komt nog

musicborst schreef:
dat vind ik persoonlijk niet erg duidelijk/logisch. Zou het voor nu idd oplossen met een rechtstreekse link in je favorieten. Misschien dat er in de toekomst nog iets voor komt

stoepkrijt schreef:
Ik heb 'm ook opnieuw geupload en nu is hij wel zichtbaar.
Hij is nu wel onscherp (in Google Chrome), maar in Internet Explorer is hij wel scherp. Dat zal wel aan mijn cache liggen ofzo.

Bij mij was het ook eerst niet scherp maar dat was opgelost door gewoon eens te refreshen. (Firefox)

Waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar waar zit de uitgebreide zoekfunctie nu?

Kronos schreef:
Waarschijnlijk kijk ik er overheen, maar waar zit de uitgebreide zoekfunctie nu?

Op het vergrootglasje klikken in de zoekbalk.

Wat handig! (Als je het weet. )

Of als je begint te typen in de zoekbalk kan je ook op 'uitgebreid zoeken' klikken.

Of je gaat in de zoekbalk staan en drukt zonder iets te typen op enter.
(zo deed ik het vroeger eigenlijk ook)

chevy93 schreef:
Of je gaat in de zoekbalk staan en drukt zonder iets te typen op enter.
(zo deed ik het vroeger eigenlijk ook)

Kan ook, maar op die manier kom ik altijd op de onderkant van de pagina uit en moet ik nog wat naar boven scrollen..

De snelste weg is dus op het vergrootglas klikken.

Nieuwe design ziet er goed uit. Het is nog wel een beetje wennen waar de verschillende opties staan, maar dat komt vanzelf goed.
Ik kwam wel iets tegen wat niet helemaal klopt en volgens mij nog niet gemeld is hier. Als ik een willekeurige pagina op de site open (bijv die van ...and justice for all van metallica) en ik scroll naar beneden dan komt het woord 'menu' in de balk die bovenaan het scherm blijft staan een paar cm te laag te staan. Zie onderstaande sreenshot. In de rode ovaal staat het woord 'menu' dat dus in de zwarte balk bovenaan de pagina zou moeten staan. Als je omlaag schrollt, dan blijft het woord 'menu' dus steeds op gelijke afstand van de zwarte balk staan. Dit gebeurt lang niet altijd en soms als je weer naar boven schrollt en dan weer omlaag is het wel weer goed.
Ik gebruik safari 7.0.1 onder OSX 10.9.1

http://i40.tinypic.com/2yuzw1u.png

hmn, kan het zelf niet naspelen in dezelfde browser, maar zal het in de gaten houden

Manuel schreef:
Verder is het design flink wennen. Vind het persoonlijk jammer dat de hele achtergrond wit is, doet een beetje goedkoop of eenvoudig aan naar mijn idee (al komt dat misschien ook door het algehele basic design, of gewoon omdat ik moet wennen). [Ik vergeleek hier even met http://www.icheckmovies.com die ook een effen, bijna witte achtergrondkleur hebben zonder 'midden en zijbalken' (dat wat oude MuMe had), zij komen daar op de een of andere manier goed mee weg..]

Het verschil zit hem in het "bijna" wit. MuMe is volmaakt wit, de site die je noemt gebruikt een gebroken wit.

Sietse
Jordy, wat vond je van dit voorstel dat ik had gemaakt?

Sietse schreef:

Wellicht een idee om in dat geval naast "Mijn albums" het zoek veld te plaatsen.
Zoiets dus: https://imagizer.imageshack.us/v2/920x718q90/837/bm2n.jpg

Ik vond het zelf wel een goede combinatie van wat ik eerder voorstelde en wat het nu is

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.