De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:17 uur
Zelf ben ik nu een paar dagen over naar het nieuwe design. Ziet er goed en modern uit, al is het nog even wennen soms. Er is wel een dingetje waar ik nu tegenaan loop: als ik een bericht quote, dan maakt de site nu automatisch een nieuw bericht onderaan de pagina. Dat is soms een handige functionaliteit, maar bijvoorbeeld bij het stemmen in de ladder vind ik het vooral irritant. Daar is het gebruikelijk om eerst een bericht aan te maken ('bezig', 'in bewerking', 'doende'). Maar vervolgens moet wel de stand, inclusief hyperlink, in dat bericht gekopieerd worden. Dat betekent dus feitelijk dat je daardoor twee berichten onder elkaar in bewerking hebt, en dat schept al snel verwarring. Nu snap ik dat de MuMe in het algemeen en de lay-out in het bijzonder is niet in eerste instantie voor forumspelletjes bedoeld is. Maar is er geen oplossing mogelijk dat bijvoorbeeld een hyperlink automatisch wordt meegekopieerd zonder dat je hoeft te quoten?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:23 uur
Sietse schreef:
Jordy, wat vond je van dit voorstel dat ik had gemaakt?
Ik vond het zelf wel een goede combinatie van wat ik eerder voorstelde en wat het nu is
Jordy, wat vond je van dit voorstel dat ik had gemaakt?
(quote)
Ik vond het zelf wel een goede combinatie van wat ik eerder voorstelde en wat het nu is
Zoiets was het eerste idee, maar helaas niet te implementeren op de andere sites omdat daar meer menu items zijn. En ik vind het erg belangrijk dat de werking hetzelfde is over de verschillende Meter-sites.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:25 uur
Ik geloof niet helemaal dat ik je begrijp. Wat voor hyperlink moet er meegekopieerd worden?
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:41 uur
Ja, het is wat lastig uit te leggen aan niet-deelnemers, vrees ik. Maar om te voorkomen dat iedereen door elkaar gaat posten, is het gebruikelijk dat je voor je gaat stemmen in de ladder een plek 'reserveert'. In de post staat standaard een link naar een Google Drive excelsheet om de punten te controleren. Om die link mee te krijgen in de post, is het noodzakelijk om te quoten (of je moet de link natuurlijk ergens lokaal in Kladblok opslaan, maar daar ben ik dan weer te lui voor
). En die quote zou ik dus gewoon willen kopiëren naar de post die ik dus al heb aangemaakt, maar hij maakt in het nieuwe design al automatisch een nieuw bericht aan onder het topic. Van daaruit kun je natuurlijk wel weer knippen en plakken naar je reeds aangemaakte bericht, maar het werkt miscommunicaties in de hand als je dan de verkeerde van de twee berichten post. Een nogal specifiek iets, geef ik toe, maar wellicht is het te ondervangen. Ook omdat dit soort spelletjes wel populair zijn hier.
). En die quote zou ik dus gewoon willen kopiëren naar de post die ik dus al heb aangemaakt, maar hij maakt in het nieuwe design al automatisch een nieuw bericht aan onder het topic. Van daaruit kun je natuurlijk wel weer knippen en plakken naar je reeds aangemaakte bericht, maar het werkt miscommunicaties in de hand als je dan de verkeerde van de twee berichten post. Een nogal specifiek iets, geef ik toe, maar wellicht is het te ondervangen. Ook omdat dit soort spelletjes wel populair zijn hier.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:44 uur
Nieuwe design voor MuMe ziet er ook prima uit. Maar ik vind dat MuMe nogal wat schoonheidsfoutjes heeft t.o.v. MoMe.
Een voorbeeldje: http://oi42.tinypic.com/28un488.jpg
Onderaan heb ik het idee dat het rondje met 'top' erin niet in het midden staat of de sitemap beneden dit rondje is naar mijn mening slordig uitgelijnd.
Daarnaast vind ik dat het onderste zwarte gedeelte op deze pagina misschien iets te hoog in beeld staat. De tekst: 'Bedankt. Je correctie is ter beoordeling naar de crew gestuurd.... etc.' staat m.i. nogal dicht op de menu balk.
Kleine schoonheidsfoutjes naar mijn mening, op het design zelf heb ik niks aan te merken. Het ziet er allemaal strak en modern uit.
Een voorbeeldje: http://oi42.tinypic.com/28un488.jpg
Onderaan heb ik het idee dat het rondje met 'top' erin niet in het midden staat of de sitemap beneden dit rondje is naar mijn mening slordig uitgelijnd.
Daarnaast vind ik dat het onderste zwarte gedeelte op deze pagina misschien iets te hoog in beeld staat. De tekst: 'Bedankt. Je correctie is ter beoordeling naar de crew gestuurd.... etc.' staat m.i. nogal dicht op de menu balk.
Kleine schoonheidsfoutjes naar mijn mening, op het design zelf heb ik niks aan te merken. Het ziet er allemaal strak en modern uit.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:45 uur
Het klinkt als iets wat hopelijk gewoon even wennen is. Als dat niet zo blijkt te zijn, zal ik me hier later nog even in verdiepen. Voor nu blijft het even zo, sorry.
0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:45 uur
Fijn dat Lukas dit opmerkt. Ik dacht al dat ik weer eens onhandig bezig was 

0
geplaatst: 8 januari 2014, 20:46 uur
footer is inderdaad niet zo mooi uitgelijnd, zal ik naar kijken
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 8 januari 2014, 23:55 uur
Is het een bewuste keuze om alternatieve artiestennamen niet meer weer te geven op de profielpagina onder de "hoofdnaam"?
0
geplaatst: 9 januari 2014, 09:59 uur
Misschien toch een algemene fout maar het probleem is begonnen nadat ik naar het nieuwe design geswitched ben dus ik plaats het hier maar. Er gaat zo te zien iets mis met de koppeling naar Facebook wat betreft het stemmen. Zoals uit de afbeelding blijkt wordt een nieuwe stem dubbel geplaatst. Had hier gisteravond al last van maar ik hoopte dat het gewoon een eenmalige fout betrof, maar vanochtend gebeurde het wederom.
http://img38.imageshack.us/img38/7460/d41.JPG
http://img38.imageshack.us/img38/7460/d41.JPG
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 10:14 uur
Idem hier, zelfs na het uit- en aanvinken bij de instellingen van MuMe.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 10:29 uur
Eerder deze week bleef er een zoekbalk zichtbaar boven in het scherm, als ik naar beneden scrollde, die blijft nu bovenaan de pagina staan. Ik vond dat wel een mooie keuze. Blijft het zo?
0
geplaatst: 9 januari 2014, 10:57 uur
wat betreft facebook, het helpt om even bij je instellingen (in facebook) de koppeling met musicmeter te verwijderen
0
geplaatst: 9 januari 2014, 11:03 uur
Paar kleine dingen (misschien is het al genoemd...)
Ik zou het fijn vinden als je de zin "zoek albums, artiesten, gebruikers of topics" (die er trouwens niet altijd staat!!) in de zoekbalk niet zelf weg hoeft te halen, zoals dat bij "zoek bericht of gebruiker" binnen een topic wel goed geregeld is.
(EDIT: er gaat sowieso iets mis, want nu merk ik dat soms de zin wel automatisch verdwijnt en soms dus niet. Waar bij komt dat het er andere keren weer helemaal niet instaat. Hier moet denk ik nog even naar gekeken worden, tenzij het aan mij ligt.)
Heel soms shift MusicMeter ineens terug naar het oude ontwerp, om weer over te gaan op de nieuwe als ik naar een andere pagina gaat. Ik neem aan dat deze bug sowieso verdwijnt als het nieuwe design officieel is ingevoerd.
Verder begint het allemaal al aardig te wennen, ziet er strak uit
Jammer van sommige emoticons alleen (de ':)'-smiley ziet er wat zwakzinnig uit) maar daar is al voldoende over gezegd. Maar dat zal ook deels wennen zijn.
Ik zou het fijn vinden als je de zin "zoek albums, artiesten, gebruikers of topics" (die er trouwens niet altijd staat!!) in de zoekbalk niet zelf weg hoeft te halen, zoals dat bij "zoek bericht of gebruiker" binnen een topic wel goed geregeld is.
(EDIT: er gaat sowieso iets mis, want nu merk ik dat soms de zin wel automatisch verdwijnt en soms dus niet. Waar bij komt dat het er andere keren weer helemaal niet instaat. Hier moet denk ik nog even naar gekeken worden, tenzij het aan mij ligt.)
Heel soms shift MusicMeter ineens terug naar het oude ontwerp, om weer over te gaan op de nieuwe als ik naar een andere pagina gaat. Ik neem aan dat deze bug sowieso verdwijnt als het nieuwe design officieel is ingevoerd.
Verder begint het allemaal al aardig te wennen, ziet er strak uit
Jammer van sommige emoticons alleen (de ':)'-smiley ziet er wat zwakzinnig uit) maar daar is al voldoende over gezegd. Maar dat zal ook deels wennen zijn.
0
geplaatst: 9 januari 2014, 11:12 uur
Indien ik onderdelen aan mijn updates toevoeg zijn ze niet terug te vinden in mijn updates. Dit gebeurd zowel voor forum topics die ik toevoeg als voor gebruikers. Voorheen heeft dit altijd goed gefunctioneerd, misschien iets met het nieuwe design te maken?
0
geplaatst: 9 januari 2014, 11:17 uur
Nog één schoonheidsfoutje: Op de correctie-pagina (Corrigeren) van een album staat de 'verzenden'-knop tegen de footer aan en op de grijze lijn geplaatst.
De tekst/sitemap in de footer is nu trouwens mooi uitgelijnd, Super!
De tekst/sitemap in de footer is nu trouwens mooi uitgelijnd, Super!
0
Mb.
geplaatst: 9 januari 2014, 11:24 uur
FlyLo schreef:
Het verschil zit hem in het "bijna" wit. MuMe is volmaakt wit, de site die je noemt gebruikt een gebroken wit.
(quote)
Het verschil zit hem in het "bijna" wit. MuMe is volmaakt wit, de site die je noemt gebruikt een gebroken wit.
Een gebroken wit zou wel een geweldige oplossing zijn voor mensen die last hebben van het huidige witte.
0
geplaatst: 9 januari 2014, 11:40 uur
Jordy schreef:
wat betreft facebook, het helpt om even bij je instellingen (in facebook) de koppeling met musicmeter te verwijderen
Ik ben bekend met een koppeling met FB in m'n instellingen hier op MuMe, andersom heb ik geen idee dat dat ook ergens in m'n instellingen zit.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 12:38 uur
Het is al een tijdje zo, dat je een vergrote hoesfoto te zien krijgt, als je op de hoes klikt. Echter, soms zie je ook een verkleinde weergave. Dat lijkt mij een beetje zinloos.
Zie hier: Boudewijn de Groot - Lage Landen (2007)
0
geplaatst: 9 januari 2014, 12:40 uur
Simon Smith schreef:
Het is al een tijdje zo, dat je een vergrote hoesfoto te zien krijgt, als je op de hoes klikt. Echter, soms zie je ook een verkleinde weergave. Dat lijkt mij een beetje zinloos.
Ik krijg hier toch echt een vergrote weergave te zien, misschien ligt het aan je browser.
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 9 januari 2014, 12:42 uur
Heb cookies enz. gewist, dat lost t probleem op! Mooi 

0
geplaatst: 9 januari 2014, 13:45 uur
GrafGantz schreef:
Ik ben bekend met een koppeling met FB in m'n instellingen hier op MuMe, andersom heb ik geen idee dat dat ook ergens in m'n instellingen zit.
Ik weet niet zeker of hij hier staat (ik gebruik de koppeling niet), maar zoek eens tussen de app-lijst:(quote)
https://www.facebook.com/settings?tab=applications
0
Sietse
geplaatst: 9 januari 2014, 14:41 uur
Jordy schreef:
Zoiets was het eerste idee, maar helaas niet te implementeren op de andere sites omdat daar meer menu items zijn. En ik vind het erg belangrijk dat de werking hetzelfde is over de verschillende Meter-sites.
(quote)
Ohh, oke. Dat is wel erg jammer

0
geplaatst: 9 januari 2014, 22:18 uur
In het nieuwe design verschijnen hier twee dezelfde alternatieve artiestennamen. In het oude design gaat het wel goed.
0
geplaatst: 9 januari 2014, 22:34 uur
Dat zal dan wel hetzelfde probleem zijn als bij Jason Molina Prince David Bowie
Waarschijnlijk is het bij iedere artiest met alternatieve namen?
edit: Steven Wilson Bruce Springsteen Nick Cave & The Bad Seeds
Waarschijnlijk is het bij iedere artiest met alternatieve namen?
edit: Steven Wilson Bruce Springsteen Nick Cave & The Bad Seeds
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 januari 2014, 07:09 uur
Jordy schreef:
Niets gedaan in Facebook, maar bij mij werkt het weer prima, uitgebrachte stemmen verschijnen nu één keer.
* denotes required fields.