MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
bennerd schreef:
Ik merk dat het nieuwe design aangenamer lijkt als ik de pagina op 90% zoom ipv 100%

Dat werkt inderdaad veel beter

Hier ook, 90% zoom is echt veel aangenamer.

panjoe (moderator)
Fedde schreef:
Beetje meer scrollen moet ik nu om in de lijstjes op een neer te gaan, maar dat is alleen maar goed voor de stramme vingers.

Misschien wel een handige tip: je kan een hele schermlengte omlaag scrollen door op de spatiebalk te drukken (mits je cursor niet in een typvakje staat). En om omhoog te scrollen kan je Shift + spatiebalk gebruiken.

Overigens resette ik net mijn zoom (geen idee hoe je in Firefox kan zien hoe ver je bent ingezoomd) en toen kwam ik erachter dat ik hem intussen ook op 90% had staan.

Jav-
Geeft 'ie niet aan hoever je bent ingezoomd als je ctrl ingedrukt houdt en scrollt met de muis?

Als ik scroll terwijl ik ctrl indruk dan vergroot of verkleint het beeld.

Om snel bovenaan of onderaan de pagina te zijn gebruik ik 'Home' en 'End'.

Page up en page down wilt ook wel helpen om te scrollen.

Geinig dat het blijkbaar bij velen beter op 90% werkt. Alles is rustiger en overzichtelijker dan, hetzelfde gevoel dat ik ook had bij de inmiddels oude layout.

En voor mij fijn dat browsers een goede mogelijkheid geven om e.e.a. naar wens aan te passen

Kan je ineens een waarschuwing maken bij iedereen die dit topic opent. Een popup-message waarin iets staat als "Let op: verken de mogelijkheden van je browser voor je hier begint te zeiken over het design."

Simon Smith (crew)
Ik zie het zoeken van een bepaalde track niet direct in het nieuwe ontwerp. Waar kan ik dat vinden?

bennerd schreef:
Kan je ineens een waarschuwing maken bij iedereen die dit topic opent. Een popup-message waarin iets staat als "Let op: verken de mogelijkheden van je browser voor je hier begint te zeiken over het design."
nee hoor feedback is welkom

Simon Smith schreef:
Ik zie het zoeken van een bepaalde track niet direct in het nieuwe ontwerp. Waar kan ik dat vinden?
vergrootglas rechtsboven. Zou misschien wel duidelijker kunnen

Deranged
Ik heb 'm in 75 staan zelfs.

Ook goed te doen.

Deranged
Hiermee overleven we het wel.

Niet wereldschokend meteen, maar klopt het dat ik de smiley mis de zichzelf op de kop slaat.

Deranged
Ze zijn in het nieuwe design nog wel te zien, je kunt ze alleen niet meer selecteren.

Vanaf vrijdagavond zijn ze ook niet meer te gebruiken in nieuwe berichten. Ik vind het ook best jammer dat ze weg gaan, zie mijn eerdere bericht.

Deranged

Hoe komt dat ze dan nu nog wel te gebruiken vallen en vanaf vrijdagavond niet meer? Is het niet mogelijk om die dan houden samen met de nieuwe emoticons?

Zie het begin van dit topic voor mijn redenen rond het vervangen van de smileys.

Deranged
De teleurgestelde chearleader eruit dus.

panjoe (moderator)
De reden voor het vervangen is een hele goede, maar ik moet zeggen dat ik deze smileys een beetje vaag vind. Ze zijn dan wel scherp qua resolutie, maar de uitdrukkingen zijn veel slechter te onderscheiden dan de vorige.
Jordy schreef:
Mocht iemand een betere set aan smileys vinden (afmetingen minstens 40x40) dan is dat wat mij betreft nog wel bespreekbaar.

Geldt dit nog? Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel goede ideeën voor hebben. Ik zou opteren voor smileys die er iets meer schematisch uitzien, zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.clker.com/cliparts/2/5/9/2/1220547391746694616Chrisdesign_Glossy_Smiley_Set_3.svg.hi.png

Deranged
Ik vind die smiley tof met die zonnebril en peuk.

panjoe schreef:
De reden voor het vervangen is een hele goede, maar ik moet zeggen dat ik deze smileys een beetje vaag vind. Ze zijn dan wel scherp qua resolutie, maar de uitdrukkingen zijn veel slechter te onderscheiden dan de vorige.
(quote)

Geldt dit nog? Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier wel goede ideeën voor hebben. Ik zou opteren voor smileys die er iets meer schematisch uitzien, zoals bijvoorbeeld deze:
(afbeelding)

Zijn inderdaad ook overwogen. Vind ze persoonlijk minder leuk. Los van de vraag wat de mooiste smileys zijn, hier zitten iig ook niet de smileys bij die we nu kwijtraken.

panjoe (moderator)
Nee, dat is waar, maar hoe de nieuwe smileys eruit zien vind ik persoonlijk een groter manco dan dat we smileys kwijtraken. Ik vind deze (Edit: die ik net postte) zelf ook niet echt leuk, hoor, maar wel sterker qua uitdrukking. Dat ligt denk ik aan de dikte van de lijnen.

Geen enkele user met grafisch talent onder de Meterleden, eigenlijk..?

Daar sta ik wel voor open iemand die de huidige smileys in hoge resolutie kan namaken, maar dan niet bewegend

panjoe (moderator)
Dat lijkt me een prima idee.

En anders hebben wij de oude berichten nog.

Wat ik zelf vooral raar vind is dat als ik een of een intoets, dat die het ook nog steeds doet. En dat die smileys in tien jaar berichtengeschiedenis ook blijven staan. Waardoor we met twee verschillende soorten smileys blijven zitten... Ik vind dat het resolutie/toekomstvoordeel dan wel erg groot moet zijn, wil het daar tegenop wegen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.