De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 12 januari 2014, 20:44 uur
Lukas schreef:
Wat ik zelf vooral raar vind is dat als ik een
of een
intoets, dat die het ook nog steeds doet.
Wat ik zelf vooral raar vind is dat als ik een
of een
intoets, dat die het ook nog steeds doet. De site is nog niet over op het nieuwe design.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 20:59 uur
Ik heb de alom geliefde bonk-smiley alvast vergroot en tot stilstaan gebracht. Als iemand de resolutie nu nog kan opdrijven. 
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/bi5g.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/11/bi5g.jpg
0
Deranged
geplaatst: 12 januari 2014, 21:17 uur
Vooral bij die laatste kan je je volgens mij afvragen wat stilstaand de toegevoegde waarde nog zou zijn.
0
Deranged
geplaatst: 12 januari 2014, 21:40 uur
Ik ben er zeker wel over te spreken dat je nu een preview van je eigen bericht kan krijgen.
0
Deranged
geplaatst: 12 januari 2014, 21:43 uur
Nou je het zegt ja, rechts in de hoek. Nooit eerder opgemerkt. 

0
geplaatst: 12 januari 2014, 22:22 uur
Als ik het nieuwe design gebruik met mijn IPad en ik wil tekst typen schiet het toetsenbord steeds weer weg. Vreemd. Overgeschakeld naar oud en probleem weg. Overigens de afgelopen dagen is het goed gegaan, sinds vanavond niet meer.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 23:17 uur
Jammer dat je bij het nieuwe design niet meer de sterren zelf kunt zien enkel het cijfer. Verder is het even flink wennen. Ziet er wel professioneel uit, maar ik vind het best druk.
Ook niet zo fijn dat de verschillende onderdelen van een userprofiel niet zo duidelijk afgekaderd zijn.
Ook niet zo fijn dat de verschillende onderdelen van een userprofiel niet zo duidelijk afgekaderd zijn.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 23:26 uur
Ik weet niet of het al genoemd is, maar de posts die op de frontpage staan bij rotatielijst, gaan niet over Bruce Springsteen maar over Reflektor van Arcade Fire.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 23:32 uur
Is inderdaad al genoemd en wordt al naar gekeken. Tweede plaatje van Bruce linkt ook door naar Reflektor.
0
Ponty Mython
geplaatst: 13 januari 2014, 00:52 uur
Ik vind het een strak design, maar al dat wit doet mijn ogen geen goed.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 08:47 uur
Interface ontwerper hier. Het ziet er netjes uit en als het één en ander nog wat gefituned word is het een stuk beter. Hieronder enige kritiekpuntjes:
- Metersites zijn voor velen (waaronder ik) voor frequent gebruik, en de huidige kleurenpaletten lenen zich daar niet echt toe. Zie alle reacties over het wit bijvoorbeeld, maar ook het felle zwart en blauw draagt er aan bij. Ik zou proberen kleuren te gebruiken met een wat lagere verzadiging en/of helderheid zodat de website prettiger oogt voor langdurig gebruik.
Vind dit hieronder al een hoop schelen. Weet dat ik met behulp van een browser add-on zoiets aan de stylesheet toe zal voegen in ieder geval.
http://i.imgur.com/OunV9uY.png.
- Site oogt wat kaal en diepteloos. Weet dat die vlakke interfaces trendy zijn op het moment, maar iets meer diepte hier en daar (affordance op knoppen bijvoorbeeld) maakt de site een stuk gebruiksvriendelijker.
- Ik mis een hoop hover states. Zou ook na het toevoegen van een album of topic aan je updates de knop een andere kleur geven. Dit soort details zijn helaas nog afwezig.
- Als dit een tijdje mee moet zou ik verder in de breedte gaan (de kant van 1200px op). Probeer vervolgens de site wat meer te laten werken met relatieve in plaats van absolute waarden, totdat je op de huidige breedte zit. Zo word de site niet snel smal, zoals al een tijdje bij het huidige ontwerp het geval is.
- Niet echt fan van hoe je nu moet stemmen. Werkt beter in het huidige ontwerp.
- Ontwerp mag wat responsiever zijn. Niet in de zin van media queries en dergelijke, maar menu's die wat langzaamaan openspringen en verdwijnen bijvoorbeeld. Word vast aan gewerkt, maar ik stippel het even aan.
- Metersites zijn voor velen (waaronder ik) voor frequent gebruik, en de huidige kleurenpaletten lenen zich daar niet echt toe. Zie alle reacties over het wit bijvoorbeeld, maar ook het felle zwart en blauw draagt er aan bij. Ik zou proberen kleuren te gebruiken met een wat lagere verzadiging en/of helderheid zodat de website prettiger oogt voor langdurig gebruik.
Vind dit hieronder al een hoop schelen. Weet dat ik met behulp van een browser add-on zoiets aan de stylesheet toe zal voegen in ieder geval.
http://i.imgur.com/OunV9uY.png.
- Site oogt wat kaal en diepteloos. Weet dat die vlakke interfaces trendy zijn op het moment, maar iets meer diepte hier en daar (affordance op knoppen bijvoorbeeld) maakt de site een stuk gebruiksvriendelijker.
- Ik mis een hoop hover states. Zou ook na het toevoegen van een album of topic aan je updates de knop een andere kleur geven. Dit soort details zijn helaas nog afwezig.
- Als dit een tijdje mee moet zou ik verder in de breedte gaan (de kant van 1200px op). Probeer vervolgens de site wat meer te laten werken met relatieve in plaats van absolute waarden, totdat je op de huidige breedte zit. Zo word de site niet snel smal, zoals al een tijdje bij het huidige ontwerp het geval is.
- Niet echt fan van hoe je nu moet stemmen. Werkt beter in het huidige ontwerp.
- Ontwerp mag wat responsiever zijn. Niet in de zin van media queries en dergelijke, maar menu's die wat langzaamaan openspringen en verdwijnen bijvoorbeeld. Word vast aan gewerkt, maar ik stippel het even aan.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 08:52 uur
Als ik klik op 'Mijn albums' in de menubalk, kom ik terecht bij mijn albumupdates.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 08:56 uur
Bedankt. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom wit hier een probleem zou zijn en op Wikipedia, Facebook en Google niet. Wellicht dat ik later de optie ga bieden om via instellingen de site wat meer te personaliseren, maar ik probeer echt te begrijpen waarom dat nodig is.
1200px breedte lijkt me voor nu nog niet gewenst omdat veel tablets met een breedte van 1024px werken. En lang niet iedereen draait een browser natuurlijk fullscreen. Wellicht dat de site later meer responsief wordt (en dan wel in de zin van media querie etc) om evt. extra aanwezige breedte ook nog te benutten.
Heb er bewust voor gekozen om een kleine vertraging aan te brengen in het openen van menus e.d. omdat je er anders (naar mijn mening) gek van wordt als er bij elke muisbeweging per ongeluk van alles open springt.
De feedback die je nu krijgt bij toevoegen aan updates is een vinkje dat zichtbaar wordt, maar daar wil ik later inderdaad nog wel aan gaan werken. Het idee van een kleur die de state van de button aangeeft is natuurlijk een goede suggestie, zal ik later nog verder naar kijken
1200px breedte lijkt me voor nu nog niet gewenst omdat veel tablets met een breedte van 1024px werken. En lang niet iedereen draait een browser natuurlijk fullscreen. Wellicht dat de site later meer responsief wordt (en dan wel in de zin van media querie etc) om evt. extra aanwezige breedte ook nog te benutten.
Heb er bewust voor gekozen om een kleine vertraging aan te brengen in het openen van menus e.d. omdat je er anders (naar mijn mening) gek van wordt als er bij elke muisbeweging per ongeluk van alles open springt.
De feedback die je nu krijgt bij toevoegen aan updates is een vinkje dat zichtbaar wordt, maar daar wil ik later inderdaad nog wel aan gaan werken. Het idee van een kleur die de state van de button aangeeft is natuurlijk een goede suggestie, zal ik later nog verder naar kijken
0
geplaatst: 13 januari 2014, 11:28 uur
Jordy schreef:
Bedankt. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom wit hier een probleem zou zijn en op Wikipedia, Facebook en Google niet. Wellicht dat ik later de optie ga bieden om via instellingen de site wat meer te personaliseren, maar ik probeer echt te begrijpen waarom dat nodig is.
Bij mij doet het wit ook een beetje pijn aan de ogen. Verschil is ook wel dat ik nooit lang zit op Wikipedia en Google. Opzoeken en weg pagina. Musicmeter kom ik voor langere tijd. Daarnaast is Facebook niet wit maar een lichte blauwkleur op de achtergrond. Veel vriendelijker voor de ogen. Ook ik zou kiezen voor een gebroken wit. Dat kijkt veel fijner weg.
0
sxesven
geplaatst: 13 januari 2014, 11:41 uur
Urbanoetang schreef:
(afbeelding).
(afbeelding).
Dit ziet er wel heerlijk kalm uit inderdaad!
Verder vind ik die vertraging wel prettig om de reden die Jordy noemt.
90% ook hier inmiddels de standaard, leest wat prettiger. Wel raken bij mij dan dingen als de smileys licht vervormd, maar dat is niet zo'n ramp.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 13:47 uur
Als ik in het topic "Song van het Jaar 2013" zoek op mijn eigen gebruikersnaam wordt er eerst aangegeven dat er maar liefst 29 pagina's aan zoekresultaten zijn.
http://oi43.tinypic.com/2zqsmc4.jpg
Dat kan best goed kloppen. Maar als ik dan op pagina 29 (ook bij 28 en 27, tot 26 gaat het goed) klik krijg ik het volgende:
http://oi41.tinypic.com/1zx9lp0.jpg
http://oi43.tinypic.com/2zqsmc4.jpg
Dat kan best goed kloppen. Maar als ik dan op pagina 29 (ook bij 28 en 27, tot 26 gaat het goed) klik krijg ik het volgende:
http://oi41.tinypic.com/1zx9lp0.jpg
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 januari 2014, 13:49 uur
O ja dat had ik eerder ook vandaag (en dat was met een andere gebruikersnaam en in een ander topic).
0
geplaatst: 13 januari 2014, 14:55 uur
Dat ontwerp van Urbanoetang met de lichtlichtblauwe achtergrond vind ik ook beter dan het wit, eigenlijk.
(Verder vind ik het zwart en felblauw wel mooi, de vertraging op de menu's handig en het nieuwe stemsysteem een verbetering)
(Verder vind ik het zwart en felblauw wel mooi, de vertraging op de menu's handig en het nieuwe stemsysteem een verbetering)
0
zaaf
geplaatst: 13 januari 2014, 15:24 uur
weet niet of ie al is langsgekomen, maar ik vind het een 'achteruitgang' dat in de zoekresultaten de categorieen dezelfde kleur krijgen (lichtgrijs) als de zoekresultaten zelf als je er met de aanwijzer overheen gaat.
maakt t onoverzichtelijker. sowieso wijkt lichtgrijs voor mijn ogen te weinig af van wit. aan dat gegeven kan je niks doen
maar wel de scheiding tussen de categorieen anders kleuren.
maakt t onoverzichtelijker. sowieso wijkt lichtgrijs voor mijn ogen te weinig af van wit. aan dat gegeven kan je niks doen
maar wel de scheiding tussen de categorieen anders kleuren.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 15:43 uur
Teunnis schreef:
Als ik in het topic "Song van het Jaar 2013" zoek op mijn eigen gebruikersnaam wordt er eerst aangegeven dat er maar liefst 29 pagina's aan zoekresultaten zijn.
Wat dat betreft, voorheen was het mogelijk om op gebruikersnaam óf bericht te zoeken, is het een bewuste keuze om dat weg te laten. Behoorlijk onhandig in sommige situaties, al begrijp ik dat de nieuwe website niet ontworpen is op 'power-users' als wij hier.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 15:57 uur
Dat komt in de toekomst weer terug. Is volgens mij de enige functionaliteit op de hele site dat (tijdelijk) verloren gaat in het nieuwe design, dus de schade is te overzien 

* denotes required fields.