MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
bone machine (crew)
Als ik bij dit album label aanklik gaat er iets fout, andere albums van dit label worden niet zichtbaar.

Bedankt gaat op de lijst

Jordy schreef:
Bedankt. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom wit hier een probleem zou zijn en op Wikipedia, Facebook en Google niet. Wellicht dat ik later de optie ga bieden om via instellingen de site wat meer te personaliseren, maar ik probeer echt te begrijpen waarom dat nodig is.
Facebook is een stuk kleurrijker. Op Wikipedia en Google spendeer je doorgaans, zoals eerder gemeld een stuk minder tijd.

Facebook lijkt me een aardige vergelijking. Een aantal punten:
- Links een kleurrijke balk met het menu (die overigens verdwijnt als je verder scrollt)
- Rechts een lange lijst met live updates en een messenger. Deze zijn niet zwart op wit, maar net even een wat lichter kleurtje.
- In het midden uiteraard de berichten. Wat daarbij opvalt is dat de reacties niet in het wit geplaatst zijn. Ook kom je regelmatig plaatjes en foto's tegen. MuMe is daarentegen vooral een tekstsite met weinig afwisseling behalve zwart (tekst) en wit (achtergrond).
- Je focus wordt dus regelmatig afgeleid van het witte. Bij MuMe is dat gewoon onmogelijk, omdat alles wit is.

Het menu van MuMe is bv. al een stuk vriendelijker om te zien. Door de afwisseling van wit met grijs. Ik denk dat een groot deel van de irritatie te verhelpen is door de berichten (net zoals het oude design) een andere opvulling te geven dan de rest van de site (m.a.w.: geen of voor de helft wit). De vraag is of het daar mooier van wordt, trouwens.

Hoewel ik 'het wit' minder bezwaarlijk vind dan anderen zou ik het ook niet betreuren als het blauw van de achtergrond op de tijdlijnpagina van Facebook wordt gebruikt, naast de berichten in een topic.

Jordy schreef:
Wellicht dat ik later de optie ga bieden om via instellingen de site wat meer te personaliseren, maar ik probeer echt te begrijpen waarom dat nodig is.

Omdat ik dan eindelijk mijn zonnebril weer af kan zetten.

Ik denk dat iedereen het hier te wit vindt, behalve jij Jordy.

Als ik een videoclip wil toevoegen, krijg ik "ongeldige invoer"

chevy93 schreef:
Als ik een videoclip wil toevoegen, krijg ik "ongeldige invoer"

Net eens getest, hier werkt het zonder problemen. Wel de volledige url gebruiken en niet de youtu.be ingekorte url. Misschien dat het daaraan ligt?

Bij sommige zoominstellingen zie ik een raar streepje naast het meld-misbruikicoontje. Bij 90 procent (de instelling die ik nu gebruik) verschijnt die het duidelijkst. Ik gebruik Chrome.

http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/large/833386138.jpg

Ja daar kan ik helaas niet veel aan doen.

Wat de witte kleur betreft: met Firefox kun je de achtergrondkleur personaliseren
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/41/t8m3.jpg

Ik kan momenteel via tablet niet stemmen en ook mijn stemmen niet wijzigen.

sxesven
Svendra schreef:
Wat de witte kleur betreft: met Firefox kun je de achtergrondkleur personaliseren
(afbeelding)

Woei, misschien FF weer eens installeren, ook al gebruik ik liever Chrome.

JSPR_G schreef:
(quote)

Net eens getest, hier werkt het zonder problemen. Wel de volledige url gebruiken en niet de youtu.be ingekorte url. Misschien dat het daaraan ligt?
Gek, nu lukt het opeens wel. Overigens had ik hiervoor ook al de volledige URL.

sxesven schreef:
Woei, misschien FF weer eens installeren, ook al gebruik ik liever Chrome.
Dat lichtgeel was een geintje, maar een lichtgrijze achtergrond is érrug plezierig.

welke kleur gebruik je dan? ben wel benieuwd

thelion schreef:
Ik kan momenteel via tablet niet stemmen en ook mijn stemmen niet wijzigen.
opgelost?

Jordy schreef:
opgelost?

(zo lang het nog kan)

Jordy schreef:
welke kleur gebruik je dan? ben wel benieuwd
Ik bedoel deze.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/4/6pmh.jpg

Tegen deze witte achtergrond lijkt het donker, maar als egale achtergrond komt het een stuk lichter over.

Dan liever de witte.

Mijn smileytje komt hier een beetje achter de tekst te staan: klik. (dat is bij dit album).
Dit is wat ik invoerde: klik.

tuktak
Voor de gebruikers van Firefox is er een goede add-on genaamd Color that site. Daarmee kan je per website elke kleur in het scherm aanpassen, of gewoon een heel klein beetje fijntunen naar eigen smaak met iets minder brightness. Die Firefox achtergronden zijn nl nogal lomp vind ik zelf.

tuktak
http://s28.postimg.org/bxmbbqyod/Naamloos_22.jpg

linkerkant met de add-on dus bv iets minder brightness

Svendra schreef:
(afbeelding)

Goddank!

Links is erg mooi, tuktak

Okee mooi dat er een oplossing is voor jullie. Ik vind het beetje vies ik zou dan gewoon de brightness van m'n scherm aanpassen (dat doe ik btw regelmatig)

tuktak
Ik hou het ook gewoon bij wit hoor (het was meer een tip), ik ben geen mietje

Sietse
Al begin ik er zelf steeds minder last van te hebben, snap ik zeker wel alle punten die mensen aangeven.
Het is wel heel erg "leeg" / minimaal.

Zal je zien dat Twitter ineens ook witte headers en alles heeft.

herman schreef:
Zal je zien dat Twitter ineens ook witte headers en alles heeft.

Tegenwoordig wordt veel in Persil ontwikkeld, vanwege de dubbele witmaker en de tweekamer-technologie

Het nieuwe scherm geeft wel inhoud aan de term bleek gezicht

Ik vond het eigenlijk wel mooi dat detail dat je bij moderators, crewleden en admins dat kon zien omdat het vlak onder hun avatar stond. Nu staat het verstopt achter de gebruikersnaam, ingebouwd door de datum van berichtsplaatsing. Valt net iets minder op. Verder niet cruciaal ofso hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.