De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 januari 2014, 22:04 uur
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 januari 2014, 22:15 uur
Is het geen optie om mensen zelf te laten kiezen welke layout ze willen gebruiken?
0
geplaatst: 16 januari 2014, 22:19 uur
Het is helaas erg veel werk om meerdere layouts te onderhouden.
0
Ponty Mython
geplaatst: 16 januari 2014, 22:34 uur
Okee. 
Kun je nu wel, bij het toevoegen van albums, meerdere cd's/vinyl toevoegen? Wanneer een album of verzamelaar verdeeld is over meerdere cd's of platen zie je nu gewoon één lange lijst van titels, i.p.v. onderscheid te maken waar wat op staat. Is dat iets wat wel verbeterd is met het nieuwe design?
Zie bv. deze verzamelaar: Osdorp Posse - Top 100 (2012) Het zou leuk zijn als je kon aangeven welke nummers op welke cd staan. Nu is het gewoon een lijst van 100 nummers.
Ik heb daar niet zo op gelet toen ik de layout probeerde, maar ik vind het eigenlijk wel een belangrijk punt.

Kun je nu wel, bij het toevoegen van albums, meerdere cd's/vinyl toevoegen? Wanneer een album of verzamelaar verdeeld is over meerdere cd's of platen zie je nu gewoon één lange lijst van titels, i.p.v. onderscheid te maken waar wat op staat. Is dat iets wat wel verbeterd is met het nieuwe design?
Zie bv. deze verzamelaar: Osdorp Posse - Top 100 (2012) Het zou leuk zijn als je kon aangeven welke nummers op welke cd staan. Nu is het gewoon een lijst van 100 nummers.
Ik heb daar niet zo op gelet toen ik de layout probeerde, maar ik vind het eigenlijk wel een belangrijk punt.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 10:21 uur
Ik zou dat vraagtekenblok bij artiesten zonder foto iets kleiner maken trouwens, nu moet je scrollen voordat je de discografie ziet.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 10:24 uur
René. schreef:
Ik zou dat vraagtekenblok bij artiesten zonder foto iets kleiner maken trouwens, nu moet je scrollen voordat je de discografie ziet.
Of zelfs weglaten. Zolang er bij dat vraagteken niets staat als 'foto toevoegen', heeft de vraagtekenafbeelding eigenlijk geen enkele functie.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 13:43 uur
Jordy, heb geklaagd over de layout bij niet-mobiel gebruik, maar voor een smartphone ziet alles er echt prachtig uit!
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 17 januari 2014, 14:55 uur
René. schreef:
Als je op [Discografie] klikt, hoef je niet te scrollen.
Jordy was je voor
0
geplaatst: 17 januari 2014, 15:50 uur
Op mobiel ziet de site er echt geweldig uit
. Stukken beter en overzichtelijker dan de vorige lay-out.
. Stukken beter en overzichtelijker dan de vorige lay-out.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 16:27 uur
Ja, nou. Ziet er gewoon prima uit, keep up the good work guys 

0
geplaatst: 17 januari 2014, 19:34 uur
En we zijn nu officieel over op het nieuwe design!
Bedankt aan iedereen die de afgelopen dagen mee heeft geholpen met het testen van het nieuwe uiterlijk van de site. Ik heb een goed gevoel dat de meeste bugs er inmiddels wel uit zijn, maar we zullen zien
Ook bedankt aan iedereen die mee heeft geholpen aan het feit dat er nu 40888 albums voorzien zijn van een grote afbeelding! zonder deze inspanningen was het nieuwe design een stuk minder geslaagd geweest, dus bedankt hiervoor!
Sterkte aan iedereen die nog een beetje moet wennen, of het gewoon niet eens is met bepaalde veranderingen. Hopelijk valt er uiteindelijk toch mee te leven en blijven jullie met plezier deze site bezoeken. Mensen die de site nu "te groot" vinden kan ik aanraden om in je browser een beetje uit te zoomen (ctrl -, of cmd - op de Mac), voor meer overzicht.
Ik hoop dat we weer een jaar of 5 verder kunnen op dit ontwerp, en dat we nu voorbereid zijn op de veranderingen van de komende jaren, waar we waarschijnlijk steeds meer met tablets en steeds minder met desktop computers te maken zullen hebben.
Mocht je fouten tegen komen, bv. opmaakfouten in bepaalde browsers, dan hoor ik dat nog steeds graag. Daarbij wel aangetekend dat oude versies van Internet Explorer (versie 7 en lager) niet meer ondersteund worden, en dat voor versie 8 en 9 geldt "als het maar werkt". Kleine cosmetische problemen in IE8 of IE9 zal ik dus niet aanpakken.
Bedankt aan iedereen die de afgelopen dagen mee heeft geholpen met het testen van het nieuwe uiterlijk van de site. Ik heb een goed gevoel dat de meeste bugs er inmiddels wel uit zijn, maar we zullen zien
Ook bedankt aan iedereen die mee heeft geholpen aan het feit dat er nu 40888 albums voorzien zijn van een grote afbeelding! zonder deze inspanningen was het nieuwe design een stuk minder geslaagd geweest, dus bedankt hiervoor!
Sterkte aan iedereen die nog een beetje moet wennen, of het gewoon niet eens is met bepaalde veranderingen. Hopelijk valt er uiteindelijk toch mee te leven en blijven jullie met plezier deze site bezoeken. Mensen die de site nu "te groot" vinden kan ik aanraden om in je browser een beetje uit te zoomen (ctrl -, of cmd - op de Mac), voor meer overzicht.
Ik hoop dat we weer een jaar of 5 verder kunnen op dit ontwerp, en dat we nu voorbereid zijn op de veranderingen van de komende jaren, waar we waarschijnlijk steeds meer met tablets en steeds minder met desktop computers te maken zullen hebben.
Mocht je fouten tegen komen, bv. opmaakfouten in bepaalde browsers, dan hoor ik dat nog steeds graag. Daarbij wel aangetekend dat oude versies van Internet Explorer (versie 7 en lager) niet meer ondersteund worden, en dat voor versie 8 en 9 geldt "als het maar werkt". Kleine cosmetische problemen in IE8 of IE9 zal ik dus niet aanpakken.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 19:35 uur
Bedankt oude lay-out voor de mooie tijden die we samen beleefd hebben. Toen ik hier voor het eerst toekwam was jij er voor me waardoor ik me hier snel thuis kon voelen. Ik kon altijd op je rekenen. Bedankt!
Verder wil ik nog een dankwoordje richten aan deze personen die er altijd voor me geweest zijn:
en iedereen die ik nog vergeten ben. Bedankt!
Nu tijd voor verandering.
Verder wil ik nog een dankwoordje richten aan deze personen die er altijd voor me geweest zijn:
en iedereen die ik nog vergeten ben. Bedankt!Nu tijd voor verandering.

0
geplaatst: 17 januari 2014, 19:38 uur
Ik heb het gevoel dat de site nu ook wat sneller loopt, nu er definitief overgestapt is. Maar dat kan ook aan het internet hier liggen.
0
Cured
geplaatst: 17 januari 2014, 19:42 uur
Bedankt voor je enorme inzet voor allerlei vragen steeds en dit knap staaltje werk. Ondanks dat ik aan bepaalde dingen wat moet wennen gaat jouw werk voor deze site ver boven mijn pet en is van enorme waarde.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 19:46 uur
Hoe kan je wissellen tussen de "gewone" en de mobile versie op i-pad / i-phone ?
0
geplaatst: 17 januari 2014, 19:50 uur
Ik klik altijd op menu (linksboven) en dan vollledige site kiezen.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 20:04 uur
Lin schreef:
Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen menu........
0
geplaatst: 17 januari 2014, 20:13 uur
Jordy schreef:
Sterkte aan iedereen die nog een beetje moet wennen, of het gewoon niet eens is met bepaalde veranderingen.
Sterkte aan iedereen die nog een beetje moet wennen, of het gewoon niet eens is met bepaalde veranderingen.
Hoera, ik word genoemd!

0
Deranged
geplaatst: 17 januari 2014, 20:17 uur
Het went snel genoeg. Ik had afgelopen week al amper door dat ik erop zat.
Maar ik ben dan ook bijzonder flexibel.
En gewoon heel erg aangenaam eigenlijk.
Maar ik ben dan ook bijzonder flexibel.
En gewoon heel erg aangenaam eigenlijk.
0
Ponty Mython
geplaatst: 17 januari 2014, 20:42 uur
Is er nog ergens te zien welke toevoegingen pending zijn? In de oude layout kon je zien welke albums je had ingediend, maar nog pending waren, maar in de nieuwe layout zie ik dat nergens terug.
0
Ponty Mython
geplaatst: 17 januari 2014, 20:44 uur
Die smileys zijn jammer genoeg geen match voor de oude batch. 

0
geplaatst: 17 januari 2014, 20:52 uur
Nee, ik probeer de site zo goed mogelijk te laten werken op tablets en telefoons, zie het nut niet zo van apps.
0
geplaatst: 17 januari 2014, 20:53 uur
Ponty Mython schreef:
Is er nog ergens te zien welke toevoegingen pending zijn? In de oude layout kon je zien welke albums je had ingediend, maar nog pending waren, maar in de nieuwe layout zie ik dat nergens terug.
rechtsboven bij je avatar in het popupje, album toevoegen. Dat verwijst naar die "tussenpagina".
* denotes required fields.