MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / nieuw design (januari 2014)

zoeken in:
Ik heb nu deze kleur background dankzij Urbanoetang: #f4f8f9
Thanks voor de tip
Ik zou hem liever nog een tintje grijzer willen, maar dan is het onderscheid bij quotes niet meer duidelijk genoeg. Weet je (of iemand anders) toevallig hoe ik via dat Stylish de achtergrondkleur van quotes kan wijzigen?

@Urbanoetang Jouw screen ziet er wel mooi uit, maar een andere kleur lost niet het “probleem” van de aparte verhouding “tekst/achtergrond” op. Met name bij discussie pagina’s (zonder albumplaatjes e.d) staat de tekst in een hele grote vnl. lege “vlakte”. In de oude versie heb je een kader (lichtblauw) en de berichten daarbinnen hebben afwisselend een witte en licht getinte achtergrond. Dat geeft “perspectief” en maakt de layout prettiger en overzichtelijk. Nu is het allemaal wit-op-wit. De felheid is niet fijn, maar de overzichtelijkheid los je niet op met een andere achtergrondkleur. (Bovendien, daarmee verander je voor elke website de achtergrondkleur, toch? Of dat nu meteen wenselijk is …)

Ik weet niet of het al gemeld is, maar zoeken naar albums (op jaar, in eigen stemmen, etc) is nu heel goed weggestopt! Na veel zoekwerk bleek het bereikbaar via het loep-icon, maar daar had ik het niet snel achtergezocht.

Krijg ineens zin om een album toe te voegen. Waar o waar moet ik zijn?

bone machine (crew)
lebowski schreef:
Krijg ineens zin om een album toe te voegen. Waar o waar moet ik zijn?

Klik op je avatar rechtsboven - mijn musicmeter - album toevoegen.

Dank je, als je het eenmaal weet lijkt het logisch

inquestos schreef:
Ik weet niet of het al gemeld is, maar zoeken naar albums (op jaar, in eigen stemmen, etc) is nu heel goed weggestopt! Na veel zoekwerk bleek het bereikbaar via het loep-icon, maar daar had ik het niet snel achtergezocht.

Je ziet ook linkje naar "uitgebreid zoeken" in het zoekresultaat

Sietse
Ik weet niet of het bij de nieuwe layout past of toch bij het ideeen topic, maar ik mis al erg lang een functie waarin je "Mijn albums" kunt sorteren op gegeven stem, waardoor alles wat nog geen stem heeft gekregen bij elkaar komt te staan (en je dus snel kunt nagaan waar je nog op moet stemmen).

Het is een functie die ik al heel erg lang wil, want op de manier dat het nu is werkt het niet echt voor mij.

Nee dat soort dingen svp even buiten dit topic houden, anders word ik gek

nieuw design = nieuw uiterlijk voor bestaande functionaliteiten

(iets in die richting staat geloof ik op de wensenlijst)

Volgens mij moet je al gek zijn om 4 van deze site's om te bouwen...
Respect! (de escape-toets doet het ook al weer goed!)

Sietse
Jordy schreef:
Nee dat soort dingen svp even buiten dit topic houden, anders word ik gek

nieuw design = nieuw uiterlijk voor bestaande functionaliteiten

(iets in die richting staat geloof ik op de wensenlijst)

Oke, gooi ik het later als nieuwe design helemaal af is nog wel eens in het andere topic.

zalwelnikszijn!
Als je in de updates kijkt missen de puntjes op de I? Hiermee bedoel ik de letterlijke puntjes. Wow, dit werkt op zeker twee manieren.

Voor de rest een mooi design 4 sterren waard.

2 kleine dingetjes die ik nog zie en wellicht al wel benoemd zijn zijn de volgende (geconstateerd in Chrome):

bij albums staan de linkjes van Facebook en Twitter over elkaar heen. Het ballonnetje van het aantal Facebookaanbevelingen is niet te zien.

Als je een geplaatst bericht wilt bewerken, dan springt het berichtenveld terug qua uitlijning thv waar de avatar staat, als je begrijpt wat ik bedoel. Hij blijft iig niet op de plaats staan waar het oorspronkelijke bericht stond.

Verder toppie! Ook de mobiele versie ziet er strak uit!

Mooi fris nieuw gezicht. Stuk groter ook. Fijn voor de wat ouderen onder ons (lol)

Kennelijk is er nu ook iets veranderd aan de mobiele site? Het menu linksbovenin geeft wel toegang tot Mijn updates maar daar beland ik dan bij de Albums. Hoe ik bij de overige onderdelen van Min updates moet komen: geen idee.

Jordy schreef:
(quote)

Je ziet ook linkje naar "uitgebreid zoeken" in het zoekresultaat

Ik zoek/zocht meestal zonder eerst een tekst in te typen. Nu moet ik dus een lege zoekrequest doen om tot het uitgebreide zoekscherm te komen. Vreemd.

Salvadore schreef:
(Bovendien, daarmee verander je voor elke website de achtergrondkleur, toch? Of dat nu meteen wenselijk is …)

Nee, je kunt dit instellen dat het alleen voor musicmeter.nl werkt.

Aha, dat maakt het al een stuk interessanter!

inquestos schreef:
(quote)

Ik zoek/zocht meestal zonder eerst een tekst in te typen. Nu moet ik dus een lege zoekrequest doen om tot het uitgebreide zoekscherm te komen. Vreemd.

Nee hoor je kunt op het zoekicoontje klikken.

Zal later nog eens kijken of dat duidelijker kan / zou moeten, voor nu is het even zoals het is.

u heeft nog ongeveer 24 uur om van de oude layout te genieten

Jammer, ik zal het zeker gaan missen na 9 jaar..

7 jaar heeft dit design dienst gedaan

Fedde
Straks alleen nog hier te vinden:
WaybackMachine

panjoe (moderator)
Ik had de koppeling tussen MuMe een Facebook laatst na lange tijd weer aangezet, maar de stemmen worden niet op mijn Timeline geplaatst. Op MuMe krijg ik de volgende melding als ik stem:

Er is een onbekende fout opgetreden bij het plaatsen van je stem op Facebook

Ik denk niet dat dat iets met het nieuwe design te maken heeft. Zal daar later even naar kijken

Cured
Jordy schreef:

edit: het nieuwe heeft ook mooie veranderingen, maar toch....

Ik zocht nog wel eens in de zoekfunctie op titel van een song om uit te vinden op welk album dit stond. Ik kan deze functie nu niet meer vinden.

Staat nog steeds in de uitgebreide zoekfunctie. Klikken op het vergrootglas in de zoekbalk.

Kronos schreef:
Staat nog steeds in de uitgebreide zoekfunctie. Klikken op het vergrootglas in de zoekbalk.

Bedankt!

Jordy schreef:

Gast
geplaatst: vandaag om 18:00 uur

geplaatst: vandaag om 18:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.