MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Dit is iets wat Jordy direct moet weten:

Ik zocht zojuist in dit topic op mijn eigen gebruikersnaam. Ik kreeg toen de volgende melding:
http://imagizer.imageshack.us/a/img905/6113/OEL3md.jpg

Dit heb ik niet in andere topics (paar geprobeerd) en dit krijg ik ook niet als ik zoek op iets anders. Is dees een grap?

in dit bericht: De Site >> Algemeen >> Mijlpalen op musicmeter

stond een url naar een afbeelding, afkomstig van een site die door google als "gevaarlijk" wordt beschouwd

zal het even aanpassen

Jordy schreef:
Even op enter drukken
Verdraaid, kende ik nog niet Thanks.

Gaan bij dit album wat dingen niet helemaal goed: Gesloten Cirkel - Submit X (2014)

Er staat ten onrechte dat er geen berichten geplaatst zijn, en de positie van mijn avatar onderaan en het berichtenvenster is ook niet juist. Mocht het er bij iemand anders wel juist uitzien, dit is wat ik zie staan:

http://i59.tinypic.com/1z1qwdt.jpg

even een bericht geplaatst en direct verwijderd, lijkt opgelost

Ah, is dat de MuMe-variant van de stekker er uit en daarna d'r weer in? Dat ga ik onthouden

Op die manier kun je inderdaad vaak dit soort problemen oplossen, ook bv. even stemmen en weer verwijderen. Dan wordt e.e.a. opnieuw doorberekend.

GrafGantz schreef:
Kan geen berichten meer plaatsen via de mobiele versie op m'n telefoon. Zie alleen een heel klein venstertje om in te typen maar alle knoppen zijn verdwenen, zowel onder als boven het venstertje. Ook is de quote knop bij de reeds geplaatste berichten niet aanwezig. Nog meer mensen met dit probleem?

Probleem is weer terug en duurt alweer de gehele dag. Echt helemaal niemand anders die niets meer kan posten via de mobiele versie van de site?

Mij is het net gelukt. Sorry.

(iOS, Safari)

Nou, lekker is dat. Probleem blijft maar voortduren helaas, dus geen mobiel-MuMe meer voor mij

Kan het niet zo snel vinden, maar is er al eens iets geroepen over het weergeven van artiesten op alfabet bij de gebruikersstemmen per letter. Naar mijn bescheiden mening mogen The Black Keys en The Beatles onder de B en The Gaslight Anthem onder de G etc etc... Zodat je bij de letter T alleen nog Triggerfinger, Thin Lizzy etc... overblijven... Is dat te realiseren?

Maar ze heten toch The Beatles en The Black keys ipv Beatles en Black keys?
Volgens mij oude discussie.

Hitdossier, Popencyclopedie, platenzaken... Nergens staan The Beatles onder de T.
Tuurlijk heten ze zo, maar gaat om alfabetisering/ categorisering.

Tja, nogmaals volgens mij een oude discussie net zoals sorteren op voornamen.

Overigens doet de lijst der lijsten ook op The sorteren.
De Snob 2000 keuzelijst 2014 - - ondergewaardeerdeliedjes.nl

Rudi S schreef:
Maar ze heten toch The Beatles en The Black keys ipv Beatles en Black keys?
Volgens mij oude discussie.

Met die natuurkundeformules zit je goed, maar tav het domein van informatiemanagement valt er nog wel iets op te merken, met name op het vlak van ontsluiting van data (retrievability, ook wel aangeduid als vindbaarheid) - wil je 'intelligent' zoeken dan voedt je een search engine met een zogenaamde "noise list" - de woorden daarin worden niet meegenomen bij een sorterings- dan wel alfabetiseringsslag, tenzij je uitdrukkelijk anders specificeert.

Voor voorzetsels wordt vaak een zelfde principe gehanteerd, zodat je een band als In the Nursery terug zou kunnen vinden onder de "N". Eigenlijk moet je dan kunnen opgeven dat "In" expliciet bij de groepsnaam hoort. Net zoals je bij semantische expansie (obv een thesaurus) kunt opgeven dat "de beker met de grote oren" hetzelfde is als de Europacup1.

Overigens zal het je verbazen hoe vaak ik A Certain Ratio onder de "A" vind in platenzaken

ach, ik snap dat wel, ik heb hier ook aan de" methodiek" moeten wennen en dat gaat nu prima.
En met ze heten toch... bedoel ik alleen maar dat er niet geknutseld wordt met namen etc.

Hier in Firefox kan ik niet meer scrollen in het snelzoekvak.

odi
Ik kan mijn Top 10 niet meer aanpassen...

Zal ik morgen even naar kijken

opgelost

De zoekresultaten (rechtsboven in het snelzoeken, en de resultaten als je hier op enter drukt) worden vanaf nu gevoed door een nieuwe zoekmachine/techniek. O.a. de ondersteuning voor speciale tekens zou nu een stuk beter moeten zijn. Ook heb ik nu de mogelijkheid om in de toekomst een beter "uitgebreid zoeken" scherm te maken, zonder de restricties die er nu op zitten. En eventueel met ondersteuning voor zoekopdrachten met spelfouten etc.

Maar goed, dat later, voor nu ben ik benieuwd of jullie rare dingen zien in de nieuwe zoekresultaten. Als je niet vindt wat je zou verwachten, dan hoor ik dat graag. Daarbij aangetekend dat het snelzoeken rechtsboven natuurlijk altijd een beperkte weergave blijft, je krijg snel de populairste zoekresultaten te zien die aan je zoekopdracht voldoen. Maar als je op enter drukt zou je nu bij een goede zoekopdracht altijd resultaat moeten krijgen.

Bedankt alvast.

Als ik nu in de zoekbalk typ, krijg ik vooral resultaten van albumtitels die mijn zoekterm bevatten en niet de albums van de artiest waar ik naar zoek.

MJ_DA_MAN schreef:
De zoekfunctie bij berichten op artiestenpagina's werkt niet. Elk zoekresultaat is blanco, dus ook als het woord of de user in een of meerdere berichten voorkomt. Ik zit nu op IE maar ik weet vrijwel zeker dat dit ook met Chrome het geval is.

MJ_DA_MAN gaat op de lijst , bedankt

JoaMuse ga ik nu even naar kijken

Casartelli (moderator)
Als ik een forumtitel zoek, heb ik alleen succes als ik, wie sage ich das jetzt, zo langzaam typ, dat de zoekfunctie het bij kan houden. Als ik op normale typsnelheid de titel van een mij bekend topic intyp, blijft hij hangen. (Chrome)

Edit: dit lijkt enigszins verwant aan wat MJ_DA_MAN schrijft. Als ik het bij albums probeer en snel "Metallica" typ, komen alle Metallica albums daar te staan. Als ik snel "Master of p" typ, hangt-ie.

Casartelli schreef:
Als ik een forumtitel zoek, heb ik alleen succes als ik, wie sage ich das jetzt, zo langzaam typ, dat de zoekfunctie het bij kan houden. Als ik op normale typsnelheid de titel van een mij bekend topic intyp, blijft hij hangen. (Chrome)

Edit: dit lijkt enigszins verwant aan wat MJ_DA_MAN schrijft. Als ik het bij albums probeer en snel "Metallica" typ, komen alle Metallica albums daar te staan. Als ik snel "Master of p" typ, hangt-ie.
Vanaf dat er een spatie inzit, blijft het hangen heb ik de indruk.

Casartelli (moderator)
JoaMuse schreef:
Vanaf dat er een spatie inzit, blijft het hangen heb ik de indruk.

Ah ja, je hebt gelijk. "Master" werkt wel. Nog wat steekproeven met forumtopics gedaan: idem.

Vreemd, kan het niet nabootsen. Is dat sinds vanavond?

Wat MJ_DA_MAN zegt, is volgens mij dat het zoeken in de artiestendiscussie kapot is (zoeken in berichten dus) en dat klopt inderdaad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:35 uur

geplaatst: vandaag om 07:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.