MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Teunnis schreef:
Bij Mijn Updates => Forum kan ik slechts één topic uit mijn updates verwijderen (Song van het Jaar 2013). Zie screenshot:

(afbeelding)
opgelost?

Jordy schreef:
Het hele idee achter die lijst is wat mij betreft dat het een momentopname is van het einde van het jaar, en daarna gelijk zo'n waarde is verloren. Voor de rest zijn er de normale toplijsten per jaar

Voor wat jou betreft wel, voor mij niet.

Dat een eindlijst voor 2013 een momentopname is, lijkt me eerder logisch.
Het kan best zijn dat de hype van een album binnen een paar jaar minder blijft hangen.
Maar ik geloof dat users voor oudere jaargangen wel een definitiever oordeel kunnen vellen.

De huidige toplijsten zijn gebaseerd op te weinig parameters.
Je hebt maar één top 10 die dan meteen je aandeel bepaalt in de toplijsten van de hele site.
Ik kan slechts 10 albums belonen, en moet tientalle andere noodgedwongen laten liggen.
Mocht je per jaar kunnen meestemmen, dan heb je als user een groter aandeel.

Maar ik respecteer je beslissing.

dazzler schreef:
(quote)

Voor wat jou betreft wel, voor mij niet.

Dat een eindlijst voor 2013 een momentopname is, lijkt me eerder logisch.
Het kan best zijn dat de hype van een album binnen een paar jaar minder blijft hangen.
Maar ik geloof dat users voor oudere jaargangen wel een definitiever oordeel kunnen vellen.

De huidige toplijsten zijn gebaseerd op te weinig parameters.
Je hebt maar één top 10 die dan meteen je aandeel bepaalt in de toplijsten van de hele site.
Ik kan slechts 10 albums belonen, en moet tientalle andere noodgedwongen laten liggen.
Mocht je per jaar kunnen meestemmen, dan heb je als user een groter aandeel.

Maar ik respecteer je beslissing.

Je ziet over het hoofd dat de toplijsten per jaartal gebaseerd zijn op gemiddelde en niet op top 10-lijstjes.

Voor het creëren van toplijsten zie ik persoonlijk meer in een Rateyourmusic-achtige formule met aantal stemmen en gemiddelde als voornaamste eenheden. Daar komt wat mij betreft een veelzeggender lijst uit dan de huidige, en bovendien zijn er daar makkelijk genre- en deellijsten op te roepen die volgens dezelfde formule werken.

Ik kan me daar ook goed in vinden!

Jordy schreef:
(quote)
opgelost?

Jep

Lukas schreef:
Voor het creëren van toplijsten zie ik persoonlijk meer in een Rateyourmusic-achtige formule met aantal stemmen en gemiddelde als voornaamste eenheden. Daar komt wat mij betreft een veelzeggender lijst uit dan de huidige, en bovendien zijn er daar makkelijk genre- en deellijsten op te roepen die volgens dezelfde formule werken.

Ben ik ook enorm voorstander van. De formule van RYM schijnt dan wel heel erg complex te zijn, maar iets gelijkaardigs zou te doen moeten zijn?

Arrie schreef:
Je ziet over het hoofd dat de toplijsten per jaartal gebaseerd zijn op gemiddelde en niet op top 10-lijstjes.

Klopt inderdaad.

Toch zit het me dwars dat er in deze lijsten vaak albums zeer hoog staan
(met een hoog gemiddelde) waarop slechts een dertigtal die hards gestemd hebben.
Aan deze formule mag voor mijn part dus zeker gesleuteld worden en ik zie al een paar voorstellen.

Harco
Kavinsky - ProtoVision (2013)

Deze mag er toch helemaal niet op?

Teunnis schreef:
(quote)

Ben ik ook enorm voorstander van. De formule van RYM schijnt dan wel heel erg complex te zijn, maar iets gelijkaardigs zou te doen moeten zijn?

Ik heb volgens mij ooit al eens een toplijst gemaakt gebaseerd op zowel het gemiddelde als het aantal stemmen en dat gaf wel een geloofwaardigere lijst. Helaas kan ik hem nergens vinden, maar ik ben alweer bezig met een nieuwe

Teunnis schreef:
(quote)

Ik heb volgens mij ooit al eens een toplijst gemaakt gebaseerd op zowel het gemiddelde als het aantal stemmen en dat gaf wel een geloofwaardigere lijst. Helaas kan ik hem nergens vinden, maar ik ben alweer bezig met een nieuwe

Check het geschikte topic. Vette lijstjes met dikke formules. Stiekem zijn ze vrij simpel...

Teunnis schreef:
De formule van RYM schijnt dan wel heel erg complex te zijn, maar iets gelijkaardigs zou te doen moeten zijn?
Het houdt rekening met aantal stemmen, het gemiddelde en ze geven een weging aan de stem van een user. Deze weging wordt bepaald o.b.v. laatste keer ingelogd en het stemgedrag.

Dit is ook de reden dat de nummer 1 op RYM regelmatig wisselt.

Zoals ik in bovenstaand topic ook gezegd heb:
maar dit Rate Your Music-principe ben ik grootste voorstander van. Sowieso lijkt me de eenzijdige manier door een groeiende community achterhaald.
In het kader van de vernieuwing van de site wellicht een mooi plan. Er is hier vast wel iemand die handig is met algoritmes en dus een formule kan schrijven. Heel moeilijk hoeft die natuurlijk ook niet te worden.

En ik heb zo'n vermoeden dat Jordy de complexere gedeeltes van de RYM-methode helemaal niet wilt. Het complexe ligt er namelijk aan dat ze niet elke stem even zwaar meewegen. Gezien Jordy's eerdere reacties op "klachten" over inactieve users lijkt me niet dat hij daar iets in ziet. Dus als je dat weglaat moet je dus iets soortgelijks doen als dat ik in het Toplijsten-topic heb gedaan. Je zou, om nog nauwkeuriger te zijn, nog gebruik kunnen met van standaarddeviaties e.d. maar ook dat is niet al te moeilijk. Of dat ook makkelijk is te verwerken zodat die formule verschillende toplijsten (en misschien ook een Alternatieve Top 250) op het interwebs kan publiceren, daar heb ik geen enkel verstand van.

Ik ben momenteel heel erg druk met het nieuwe design, en heb even geen zin/tijd om hier over mee te discussieren. Misschien later.

Deranged
Misschien is het al eerder besproken want het moet vast meer mensen zijn opgevallen. Maar hoe komt het nou eigenlijk dat de verhouding tussen het aantal artiesten en albums zo dicht bij elkaar ligt, en dat er überhaupt zoveel artiesten zouden zijn. Je zou nu kunnen zeggen dat beide zo ongeveer om en nabij de 300.000 liggen. Nog even en we hebben hier meer artiesten dan albums, en dat is best vreemd als je bedenkt dat de meeste artiesten pagina's die je hier tegenkomt toch wel een redelijke hoeveelheid albums op zichzelf hebben.

Hoe zit dit eigenlijk?

Ook als je naar MovieMeter kijkt en ziet dat het aantal films daar op zo'n 90.000 ligt vind ik dat een beetje vreemd in verhouding tot het aantal artiesten dat zich hier zou behuizen.

Casartelli (moderator)
Er zijn ook artiesten die geen albums uitgebracht zijn omdat zij enkel
- gastartiest zijn op het album van een andere artiest
- bandlid zijn van meerdere bands maar geen soloalbums uit hebben

Deranged
Ja zoiets had ik al bedacht, maar dan nog vind ik het vrij extreem.

Simon Smith (crew)
Als ik een videoclip open, gebeurt dat in hetzelfde venster, dus MuMe wordt vervangen door Youtube. Is het ook mogelijk om te zorgen dat MuMe blijft open staan en de clip in een apart scherm opent?

Ozric Spacefolk
Simon Smith schreef:
Als ik een videoclip open, gebeurt dat in hetzelfde venster, dus MuMe wordt vervangen door Youtube. Is het ook mogelijk om te zorgen dat MuMe blijft open staan en de clip in een apart scherm opent?

- Op je muiswiel klikken
of
- Rechtermuisklik en dan kiezen voor 'openen in nieuw venster'
of
- Bij instellingen van Musicmeter, kiezen voor de optie 'links openen in nieuw venster'

Simon Smith (crew)
Kijk, die laatste tip, daar zocht ik waarschijnlijk naar. Bedankt!

Deranged schreef:
Ja zoiets had ik al bedacht, maar dan nog vind ik het vrij extreem.

Denk ook aan de verzamelalbums, dj-mixalbums, etc. Je hebt ook danceverzamelaars met 100 tracks waarvan de meeste niet met een album op de site staan.

Deranged
Ok, het zal ongetwijfeld kloppen. Maar een beetje opmerkelijk vond ik het wel.

En een beetje eng ook zelfs, dat er zovelen zouden zijn.

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

- Op je muiswiel klikken
of
- Rechtermuisklik en dan kiezen voor 'openen in nieuw venster'
of
- Bij instellingen van Musicmeter, kiezen voor de optie 'links openen in nieuw venster'

of
- CTRL/CMD + linkermuisklik

Ozric Spacefolk
herman schreef:
(quote)

Denk ook aan de verzamelalbums, dj-mixalbums, etc. Je hebt ook danceverzamelaars met 100 tracks waarvan de meeste niet met een album op de site staan.

Hip Hop-gast bijdragen doen ook een flinke duit in het zakje

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Sinds vandaag verspringen bij mij vrij snel alle berichten op gelezen (albums, forum, pm). (Chrome, up-to-date)

Jordy schreef:
Ja helaas een bekend probleem in Chrome, dat af en toe gemeld wordt en al heel lang op de lijst staat, krijg het niet nagebootst.

In het nieuwe design nog steeds actueel helaas. Net weer nadat ik na inloggen op een notificatie geklikt had. De laatste tijd vaker gehad, na cache legen ging het dan weer tijdelijk goed...

Ik heb er nog geen heel helder patroon in, maar op de pm- of notificatieknop klikken lijkt toch wel een risicofactor in deze.

Jason Molina
Hier staat 2 keer dezelfde alternatieve artiestnaam. Ik weet niet echt hoe ik dit kan corrigeren..

Casartelli schreef:
(quote)

(quote)

In het nieuwe design nog steeds actueel helaas. Net weer nadat ik na inloggen op een notificatie geklikt had. De laatste tijd vaker gehad, na cache legen ging het dan weer tijdelijk goed...

Ik heb er nog geen heel helder patroon in, maar op de pm- of notificatieknop klikken lijkt toch wel een risicofactor in deze.

Als alle drukte rond het nieuwe design achter de rug is, zal ik hier weer eens in duiken.

waar is de hoes bij Rock On (2008) gebleven...???

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:19 uur

geplaatst: vandaag om 16:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.