MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Pebcac dus. Goed om te weten

Invoeren nieuw album; import van iTunes doet het niet, in elk geval voor Pascal Comelade & Les Limiñanas Traité De Guitarres Triolectiques,

ohja daar moest ik nog naar kijken, komt door & - teken

okay, dan maar handmatig invoeren.

panjoe (moderator)
Sinds een tijdje werkt het linken met een albumhoes naar een albumpagina, zoals gebruikelijk in De Site >> Gebruikers >> Wat draai je nu #8, niet meer naar behoren.

Of ligt dat aan mij?

wat gaat er mis?

Bij mij werkt het in ieder geval nog. Soms wel dat alleen de bovenste helft van de hoes klikbaar is, en de onderste helft niet.

panjoe (moderator)
Als er meer inhoud dan alleen de afbeelding+link staat, linkt hij wel naar de juiste pagina, maar verschijnt de pop-up niet meer.

Als er alleen de afbeelding staat, verschijnt de pop-up en link beide alleen sporadisch als ik mijn cursor over de afbeelding beweeg. Als ik mijn cursor stilhoud, werken ze geen van beide.

Ik gebruik Google Chrome op Windows 8, overigens.

Het is een beetje lastig dat er een popup te zien is, ik vermoed dat het allemaal wel beter werkt als ik die weg haal. Zal er eens naar kijken

Is het misschien mogelijk om ook een voorbeeld te krijgen wanneer je een album toevoegt/verbetert? Op deze manier is veel sneller te zien of je nog ergens fouten hebt gemaakt.

Zaak het op de wensenlijst zetten. Op MovieMeter kan dat wel.

Staan hier twee artiesten door elkaar met dezelfde naam: Magic

panjoe (moderator)
GrafGantz schreef:
Staan hier twee artiesten door elkaar met dezelfde naam: Magic

Nu niet meer. Dank!

CHIEP (crew)
Een tijdje geleden had iemand het volgende al eens gemeld en blijkbaar speelt het nog: op de artiestenpagina komen correcties aangaande begin- en/of einddatum van een bandlid niet door.

hmn, zal er binnenkort even naar kijken

Zephyr
O.a. deze artiest kan ik nu nog niet rechtstreeks via de zoekfunctie vinden.

Via eerst een album aanklikken, en dan de artiest selecteren, lukt wel.

En bij de betreffende artiest (Clock DVA) is dit album dus van een andere artiest.

panjoe (moderator)
De artiest Magic (II), op wiens naam ik de albums n.a.v. bovenstaande bericht van GrafGantz heb gezet, is ook niet via de zoekfunctie te vinden.

panjoe (moderator)
Zephyr schreef:
En bij de betreffende artiest (Clock DVA) is dit album dus van een andere artiest.

Aangepast: DVA

Heb ook de tracks op de Hyperdub verzamelaars naar DVA (III) laten verwijzen.

Ik zal (weer) proberen uit te zoeken hoe het komt dat sommige artiesten niet gevonden kunnen worden. Normaal gesproken wordt er bij elke wijzigingen aan een artiest, een opdracht klaargezet om de zoekindex bij te werken. Dat dit een paar minuten kan duren is normaal, maar blijkbaar zijn er dus situaties waarin dit helemaal niet gebeurt.

Als ik mijn profielpagina wil aanpassen en op Versturen druk gebeurt er niets. Je blijft op de profielpagina en de wijziging is verdwenen.

wat probeer je precies te wijzigen? welk veld

Ik heb het al opgelost; het veld Site pakt geen https en heb de s weggehaald.

Is het de moeite waard om te kijken of de zoekfunctie op het forum uitgebreid kan worden met een EXACTE zoekfunctie. Soms wil ik ergens op zoeken (een lied bv.), maar dan bestaat hetgeen waar ik op wil zoeken volledig uit algemene woorden, waardoor je een heleboel niet-relevante resultaten krijgt.

Sunderland schreef:
Ik heb het al opgelost; het veld Site pakt geen https en heb de s weggehaald.

okee dat is wel een bug, gaat op de lijst

chevy93 schreef:
Is het de moeite waard om te kijken of de zoekfunctie op het forum uitgebreid kan worden met een EXACTE zoekfunctie. Soms wil ik ergens op zoeken (een lied bv.), maar dan bestaat hetgeen waar ik op wil zoeken volledig uit algemene woorden, waardoor je een heleboel niet-relevante resultaten krijgt.

kun je een voorbeeld geven? dan zal ik daar een keer naar kijken

In dit topic wilde ik zoeken naar "First Day of My Life" van "Bright Eyes".

Het enige enigszins weinig voorkomende woord daarvan is "Bright" en dat leverde nog 20 pagina's op waarbij ik zodoende ook alle nummers van de band als resultaat kreeg.

Het zou behoorlijk schelen mocht je tussen quoteringstekens (""), zoals bij veel andere zoekmachines, alleen de exact overeenkomende resultaten krijgen.

Jordy schreef:
(quote)

okee dat is wel een bug, gaat op de lijst
In dat geval zal ik een korte toelichting geven: Als je een 'https://url' invoert en op Versturen klikt staat er uiteindelijk 'http://https://url'. De link werkt dan uiteraard niet.

CHIEP (crew)
Dat geldt btw ook voor als je YT-links handmatig wil toevoegen.

Klopt het dat je niet meer kunt zoeken naar een gebruiker bij het stemoverzicht van een album? En zo ja, kan dit terug?

Als ik een smiley wil plaatsen of een user wil taggen op mobiel crasht mijn browser. Zowel in Chrome als Safari. Meer mensen die hier last van hebben?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.