MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Okee mooi, kleine aanpassing gedaan inderdaad

FRIPI
In Chrome werkt het niet. Heb nu via desktop een wit scherm.

tnf
Ik denk dat het onderhand tijd wordt om YouTube-filmpjes in forumtopics op een andere manier weer te geven dan met Flash. Op andere fora zijn ze ook gewoon zichtbaar zónder dat Flash op de computer geïnstalleerd is, en die techniek is sowieso steeds meer aan het verdwijnen.

Pas geleden heb ik Flash vanwege een veiligheidslek gedeïnstalleerd, en vooralsnog heb ik het nog niet terug gezet (zelfs al is dat lek verholpen). Ik merk dat deze site een van de weinige is waarbij dat programmatje nog nodig is. Sinds die deïnstallatie staan er grijze rechthoeken in veel forumtopics, ipv filmpjes.

Dat vind ik een goed idee.

zal er binnenkort even naar kijken

Ozric Spacefolk
Kleine klacht:

De lol van het toevoegen van platen verdwijnt steeds meer.
In voorgaande jaren, vond ik het altijd superleuk om deze site zo compleet mogelijk te maken. Het gehannes met die afbeeldingen (hij moet 800x800 zijn en niet 'pixelig') vind ik overdreven pietje-precies.

De site is toch bedoeld om pro-actief aan deel te nemen? Ik raak steeds vaker gefrustreerd hierdoor en dat lijkt me niet de bedoeling.

Hetzelfde geldt voor het veranderen/wijzigen/invullen van artiestenpagina's. Vaak zit ik een flinke tijd uit te zoeken/in te vullen, etc. om een mooie opsomming te maken van bandleden etc., dan wordt deze afgewezen, en ben je linea recta al je voor-werk kwijt.

Er zijn verschillende type users op deze site. Ik ben één van die users die obscure en onbekendere platen luistert, ze toevoegt en zo mijn muzikale horizon wil verbreden. Ik hoopte dat Musicmeter de geschikte site daarvoor zou zijn. Ik ben nu al jaren lid, en begin het plezier kwijt te raken.

Jordy schreef:
zal er binnenkort even naar kijken

Opgelost, dank

Ozric Spacefolk schreef:
Vaak zit ik een flinke tijd uit te zoeken/in te vullen, etc. om een mooie opsomming te maken van bandleden etc., dan wordt deze afgewezen, en ben je linea recta al je voor-werk kwijt.

Ik hoopte dat Musicmeter de geschikte site daarvoor zou zijn. Ik ben nu al jaren lid, en begin het plezier kwijt te raken.

Er zijn toch wel meer leuke dingen op de site.
Bij een afgekeurde toevoeging krijg je toch een (geldige) reden voor die afwijzing.

Ozric Spacefolk schreef:
Het gehannes met die afbeeldingen (hij moet 800x800 zijn en niet 'pixelig') vind ik overdreven pietje-precies.

Het hangt er nogal van af welk crewlid het beoordeelt. Soms is een toevoeging meteen goed terwijl ik zelf niet echt tevreden was over de kwaliteit van de hoes, soms lijkt men te verwachten dat de hoes op de site van betere kwaliteit is dan de hoes in het echt.

Assurancetourix
Tja, heel herkenbare klachten, ik heb zelfs een ban opgelopen voor het leveren van 'belabberde' kwaliteit, terwijl er meer dan 6000 toevoegingen van mijn avatar zijn goedgekeurd, misschien kan de crew het aanbod niet meer bolwerken of zijn ze selectief !?

titan (crew)
Assurancetourix schreef:
Tja, heel herkenbare klachten, ik heb zelfs een ban opgelopen voor het leveren van 'belabberde' kwaliteit, terwijl er meer dan 6000 toevoegingen van mijn avatar zijn goedgekeurd, misschien kan de crew het niet meer bolwerken of zijn ze selectief !?

Je krijgt niet zomaar een ban en meer dan 6.000 goedgekeurde toevoegingen zijn blijkbaar geen garantie. Wij zijn geen robots en het zal heus wel eens voorkomen dat het ene crewlid een toevoeging goedkeurt die een andere zou hebben afgekeurd (dat kun je toch niet uitsluiten).

We keuren niet voor onze lol af. Ik heb ook veel liever dan ik direct op de knop "goedkeuren" kan klikken, maar als een toevoeging niet aan de voorwaarden en vereisten voldoet zal dat niet gebeuren.

Assurancetourix
En dus is de kwaliteit van het plaatje belangrijker dan de inhoud, ik denk dat veel klachten mede daardoor afkomstig zijn, wij zijn tenslotte in de eerste plaats muziekliefhebbers, voor portretten en mooie plaatjes kun je altijd nog naar een museum gaan

Ozric Spacefolk
Het is ook maar een hobby. Er zit nogal wat tijd in Musicmeter, terwijl ik eigenlijk gewoon een beetje mijn mening wil neerzetten bij te gekke platen. Dat plaatje zal mij een spreekwoordelijke worst zijn.

Zit er echt aan te denken, mijn account op te heffen, ware het niet dat ik het een prettig archief vind, voor wat ik zoal heb beluisterd.

titan (crew)
Assurancetourix schreef:
En dus is de kwaliteit van het plaatje belangrijker dan de inhoud.

Ozric Spacefolk schreef:
Dat plaatje zal mij een spreekwoordelijke worst zijn.

Daarin zit nou juist de crux. Het is al jaren staand beleid van de (man achter de) site dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

als je dat allemaal maar "gezeur" vindt kun je beter stoppen met het toevoegen van albums en gewoon van al het andere moois dat de site te bieden heeft genieten.

Tot slot is er ook nog De Site >> Algemeen >> Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp waar je andere gebruikers kunt vragen om een album voor je toe te voegen als je toch geen zin hebt in al het "gezeur".

Ik kan sinds vandaag niet meer op de site komen via chrome op mijn laptop (gelukkig nog wel via mij tel.) ook op de andere laptop kom ik er niet op en krijg ik een wit scherm.

Assurancetourix
titan schreef:
Het is al jaren staand beleid van de (man achter de) site dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

Misschien is hoesmeter.nl dan toch een naam voor deze site, die de lading beter dekt.

Je mag overigens elk album in het forum bespreken, ongeacht of er een afbeelding van te vinden is.

RateYourMusic heeft een "Contributions" (onderaan de pagina) bij elk album waarbij alle gebruikers staan vermeld die op welke manier dan ook iets toegevoegd hebben aan het album (hoes, tracktijden, etc.). Is iets dergelijks wellicht iets voor MusicMeter? Ook voor de artiestenpagina's. Dan komt niet telkens de vraag; wie heeft dit en dat aangepast bij dat album terwijl ik het daarvoor naar dat en dit heb aangepast?

Ja het is een openstaande wens om een uitgebreid logboek bij te houden met alle wijzigingen bij albums. Heb helaas voorlopig geen tijd voor dit soort grote aanpassingen.

Simon Smith (crew)
Als je bij een verzamelalbum een foute artiestnaam invult, dan wordt er een pagina gecreëerd voor die (niet-bestaande) artiest. Als je later deze artiestnaam corrigeert, blijft die pagina dan bestaan?
Het valt mij namelijk op, dat ik nog steeds kan zoeken op bepaalde foute artiestnamen die niet meer op de site voorkomen.

Dat zou wel moeten gebeuren ja, heb je een voorbeeld?

Simon Smith schreef:
Als je bij een verzamelalbum een foute artiestnaam invult, dan wordt er een pagina gecreëerd voor die (niet-bestaande) artiest. Als je later deze artiestnaam corrigeert, blijft die pagina dan bestaan?
Het valt mij namelijk op, dat ik nog steeds kan zoeken op bepaalde foute artiestnamen die niet meer op de site voorkomen.
Volgens mij vervallen die binnen zoveel uur. Waarmee ik aanneem dat het hetzelfde is als een eenmalige gastartiest vervangen door een andere (scheelt veel slechts één hoofdletter/leesteken). Ik zoek namelijk vaak direct na het corrigeren van een gastartiest na de zojuist verwijderde naam (als dat het geval is dan), waarna dei nmiddels verdwenen gastartiest nog wel tevoorschijn komt in de zoekresultaten maar waar je na klikken op op een blanco pagina stuit, en MuMe aangeeft dat er niks van deze artiest(en) op de site staat/staan. Echter is deze binnen zoveel uur dus verdwenen (in mijn geval) en daar heb ik me ook nog een voorbeeld voor de geest kunnen halen. Ik denk dat de artiest/groep die jij bedoelt dan ook binnen een dag verdwenen is op MuMe. Correct me if I'm wrong.

Simon Smith (crew)
Jordy schreef:
Dat zou wel moeten gebeuren ja, heb je een voorbeeld?

Ja, ik heb gisteren de 2 namen 'Tempations' en 'The Tempations' gewijzigd in 'Temptations'.
Als ik zoek op artiest, dus eerst klikken op het vergrootglas en dan de optie 'Zoeken op artiest', dan staan ze er nog steeds.
En als je er op zoekt, zijn er (uiteraard) geen albums meer te vinden.

Zephyr
Als ik via de zoekfunctie dit album wil zoeken, moet ik minimaal 'The The - Soul' intypen voordat ie um vindt.
En dan staat Soul Mining nog niet eens bovenaan ?
Maar de zoekmachine zou dan The The als artiest toch al eerder moeten geven ?

Als ik alleen The The in het zoekveld ingeef, komen er 5 artiesten in beeld, maar dus niet The The zelf.

zoeken op termen die alleen bestaan uit lidwoorden is een beetje lastig, je kunt beter op albumtitel zoeken in dat soort gevallen

Bij dit album gaat de artiestlink mis; deze is 2x doorgelinkt en komt dan uit bij Warren Haynes, maar daar staat dit album vervolgens niet genoemd. Ook staat "Warren Haynes featuring Railroad Earth" niet genoemd als samenwerking bij Warren of Railroad Earth).

Het is in feite een solo album van Warren Haynes, met medewerking van Railroad Earth, dus de huidige indeling klopt op zich wel.

Maartenn (crew)
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat mijn toevoeging wordt afgekeurd (terecht) omdat ik eigen beheer niet met hoofdletters heb geschreven. Zou je evenals bij andere velden kunnen aanpassen dat dit automatisch wordt gecorrigeerd?

CHIEP (crew)
da dude schreef:
Bij dit album gaat de artiestlink mis; deze is 2x doorgelinkt en komt dan uit bij Warren Haynes, maar daar staat dit album vervolgens niet genoemd. Ook staat "Warren Haynes featuring Railroad Earth" niet genoemd als samenwerking bij Warren of Railroad Earth).

Het is in feite een solo album van Warren Haynes, met medewerking van Railroad Earth, dus de huidige indeling klopt op zich wel.
aangepast

gar
In De Site > Algemeen > problemen met scrollen:

Ik heb problemen met scrollen door mijn albums. Halverwege de lijst of soms al eerder loopt de boel vast. Ik heben een Samsung Android

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:07 uur

geplaatst: vandaag om 10:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.