De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2015, 09:42 uur
Casartelli schreef:
Dat lijkt me wat overbodig, één keer Sigur Rós is wel genoeg toch?
Dat lijkt me wat overbodig, één keer Sigur Rós is wel genoeg toch?

Even de die-hard Sigur Rós-fans uit mijn userlijst halen.
0
geplaatst: 11 september 2015, 09:47 uur
Silky & Smooth schreef:
Allereerst, het nieuwe menu is cool en makkelijker. Alleen werkt bij mij de slidefunctie op het menu te openen niet meer (link/rechts swipen). Ik vond dat wel makkelijk, aangezien mijn iPhone 6 een hoog scherm heeft. Nog vreemder is dat als ik de swipe beweging heb gemaakt er blijkbaar wel iets getriggerd wordt, want de normale menubutton werkt dan ook niet meer. Pas na refresh werkt het weer.
Ik weet niet of meer mensen dit probleem herkennen, maar bij mij gaat het om de weergave op iPhone 6 met iOS 8.
Allereerst, het nieuwe menu is cool en makkelijker. Alleen werkt bij mij de slidefunctie op het menu te openen niet meer (link/rechts swipen). Ik vond dat wel makkelijk, aangezien mijn iPhone 6 een hoog scherm heeft. Nog vreemder is dat als ik de swipe beweging heb gemaakt er blijkbaar wel iets getriggerd wordt, want de normale menubutton werkt dan ook niet meer. Pas na refresh werkt het weer.
Ik weet niet of meer mensen dit probleem herkennen, maar bij mij gaat het om de weergave op iPhone 6 met iOS 8.
ik kreeg diverse klachten over het swipen, dat geregeld "per ongeluk" het menu werd geopend, had dat zelf ook. Het zit ook de standaard back-functionaliteit van de browser in de weg.
Daarom moet je nu weer echt het knopje indrukken. Het probleem dat na een swipe het knopje niet meer werkt, kan ik persoonlijk niet nabootsen
0
geplaatst: 11 september 2015, 11:04 uur
Die reden vermoedde ik al. Het overkwam mijzelf ook vaak genoeg, haha. Al vond ik de functie wel handig. In ieder geval bedankt voor je antwoord!
0
geplaatst: 12 september 2015, 14:14 uur
Zoeken op IAMX levert alleen deze artiest op Iamx
Maar niet IAMX terwijl wel een aantal van zijn albums in het zoekoverzicht worden getoond. Is die artiest misschien ook niet een typo van IAMX > lamx of Iamx (met hoofdletter i vs kleine L)
Maar niet IAMX terwijl wel een aantal van zijn albums in het zoekoverzicht worden getoond. Is die artiest misschien ook niet een typo van IAMX > lamx of Iamx (met hoofdletter i vs kleine L)
0
geplaatst: 12 september 2015, 15:43 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Zoeken op IAMX levert alleen deze artiest op Iamx
Opgelost.Zoeken op IAMX levert alleen deze artiest op Iamx
0
geplaatst: 12 september 2015, 20:37 uur
Ik heb sinds enige tijd een tablet, en het is me opgevallen dat de tekst hier en daar (zoals de forum-lijst) zó dicht bij elkaar staat dat ik per ongeluk steeds op het verkeerde klik.
Verder is het op een tablet flink scrollen om aan de onderkant van pagina's met veel tekst te komen. Ja, er is een optie dat je de nieuwe berichten bovenaan kunt zetten, maar dat vind ik heel onnatuurlijk aanvoelen. Is er iets aan te doen met bladwijzertjes oid?
Verder is het op een tablet flink scrollen om aan de onderkant van pagina's met veel tekst te komen. Ja, er is een optie dat je de nieuwe berichten bovenaan kunt zetten, maar dat vind ik heel onnatuurlijk aanvoelen. Is er iets aan te doen met bladwijzertjes oid?
0
geplaatst: 12 september 2015, 21:10 uur
De knop "nieuw bericht" brengt je in ieder geval naar het eind van de discussie. En in de forum index staan ook links om bij het laatste bericht te komen. Verder zal het zo zijn dat mensen meestal van boven naar onder een pagina lezen, en de noodzaak er niet zo vaak is om direct naar beneden te scrollen, denk ik.
Over de tekst die bij elkaar staat, je kunt ook zoomen denk ik, met de tablet?
Over de tekst die bij elkaar staat, je kunt ook zoomen denk ik, met de tablet?
0
geplaatst: 13 september 2015, 03:27 uur
Met m'n eigen tablet (gewoon een doodnormale Samsung 4) iig niet, terwijl dat zoomen bij de meeste sites wél kan.
En die 'nieuw bericht'-knop zie ik niet, iid niet op de tablet, als ik in een forumtopic zit. Anders had ik dat ook wel geprobeerd, vermoed ik (op meerdere andere fora gebruik ik een dergelijke knop intensief, om snel naar onderen te gaan). Ja, ik lees discussies in beide richtingen.
De 'nieuw topic'-knop zie ik wel, maar werkt anders.
En die 'nieuw bericht'-knop zie ik niet, iid niet op de tablet, als ik in een forumtopic zit. Anders had ik dat ook wel geprobeerd, vermoed ik (op meerdere andere fora gebruik ik een dergelijke knop intensief, om snel naar onderen te gaan). Ja, ik lees discussies in beide richtingen.

De 'nieuw topic'-knop zie ik wel, maar werkt anders.
0
geplaatst: 13 september 2015, 08:18 uur
Krijg je de mobiele versie van de website voorgeschoteld of de normale?
0
geplaatst: 15 september 2015, 21:22 uur
Bij de meldingen ontbreekt er altijd een haakje achter het jaartal bij correcties: http://puu.sh/kcrVE/9ba1be4bab.jpg
0
geplaatst: 21 september 2015, 11:50 uur
Misschien ligt het aan mijn mobiel, maar als ik op de mobiele versie op de menuknop druk, krijg ik alleen maar een groot, wit vlak - ik moet zeg maar "raden" waar de verschillende afdelingen van de site dan zitten.
0
geplaatst: 21 september 2015, 23:19 uur
(suggesties bij) zoeken werkt niet in bepaalde gevallen.
open browser (Pale Moon met adblock), accept cookie, inloggen op MUME, browser sluiten, browser open, open website MUME, type tekst in zoekbalk. Soms is het helemaal niet mogelijk om tekst in te voeren. Raar is dat soms werkt alles weer na een pagerefresh F5. Lijken twee bugs maar ze lijken gerelateerd, in elk geval m.b.t. zoeken/zoekveld.
open browser (Pale Moon met adblock), accept cookie, inloggen op MUME, browser sluiten, browser open, open website MUME, type tekst in zoekbalk. Soms is het helemaal niet mogelijk om tekst in te voeren. Raar is dat soms werkt alles weer na een pagerefresh F5. Lijken twee bugs maar ze lijken gerelateerd, in elk geval m.b.t. zoeken/zoekveld.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 september 2015, 23:56 uur
Volgens mij is mijn rotatielijst vandaag verlopen en heb ik daar geen melding van ontvangen.
0
geplaatst: 22 september 2015, 10:30 uur
eerstvolgende nacht na het verlopen, krijg je als het goed is een melding
0
geplaatst: 22 september 2015, 10:31 uur
E-Clect-Eddy schreef:
open browser (Pale Moon met adblock)
open browser (Pale Moon met adblock)
ik bied geen ondersteuning aan mensen die de site met adblockers bezoeken
0
geplaatst: 22 september 2015, 11:12 uur
Wat een toeval, kom net dit stukje leesvoer tegen: ‘Wil je dit artikel lezen? Zet dan je adblocker uit’ - NRC Q - nrcq.nl
0
geplaatst: 22 september 2015, 11:28 uur
Zolang sites de veiligheid van de bezoekers niet kunnen garanderen omdat ze gebruik maken van een third party organisatie om hun reclame aan de man te brengen, dan vind ik het niet vreemd dat men gebruik maakt van een adblocker. Respect moet van beide kant komen.
0
geplaatst: 22 september 2015, 13:00 uur
Ik vind het ook niet vreemd dat mensen adblockers gebruiken, gezien de diarree aan reclame overal. Wel jammer dat sites als deze (met beperkte reclame) binnenkort daardoor ook waarschijnlijk geen toekomst meer hebben.
Je moet dan alleen niet verwachten dat ik je ga helpen bij technische problemen die daar bij optreden
Je moet dan alleen niet verwachten dat ik je ga helpen bij technische problemen die daar bij optreden
0
geplaatst: 22 september 2015, 17:04 uur
Niets mis met reclame. Wel als ze pagina's een veelvoud langer doen laden en ze je halve beeld in beslag nemen. Overigens heb ik de adblocker op MuMe uit staan. 
Overigens wat anders en dat ligt wellicht aan mijn nieuwe laptop: iedere keer als ik op MuMe kom, verschijnt de menubalk niet. Als ik vervolgens de pagina vernieuw, is die er wel en werkt de site weer als vanouds.

Overigens wat anders en dat ligt wellicht aan mijn nieuwe laptop: iedere keer als ik op MuMe kom, verschijnt de menubalk niet. Als ik vervolgens de pagina vernieuw, is die er wel en werkt de site weer als vanouds.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 september 2015, 17:23 uur
Jordy schreef:
Ik zal het even in de gaten houden. Observatie gisteravond was dat mijn rotatielijst al uit mijn profiel verdwenen was en dat hij al op 'inactief' stond, terwijl er nog geen melding geweest was. Ik verwachtte eigenlijk dat die twee synchroon zouden lopen.
Omdat het me toen opviel heb ik toen weer een rotatielijst ingevoerd. Allicht kwam er daarna sowieso geen melding meer.
0
geplaatst: 22 september 2015, 18:11 uur
chevy93 schreef:
Niets mis met reclame. Wel als ze pagina's een veelvoud langer doen laden en ze je halve beeld in beslag nemen. Overigens heb ik de adblocker op MuMe uit staan.
Hier staat ie aan, maar dat maakt niks uit want als donateurder zie ik ook zonder adblocker geen reclame

0
geplaatst: 22 september 2015, 19:12 uur
chevy93 schreef:
Niets mis met reclame. Wel als ze pagina's een veelvoud langer doen laden...
Niets mis met reclame. Wel als ze pagina's een veelvoud langer doen laden...
Mijn ervaring is dat juist een adblocker de computer nog trager maakt. Weg daarmee dus. Niet dat reclame in mijn geval iets opbrengt want na enige gewenning blijk ik die over het hoofd te zien. Misschien zit er een adblocker in mijn hoofd.

0
geplaatst: 22 september 2015, 23:09 uur
Nu we het toch over reclames hebben: ik deelde een zojuist bestemd album op Facebook en maakte ineens deel uit van het promoteam van Bol. Dat lijkt me niet de bedoeling denk ik zo.
http://i57.tinypic.com/6pvpjc.jpg
http://i57.tinypic.com/6pvpjc.jpg
0
geplaatst: 22 september 2015, 23:30 uur
chevy93 schreef:
Dat probleem heb ik ook. Firefox 40.0.3 (Fedora). Best irritant, omdat meldingen en pm's zo gemakkelijk verdwijnen.
0
geplaatst: 23 september 2015, 08:23 uur
GrafGantz schreef:
Nu we het toch over reclames hebben: ik deelde een zojuist bestemd album op Facebook en maakte ineens deel uit van het promoteam van Bol. Dat lijkt me niet de bedoeling denk ik zo.
(afbeelding)
(afbeelding)
Tja die adblockers he, ik moet toch iets verzinnen
zal er even naar kijkenDit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.