MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
bennerd schreef:
(quote)

Dat probleem heb ik ook. Firefox 40.0.3 (Fedora). Best irritant, omdat meldingen en pm's zo gemakkelijk verdwijnen.

heb je dat nu nog steeds? dacht het gisteren opgelost te hebben

Jordy schreef:
(quote)

heb je dat nu nog steeds? dacht het gisteren opgelost te hebben

Ik zal er de komende tijd op letten, thanks!

Het lijkt nu verholpen.

Black Affair staat nu als alternatieve artiestennaam van Steve Mason. Het is echter een samenwerking van Steve Mason en Jimmy Edgar. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat kan aanpassen? Ik kom er namelijk niet uit.

Arrie schreef:
Black Affair staat nu als alternatieve artiestennaam van Steve Mason. Het is echter een samenwerking van Steve Mason en Jimmy Edgar. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat kan aanpassen? Ik kom er namelijk niet uit.

Ik heb het aangepast, is het zo goed?

Black Affair

Ja, dankjewel.

Maar hoe heb je dat gedaan?

Volgens mij kun je als normaal gebruiker dat niet aanpassen, dan word je direct doorverwezen naar Steve Mason, maar ik kan dan nog op de pagina van Black Affair komen en het alias aanpassen in samenwerking. Tenminste als ik het goed heb.

Ah, vandaar!

Kronos schreef:
(quote)

Mijn ervaring is dat juist een adblocker de computer nog trager maakt. Weg daarmee dus. Niet dat reclame in mijn geval iets opbrengt want na enige gewenning blijk ik die over het hoofd te zien. Misschien zit er een adblocker in mijn hoofd.

Als je wel eens sportwedstrijden streamt dan kun je haast niet zonder een adblocker.

chevy93 schreef:
Het lijkt nu verholpen.

Inderdaad, hier ook. Geen problemen meer.

Hoe komt het dat ik hier enkel het jaar 1988 in beeld krijg?
http://www.musicmeter.nl/releases/full/1980/dec

Als ik naar de jaren 70 ga, zie ik ook niet alle jaartallen.
http://www.musicmeter.nl/releases/full/1970/

zal er binnenkort even naar kijken

Sir Spamalot (crew)
Het kan ook zijn dat ik ze weer zie vliegen maar.... in de uitgebreide zoekfunctie - zoeken op artiest - kan ik niet zoeken op The Rods (klik). In het vak "naam van de artiest" vul ik The Rods in en men stelt enkel Eddie & The Hot Rods voor, ongetwijfeld een sympathiek combo maar niet wat ik zoek.

opgelost

Op het gevaar af dat dit in de afgelopen 71 pagina's al gemeld is (het kwam iig niet voor in de bug-/wensenlijst), hierbij 2 suggesties van mijn kant:

- In het zoekvenster wordt nu eerst een shortlist van de albums, vervolgens van de artiesten getoond. Aangezien het aantal artiesten dat aan de query voldoet eigenlijk altijd veel lager is dan het aantal albums, is het misschien logischer de artiesten eerst te tonen. Zeker als je zoekt op bv (de band) Heart en de volledige lijst toont.

- Misschien heb ik het nog niet ontdekt (ben nog niet zolang actief hier), maar wat ik echt een meerwaarde zou vinden, is de mogelijkheid om forumberichten te kunnen schrijven die alleen door jezelf gelezen kunnen worden.
Handig voor bijvoorbeeld "work in progress" reviews, annotaties ("uitgeleend aan Piet", "getipt door Truus"), maar ook voor geheugensteuntjes ("snijdende gitaren; Jan Jansen op drums, veel beter dan hun vorige album") die niet forum-discussie waardig zijn, maar voor jezelf voldoende zijn om te herinneren wat voor album dit ook alweer was.

Hoe dan ook, uit de categorie "nice-to-have". Ik vermaak me hier nu al prima

GNID schreef:
- Misschien heb ik het nog niet ontdekt (ben nog niet zolang actief hier), maar wat ik echt een meerwaarde zou vinden, is de mogelijkheid om forumberichten te kunnen schrijven die alleen door jezelf gelezen kunnen worden.
Handig voor bijvoorbeeld "work in progress" reviews, annotaties ("uitgeleend aan Piet", "getipt door Truus"), maar ook voor geheugensteuntjes ("snijdende gitaren; Jan Jansen op drums, veel beter dan hun vorige album") die niet forum-discussie waardig zijn, maar voor jezelf voldoende zijn om te herinneren wat voor album dit ook alweer was.
Als je naar je eigen profiel gaat, kun je een berichtje aan jezelf sturen.

Ahh, dank je! Dat had ik inderdaad nog niet ontdekt. Dat is een aardig alternatief.

Sir Spamalot (crew)
Jordy, bedankt om dat gevalletje van The Rods op te lossen!

Op honderden plekken op de sites staan "csv export" linkjes. Ik heb een tijdje bijgehouden hoe vaak deze export gebruik wordt, en dat is slechts sporadisch, en dan vooral om eigen stemoverzichten te downloaden. Ik toon liever zo weinig mogelijk linkjes en opties, om de site voor nieuwe gebruikers begrijpelijk te houden. Daarom zijn al deze linkjes verwijderd.

Er is in ruil een nieuwe functionaliteit beschikbaar gekomen. In het menu bij je avatar zie je nu de optie "Gegevens Exporteren". Hier komt je op een pagina waar je je eigen bijdragen aan de site (o.a. je stemmen en meningen) in CSV en/of Excelformaat kunt downloaden.

Dit gaat niet helemaal direct, omdat het een redelijk zware actie is voor de site om alles bij elkaar te zoeken, gebeurt dit 's nachts. Je kunt een maal per week een verzoek in dienen om je gegevens te downloaden, je krijgt dan in de eerstvolgende nacht een melding wanneer je de gegevens daadwerkelijk kunt downloaden.

Ik hoor graag als er ergens iets mis gaat, of als je hier mee heel groot onrecht heb aangedaan

Casartelli (moderator)
Er is groter onrecht in de wereld, maar ik gebruikte de csv-export sporadisch wel eens voor iets anders dan mijn eigen stemmen. Los van dat elke export die niet op mijn eigen stemmen/meningen terug te voeren is nu onmogelijk gemaakt is, is de actie er verder ook niet echt laagdrempeliger op geworden. En dat alles enkel voor een soberder design?

Bijkomende reden was dat de huidige csv export nogal brak was, en dat hij sowieso opnieuw gebouwd had moeten worden. Kun je een voorbeeld geven van een situatie waar je 'm nu mist?

Na feedback op MovieMeter heb ik de wens om in ieder geval zoekresultaten te kunnen exporteren op de lijst gezet.

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Bijkomende reden was dat de huidige csv export nogal brak was, en dat hij sowieso opnieuw gebouwd had moeten worden. Kun je een voorbeeld geven van een situatie waar je 'm nu mist?

Stemmenoverzicht van een andere gebruiker heb ik in elk geval wel eens gebruikt. Meer in het algemeen kan ik me voorstellen dat het soms nuttig is om het resultaat van een grotere zoekopdracht te kunnen exporteren, maar dat lijkt met de MovieMeter-feedback dan al ondervangen te zijn.

Jordy schreef:

Na feedback op MovieMeter heb ik de wens om in ieder geval zoekresultaten te kunnen exporteren op de lijst gezet.

Oei, ik gebruik de CSV-export maandelijks voor het Song van het Jaar topic - over enkele dagen heb ik deze nodig http://www.musicmeter.nl/releases/full/2016/sep. Om elke maand te bepalen welke albums automatisch genomineerd zijn. Daar heb ik een gemiddelde en het aantal stemmen nodig voor alle albums uit die maand om zo een gewogen gemiddelde te hebben. De albums met het hoogste gewogen gemiddelde doen automatisch mee. Nu kan ik natuurlijk wel mijn methode om albums te selecteren gaan aanpassen, maar liever hou ik het bij deze succesformule.

Ik doe de CSV-export ook af en toe voor persoonlijk gebruik, met name om datzelfde gewogen gemiddelde van een bepaalde zoekopdracht te creëren met Excel. Of om andere statistische trucjes uit te halen.

Ik gebruikte de export om een uittreksel van de top 250 te hebben, vanwege het idee om mezelf die volledig door de keel te rammen.

Maar langs de andere kant kunnen dergelijke lijsten ook gewoon als een html opgeslagen worden. Minder overzichtelijk, maar zo te horen wel gemakkelijker voor de site.

Ik zal wel even nadenken over een oplossing.

tuktak
Stemtabel bij een artiest gebruikte ik altijd om te zien op welk album ik heb gestemd en met welke scores. Bij labels kan dat nog wel, gebruik ik ook veel. Gebruik het zowat dagelijks dus wel een gemis.

'Toevoegen aan mijn albums' bij de artiestenpagina vind ik dan weer wat overbodig. Alle albums van een artiest in 1 keer in 'mijn albums' kegelen doet vast bijna niemand.

Dat stemtabel weg is, is een bug

Ozric Spacefolk
Ik weet niet of het eerder gevraagd is, maar is het geen goed idee, om artiesten die een remix maken van een andere artiest, aanklikbaar te maken?

Bijvoorbeeld:

Michiel - Liedje nummer 1 [Masters at work - remix].

Dat dan Masters at Work aanklikbaar is. Dan kan een user ook zo door de website surfen/browsen.

Het is volgens mij lang niet altijd zo, dat de naam van de artiest ook in de naam van de remix staat

Ozric Spacefolk
Nee, daar heb je wel weer gelijk in.

En de (remix-) artiest voortaan als gastartiest vermelden?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.