MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Maar zijn soloprojecten staan toch allemaal op 1 pagina?

Michael Schenker

En zijn band hier.

Schenker Group

Of wil je die twee samen op een pagina hebben? Dat kan dan weer niet omdat bij de Schenker Group er een rij bandleden staan en die spelen niet mee op zijn solo albums.

Ozric Spacefolk
Ik krijg in mijn gebruikers-update dit te zien. Is dit een bug, of moet ik niet zeuren

http://i58.tinypic.com/o57qjn.jpg

Kleine bug inderdaad

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)

Ik heb zojuist als "normale" gebruiker een correctie ingediend (eindjaar ingevoerd bij een willekeurig Editors lid) en deze als crewlid goedgekeurd, deze kwam correct door. Als het nog speelt, zal het dus onder bepaalde situaties gebeuren, in dat geval hoor ik graag specifieke details van wat er gedaan is, en in welke stap de gegevens verloren gingen. Tot die tijd kan ik er helaas niets aan doen, sorry.

Ik heb bij Magnum zojuist alle datums ingevoerd. Ik zal nauwgezet bijhouden wanneer de datums weer verdwenen zijn, en hoe dat komt.

Zou het kunnen zijn, dat wanneer een plaat wordt toegevoeg, de hele mik verdwijnt?

Geen idee, bedankt alvast en ik hoor graag of/als je meer weet

Jordy schreef:
Er is in ruil een nieuwe functionaliteit beschikbaar gekomen. In het menu bij je avatar zie je nu de optie "Gegevens Exporteren". Hier komt je op een pagina waar je je eigen bijdragen aan de site (o.a. je stemmen en meningen) in CSV en/of Excelformaat kunt downloaden.

Dit gaat niet helemaal direct, omdat het een redelijk zware actie is voor de site om alles bij elkaar te zoeken, gebeurt dit 's nachts. Je kunt een maal per week een verzoek in dienen om je gegevens te downloaden, je krijgt dan in de eerstvolgende nacht een melding wanneer je de gegevens daadwerkelijk kunt downloaden.

Lijkt me op zichzelf een bruikbaar alternatief voor waar ik het voornamelijk voor gebruik, namelijk het exporteren van mijn albums en mijn stemmen.

Ik heb vrijdagmiddag 23 oktober een verzoek ingediend, we zijn inmiddels twee nachten verder en ik heb nog geen enkele melding gekregen. Moet ik me nu zorgen maken of moet ik gewoon geduld hebben?

Er lijkt inderdaad iets fout te gaan, zal even kijken of ik dat nu kan oplossen

Dank je, Jordy, nu is het wel gelukt!

In De Site > Algemeen > Idee: Trending albums:

Voor op de homepage (of misschien een achterliggende pagina): een top 5 of 10 met 'trending albums'. Dit zijn albums die momenteel snel stijgen in de rotatielijst. Het zijn dus nieuwe albums, maar het kunnen ook albums zijn die bijna uitkomen of albums die al een paar weken uit zijn en pas ontdekt worden. Dit kan ook de rotatielijst nog meer leven inblazen, omdat we - met z'n allen - de trending albums bepalen.

Misschien leuk om zo'n album een icoontje te geven, bijv. een bliksemflitsje bij de cover.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
Geen idee, bedankt alvast en ik hoor graag of/als je meer weet

Na het toevoegen van deze liveplaat, zijn alle datums in- en uit dienst van de band verdwenen. De bug is dus gevonden

Magnum

bedankt! in die hoek had ik dit probleem zelf nooit gezocht

ik ga er in duiken binnenkort, hoop dat ik het kan nabootsen

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
bedankt! in die hoek had ik dit probleem zelf nooit gezocht

ik ga er in duiken binnenkort, hoop dat ik het kan nabootsen

Ik weet dat ik soms als een zeur kan overkomen. Maar ben gewoon soms een beetje OCD. Ik houd van mooie overzichten.

Dank voor al je genomen moeite.

Nou ja als er gegevens verloren gaan, waar mensen tijd en energie in gestoken hebben, dan is dat natuurlijk niet de bedoeling. Dus bedankt voor je uitzoekwerk.

Helaas. Het toevoegen van een nieuw album bij een artiest lijkt niet als gevolg te hebben dat de begin/einddata van de leden verloren gaat. Het moet dus iets anders zijn...

*edit* gevonden, het gaat fout als er een correctie van een van de albums van de betreffende artiest wordt behandeld, zal het binnenkort oplossen

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Na het toevoegen van deze liveplaat, zijn alle datums in- en uit dienst van de band verdwenen. De bug is dus gevonden

Magnum

volgens mij is dit nu opgelost

Ozric Spacefolk
Hoi Jordy.

Kan ik dan weer data aanpassen, en netjes maken?

Wat is//was de bug als ik vragen mag?

De start/eind datum van een artiest ging verloren als er een correctie werd gedaan bij een van z'n albums.

Wellicht kun je 1 correctie doen, en een tijdje in de gaten houden of het nu niet meer mis gaat?

buizen
Een klein puntje van orde, een kleine 'wens' dan nog:
Als je in een albumbespreking/-waardering zit, kun je sommige songs van het album met dat driehoekige pijltje aanklikken, om te luisteren. Echter, de youtubepagina opent zich dan in hetzelfde scherm en hup je albumbesprekingscherm is weg. Beter ware het dat (zoals tegenwoordig standaard gangbaar op sites) het liedje op youtube zich opent in een nieuw scherm, en je albumbespreking dus blijft staan om te lezen of schrijven. Hopelijk leg ik het snapbaar uit.
Is mijn wens technisch realiseerbaar, geachte crew?

Ozric Spacefolk
Beste buizen, dat kun je hier aanpassen.

buizen
Krijg nou wat, dat is snel, ben jij moderator ofzo, Ozric? haha
Maar bedankt voor het antwoord, je kunt het dus gewoon zelf instellen (is inmiddels gebeurd).
Had die instellingenpagina nog nooit gezien, handig.

Ozric Spacefolk
buizen schreef:
Krijg nou wat, dat is snel, ben jij moderator ofzo, Ozric? haha

heheheh...

Ik heb geen facebook, dus zit de hele dag op Musicmeter, hahaha....

Ozric Spacefolk
Zou het een leuk idee zijn, om een artiest direct te kunnen linken zoals dat bij users ook mogelijk is?
Dus:

[artiest]artiestennaam[/artiest]

Ik zie best vaak mensen in een bericht een artiest tippen, en op die manier kan dat makkelijk en snel.
Of is dat te ingewikkeld en//of niet wenselijk?

Op mijn pc krijg ik melding van een certificaatfout. De toelichting daarbij: een website gebruikt een certificaat dat is uitgegeven voor een ander webadres. Deze fout kan optreden als een bedrijf eigenaar is van verschillende websites en hetzelfde certificaat gebruikt voor meerdere websites.

Ik zie bij de certificaatspecificaties: moviemeter.nl staan.

Op pc is mijn browserbalk hardroze, ik kan naar de site gaan, maar niets posten. Dit is vanaf een androidtablet. Via pc lukt dit dus niet. Na 19:30 lijkt het ergens fout te zijn gegaan. Ik heb de pc al eens onieuw opgestart

Franck Maudit
Ik heb sinds een uur ofzo hetzelfde probleem als Mjuman

Deze opmerking is trouwens priceless:
Op pc is mijn browserbalk hardroze

buizen
Vanaf dat je in forum-updates komt gaat het mis. Ga je weer terug dan is het goed, ga je vanuit forum-updates andere menu's aanklikken dan ziet het er totaal anders uit, en staat er overigens wel https:// voor..

Je moet even handmatig terug naar http , zonder https dus. Er was eerder vandaag een periode van 2 minuten waarin iedereen van http naar https werd doorgestuurd.

Ik ben bezig met een ssl certificaat, maar er staat nog iets niet goed, dus ik heb die wijziging nog even teruggedraaid.

Ozric Spacefolk schreef:
Zou het een leuk idee zijn, om een artiest direct te kunnen linken zoals dat bij users ook mogelijk is?
Dus:

[artiest]artiestennaam[/artiest]

Ik zie best vaak mensen in een bericht een artiest tippen, en op die manier kan dat makkelijk en snel.
Of is dat te ingewikkeld en//of niet wenselijk?

ik weet het niet zo goed. je kunt natuurlijk ook gewoon de url naar de artiest plakken. Bij gebruikers is het vooral ook bedoeld zodat mensen een melding krijgen dat ze genoemd zijn

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)
ik weet het niet zo goed. je kunt natuurlijk ook gewoon de url naar de artiest plakken. Bij gebruikers is het vooral ook bedoeld zodat mensen een melding krijgen dat ze genoemd zijn

Ah duidelijk. Dat laatste is ook handig.
De url van een plaat of artiest in een bericht plakken is ook gewoon de manier, maar beetje omslachtig soms, en ik vaker liever lui dan moe...

De site draait vanaf nu op een (beveiligde) https verbinding. Mocht je ergens fouten of problemen tegen komen dan hoor ik het graag.

Jordy schreef:
Mocht je ergens fouten of problemen tegen komen dan hoor ik het graag.
Albumcovers worden niet weergegeven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:40 uur

geplaatst: vandaag om 05:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.