MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Is het trouwens mogelijk om een knop in te bouwen, waarbij een user een afgekeurde toevoeging direct naar de algemene lijst van afgekeurde toevoegingen kan sturen.

Soms kan ik gewoon echt geen geschikte afbeelding vinden o.i.d., en dan kan ik een andere user sneller de kans geven, de toevoeging te completeren. Ik weet dat er genoeg users zijn die de lijst met afgekeurde toevoegingen raadplegen en als Sherlock Holmes de juiste info alsnog weten te vinden.

Als je geen geschikte afbeelding o.i.d kan vinden kun je beter direct een verzoekje plaatsen in dit topic.

Toevoeghulp

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Speelt dit probleem (foute/ontbrekende "nieuw bericht" markeringen in Chrome) nog steeds?

Anderhalf jaar na dato begint dit probleem helaas weer regelmatig op te spelen. Inclusief een laatste inlogtijd op een tijdstip dat Chrome wel opengeweest is, maar ik daarin niet op MuMe gezeten heb.

Ozric Spacefolk
Hoe krijgen we deze lieve dame rechtop? Ze ligt er zo sneu bij op haar kant:

Claire

Ik heb net m'n beeldscherm op de linkerzijde gelegd, en dat heeft het probleem verholpen.

Ozric Spacefolk
GrafGantz schreef:
Ik heb net m'n beeldscherm op de linkerzijde gelegd, en dat heeft het probleem verholpen.

Yes. Nu je het zegt. Super!

Casartelli schreef:
(quote)
Anderhalf jaar na dato begint dit probleem helaas weer regelmatig op te spelen. Inclusief een laatste inlogtijd op een tijdstip dat Chrome wel opengeweest is, maar ik daarin niet op MuMe gezeten heb.
Klopt, dit heb ik ook vaak.

Die twitterachtige functie dat er bovenaan (1) voor de titel van het tabblad verschijnt bij een nieuw bericht en je kan klikken om dat te tonen zonder te vernieuwen, doet het al een paar dagen niet meer.

Oh ja, dat was mij ook al opgevallen. Dacht eigenlijk dat ik de enige was omdat ik er nog niemand over had zien klagen

Zal daar binnenkort even naar kijken, bedankt

Ozric Spacefolk
Hoe komt het toch iedere keer dat de jaartallen bij de bandleden verdwijnen op een band-pagina?
Ik (en anderen uiteraard) doen vaak diep onderzoek om het te completeren, om er dan achter te komen, dat het even later weer teniet is gedaan.

Voorbeeld:
The Tremeloes

Is er misschien een cache of versie-beheer, zodat het terug gezet kan worden?
Het is toch best handig om te weten wie er zo'n beetje hebben meegewerkt aan een plaat. Althans daar gebruik ik die info voor.

eerder op de middag lukt het meerdere keren niet om de MuMe website in de browser te laten, iets met "waiting for jquery" ofzo...

FRIPI
Burial - Never Give Up... Never Give In (2005)

Had he laatst ook al aangegeven maar dit is niet Burial van Untrue of Kindred

tuktak
Burial bij deze aangepast

CHIEP (crew)
Ozric Spacefolk schreef:
Hoe komt het toch iedere keer dat de jaartallen bij de bandleden verdwijnen op een band-pagina?
Ik (en anderen uiteraard) doen vaak diep onderzoek om het te completeren, om er dan achter te komen, dat het even later weer teniet is gedaan.

Voorbeeld:
The Tremeloes

Is er misschien een cache of versie-beheer, zodat het terug gezet kan worden?
Het is toch best handig om te weten wie er zo'n beetje hebben meegewerkt aan een plaat. Althans daar gebruik ik die info voor.
Zolang Jordy dat probleem met de jaartallen bij groepsleden niet krijgt opgelost, zou ik er geen correcties over indienen. Op deze manier lukt het immers niet, zoals je spijtig genoeg al vaak hebt kunnen vaststellen.

CHIEP (crew)
Iemand die erin slaagt om deze alias aan deze artiest te koppelen? Hij komt hier niet tevoorschijn als ik hem invul in het aliasveld.

CHIEP schreef:
(quote)
Zolang Jordy dat probleem met de jaartallen bij groepsleden niet krijgt opgelost, zou ik er geen correcties over indienen. Op deze manier lukt het immers niet, zoals je spijtig genoeg al vaak hebt kunnen vaststellen.
dacht dat een tijdje geleden opgelost te hebben, als dit nu nog steeds speelt, dan hoor ik graag een beschrijving van onder welke omstandigheden dit is

CHIEP schreef:
Iemand die erin slaagt om deze alias aan deze artiest te koppelen? Hij komt hier niet tevoorschijn als ik hem invul in het aliasveld.
Ik denk dat dat komt omdat hij geen platen uitgebracht heeft onder de naam 'Kristof Michiels' zelf. Wat je zou kunnen doen is '4T4' als hoofdartiest nemen en bij echte naam 'Kristof Michiels' invullen. En dan een alias maken van 'Meneer Michiels' naar '4T4'.

CHIEP (crew)
Het zal inderdaad zo moeten. Thanks .

CHIEP (crew)
Jordy schreef:
(quote)
dacht dat een tijdje geleden opgelost te hebben, als dit nu nog steeds speelt, dan hoor ik graag een beschrijving van onder welke omstandigheden dit is
De huidige situatie is (denk ik) dat crewleden bij zelf corrrigeren geen problemen hebben, maar niet-crewleden wel. Of komen je correcties eerst wel juist door en verdwijnen ze pas na een tijdje, Ozric Spacefolk?

Ozric Spacefolk
CHIEP schreef:
(quote)
De huidige situatie is (denk ik) dat crewleden bij zelf corrrigeren geen problemen hebben, maar niet-crewleden wel. Of komen je correcties eerst wel juist door en verdwijnen ze pas na een tijdje, Ozric Spacefolk?

Correcties komen in eerste instantie wel door. Pas later verdwijnen ze ...

Bedankt dat jullie hier aandacht aan willen besteden.

buizen
Bijvoorbeeld in Queen - Sheer Heart Attack (1974)
Eerst een hele lap tekst (nog niet eens geciteerd) en dan:
Afkomstig van Platendraaier. (klikbare link)

Zie het hier wel vaker. Maar je moet hier bar vaak even aanvinken dat je geplaatste (wat langere) tekst niet van een ander medium afkomstig is alvorens het kan verstuurd. In je eigen woorden dus iets schrijven. Je mag wel verwijzen naar teksten op andere sites, maar dan via een link.
Hoe kan het dan dat je wel hele langtekstige recensies hier mag plaatsen, gevolgd door de link?

Omdat die recensie door de betreffende user zelf geschreven is. Hij geeft alleen maar een link naar zijn eigen blog. Het gaat er om dat je niet teksten copy/paste die door iemand anders geschreven zijn en waar dus wellicht copyright op zit.

Samengevat: HugovdBos = platendraaier

buizen
Oh ok. Bedankt voor het heldere antwoord. Dus dat is een uitzondering: je eigen geschreven blog of recensies elders gepubliceerd daar mag je hier reclame voor maken. (ik had niet door dat die linken verwezen naar zelfgeschreven recensies, las alleen de tekst op MuMe). Volkomen terecht! Het zijn vaak goede recensies, maar vandaar dus die vraag. Thanx, GrafGantz

buizen schreef:
Bijvoorbeeld in Queen - Sheer Heart Attack (1974)
Eerst een hele lap tekst (nog niet eens geciteerd) en dan:
Afkomstig van Platendraaier. (klikbare link)

Was makkelijker geweest als de namen inderdaad overeenkwamen , maar ik heb mij hier ooit geregistreerd met mijn eigen naam. Op mijn blog staat mijn naam wel bij de artikelen, waarschijnlijk had je de overeenkomst daar kunnen zien. En mijn avatar hier (hij is wat klein) staat de naam ook nog. Het zijn ook voornamelijk mensen die een eigen blog hebben en niet voor een groot medium schrijven. Daarvoor dat ik ook de bron erbij vermeld, zodat de mensen ook andere artikelen van mij kunnen lezen. Fijn om te horen dat je de recensies graag leest.

buizen schreef:
Oh ok. Bedankt voor het heldere antwoord. Dus dat is een uitzondering: je eigen geschreven blog of recensies elders gepubliceerd daar mag je hier reclame voor maken. (ik had niet door dat die linken verwezen naar zelfgeschreven recensies, las alleen de tekst op MuMe). Volkomen terecht! Het zijn vaak goede recensies, maar vandaar dus die vraag. Thanx, GrafGantz

Dat is enkel bij je eigen blog, niet bij een "grotere" website (sorry voor de woordkeuze...) waarbij jij een van de schrijvers bent. Als ik bvb teksten zou schrijven voor pakweg Terrorizer, om maar een voorbeeld te noemen, behoren die teksten toe aan Terrorizer, niet aan mij.

buizen
HugovdBos schreef:
(quote)

Fijn om te horen dat je de recensies graag leest.

Ja en vanaf nu wordt dat alleen maar beter. Ik kijk er heel anders tegenaan. Want ik had er 'ergens' toch last van om een bijdrage te zien/lezen van iemand bestaande uit een kloeke recensie en dat het dan eindigt met een link naar een tijdschrift of muzieksite of whatever. Ik dacht dus echt "Ja ja, dat heb je niet van jezelf". Vond het gemakzuchtige bijdragen: knippen en plakken, maar wat is dan je eigen mening?
Nu ik weet dat die hele tekst echt door HugovdBos is geschreven: respect.

CHIEP schreef:
(quote)

Ik heb zojuist als "normale" gebruiker een correctie ingediend (eindjaar ingevoerd bij een willekeurig Editors lid) en deze als crewlid goedgekeurd, deze kwam correct door. Als het nog speelt, zal het dus onder bepaalde situaties gebeuren, in dat geval hoor ik graag specifieke details van wat er gedaan is, en in welke stap de gegevens verloren gingen. Tot die tijd kan ik er helaas niets aan doen, sorry.

buizen schreef:
(quote)

Ja en vanaf nu wordt dat alleen maar beter. Ik kijk er heel anders tegenaan. Want ik had er 'ergens' toch last van om een bijdrage te zien/lezen van iemand bestaande uit een kloeke recensie en dat het dan eindigt met een link naar een tijdschrift of muzieksite of whatever. Ik dacht dus echt "Ja ja, dat heb je niet van jezelf". Vond het gemakzuchtige bijdragen: knippen en plakken, maar wat is dan je eigen mening?
Nu ik weet dat die hele tekst echt door HugovdBos is geschreven: respect.

Snap je gedachten helemaal als de recensies inderdaad door een ander persoon geschreven zouden zijn. Bedankt voor het compliment.

buizen
Toch een beetje moeite met hoe de artiest Michael Schenker hier is ingedeeld, en dientengevolge de vindbaarheid van de discografie van hem met zijn eigen band(s).
De elpees waarop ie meespeelde bij de Scorpions of UFO vind je bij desbetreffende bands. Snap ik.
Maar verder had ik liever gehad dat zijn soloprojecten als 1 carriere werden beschouwd.
Tegenwoordig heet het weer Michael Schenker - Temple Of Rock. Vroeger MSG. Of gewoon "Michael Schenker", allemaal aparte categorieen. Onnodig.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:50 uur

geplaatst: vandaag om 22:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.