MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Kunnen jullie ook geen Pb's meer versturen?

hoi123 schreef:
⛄️

Ik ben op zich best tevreden, op één ding na: de : ) smiley (maar dan zonder spatie), by far degene die ik het meest gebruik, zie ik op mijn iPhone nu als een vierkantje. Kan dat verholpen worden?

Je kunt je iPhone updaten, ik zal zorgen dat er bij oudere iOS versies ook teruggevallen wordt op de afbeeldingen die bv. Windows gebruikers ook zien.

En ik zal even naar het privebericht bugje kijken

Broem schreef:
Ze zijn idd wel verdories klein, dat moet toch anders kunnen!

Dat begrijp ik niet helemaal. Smileys waren eerst 20x20 pixels, de emoji zijn nu 22x22 pixels.

Privéberichten doen het weer.

(afbeelding)

Ja doen t weer..jammer dat de oude smileys weg zijn..de nieuwen vind ik wat minder..maar zo erg is t ook weer niet..kan ze dan alleen zelf niet meer zien op mijn mobiel

Edit: O hier wel zie ik..alleen in de Pb's niet...

Ja, kan nu wel de zien op m'n iPhone, enige jammere is dat de smiley me aankijkt alsof hij m'n familie 's nachts wil vermoorden, maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen, Jordi.

Een bericht bewerken en dan een smiley toevoegen werkt nog niet.

Is dat normaal dat ik de smileys hier wel kan zien maar in de Pb's niet?

Ik vrees van wel, hier dito.

Alright, kunnen we hier ineens ook gebruikmaken van de -smiley. Stiekem mis ik de aloude smiley-set wel (die met dansende poppetjes en op-de-vloer-kloppend-van-het-lachen enzovoort), maar het is geen slechte zet om nu de mobiele emoji-set te gebruiken.

luigifort schreef:
Is dat normaal dat ik de smileys hier wel kan zien maar in de Pb's niet?
Nee dat was een bug

Jordy schreef:
Je kunt nu juist elke emoji gebruiken die er bestaat (honderden), alleen voor het gemak zijn de meest voor de hand liggende ook nog steeds aan te klikken via het popupje

Kunnen we suggesties doen voor de standaardset smileys in de popup?

Zo vind ik voor de : D deze wel heel matig en vind ik deze ? beter op de oude lijken.

Voor en is vast ook wat beters te vinden, dus als je open staat voor suggesties wil ik best even op zoek.

Maar het mag ook gezegd worden dat enkele nieuwe smileys briljant zijn, zoals en als absoluut hoogtepunt

En wat als ik bijvoorbeeld een goede hamer-op-je-kop- of dansende cheerleadersmiley vind, ben je dan bereid die toe te voegen?

Mag de inderdaad alsjeblieft niet de : D smiley worden, Jordi? Hij lacht niet eens.

Teunnis schreef:
En wat als ik bijvoorbeeld een goede hamer-op-je-kop- of dansende cheerleadersmiley vind, ben je dan bereid die toe te voegen?

Nee sorry, het hele idee is dat we nu niet meer een "eigen" lijst aan smileys hebben, maar aansluiten bij de standaardset die de rest van de wereld gebruikt. Dus het moet wel uit de standaardset aan emoji komen: https://github.com/Ranks/emojione/blob/master/assets/sprites/emojione.sprites.png

Ik zal wel een andere gaan gebruiken voor de : D, dat lijkt me inderdaad een betere.

Wat ook belangrijk is om te weten dat niet iedereen (precies) dezelfde smiley ziet, aangezien dat nu waar mogelijk aan je systeem wordt overgelaten

: D is nu dan een van de volgende emoji geworden:

(afbeelding) (recente iOS of recente Mac)

(afbeelding) recente standaard Android

(afbeelding) recente Samsung

(afbeelding) andere systemen zoals Windows

Sorry voor de eventuele frustratie Jordi, maar kan je misschien (als je het er nee eens bent) nog één keer de voor andere systemen veranderen, naar degene die Teunnis voorstelde, deze dus: http://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/png/1f604.png?v=2.1.1

Ik denk dat deze verreweeg de meest passende is, + hij lijkt op de vorige : D smiley.

Ja ik zie dat hij in de oude situatie ook z'n ogen dicht had, prima

in windows zien emoji er trouwens standaard zo uit

http://40.media.tumblr.com/ea106d1c409a1b8b12d898a57ac1c1e5/tumblr_mw6bp1dWnd1sztyb3o1_r1_1280.png

dus daar val ik maar terug op de eerder genoemde set aan afbeeldingen, ik hoop dat dat in de toekomst nog gaat veranderen

Jordy schreef:
(quote)

Nee sorry, het hele idee is dat we nu niet meer een "eigen" lijst aan smileys hebben, maar aansluiten bij de standaardset die de rest van de wereld gebruikt. Dus het moet wel uit de standaardset aan emoji komen: https://github.com/Ranks/emojione/blob/master/assets/sprites/emojione.sprites.png

Ik bedoelde vanuit de emoji-set iets toevoegen aan de popuplijst. Maar ik heb even rondgespeurd bij Emoji en er is niks beters te vinden voor - de enige met een iets minder creepy smile heeft er ook een bloos bij - en . En ook van de oude smileys is er, voor zover ik vind, niks bruikbaars.

Wel wil ik deze twee voorstellen om in de popuplijst te doen: ? en het hartje (die om een of andere reden niet goed wilt verschijnen). EDIT: En deze vind ik ook wel wat toevoegen: ? al lijkt ie misschien te veel op

nog een lach, en nog een huilsmiley is wellicht wat dubbelop (in de popup) maar vertalen met het hartje vind ik wel een goede. Thumbs down is ook nog wel een leuke. Zal eens kijken binnenkort.

Voor wie er naar op zoek is, hier vind je alle emojis. Je kan ze op deze site ook converteren en dan met copy/paste hier plaatsen.

?

Een bericht bewerken en dan een smiley toevoegen werkt nog niet.
Bij mij werkt dit nog steeds niet Jordy.

Idem.

test

*edit*

hmn vreemd bij mij wel

Jordy schreef:
hmn vreemd bij mij wel

Het "vreemde"is dat het enkel niet werkt bij eigen berichten die je wil bewerken, je hebt een leeg smiley scherm.
Zowel in android als in chrome.

buizen
NB: Als je een tekst hebt geschreven met daarin opgenomen een emoji en je kijkt nog even via 'voorbeeld' dan zie je de emojicon niet. Bij plaatsing van het bericht dan weer wel.

buizen
Rudi S schreef:
(quote)

Het "vreemde"is dat het enkel niet werkt bij eigen berichten die je wil bewerken

Of heb jij ook een geheime knop waarmee je andermans berichten kunt bewerken, Rudi? Dat lijkt me soms best handig

buizen schreef:
(quote)

Of heb jij ook een geheime knop waarmee je andermans berichten kunt bewerken, Rudi? Dat is soms best handig

Ook, maar ik bedoel eigenlijk reageren zoals hier en nu kan ik een smiley toevoegen
Maar goed dit is dus ook eigenlijk een nieuwe post.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.