De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 12:38 uur
Nou, vooruit. IE er ook eens bij gepakt en dat is inderdaad de enige browser waarin dit niet verschijnsel niet voordoet.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 12:45 uur
Ik zie het ook niet in Firefox. Maar het was niet bedoeld als "gebruik een andere browser", het was een hint richting Jordy.
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 13:03 uur
Vreemd. Nu ik het weer test met Pale Moon (Firefox fork) dan zie ik het nu niet meer...
Ook de hertest met Edge laat nu niets zien...?
alleen nog in Opera (Chromium-based)
Ook de hertest met Edge laat nu niets zien...?
alleen nog in Opera (Chromium-based)
0
geplaatst: 16 augustus 2016, 14:13 uur
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 23:27 uur
Even een vraag: zou het mogelijk zijn om zoeken iets te versoepelen en ook een soort van fuzzy matching lite toe te staan?
Laat ik het even verduidelijken: zoek ik "Låpsley" dan krijg ik alleen een hit als ik de naam exact zo intyp - en dat is lastig op bijv een android-tablet én bovendien helemaal niet conform Google waar het intypen van "Lapsey" wél een hit oplevert.
Hetzelfde geldt voor de albumtitel: The Long Way Home levert geen hit op; je moet het lidwoord weglaten. Heb even niet gecheckt hoe het zit met "+", "and" en "&" namen - was voorheen ook een issue.
Laat ik het even verduidelijken: zoek ik "Låpsley" dan krijg ik alleen een hit als ik de naam exact zo intyp - en dat is lastig op bijv een android-tablet én bovendien helemaal niet conform Google waar het intypen van "Lapsey" wél een hit oplevert.
Hetzelfde geldt voor de albumtitel: The Long Way Home levert geen hit op; je moet het lidwoord weglaten. Heb even niet gecheckt hoe het zit met "+", "and" en "&" namen - was voorheen ook een issue.
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 23:32 uur
Vreemd. Ik krijg hier wel de gewenste resultaten met "lapsley" en "the long way home".
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 23:35 uur
The long way home brengt mij niet bij dat album, Lapsley dan weer wel.
0
geplaatst: 18 augustus 2016, 23:45 uur
1
geplaatst: 18 augustus 2016, 23:59 uur
Maar eigenlijk typ ik zelden de exacte titel van een album in. Ik kies meestal enkele woorden die in combinatie met elkaar zelden voorkomen.
Voor dit album bijvoorbeeld: Astral & Shit - The Long Way Home (2016)
"astral long"
Of even snel: "long shit"
Voor dit album bijvoorbeeld: Astral & Shit - The Long Way Home (2016)
"astral long"
Of even snel: "long shit"

0
geplaatst: 19 augustus 2016, 00:00 uur
Als ik LAP intyp dan krijg ik haar naam Låpsley al te zien in het lijstje (in mijn browser op PC)
0
geplaatst: 19 augustus 2016, 07:07 uur
Ben bang dat er voorlopig geen verbeteringen komen op het gebied van zoeken. Ik vind het momenteel acceptabel, en heb helaas geen tijd voor dit soort aanpassingen
0
geplaatst: 19 augustus 2016, 07:08 uur
Bedankt. Ik kan het helaas niet nabootsen, en weet niet hoe dit komt
0
geplaatst: 19 augustus 2016, 11:06 uur
Even een andere pc erbij gepakt, maar die is niet vergelijkbaar want heeft Vista en heeft andere versie Opera , en daar zie ik die vreemde breuken niet. Ik ga er voorlopig vanuit dat de laatste versie van Chromium te veel bugs heeft, er spelen ook andere problemen bij het gedrag van de browser.
Het is wel vreemd dat sommige gastartiesten namen wel 'gebroken' worden maar andere niet, zelfs op dezelfde release, die in principe met hetzelfde 'gereedschap' is toegevoegd, en zelfde importbron (iTunes)
Binnenkort moet ik een PC opnieuw inrichten en zal eens kijken of dan met een schone installatie en hopelijke bijgewerkte versie van Opera (Chromium) dit vreemde verschijnsel verdwijnt.
0
geplaatst: 21 augustus 2016, 17:48 uur
Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Grote albumhoezen. Hulp gevraagd!
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 09:40 uur
de site draait (als test) weer via https, ik hoor graag als jullie ergens iets vreemds zien
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 10:54 uur
Misschien handig om een korte melding hierover op de hoofdpagina te plaatsen.
Als een website mij opnieuw om inlog-gegevens vraagt dan vind ik dat verdacht. Het kan dan zijn dat de site gehackt is o.i.d. Dan moeten er een aantal controles gedaan worden voor ik dan inlog, kan tenslotte ook een browser probleem zijn.
Mij viel op de Pale Moon browser moeite had om de hoofdpagina te laden... zandlopertje bleef hangen. Een page-refresh bracht verlossing. Opera moet ik nog testen. Zo op het oog loopt alles verder soepel, misschien zelfs iets rapper dan andere dagen, maar kan aan tijdstip liggen en hoeveelheid users...
Als een website mij opnieuw om inlog-gegevens vraagt dan vind ik dat verdacht. Het kan dan zijn dat de site gehackt is o.i.d. Dan moeten er een aantal controles gedaan worden voor ik dan inlog, kan tenslotte ook een browser probleem zijn.
Mij viel op de Pale Moon browser moeite had om de hoofdpagina te laden... zandlopertje bleef hangen. Een page-refresh bracht verlossing. Opera moet ik nog testen. Zo op het oog loopt alles verder soepel, misschien zelfs iets rapper dan andere dagen, maar kan aan tijdstip liggen en hoeveelheid users...
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 11:35 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Als een website mij opnieuw om inlog-gegevens vraagt dan vind ik dat verdacht
Als een website mij opnieuw om inlog-gegevens vraagt dan vind ik dat verdacht
Als dat zo was, dan heeft dat volgens mij niets met deze wijziging te maken. De gemiddelde gebruiker merkt hier als het goed is niets van, behalve dan dat er een slotje staat in de url balk.
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 12:13 uur
vorige bericht verwijdert:
Ook onder Opera lijkt er aanmerkelijke snelheidswinst te zijn, meer dan Pale Moon
PPS even gecheckt op Opera website en daar was een bug gemeld met login op enkele sites, dus waarschijnlijk is dat dit. Zie alleen niet of het in Chromium zit of in Opera.
Opera is gebaseerd op Chromium dus mogelijk dat Chrome users dezelfde ervaringen hebben, indien het een bug daarin is?
Ook onder Opera lijkt er aanmerkelijke snelheidswinst te zijn, meer dan Pale Moon
PPS even gecheckt op Opera website en daar was een bug gemeld met login op enkele sites, dus waarschijnlijk is dat dit. Zie alleen niet of het in Chromium zit of in Opera.
Opera is gebaseerd op Chromium dus mogelijk dat Chrome users dezelfde ervaringen hebben, indien het een bug daarin is?
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 augustus 2016, 12:15 uur
Even tussendoor: is er een reden dat deze smiley
niet in het menuutje staat?
niet in het menuutje staat?
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 12:22 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Ook onder Opera lijkt er aanmerkelijke snelheidswinst te zijn, meer dan Pale Moon?
Ook onder Opera lijkt er aanmerkelijke snelheidswinst te zijn, meer dan Pale Moon?
Deze wijziging kan volgens mij geen positieve gevolgen hebben voor de snelheid van de site.
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 12:23 uur
Niet direct, de meest gangbare smileys staan in het popupje, maar niet allemaal
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 12:28 uur
Jordy schreef:
Deze wijziging kan volgens mij geen positieve gevolgen hebben voor de snelheid van de site.
(quote)
verbaasde mij ook, ik had ook eerder het tegenovergesteld verwacht. Ik geef het ter kennisgeving.
Maar merk het op 2 verschillende PC's, maar kan liggen aan tijdstip van de dag en hoeveelheid users, (die liggen misschien aan het strand
) Ben vandaag ook vroeger actief dan normaal en de snellere respons van MuMe niet gewend.
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 18:05 uur
Jordy schreef:
de site draait (als test) weer via https, ik hoor graag als jullie ergens iets vreemds zien
Als je niet ingelogd bent dan worden er geen plaatjes meer getoond in het hoeslink topic:
0
Yann Samsa
geplaatst: 23 augustus 2016, 21:13 uur
Een vraagje. Het is me ondertussen al vele malen voorgevallen dat ik merk geen stem te hebben staan bij een album waar ik zeker van ben reeds te hebben op gestemd. Worden er soms, bij vergissing of met reden, stemmen verwijderd? Ik heb nogal vaak een plaat gehoord voor de officiële release uit is, en nu dacht ik: misschien worden dergelijke stemmen verwijderd om de 'trollstemmers' te neutraliseren ofzo? Ondertussen gebeurde het net iets te veel om te blijven denken dat het wel aan mijn verstrooidheid zal liggen.
0
geplaatst: 23 augustus 2016, 21:21 uur
Nog 1 voor Jordy: deze (https://www.musicmeter.nl/calls/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/EZdDe8W.jpg) werkt ook niet meer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.