MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Klopt is vanavond opgelost

Ik kan een stem niet meer aanpassen. De wijziging wordt niet opgeslagen.

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Nog niet helemaal. Ik kreeg net een pm, maar had in plaats daarvan een notificatie bij de notificaties (en dus niet bij de pm's).

Meldingen zitten sinds vandaag op mijn avatar-image! Bug?

http://i67.tinypic.com/15z08xe.jpg

Casartelli (moderator)
E-Clect-Eddy schreef:
Meldingen zitten sinds vandaag op mijn avatar-image! Bug?
Ja, dat had ik net ook. In navolging van mijn eerdere bericht lijken zowel de pm-meldingen als de algemene notificaties één icoontje naar rechts te zijn opgeschoven.

Jordy schreef:

Als je een artiest in je updates hebt staan, krijg je bij nieuw toegevoegde albums (van die artiest) vanaf nu een melding. Dit kun je eventueel uitzetten bij je instellingen.

Ging dit net komen melden. Schitterende toevoeging, Jordy! Bedankt.

Ik ga nog nadenken over hoe dit nog uit te breiden is. Ik kan me voorstellen dat als je een keer op een album van een bepaalde artiest hebt gereageerd (of een hoge stem hebt gegeven) je ook geinteresseerd bent in nieuwe albums. Niet alleen als je de artiestendiscussie in je updates hebt gezet.

Jordy schreef:
Ik ga nog nadenken over hoe dit nog uit te breiden is. Ik kan me voorstellen dat als je een keer op een album van een bepaalde artiest hebt gereageerd (of een hoge stem hebt gegeven) je ook geinteresseerd bent in nieuwe albums. Niet alleen als je de artiestendiscussie in je updates hebt gezet.
Als dat dan bij je instellingen aan/uit gezet kan worden prima, en als het even kan ook nog dat het alleen voor artiesten geldt met albums 4* of hoger.

Dat is wel wat lastiger te bouwen. Wat ik in ieder geval direct al kan doen, wat me een goed idee lijkt, is ook als je een bestaand album van de artiest volgt, een melding sturen.

Als ik OK computer aan m'n updates heb toegevoegd, zal ik ook wel geinteresseerd zijn in nieuwe Radiohead albums

Als die notificatie standaard aan staat voor iemand zoals ik met circa 4500 stemmen van circa 3000-3500 acts dan wil ik natuurlijk niet van al die acts iets gaan ontvangen.

Want dan wordt ik overspoeld, niet letterlijk natuurlijk maar even voorrekenen op een bierviltje: ca 3500 acts a 1 release per 3 jaar = ca 1000 releases per jaar = 3 per dag / 20 per week / 85 per maand. Is op zich nog te doen maar ik zou graag controle willen houden over welke informatie mij bereikt.

Alhoewel dit misschien wel een stuk handiger / concreter / minder spam is dan hoe ik het nu via Facebook ontvang.

Ja om het aan stemmen te koppelen, dat gaat me denk ik toch wat te ver. Daar zitten teveel haken en ogen aan. Wat ik wel gedaan heb, is wat ik eerder noemde: als je een van de albums van de artiest in je updates hebt, ga ik er ook van uit dat je wel geinteresseerd bent in nieuwe albums.

Jordy schreef:
Als je een artiest in je updates hebt staan, krijg je bij nieuw toegevoegde albums (van die artiest) vanaf nu een melding. Dit kun je eventueel uitzetten bij je instellingen.

Je bent om te zoenen!

Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan....

Edit: een melding als je de betreffende ariest in de updates hebt staan voldoet voor mij, anders wordt het overkill (voor mij) en schiet het zijn doel voorbij. Ik denk wel dat het handig zal zijn om gebruikers te melden dat deze nieuwe feature is toegevoegd aan de site waardoor mensen eerder artiesten gaan toevoegen aan hun update's.

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, ik wist dat het invoeren van de rotatielijst wat problemen gaf, maar nu kan ik helemaal niks meer invoeren.

Jordy schreef:

Ik denk dat dit een geweldig idee is dat een belangrijk onderdeel van de site zou kunnen worden. Misschien is het op een bepaald moment handiger om dit los te koppelen van de bestaande notificaties maar een speciale knop ergens met deze nieuwe releases die je niet wilt missen. Als je bijvoorbeeld zoals al ongeveer gezegd een hoop artiesten wilt volgen overspoelt dit de andere notificaties misschien.

Maar top-functie! Eindelijk hoeft er van mijn favoriete artiesten geen enkele release meer ongemerkt voorbij te gaan!

En zo weet ik ook meteen dat Moderat een livealbum uitbrengt. Schitterend werk

waarom krijg ik melding dat in https://www.musicmeter.nl/notifications dat Kitaro - Modulations 1979-1992 (2016) en Black Veil Brides album zijn toegevoegd? (ik vind dat niet zo interessant)

Dat wordt net hierboven uitgelegd.

Jordy schreef:

Ik heb geprobeerd dit uit te zetten maar het wordt niet geaccepteerd.

Als ik klik op opslaan staat het vinkje er weer.

ga ik vanavond even naar kijken

Casartelli (moderator)
Ik ben wel zeer content met die nieuwe functionaliteit en ik heb deze week dan ook de lijst met mijn artiestenupdates even opgeschoond en aangevuld.

Ik liep er daarbij wel tegenaan dat je niet snel een overzicht hebt van welke artiesten je in je updates hebt. Je kunt uiteraard wel in je "Mijn artiestenupdates" kijken, maar ten eerste staan de namen dan op volgorde van laatste post (en niet bijvoorbeeld alfabetisch) en ten tweede staan artiesten waar nooit een bericht bij geplaatst is überhaupt niet in dat overzicht.

Herkenbaar of zie ik functionaliteit over het hoofd?

herkenbaar

Zal binnenkort kijken of er een soort van functionaliteit kan komen, zoals die er voor de gebruikersupdates wel is (gebruikers beheren)

Ik krijg sinds vanmiddag ineens notificaties als er een album is toegevoegd. Deze zijn verder niet door mij toegevoegd dus dat lijkt me niet de bedoeling.

voorbeeld:

Grand House Classics 1 van Ben Liebrand is toegevoegd aan de site
vandaag om 14:00 uur

vigil schreef:
Ik krijg sinds vanmiddag ineens notificaties als er een album is toegevoegd. Deze zijn verder niet door mij toegevoegd dus dat lijkt me niet de bedoeling.

voorbeeld:

Grand House Classics 1 van Ben Liebrand is toegevoegd aan de site
vandaag om 14:00 uur

Is een nieuwe functie. Bij artiesten die je volgt (in je updates staan) word je op de hoogte gehouden van nieuwe releaes van die artiest. Zie de berichten hierboven.

Jordy schreef:
Wat ik wel gedaan heb, is wat ik eerder noemde: als je een van de albums van de artiest in je updates hebt, ga ik er ook van uit dat je wel geinteresseerd bent in nieuwe albums.
Ieder album waar ook maar één berichtje staat, komt gelijk in je updates. Nu zou ik ook dat uit kunnen zetten, maar dat vind ik wel fijn. Maar ik hoef echt niet van iedere artiest een melding te krijgen. Is het niet makkelijker om een aparte functionaliteit in te bouwen waar je expliciet aangeeft van welke artiest je wel of niet een melding wilt vwb een nieuw album?

Daarbij: stel dat ik Elvis Presley in mijn updates heb staan, krijg ik dan iedere nieuwe onzinnige verzamelaar een melding?

edit: overigens wel een functie die ik al heel lang had willen zien. Vooral op MovieMeter.

Arrie schreef:
Is een nieuwe functie. Bij artiesten die je volgt (in je updates staan) word je op de hoogte gehouden van nieuwe releaes van die artiest. Zie de berichten hierboven.
Ik kreeg er gisteren één van een artiest die ik niet volg en die niet in mijn updates staat.

Vervelende nieuwe functionaliteit wat mij betreft.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.