MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Is een nieuwe functie. Bij artiesten die je volgt (in je updates staan) word je op de hoogte gehouden van nieuwe releaes van die artiest. Zie de berichten hierboven.

Ow oke, niet meegekregen. Irritante functie als ik eerlijk ben.

Ik kreeg er net twee van Bohren & Der Club of Gore en Kasabian, artiesten die ik volg noch goed vind.
Erg vervelend.

Wat kan er op tegen zijn om een notificatie te krijgen van een geliefd artiest, die een nieuw album uit heeft? Geweldige functie!!

Duidelijk is dat het om meer artiesten gaat, dan de artiesten waar bij je ooit een bericht hebt achtergelaten op de artiestenpagina. Wellicht dat daar nog meer duidelijkheid over kan komen, zodat een ieder voor zich die lijst met gevolgde artiesten kan schonen. (edit: dit is uitgelegd door Jordy).

Maar wat mij betreft liever een notificatie te veel, dan te weinig. Ik heb er al een aantal genegeerd, maar daar heb ik geen probleem mee.

Edit: bovendien kan je die functie toch uitzetten, als je er moeite mee hebt?!

Casartelli (moderator)
Ik sta ook een beetje van al die zure reacties te kijken eerlijk gezegd. Los van bovenstaande staat hier ook nog een knopje "Updates legen".

Ik vind het bij nader inzien ook een tikkeltje ongewenst dat je een melding krijgt, als je ooit een keer een bericht bij een van de albums hebt geplaatst.

Ik zal weer terugzetten, dat je alleen een melding krijgt als je de artiest zelf hebt toegevoegd aan je updates.

En verder kun je de melding natuurlijk inderdaad uitzetten

Heerlijke nieuwe feature en de aanpassing maakt het helemaal top. Ik ga meteen even wat artiesten aan mijn updates toevoegen!

Ik zie wel nut in de functie eigenlijk. Ik zie nog wel eens een album over het hoof namelijk. Ik denk wel dat het handig zou zijn als je inderdaad een overzicht van de artiesten hebt. Mooie toevoeging wel.

Teunnis schreef:
Heerlijke nieuwe feature en de aanpassing maakt het helemaal top. Ik ga meteen even wat artiesten aan mijn updates toevoegen!

Dit is nu wat makkelijker geworden via https://www.musicmeter.nl/my/artists

Lekker bezig!

***aanbidsmiley***

hoe zit het eigenlijk daarmee, die oude smileys?!

Dit bericht kwam in het verkeerde topic terecht. Zoiets werd hier recent ook al eens gemeld, toen ging het ook om een bericht met quote geloof ik.

Okee dan moet het daar mee te maken hebben, ik ga weer eens op onderzoek uit

Jordy schreef:
(quote)

Dit is nu wat makkelijker geworden via https://www.musicmeter.nl/my/artists

Nog even voor de duidelijkheid, alleen als er een nieuw album verschijnt van een artiest in je lijstje krijg je een melding, en dus niet bij nieuwe berichten op de artiestenpagina o.i.d.? Zitten bij mij automatisch al een dotje bands/artiesten bij die niet meer actief zijn, die kan ik dus beter gewoon verwijderen om niet lastig gevallen te worden met updates voor verzamelaars e.d. waar ik niet in geïnteresseerd ben?

Vreemd, als ik deze artiest toe wil voegen Anthony Rother krijg ik de melding dat er geen resultaten zijn. Als ik alleen Rother kies verschijnt dat wel (zonder verdere info over albums e.d.), en als ik die toevoeg staat er vervolgens wel Anthony Rother in m'n lijstje. Een van de alternatieve artiestennamen is inderdaad Rother, maar het lijkt me dat de zoekfunctie in de eerste plaats aan de "hoofdnaam" verbonden moet zijn.

/edit: ook geen treffers bij Basic Channel. De vraag is nu welke van de 6 alternatieve artiestennamen ik moet gebruiken om deze artiest toe te voegen aan m'n lijst

GrafGantz schreef:
(quote)

Nog even voor de duidelijkheid, alleen als er een nieuw album verschijnt van een artiest in je lijstje krijg je een melding, en dus niet bij nieuwe berichten op de artiestenpagina o.i.d.? Zitten bij mij automatisch al een dotje bands/artiesten bij die niet meer actief zijn, die kan ik dus beter gewoon verwijderen om niet lastig gevallen te worden met updates voor verzamelaars e.d. waar ik niet in geïnteresseerd ben?

Je krijgt inderdaad alleen een melding/notificatie, als er een nieuw album is van deze artiesten. Verder wordt het lijstje artiesten alleen gebruikt voor het samenstellen van de Mijn Updates pagina.

GrafGantz schreef:
Vreemd, als ik deze artiest toe wil voegen Anthony Rother krijg ik de melding dat er geen resultaten zijn. Als ik alleen Rother kies verschijnt dat wel (zonder verdere info over albums e.d.), en als ik die toevoeg staat er vervolgens wel Anthony Rother in m'n lijstje. Een van de alternatieve artiestennamen is inderdaad Rother, maar het lijkt me dat de zoekfunctie in de eerste plaats aan de "hoofdnaam" verbonden moet zijn.

/edit: ook geen treffers bij Basic Channel. De vraag is nu welke van de 6 alternatieve artiestennamen ik moet gebruiken om deze artiest toe te voegen aan m'n lijst

ik zal even de zoekindex opnieuw aanmaken, kan soms gebeuren dat sommige artiesten niet te vinden zijn

Veel artiesten zijn blijkbaar alleen te vinden onder de alternatieve artiestennaam, zelfs als deze zeer obscuur is. Zo is John Talabot alleen te vinden onder T&J, terwijl er onder dat alias niet eens een release op MuMe te vinden is.

Wolfgang Voigt is niet onder z'n eigen naam terug te vinden en ook niet onder z'n meeste bekende artiestennaam (Gas). Enkel te vinden als Mike Inc., waarvan er slechts 1 oude EP op de site staat.

Lekker puzzelen zo op de vrije zaterdag

Als je het over een paar uurtjes nog een keer probeert zal het beter moeten gaan.

Casartelli (moderator)
Jordy schreef:
Okee dan moet het daar mee te maken hebben, ik ga weer eens op onderzoek uit
Het gebeurde mij net ook weer een keer (ook met een quote). Bericht staat hier, ik laat hem hangende het onderzoek maar even staan.

Het gaat daar zelfs drie keer mis.

Het valt me op dat in dit geval het "paginanummer" (4650) van het topic Album Top 10 Per Jaar (waar de berichten horen te staan) overeenkomt met het "topicnummer" (4650) van het topic waar ze belanden.

Dat is een goede observatie daar kan ik waarschijnlijk wel wat mee

Mogen verwijderd worden hoor. Zal later vandaag even kijken of ik het probleem kan vinden

Als je in je eigen stemmenlijst (of van iemand anders) kijkt laten de popup-vensters alleen nog maar de titels van de albums zien, en geen artiestennaam. Is dit een bewuste verandering of gaat er ergens iets mis?

http://i.imgur.com/5A0NUCx.jpg

Als je op een album onder 'Statistieken' bij 'Top 10' kijkt, zie je niet meer op welke plaats het album in iemand zijn top 10 staat. Is dit een bewuste verandering of gaat er ergens iets mis?

Dat zijn geen bewuste veranderingen, maar er gaat ergens iets mis

Heb helaas nog niet veel succes met het zoeken van het probleem. Mij lukt het "gewoon" om deze post te quoten.

Als iemand meer info heeft over hoe dit probleem optreedt (bv. gaat het pas mis bij bewerken, of voorbeeld maken, of in een ander speciaal geval) dan hoor ik het graag.

Als je (als test) hetzelfde bericht nog eens probeert te quoten, gaat het dan weer fout?

Jordy schreef:
Als je (als test) hetzelfde bericht nog eens probeert te quoten, gaat het dan weer fout?

Zojuist gedaan en nu gaat het wel goed. Heb de post ondertussen weer verwijderd overigens.

Maar:

Teunnis schreef:
Het valt me op dat in dit geval het "paginanummer" (4650) van het topic Album Top 10 Per Jaar (waar de berichten horen te staan) overeenkomt met het "topicnummer" (4650) van het topic waar ze belanden.

Topic waar ik zojuist een succesvolle quote plaatste is ondertussen alweer een pagina verder dus de nummers komen niet meer overeen. Wellicht moeten we het toch in die richting zoeken?

Ik heb logging aangebracht op het plaatsen van nieuwe berichten. Ik hoor graag als/wanneer dit probleem weer op is getreden. Ik kan dan hopelijk in de log opzoeken wat er op dat moment mis ging.

Bedankt alvast

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:03 uur

geplaatst: vandaag om 03:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.