MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Jordy schreef:
Als je het over een paar uurtjes nog een keer probeert zal het beter moeten gaan.

Heel wat uurtjes later en het is nog steeds puzzelen wat de klok slaat. Zo is Legowelt alleen te vinden onder Nomad Ninja, zo'n beetje z'n meest obscure alias. Eerder genoemde problemen (o.a. Gas) zijn ook nog niet opgelost.

/edit: als ik te veeleisend overkom vandaag en te veel zeur moet je het maar zeggen trouwens, het is echt alleen bedoeld als opbouwende kritiek

Nee hoor dat hoort te werken. Zal morgen even kijken

Er is inderdaad toch een probleem met het zoeken naar artiesten op basis van een alias. Artiesten zijn alleen te vinden op wat als de "hoofd" naam ingevoerd staan. Zal ik later nog even naar kijken.

CHIEP (crew)
En het klopt dat ook nog niet alle "hoofd"artiestenpagina's tevoorschijn komen? Ik noem bijvoorbeeld een Wim Mertens (lees: iemand zonder aliassen).

Soft Verdict is een alias. Heeft daar wel mee te maken denk ik

CHIEP (crew)
Whoops, klopt.

posts gaan weer fout zit nu bij luistertips terwijl die bij topic Crossing Border moest komen.

deze gaat wonderwel weer goed...

ook het opnieuw posten in topic Crossing Border gaat goed, laat even de bugpost staan Muziek >> Algemeen >> Luistertips (nieuwe muziek)

Nu werkt de voorbeeld functie weer niet bij deze post

Er ging helaas nog iets fout bij het loggen van het probleem, sorry

Ik hoor graag de eerstvolgende keer dat dit probleem nogmaals voorkomt. Dan kan ik als het goed is onderzoek gaan doen

Het lijkt ongeveer 1 op de 500 berichten fout te gaan

Ik vermoed dat het volgende er wel wat mee te maken heeft:

Als er een nieuw bericht in een topic is, en ik klik op "toon 1 nieuw bericht", en vervolgens klik ik bij dat nieuwe bericht op "[permalink]", dan ga ik naar een heel ander topic. Een topic met, jawel als topicnummer het paginanummer van de pagina waar ik oorspronkelijk was.

Ik zal het zo even laten zien met wat screen shots.

EDIT: Toch niet helemaal hetzelfde, al is er ook wat merkwaardigs met het topicnummer in de url:

http://i.imgur.com/raAnKVz.png
http://i.imgur.com/hEmnXbO.png
http://i.imgur.com/XvWVWKc.png

Oftewel, de "/4/" verdwijnt ineens. Volgens mij gebeurde het andere probleem bij mij ook alleen als er een nieuw bericht was verschenen tijdens het typen van het eigen bericht. Zal even kijken of ik dat ook kan testen.

EDIT: Nee, het lukt me niet om dat probleem na te bootsen. Maar goed, het is iets met die url die niet goed gaat. En bij de bug hierboven beschreven gaat het ook fout met de url. Hopelijk kan je hier wat mee, Jordy.

GrafGantz schreef:
(quote)

Heel wat uurtjes later en het is nog steeds puzzelen wat de klok slaat. Zo is Legowelt alleen te vinden onder Nomad Ninja, zo'n beetje z'n meest obscure alias. Eerder genoemde problemen (o.a. Gas) zijn ook nog niet opgelost.

/edit: als ik te veeleisend overkom vandaag en te veel zeur moet je het maar zeggen trouwens, het is echt alleen bedoeld als opbouwende kritiek
Zijn er nu nog problemen? artiesten kunnen gevonden worden onder hun alias(sen) als het goed is, jouw voorbeelden lijken goed te gaan

bedankt voor het uitzoeken! ik ga eens kijken of ik hier iets mee kan

Iets wat me opvalt aan het schermvoorbeeld van Teunnis:

Toen dit bij mij voordeed, had ik ook in meerder tabs MuMe open staan. En op twee verschillende tabs was ik bezig met een nieuwe post te schrijven, plus in één derde tab een edit op een post te maken (daar werkte toen voorbeeld weergave niet ). Zou dat van invloed kunnen zijn?

Teunnis schreef:
EDIT: Nee, het lukt me niet om dat probleem na te bootsen. Maar goed, het is iets met die url die niet goed gaat. En bij de bug hierboven beschreven gaat het ook fout met de url. Hopelijk kan je hier wat mee, Jordy.

Ik kon hiermee de fout ook niet reproduceren, maar heb de bug wel opgelost over de foute permalink in zo'n ingeladen bericht. Ik denk niet dat dit het probleem heeft opgelost, maar wie weet zie ik iets over het hoofd.

Mocht het weer gebeuren hoor ik het in ieder geval nog steeds graag, zodat ik in de logs kan duiken

CHIEP (crew)
Jordy schreef:
Zijn er nu nog problemen? artiesten kunnen gevonden worden onder hun alias(sen) als het goed is, jouw voorbeelden lijken goed te gaan
Werkt hier nu perfect .

Zoekactie loopt herhaaldelijk vast:

overige gegevens + Mexico + electronic + 2016 en nieuwer, rangschikken op gemiddelde

er lijkt inderdaad iets fout te gaan als je een zoekopdracht verder probeert te verfijnen, zal even kijken vandaag of morgen

Je hebt het er maar druk mee, Jordy!

haha

Ja zoals eerder gezegd ben ik bezig met een grote opschoonactie van de code van de sites, en als je 10 jaar oude code gaat aanpassen dan weet je dat er wat bugs kunnen ontstaan. Even door de zure appel heen bijten

Als dit klaar is over een paar weken zal ik weer een tijdje rustig aan doen

vraagje: is het zo dat bij zoekactie's de alternatieve titel (tijdelijk) niet meer meegenomen wordt?

IK zocht op: White City: A Novel (van Pete Townshend) maar ook zonder de : leverde dat geen resultaat op anders dan een account.

Pas als ik het "A Novel" deel verwijder is er een correct resultaat beschikbaar.

Denk dat dat een bugje is dat optreedt bij een dubbele punt

Vraagje, is het fijn dat de Updates (zowel de normale als Mijn Updates) opgesplitst zijn in albums/artiesten/topics ? Of zou het fijner zijn als deze gecombineerd op 1 pagina zouden staan, dus door elkaar heen gesorteerd op datum

Opgesplitst zoals nu. Anders krijg je altijd al die verschillende updates in beeld (terwijl je die niet allemaal continu volgt). Gesplitst kom je nu direct bij de gewenste update "categorie" uit.

Ook hier wordt juist het onderscheid tussen de verschillende soorten updates gewaardeerd. Het geeft mij juist veel meer overzicht, dan wanneer alles door elkaar heen staat en daardoor bijvoorbeeld updates van artiesten en albums uit het oog verlies (die ik alleen eens in de zoveel tijd weer eens 'bijlees'), omdat de ko's altijd bovenaan in de lijst zullen staan. Mooi zo laten dus, wat mij betreft.

En bij Mijn Updates hetzelfde verhaal? voor de mensen die dat gebruiken

Persoonlijk zie ik er wel iets in om bij mijn updates artiesten/albums gemengd te hebben. Forum zou ik erbuiten houden omdat daar ook veel niet-muziekgerelateerde topics passeren.

Jordy schreef:
En bij Mijn Updates hetzelfde verhaal? voor de mensen die dat gebruiken

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Mijn Updates. Ik vind het wel fijn dat het gescheiden is. Maar het zou geen ramp zijn als het door elkaar zou zitten. Dan moet ik alleen even een hoop albums uit mijn albumupdates zetten, want daar staan er nu nog heel veel in die ik nu niet meer interessant vind.

Casartelli (moderator)
Gewetensvraag... ik ben gewend aan de scheiding en vind dat wel prima zo. Maar het zou zo maar een manier kunnen zijn om die artiestenupdates eindelijk eens wat meer in the picture te brengen.

Overigens gebruik ik de Mijn Updates met name als ik wat langer offline geweest ben (en de algemene Updates dus te lang zijn om even door te scrollen).

Teunnis schreef:
(quote)

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Mijn Updates. Ik vind het wel fijn dat het gescheiden is. Maar het zou geen ramp zijn als het door elkaar zou zitten. Dan moet ik alleen even een hoop albums uit mijn albumupdates zetten, want daar staan er nu nog heel veel in die ik nu niet meer interessant vind.

Ja dit dus

Ik gebruik alleen de gewone updates en vind het erg prettig dat het daar gescheiden is.

Casartelli schreef:
Overigens gebruik ik de Mijn Updates met name als ik wat langer offline geweest ben (en de algemene Updates dus te lang zijn om even door te scrollen).
Herkenbaar.

Ik vind het goed zoals het nu is. Je kan misschien ook een tabje "Alle" doen naast albums, artiesten en forum. Dan kan je nog kiezen of je de updates per categorie bekijkt of alles samen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.