MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Vraagje, bij de toplijsten > stemmen staan 250 users. Ik heb meer stemmen dan bijvoorbeeld nr. 250, maar dit wordt niet automatisch aangepast. Is dit met de hand ingevoerd of gaat dit automatisch?

Ik geloof dat elke nacht om drie uur alle toplijsten worden ververst. Morgen zal je er dus wel instaan, geen zorgen.

Geen zorgen, was gewoon benieuwd of ik zelf een handeling moest doen. Thnx voor de info.

Ozric Spacefolk
Ik zit zo'n beetje op mijn gemak allemaal grote hoesjes toe te voegen.

En ik doe het met veel plezier.
Maar als ik dan op het hoesje klik, zoals hier: Doc Holliday - Doc Holliday Rides Again... (1981)

Dan is de pop-up nogal klein... Hoe zit dat?

pagina even verversen

Ozric Spacefolk
DonOswaldo schreef:
pagina even verversen

Het plaatje is wel groot, maar niet als ik er op klik, dan zie ik nog een 200x200 plaatje, zelfs na verversen.
Heeft het met koekjes te maken?

Ozric Spacefolk
Dit is de url van het plaatje op de infopagina: http://www.musicmeter.nl/images/cover/84000/84594.300.jpg

En dit de url van de pop-up:
http://www.musicmeter.nl/images/cover/84000/84594.jpg

Ozric Spacefolk schreef:
(quote)

Het plaatje is wel groot, maar niet als ik er op klik, dan zie ik nog een 200x200 plaatje, zelfs na verversen.
Heeft het met koekjes te maken?
Geen idee, het grote plaatje staat er in ieder geval wel. Ik zie ook altijd eerst een kleine pop-up als ik ergens een grote cover toevoeg maar dat is altijd opgelost door te pagina te vernieuwen met de refresh-knop.

Ozric Spacefolk
DonOswaldo schreef:
(quote)
Geen idee, het grote plaatje staat er in ieder geval wel. Ik zie ook altijd eerst een kleine pop-up als ik ergens een grote cover toevoeg maar dat is altijd opgelost door te pagina te vernieuwen met de refresh-knop.

Ik zie het nu ook. Het ligt dus meer aan mij, dan aan de site.

Case closed. Opgelost. Op zoek naar meer plaatjes. Thanks.

Het lukt me niet om officiële videoclips van YouTube toe te voegen.

Telkens ik de URL knip en plak, krijg ik de boodschap "ongeldige invoer"
en zou ik onderaan de pagina de instructies moeten raadplegen, maar daar staat niets te lezen.

Vroeger ging dat allemaal vanzelf. Wat loopt er mis?

dazzler schreef:
Het lukt me niet om officiële videoclips van YouTube toe te voegen.

Telkens ik de URL knip en plak, krijg ik de boodschap "ongeldige invoer"
en zou ik onderaan de pagina de instructies moeten raadplegen, maar daar staat niets te lezen.

Vroeger ging dat allemaal vanzelf. Wat loopt er mis?

Kwam dit probleem laatst ook tegen, heb dan maar op de "suggesties" geklikt en zo de officiële videoclips toegevoegd.

Heb je een voorbeeld geven van een video waar het mis gaat? Wat is de precieze tekst die je in het vakje plaatst?

Het ging om de nieuwe clip van Mike Oldfield: Sailing, terug te vinden op MikeOldfieldVEVO.
Gewoon de integrale URL knippen en plakken, zoals ik vroeger altijd deed.

Ik heb het op twee manieren gerpobeerd: vanuit VEVO zelf en gewoon via de clip.
Daarna heb ik een ander nummer van Mike Oldfield geprobeerd met hetzelfde, negatieve resultaat.
Tenslotte een Oldfield clip die ik er al eens had opgezet, proberen te wijzigen in dezelfde clip: noppes.

Het gaat om handelingen waarmee ik vertrouwd was, maar die nu niet lukken.

Ik ben benieuwd welke precieze tekst je in het veld plakt. Als ik "http://www.youtube.com/watch?v=YgpS6dQVHbg"; (zonder de aanhalinkstekens) in het veld invoer bij de videoclips, gaat het bij mij goed.

Tja, nu lukt het wel. Vreemd, maar toch bedankt.

als je het nog een keer tegenkomt, svp de precieze tekst even doorgeven die je in het tekstvak plaatst, bedankt alvast

Probeer al enige tijd foto's en albumhoesjes te plaatsen in een topic maar krijg het (gggrrrr) niet voor mekaar. Al op help/wiki gezocht maar lukt niet. Wie kan het eens simpel uitleggen (gebruik voor 95% een IPad) wat de handelingen zijn.

Ja zeg, nou maak je het ook wel moeilijk - een iPad, da's het veegscherm waarmee ze in Groep 1 plaatjes leren kijken.

iPads zijn niet echt bedoeld voor interactiviteit, meer voor digiconsumptie.

In de normale wereld ga je op een plaatje staan en roep je met een rechtermuisklik de properties op - veelal een lange naam eindigend op .jpg die kopieer je en plak je in je tekst tussen een openings-tag [img ] en een afsluitings-tag [/img ] - zonder de spatsie voor de rechter rechte haak.

In de werkbalk boven het venster van de invoer-editor, kan je dat ook doen mbv de tweede knop rechts; dan moet je de volledige link naar de afbeelding peetzen in het invoerveld.

Aha dan denk ik dat het met m'n groep 1 digiding niet lukt. Krijg de juiste properties van afbeeldingen niet te pakken (geen rechtermuisknop) en met afbeelding kopiëren lukt het niet. Apple ligt dwars. Iemand van MuMe users met een iPad wel groep 2 gehaald? Zodra ik m'n kids achter de main computer in huize Broem heb gejaagd een volwassen poging op dat ding. Thanx zover.

Ik heb een android-tablet en daarop zijn ook een aantal zaken anders (dan in Windows) geïmplementeerd - dat heb ik regelmatig tot eigen schade moeten ervaren (mn. als je lange lappen tekst had vervat) en ook daarvoor geldt: interactiviteit slechts op beperkte schaal. Overigens mag ik graag een dolletje maken met de aanhangers uit de kerk van St Steve.

Broem schreef:
Aha dan denk ik dat het met m'n groep 1 digiding niet lukt. Krijg de juiste properties van afbeeldingen niet te pakken (geen rechtermuisknop) en met afbeelding kopiëren lukt het niet.

Op de afbeelding "klikken", even vasthouden, kopieren, en dan vervolgens plakken in een bericht tussen de door Mjuman genoemde img-tags

Eerste poging op de desktop was meteen raak. Op m'n iPad lukt het niet. Krijg het niet voor elkaar. Erg vreemd. Als ik de afbeelding kopieer en plak eindigt het pad ook niet met .jpg. Vreemd

Done. Plakken geeft een dubbele //http. Eentje weghalen en voor de bakker. Op m'n iPad. Op naar het voortgezet onderwijs

Op de albumpagina van London Grammar staat hun debuutalbum zowel onder 'Reguliere albums' als onder 'Gastoptredens'. Dat laatste hoort dus niet.

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Op de albumpagina van London Grammar staat hun debuutalbum zowel onder 'Reguliere albums' als onder 'Gastoptredens'. Dat laatste hoort dus niet.

Dat komt door de derde bonustrack van het album. Wel een wat merkwaardige situatie inderdaad.

Tja. Ik neig ernaar om Londom Grammar dan maar te verwijderen als gastartiest bij die bonustrack (ook al klopt het feitelijk wel). Wat jullie?

Kun je er niet van maken:

London Grammar - Help Me Lose My Mind *
met Disclosure

Dus met Disclosure als gastartiest op London Grammars album.

panjoe (moderator)
Dat lijkt me ook de beste oplossing. Disclosure is hier de artiest die featuret op het album van London Grammar.

Op de mobiele versie van MuMe zie je bij de berichten van de verschillende users onder een album niet meer of en zo ja welke stemwaardering ze hebben gegeven. Dit was kort geleden nog wel het geval bij mijn weten, dus ook na MuMe nieuwe stijl.

Kan dat weer aangepast worden? Het geldt overigens ook voor MoMe.

Ja das een foutje inderdaad

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:39 uur

geplaatst: vandaag om 04:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.