MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ik zou het handig vinden als het mogelijk was meer te zoeken in/statistieken te zien over de eigen toevoegingen. Bijvoorbeeld in het aantal stemmen, stemgemiddelde, jaar van uitgave of datum van toevoeging.

Misschien ligt het aan mij, ik vind dat soort statistiekjes nou eenmaal interessant.

In de persoonlijke albumlijsten (Mijn Albums) zit er opeens een grote ruimte tussen de eerste en de volgende regels. Getest met Seamonkey, Firefox en Google Chrome.

zal ik naar kijken!

The Go-Go's staan 2x op de site.

Een keertje zonder "The", zonder vermelding van losse bandleden maar wel met alle albums (er staat ook dat de band is "overleden" in 1985): Go-Go's

En een keertje met "The", met bandleden en "gestopt" in 1985, maar daar staan weer enkel wat verzamelalbums waar de band op terug te vinden is: The Go-Go's

Geen idee eigenlijk wat de juiste naam is, Wikipedia heeft het over The Go-Go's terwijl ze op Discogs onder Go-Go's terug te vinden zijn. Hoe dan ook, alles hoort hier in elk geval opeen enkele pagina te staan.

CHIEP (crew)
Opgelost.

zoeken case / lang / veirs of case/lang/veirs zonder resultaat... lijkt wel of het blijft hangen in zoekactie!

Ja zoekopdrachten met een "/" lijken het inderdaad niet te doen, gaat op de lijst!

CHIEP schreef:
Opgelost.

Nog niet helemaal, want op de pagina van groepsleden zoals Belinda Carlisle staat bij "Groepen / Samenwerkingen" zowel Go-Go's als The Go-Go's. Als je op de laatste klikt, krijg je een pagina dat de artiest niet bestaat.

CHIEP (crew)
Zo'n pagina's heb ik de voorbije dagen wel vaker zien opduiken; speelt dus niet alleen hier. Jij een idee, Jordy?

zal er naar kijken!

Het lukt me niet om deze artiest
AJ Davila
te definiëren als een alias van deze artiest (want hij wordt niet gevonden)
AJ Dávila

Volgens mij moet het nu wel lukken?

Als ik op Erwin Java klik krijg ik de melding dat deze artiest niet bekend is, maar hij staat wel als artiest bij Cuby+Blizzards en White Honey. Jordy?

Erwin Java

White Honey

trebremmit schreef:
Als ik op Erwin Java klik krijg ik de melding dat deze artiest niet bekend is, maar hij staat wel als artiest bij Cuby+Blizzards en White Honey.

Erwin Java

White Honey

Voorzover mij bekend heeft gitarist Erwin Java nooit een band opgezet. White Honey-vocaliste Hanneke Kappen - ook bekend van tv-programma Je Ziet Maar - is evenmin te vinden. Album van White Honey is echt wel een van de betere vroege Groningse rock-platen.

Ja dat is het probleem wat een paar berichten eerder ook wordt gemeld.

Ik heb onlangs gezorgd dat artiesten met een lege artiestenpagina, een 404 niet gevonden melding geven. Echter in de weergave van leden van een band, zijn de betreffende namen soms nog steeds wel linkjes. Dat laatste moet ik nog even oplossen. In dit geval zou de naam "Erwin Java" dus niet klikbaar moeten zijn omdat hij geen eigen pagina heeft.

Ook als hij lid is van twee bands? Dan moet dat toch samenkomen op die pagina?

Hmn ja, dan moet er inderdaad wel een pagina zijn. Ik zal er even naar kijken binnenkort

Twee probleempjes met aliassen:
- ik heb Logi Pedro gedefinieerd als alias van Logi Pedro Stefánsson. De wijziging is goedgekeurd, maar de alias verschijnt niet op de artiestenpagina, en dit album waar Logi Pedro als gastartiest staat, staat er ook niet op.
- ik probeer Alvia te definieren als alias van Alvia Islandia maar de artiest wordt niet gevonden. Vergelijkbaar probleem als wat Svendra had op 6 december.

CHIEP (crew)
Ik kan het ook niet oplossen.

Dit is waarschijnlijk de meest gevraagde feature, maar zou het mogelijk zijn om alsnog te kijken naar de mogelijkheid om albumseries in een verzameling te kunnen bekijken? Het zou bijvoorbeeld handig zijn om snel te navigeren tussen de verschillende Fabriclive albums? Eventueel een idee om het systeem van TVMeter te implementeren? Daar kun je navigeren tussen seizoen. En een lijst bijhouden op een pagina zoals de artiestenpagina's (discografie) ?

Dit is al meermaals gevraagd en meermaals afgewezen omdat dit 'onmogelijk te regelen' is. Maar als we gewoon de meest courante series toelaten en de uitzonderingen apart bekijken (of niet toelaten) zie ik weinig problemen.

Het wijzigen van de volgorde van de albums in mijn rotatielijst wordt niet correct opgeslagen. Kan er niet direct een logica in vinden.
Nieuwste Chrome op Win10

edit: lijkt algemener probleem want de stemmen die ik had uitgedeeld waren ook niet opgeslagen. Op een andere PC (Chrome op MacOS) geen problemen

CHIEP (crew)
Njal schreef:
Twee probleempjes met aliassen:
- ik heb Logi Pedro gedefinieerd als alias van Logi Pedro Stefánsson. De wijziging is goedgekeurd, maar de alias verschijnt niet op de artiestenpagina, en dit album waar Logi Pedro als gastartiest staat, staat er ook niet op.
Zelfde probleem bij dit album: Kawazaki is een alias van Soulwax. Dat is indertijd ook aangegeven en je wordt nog steeds doorgestuurd, maar het wordt niet meer vermeld op de artiestenpagina van Soulwax. Ook het album in kwestie wordt niet vermeld bij "Tracks op verzamelalbums".

DjFrankie (moderator)
Hier dus ook:Mamsell Zazou
Hope

Is dezelfde band met een andere naam , maar krijg dit niet gecorrigeerd zie Mamsell Zazou Discography at Discogs mamsell zazou wordt niet gevonden bij alias

IllumSphere schreef:
Dit is waarschijnlijk de meest gevraagde feature, maar zou het mogelijk zijn om alsnog te kijken naar de mogelijkheid om albumseries in een verzameling te kunnen bekijken? Het zou bijvoorbeeld handig zijn om snel te navigeren tussen de verschillende Fabriclive albums? Eventueel een idee om het systeem van TVMeter te implementeren? Daar kun je navigeren tussen seizoen. En een lijst bijhouden op een pagina zoals de artiestenpagina's (discografie) ?

Dit is al meermaals gevraagd en meermaals afgewezen omdat dit 'onmogelijk te regelen' is. Maar als we gewoon de meest courante series toelaten en de uitzonderingen apart bekijken (of niet toelaten) zie ik weinig problemen.

Eens, lijkt me heel handig!

CHIEP schreef:
Kawazaki is een alias van Soulwax. Dat is indertijd ook aangegeven en je wordt nog steeds doorgestuurd, maar het wordt niet meer vermeld op de artiestenpagina van Soulwax. Ook het album in kwestie wordt niet vermeld bij "Tracks op verzamelalbums".

Zal op de lijst zetten om hier binnenkort even in te duiken. Hopelijk dat de andere (soortgelijke) problemen die onlangs gemeld zijn, dan ook opgelost zijn.

CHIEP (crew)
Thanks .

Zoeken lijkt een bug te hebben, lijkt niet meer te zoeken op Alternatieve titel - of in elk geval niet bij die voorbeeld.

zoekopdracht invoer: chicago christmas > dit zou een hit moeten opleveren voor het onderstaande album maar niet dus.

Chicago - Chicago 25 (1998)

E-Clect-Eddy schreef:
Zoeken lijkt een bug te hebben, lijkt niet meer te zoeken op Alternatieve titel - of in elk geval niet bij die voorbeeld.

zoekopdracht invoer: chicago christmas > dit zou een hit moeten opleveren voor het onderstaande album maar niet dus.

Chicago - Chicago 25 (1998)

Volgens mij kan je zelf - met klompen aan nog wel - aanvoelen waarom die aanname onjuist is

Mjuman schreef:
Volgens mij kan je zelf - met klompen aan nog wel - aanvoelen waarom die aanname onjuist is

Ik ben mij klompen al heel lang kwijt... for real, zou ze ook niet meer passen.

Ik neem aan dat dit een grapje is ten aanzien van de woorden HIT en CHICAGO 25 en niet zo zeer een opmerking over de bug!?

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Ik ben mij klompen al heel lang kwijt... for real, zou ze ook niet meer passen.

Ik neem aan dat dit een grapje is ten aanzien van de woorden HIT en CHICAGO 25 en niet zo zeer een opmerking over de bug!?

Ik ben zo vrij aan te nemen dat het geen bug is, maar voortvloeit hoe de query is geïmplementeerd; ik denk nl dat wanneer het veld "alternatieve titel" gevuld is met een waarde die niet voorkomt in de eigenlijke (primaire) titel dat gegeven gewoon niet wordt gevonden mbv de query (verschil tussen primair en secundair). Ik heb dat met meerdere alternatieve titels van Chicago (ook met Chicago Sisyphus) geprobeerd en dat gaf geen hit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:05 uur

geplaatst: vandaag om 03:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.