MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Jammer dat een album ook kan worden afgekeurd op basis van het verkeerd gebruiken van toevoegregels. Namelijk deze "Een verzamelbox van meerdere reguliere albums is niet toegestaan op de site.
Echter, als de verzamelbox niet-eerder uitgebracht materiaal bevat, wordt deze toegestaan als aan één van de volgende voorwaarden is voldaan: - Minimaal 10 % van de nummers is niet-eerder uitgebracht materiaal. - De verzamelbox bevat een of meer discs die uitsluitend uit niet-eerder uitgebracht materiaal bestaat. In beide gevallen geldt: geef bij de toevoeging duidelijk aan welke tracks nieuw zijn.
" aanhalen als je een enkele verzamelaar wil toevoegen die op kant A alle nummers van het debuut heeft en op kant B alle nummers van het tweede album. Die regel kan dan gewoon niet opgaan, hoe je het ook went of keert. Het is verder niet zo boeiend, maar ik wilde het wel even kwijt.

reptile71; missen is menselijk , check even je PM's.

Edit; inmiddels afgehandeld.

Water From Your Eyes - All a Dance (2018)

Bij dit album heb ik al twee keer een Spotify link toegevoegd en dat gaat telkens goed maar als ik een dag of wat later weer kijk dan is die weer verdwenen.

CHIEP (crew)
Bij mij linkt hij alvast correct door.

2 minor issues:

bij albums staat onder Statistieken bij Lijsten de bullets niet mooi uitgelijnd, zoals bij Favoriete tracks.

Als ik bij Mijn Albums een nieuwe map aanmaak wordt deze niet keurig op alfabet tussengevoegd maar op een willekeurige plek in de lijst. De pagina verversen helpt daarbij niet.

komt voor in o.a. Chrome en Firefox.

bugje,

als je zoekt op albums van Steroid Maximus vind je er 3. Bijvoorbeeld Steroid Maximus - Quilombo (1991) - MusicMeter.nl
als je dan vervolgens de link van de artiest aanklikt kom je idd op de artiestenpagina J.G.Thirlwell - MusicMeter.nl. Helemaal goed want Steroid Maximus is een van de vele aliassen van mr. Thirlwell, maar vervolgens zijn de 3 albums die onder dit alias zijn verschenen niet meer te zien (en ik denk dat wat andere aliassen ook ontbreken).

Teveel aliassen op 1 artiest?

Sunderland schreef:
bij albums staat onder Statistieken bij Lijsten de bullets niet mooi uitgelijnd, zoals bij Favoriete tracks.

Zal ik naar kijken!

Als ik bij Mijn Albums een nieuwe map aanmaak wordt deze niet keurig op alfabet tussengevoegd maar op een willekeurige plek in de lijst. De pagina verversen helpt daarbij niet..
Als het goed is wordt de map onderaan aangemaakt, je kunt hem vervolgens zelf naar de gewenste plek slepen.

Lying Mouth schreef:
bugje,

als je zoekt op albums van Steroid Maximus vind je er 3. Bijvoorbeeld Steroid Maximus - Quilombo (1991) - MusicMeter.nl
als je dan vervolgens de link van de artiest aanklikt kom je idd op de artiestenpagina J.G.Thirlwell - MusicMeter.nl. Helemaal goed want Steroid Maximus is een van de vele aliassen van mr. Thirlwell, maar vervolgens zijn de 3 albums die onder dit alias zijn verschenen niet meer te zien (en ik denk dat wat andere aliassen ook ontbreken).

Teveel aliassen op 1 artiest?

Dat moet via een correctie aangepast worden. Artiest x is een alias van y, dat weer een alias van z is, Dat wordt inderdaad niet ondersteund. Er moet dan gezorgd worden dat x een alias van z wordt. Als je me nog volgt

Jordy is het misschien een optie om een verjaardagskalender te maken voor de actieve leden, zodat je kunt zien wie wanneer jarig is? Nu kan iedereen wel z'n geboortedatum invullen (wat de meesten ook gedaan hebben), maar je kunt een mede-user eigenlijk alleen feliciteren als je toevallig weet dat hij/zij op die dag jarig is.

Die hebben we wel ooit gehad, meen ik me te herinneren.

Is dat essentieel dan?

Hebben we ooit gehad inderdaad, dat werd op een gegeven moment een (te) lange lijst. Ik vond het persoonlijk niet interessant genoeg om daar een goede functionaliteit voor te bouwen.

Gretz schreef:
maar je kunt een mede-user eigenlijk alleen feliciteren als je toevallig weet dat hij/zij op die dag jarig is.

30 april, noteer maar meteen in jouw agenda.

Casartelli (moderator)
Rudi S schreef:
30 april, noteer maar meteen in jouw agenda.
Duidelijk een geboortedatum voor de crème de la crème van deze site!

Gretz schreef:
Jordy is het misschien een optie om een verjaardagskalender te maken voor de actieve leden, zodat je kunt zien wie wanneer jarig is? Nu kan iedereen wel z'n geboortedatum invullen (wat de meesten ook gedaan hebben), maar je kunt een mede-user eigenlijk alleen feliciteren als je toevallig weet dat hij/zij op die dag jarig is.

De Site >> Gebruikers >> Ik Ben Jarig Op

bug met markeren van favorieten na het plaatsen van een post:

Om precies te zijn als er al nummers zijn gemarkeerd en het dan weer wordt aangepast dan is het nog maar mogelijk om 1 favoriet te selecteren. De bug verdwijnt weer nadat er een page-refresh heeft plaatsgevonden. Geen idee of dit een browser-bug is of iets van deze site.

Ik kreeg vandaag een melding met het bericht 'je bent gequote door....' en toen ik naar dat bericht ging kon ik dit helemaal niet terug vinden.

Zou dat bericht dan misschien verwijderd moeten zijn of toch een bugje ?

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de zoekfunctie? Als ik iets intik, gebeurt er op het oog niets. Tenzij ik de tekst in de zoekbalk selecteer, dan blijkt het er ineens toch iets te staan in klaarblijkelijk witte letters. Druk ik dan op enter, dan komt er wel een gepast resultaat. Maar hij geeft dan weer geen resultaten aan direct onder de zoekbalk tijdens het intypen.

Same here (in Google Chrome).

Ander bugje: als ik een topic open heb staan en er worden nieuwe berichten gepost, dan krijg ik daar onderaan de discussie wel een melding van. Normaal opent het bericht als je hierop klikt, maar nu werkt dat niet en zie je het bericht pas na verversen van de pagina.

Wat een vreemd probleem met dat zoeken, kan het nog even niet nabootsen.

Zal kijken naar de nieuwe berichten

T.O. schreef:
Ik kreeg vandaag een melding met het bericht 'je bent gequote door....' en toen ik naar dat bericht ging kon ik dit helemaal niet terug vinden.

Zou dat bericht dan misschien verwijderd moeten zijn of toch een bugje ?
Een melding zou verwijderd moeten worden, als het bericht wordt verwijderd. Heb je die melding momenteel nog steeds in je lijst staan?

Jordy schreef:
Wat een vreemd probleem met dat zoeken, kan het nog even niet nabootsen.

Zal kijken naar de nieuwe berichten

Vanochtend thuis hetzelfde probleem (Firefox), hier op werk geen probleem (IE). Maar wellicht is het ondertussen al voor iedereen opgelost.

panjoe (moderator)
Nog een dingetje: in Mijn Updates op mobiel kan je heel gemakkelijk topics per ongeluk verwijderen. Vaak moet je helemaal rechts op het scherm drukken - om bijv. naar een specifieke pagina te gaan - en dan verdwijnt het topic ineens uit je persoonlijke Updates.

Ja lastige afweging, ik moet er ook niet aan denken dat ik elke keer een "weet je het zeker" melding moet wegklikken, voor iets dat nou ook weer niet zo heel erg is.

E-Clect-Eddy schreef:
bug met markeren van favorieten na het plaatsen van een post:

Om precies te zijn als er al nummers zijn gemarkeerd en het dan weer wordt aangepast dan is het nog maar mogelijk om 1 favoriet te selecteren. De bug verdwijnt weer nadat er een page-refresh heeft plaatsgevonden. Geen idee of dit een browser-bug is of iets van deze site.

Naast Opera ook nog even met Pale Moon (Firefox kloon) getest en ook daar doet dit zich voor.

Op een album pagina waar je al favo's heb gemarkeerd

NIET : bij het opstellen van een nieuwe post.
WEL: bij het bewerken van een bestaande post. > onmiddellijk na het open van bestaande post, verdwijnt ook één van de blauwe sterretjes.

zoals gezegd geen grote bug, je moet alleen weten dat het aanpassen van je favorieten pas normaal functioneert na een page-refresh.

GrafGantz schreef:
(quote)

Vanochtend thuis hetzelfde probleem (Firefox), hier op werk geen probleem (IE). Maar wellicht is het ondertussen al voor iedereen opgelost.

Hier niet iig. Met Chrome.

Tevens werkt het zoeken binnen een topic ook niet. Daar gebeurt het tegenovergestelde: je kunt wel in de zoekbalk typen, maar op enter of het vergrootglasje drukken doet helemaal niks.

E-Clect-Eddy schreef:
bij het bewerken van een bestaande post. > onmiddellijk na het open van bestaande post, verdwijnt ook één van de blauwe sterretjes.

bedankt, ga ik naar kijken

panjoe (moderator)
Jordy schreef:
Ja lastige afweging, ik moet er ook niet aan denken dat ik elke keer een "weet je het zeker" melding moet wegklikken, voor iets dat nou ook weer niet zo heel erg is.

Klopt, maar ik heb al zeker 5 keer handmatig topics weer aan mijn updates moeten toevoegen. Misschien kan die X gewoon zichtbaar zijn, en/of helemaal links op het scherm ipv rechts?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.