De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2018, 00:23 uur
Ik heb laatst een release van 1000 Ohm toegevoegd. Vroeg me af waarom bij Tracks op verzamelalbums er geen link staat naar dit album: New Wave Club Class-X 1 (1990) terwijl er wel eentje staat naar een ander album waar een nummer op staat van 1000 Ohm.
Even gecheckt, maar ook op de artiestenpagina's van de andere artiesten op New Wave Club Class-X 1 (1990) staat geen linkje naar dat album. Geen idee waarom niet. Is dit een bug?
Even gecheckt, maar ook op de artiestenpagina's van de andere artiesten op New Wave Club Class-X 1 (1990) staat geen linkje naar dat album. Geen idee waarom niet. Is dit een bug?
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 24 november 2018, 01:22 uur
Nee, dat is het verschil tussen de albumtypes "verzamel (oude tracks, meerdere artiesten)" en "verzamel (nieuwe tracks)". Dat laatste type wordt gebruikt als er op de release in kwestie nieuw of eerder onuitgegeven materiaal staat. Een release van dat laatste type verschijnt op de pagina's van de artiesten op die release, het eerste type niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 26 november 2018, 20:36 uur
Ik heb vorige week de reclame weer voor een jaartje afgekocht. Dat was althans de bedoeling; de grote banners zijn keurig verdwenen. Wel springen er onder de albumhoes nog regelmatig een paar aankoopopties (compleet met klein hoesje) van de cd in kwestie in beeld. Die waren er volgens mij voorheen niet (en ze storen eigenlijk ook wel wat).
0
geplaatst: 3 december 2018, 23:21 uur
Vraagje, is er eigenlijk een mogelijkheid om je accounts te verbinden met elkaar, zodat je bvb. van muziekmeter naar moviemeter kan gaan (een linkje op je profiel). Ik dacht dat dat mogelijk was, maar ik vind het niet direct.
0
geplaatst: 4 december 2018, 00:37 uur
TornadoEF5 schreef:
Vraagje, is er eigenlijk een mogelijkheid om je accounts te verbinden met elkaar, zodat je bvb. van muziekmeter naar moviemeter kan gaan (een linkje op je profiel). Ik dacht dat dat mogelijk was, maar ik vind het niet direct.
Ik heb ‘t bij site staan
0
geplaatst: 4 december 2018, 14:27 uur
Deze is te vinden bij "live" op de artiestenpagina van R.E.M.: R.E.M. - At the BBC (2018)
De beknopte versie voor mensen met een krappe beurs is echter te vinden bij "verzamel": R.E.M. - Best of at the BBC (2018)
Lijkt me netter om deze op dezelfde plek te zetten. Naar mijn weten vallen live-verzamelaars op de site onder de live categorie, of vergis ik me nu?
De beknopte versie voor mensen met een krappe beurs is echter te vinden bij "verzamel": R.E.M. - Best of at the BBC (2018)
Lijkt me netter om deze op dezelfde plek te zetten. Naar mijn weten vallen live-verzamelaars op de site onder de live categorie, of vergis ik me nu?
0
Simon Smith (crew)
geplaatst: 5 december 2018, 06:39 uur
GrafGantz schreef:
Naar mijn weten vallen live-verzamelaars op de site onder de live categorie, of vergis ik me nu?
Naar mijn weten vallen live-verzamelaars op de site onder de live categorie, of vergis ik me nu?
Ik weer het antwoord hierop niet, maar het lijkt me iig goed om dat op te nemen in de wiki, dan is t daar na te zoeken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2018, 10:11 uur
Ik kon het zo gauw niet terugvinden, maar bij Rush - Working Men (ook een compilatie uit eerdere live-cd's) heb ik er indertijd ook een punt van gemaakt. Wat mij betreft hoort een compilatie uit livemateriaal bij de verzamelaars, maar de crew dacht daar toen in elk geval anders over.
2
geplaatst: 5 december 2018, 10:19 uur
Nu is er wat mij betreft wel een groot verschil tussen een live album wat een compilatie is van eerdere live uitgaves (iets wat niet heel veel voorkomt, zeg gerust weinig) of een live album wat van meerdere concerten bij elkaar gevoegd is. Dit laatste komt heel veel voor omdat de ene live versie van een nummer beter is dan de andere. Mij lijkt het in het laatste geval erg onzinnig om daar dan een verzamel tag aan te hangen. Een live album blijft een live album ook als daar een jaar ofzo tussen de ene opname en de andere zit.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2018, 10:36 uur
Ja, allicht. Maar deze beide voorbeelden gingen wel over dat eerste geval.
Om even dichtbij huis te blijven: Early Stages, The Highlights ?
Om even dichtbij huis te blijven: Early Stages, The Highlights ?
0
geplaatst: 5 december 2018, 10:44 uur
Beide live, een volledige versie of een uitreksel maakt niet uit
Ik zou enkel verzamel inzetten als het bv 2 nummers van Exit Stage, 2 van Show of hands, 2 van Rio enz zou zijn. Dus een verzamel van eerder uitgegeven live albums. Maar nogmaals komt zelden voor
Ik zou enkel verzamel inzetten als het bv 2 nummers van Exit Stage, 2 van Show of hands, 2 van Rio enz zou zijn. Dus een verzamel van eerder uitgegeven live albums. Maar nogmaals komt zelden voor
0
geplaatst: 8 december 2018, 08:01 uur
Ik heb tegenwoordig vaak dat als ik iets via mobiel (android) opzoek via de zoekbalk en op de link klik, ik niet naar die pagina gestuurd word, maar terugkeer naar mijn oorspronkelijk pagina. Het kan soms een keer of 5 duren tot ik effectief op een bepaalde pagina geraak.
0
geplaatst: 8 december 2018, 11:06 uur
Ja dat staat op de lijst, ik heb helaas geen Android toestel om dit te testen / op te lossen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2018, 15:28 uur
Vaaglijk gerelateerd aan de discussie over live verzamelaars eerder deze week: dit en dit soort "Groepen / samenwerkingen" op een artiestenpagina, omdat er een keer een samengestelde verzamelplaat uitgebracht is (waar vermoedelijk beiden part noch deel aan hebben gehad), beschouw ik toch ook wel als sitevervuiling.
0
geplaatst: 8 december 2018, 19:15 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik heb tegenwoordig vaak dat als ik iets via mobiel (android) opzoek via de zoekbalk en op de link klik, ik niet naar die pagina gestuurd word, maar terugkeer naar mijn oorspronkelijk pagina. Het kan soms een keer of 5 duren tot ik effectief op een bepaalde pagina geraak.
Ik kan het op Chrome (op Android) niet nabootsen. Misschien kun je die browser proberen? Andere browsers kan ik helaas niet ondersteunen
0
geplaatst: 8 december 2018, 19:27 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik herken dit probleem, heb echter gemerkt dat zolang ik niet scroll de link wel goed werkt. Zodra ik naar beneden scroll om het juiste resultaat te kiezen dan kom ik op de pagina waar ik zat. Ik klik tegenwoordig eerst mijn toetsenbord weg voordat ik op het resultaat klik.
Dit komt bij mij al een aantal maanden voor trouwens, maar vergeet het telkens te melden.
Op de tablet heb ik het probleem niet aangezien daar meer ruimte is voor de zoekresultaten.
Misschien dat je hier iets aan hebt Jordy om het na te bootsen. Gebruik Chrome op Android. En heb het probleem zowel op Android O als P.
0
geplaatst: 8 december 2018, 19:58 uur
als het op chrome ook fout gaat, zal ik er binnenkort nog een keer naar kijken
1
geplaatst: 9 december 2018, 17:12 uur
Ik heb een heel oude HTC met een Chrome die niet meer bijgewerkt kan worden. Ik zal eens op zoek gaan of ik ergens een nieuw Android test-toestel kan regelen
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 december 2018, 06:45 uur
vigil schreef:
Nu is er wat mij betreft wel een groot verschil tussen een live album wat een compilatie is van eerdere live uitgaves (iets wat niet heel veel voorkomt, zeg gerust weinig) of een live album wat van meerdere concerten bij elkaar gevoegd is. Dit laatste komt heel veel voor omdat de ene live versie van een nummer beter is dan de andere. Mij lijkt het in het laatste geval erg onzinnig om daar dan een verzamel tag aan te hangen. Een live album blijft een live album ook als daar een jaar ofzo tussen de ene opname en de andere zit.
Volgens de ene redenering is At the BBC (de box) een live-album, Best of At the BBC is dan een verzamelaar omdat het een selectie weergeeft uit die box net zoals een klassieke verzamelaar een selectie weergeeft uit het oeuvre van de artiest (en of er weeral uitzonderingen zullen zijn!).
Volgens een andere redenering kunnen beide versies best onder de noemer "live" komen, voor mij persoonlijk omdat livealbums altijd interessanter zijn dan de klassieke verzamelaar, maar ook omdat wij jaren geleden met een groep mensen juist die scheiding hebben doorgevoerd tussen verzamelaar en live: splitsen albumtype "verzamel / live".
In dat laatste opzicht staan Early Stages en Early Stages: The Highlights bij Marillion juist. Bij The Michael Schenker Group heb je ook een dergelijk fenomeen: Walk the Stage en “Walk the Stage: The Highlights", hoewel deze laatste niet op MusicMeter staat.
Hoe dan ook denk ik dat de juiste volledige titel van een uitgave en een eerste bericht bij een dergelijke "live-verzamelaar" vaak veel ergernis oplost en - nog belangrijker - overbodige aankopen vermijdt.
0
geplaatst: 10 december 2018, 09:19 uur
Sir Spamalot schreef:
Volgens de ene redenering is At the BBC (de box) een live-album, Best of At the BBC is dan een verzamelaar omdat het een selectie weergeeft uit die box net zoals een klassieke verzamelaar een selectie weergeeft uit het oeuvre van de artiest (en of er weeral uitzonderingen zullen zijn!).
(quote)
Wacht even, dus de grote box is een live verzamelaar, en aangezien dat begint met live staat ie daar dus geparkeerd. En de uitgeklede versie wordt vervolgens gezien als een verzamelaar van de live verzamelaar, en aangezien dat met verzamelaar begint staat die dus bij de compilaties? Dat moet wel het meest kafkaëske zijn dat ik op deze site gezien heb

1
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 december 2018, 09:41 uur
Vandaar ook mijn tweede redenering: hou live bij elkaar. Houd het zo simpel mogelijk.
2
geplaatst: 11 december 2018, 20:47 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik heb er een flinke tijd in moeten duiken (en een nieuw Android test-toestel moeten kopen), maar volgens mij heb ik het opgelost. Zo niet, hoor ik het graag.
0
geplaatst: 11 december 2018, 20:58 uur
Jordy schreef:
Ik heb er een flinke tijd in moeten duiken (en een nieuw Android test-toestel moeten kopen), maar volgens mij heb ik het opgelost. Zo niet, hoor ik het graag.
(quote)
Het is inderdaad verholpen. Dank je wel!

0
Rudi1984
geplaatst: 13 december 2018, 06:54 uur
Mijn top 10 over 2018 invoeren is niet mogelijk met iPhone (meest up to date iOS). De eerste drie rijen gaan nog, maar daarna gaat alles knipperen en schuiven wanneer ik een titel wil aanklikken waarvan ik de eerste paar letters typ. Ik heb het met meerdere titels en rijen geprobeerd, browser paar keer herstart maar ik kom niet verder.
0
geplaatst: 13 december 2018, 08:41 uur
Gaat bij mij ook niet helemaal lekker inderdaad. Zal vandaag of morgen even kijken
0
geplaatst: 13 december 2018, 09:55 uur
In alle eerlijkheid is het invullen van toplijsten op iOS nooit heel goed gegaan. Ik gebruik Chrome op iOS.
0
geplaatst: 13 december 2018, 17:32 uur
het is een beetje verwarrend en onrustig omdat het toetsenbord verdwijnt, zodra je door de resultaten gaat scrollen,
maar het werkt bij mij persoonlijk verder wel
maar het werkt bij mij persoonlijk verder wel
0
Rudi1984
geplaatst: 13 december 2018, 18:08 uur
Als ik de derde regel heb ingevuld en de vierde wil aanklikken verdwijnt zelfs de derde regel weer, die is dan weer leeg. Het is heel maf.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.