MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Rudi1984
Jordy schreef:
het is een beetje verwarrend en onrustig omdat het toetsenbord verdwijnt, zodra je door de resultaten gaat scrollen,

Het komt inderdaad door dat bewegende toetsenbord. Niet zozeer qua scrollen, want ik typ voldoende letters zodat het de bovenste hit is.

Ja je hebt gelijk inderdaad, ik zie het nu ook

is het nu beter?

Rudi1984
Ja! Nu werkt het perfect. Dank je.

Bij de artiestenpagina van Colter Wall is de afbeelding 90° gedraaid.

Op Wikipedia (bron van de foto) blijkt-ie gewoon rechtop te (horen) staan: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:20171006_Colter_Wall.jpg

Is dit eenvoudig op te lossen (oftewel: heeft dit een verklaarbare oorzaak)? Of is het zo raadselachtig als het eruit ziet?

CHIEP (crew)
Dat is al vaker voorgevallen. Het waarom zal allicht altijd een mysterie blijven.

Oké, I think I’ll just let the mystery be.

de software die op de server wordt gebruikt kan niet (altijd) goed omgaan met geroteerde afbeeldingen

Kan een vriendelijk crewlid hier de artiest en de alias omdraaien?

L_T_B schreef:
Kan een vriendelijk crewlid hier de artiest en de alias omdraaien?
Weet niet of ik vriendelijk genoeg ben. Maar het is aangepast.

Deze The S-Haters
horen allemaal hier bij S-Haters te staan

Kan een crewlid dat in orde maken? De hoofdnaam is The S-Haters. Vanaf +/- 1986 heten ze The Underlings.

reptile71 schreef:
Deze The S-Haters
horen allemaal hier bij S-Haters te staan

Kan een crewlid dat in orde maken? De hoofdnaam is The S-Haters. Vanaf +/- 1986 heten ze The Underlings.

Ik zie dat er aan gewerkt is, maar alleen deze hoort er nog ook bij: The S-Haters - Come (1984)

reptile71; klopt, ik ben er nog volop mee bezig.

Edit; opgelost

Bij Buddy Holly is Buddy Holly and the Crickets een alias. Zou een crewlid deze albums dan ook willen aanpassen naar "the" in plaats van "The" en de "groep" willen verwijderen?

L_T_B schreef:
Zou een crewlid deze albums dan ook willen aanpassen naar "the" in plaats van "The" en de "groep" willen verwijderen?

Ik heb het inmiddels aangepast.

Ik kan bij toplijsten niet naar de volgende pagina.

(S)toplijsten

panjoe (moderator)
Wat vreemd. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001) lijkt in de top 250 te horen staan, gezien het aantal toptiennoteringen (rond plek 143 als ik het niet verkeerd heb), maar hij staat er niet in.

Alleen de lijstjes van actieve gebruikers tellen mee. Dit zijn gebruikers die - ik dacht - in de afgelopen twee jaar online zijn geweest.

panjoe (moderator)
Ik dacht al, dat kan haast niet kloppen. Thanks!

Ik zat voor het eerst sinds jaren de top 250 door te nemen, hij zou er eigenlijk niet tussen misstaan.

Het pop-up schermpje dat normaal verschijnt bij het inloggen doet dat niet meer. Moet nu eerst 'doorklinken' naar de speciale inlogpagina.

Opera browser op W10.

linkjes naar iTunes verdwijnen met grote regelmaat de laatste tijd, mogelijk al enkele weken.

Joe Jackson - Fool (2019)

‎'Fool' van Joe Jackson op Apple Music - itunes.apple.com

heb deze eerder vanavond toegevoegd en nu is die weer verdwenen, en zo zijn er nog meer albums waar ik eerder geplaatste linkjes mis. Mogelijk ook Spotify links maar hier ben ik niet zeker van.

Edit: even gecontroleerd, de Spotify links lijken wel vast gehouden te worden, dus een probleem of bug met de iTunes links.

johan de witt schreef:
Waarom staat de top 2000 eigenlijk niet bij de toplijsten?

Ik neem aan dat je je afvraagt waarom de MuMeLadder Top 2000 nog niet een eigen subpagina heeft gekregen op MusicMeter? Legitieme vraag wat mij betreft.

Jordy: is er nog ruimte bij de toplijsten voor de meest recente editie van MuMeLadder? Ik denk dan aan een overzicht met artiest, titel, jaartal en evt. link naar de videoclip of de spotify-uri. Zo'n overzicht is eenvoudig te geneneren uit de beschikbare data.

Ik vermoed dat de lijst er zeker relevant genoeg voor is als je het vergelijkt met de belangstelling voor de Album Top 250, de Rotatielijst en de Artiesten Top 100. Onder de actieve gebruikers van MusicMeter leeft de MuMeLadder volgens mij meer dan de nogal statische en weinig veranderende Album Top 250.

Aanvullend zou de bijna net zo succesvolle Witte Trui hier wellicht ook nog bij passen in een extra subpagina. Het viel mij op dat er op MovieMeter maar liefst vier extra toplijsten zijn naast de reguliere Top 250. Wat mij betreft wordt het aantal toplijsten in de hoofdsectie van MusicMeter ook wat uitgebreid. Mijn ervaring is dat lang niet alle (nieuwe) bezoekers van MuMe de weg weten te vinden naar de langlopende toplijsten die op het forum worden samengesteld.

Ik vind persoonlijk dat dit soort (erg leuke) initiatieven uit het forum niet in het toplijsten overzicht horen.

Ik weet niet of die er al is (kon het niet zo gauw terugvinden), maar is het anders een idee om een duidelijke regel te stellen over wanneer je iemand mag opvoeren als lid van een band.
Ik zie geregeld bandleden die slechts zeer kort of voor de eerste muziekopnames bij een band gezeten hebben (bijvoorbeeld bij Guns 'n Roses of Nirvana). Of je ze altijd echt als leden moet zien is natuurlijk wat discutabel en krijg de indruk (op basis van ingediende correctieverzoeken) dat er wat wisselend mee om wordt gegaan.

Persoonlijk zou ik voorstander zijn van de regel dat alleen bandleden die met de band muziek hebben opgenomen (daar draait het immers op MusicMeter) als bandleden gezien worden. Maar denk sowieso dat het handig is om hier helderheid in te scheppen zodat je eenduidig hier mee om kan gaan.

Misschien moet dit even naar een apart topic, want het heeft verder niet zoveel met deze site zelf te maken.

Iets anders, voor mensen die wel eens Spotify en/of iTunes linkjes koppelen. Dit is nu veel makkelijker geworden. Als er geen link bekend is, zie je een "toon suggesties" knop, waarmee je een zoekresultaat opvraagt die je met 1 druk op de knop kunt koppelen,

panjoe (moderator)
Berichten verplaatst naar Overig > Algemeen > Wikipedia

Jordy schreef:
Misschien moet dit even naar een apart topic, want het heeft verder niet zoveel met deze site zelf te maken.

Iets anders, voor mensen die wel eens Spotify en/of iTunes linkjes koppelen. Dit is nu veel makkelijker geworden. Als er geen link bekend is, zie je een "toon suggesties" knop, waarmee je een zoekresultaat opvraagt die je met 1 druk op de knop kunt koppelen,

Ik heb dit even getest bij dit album waarvan ik dacht al een link te hebben toegevoegd maar nu niet meer zie.

Cherry Glazerr - Stuffed & Ready (2019)
de suggestie is correct maar de url is langer dan normaal en als je kiest voor opslaan dan gebeurd dat niet en verdwijnt de knop "toon suggestie" (tot een page-refresh)

en nog een zelfde voorbeeld.

Trent Reznor & Atticus Ross - Bird Box (2019)

‎'Bird Box (Abridged) [Original Score]' van Trent Reznor & Atticus Ross op Apple Music - itunes.apple.com

nog een paar albums getest... nog niet één gevonden waar het wel werkt. Anders dan de url aanpassen en handmatig toevoegen. Op zich scheelt het een opzoek-stap met Google dus wel iets sneller vindbaar.

Hier problemen met de site.
Op de laptop zijn de getypte berichten niet te lezen. Probleem alleen op MusicMeter. Niet op andere sites. Smartphone en tablet geven geen probleem.
Zoekfunctie albums op tablet geeft ook hetzelfde probleem.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.