MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Ik heb dit even getest bij dit album waarvan ik dacht al een link te hebben toegevoegd maar nu niet meer zie.

Cherry Glazerr - Stuffed & Ready (2019)
de suggestie is correct maar de url is langer dan normaal en als je kiest voor opslaan dan gebeurd dat niet en verdwijnt de knop "toon suggestie" (tot een page-refresh)

en nog een zelfde voorbeeld.

Trent Reznor & Atticus Ross - Bird Box (2019)

‎'Bird Box (Abridged) [Original Score]' van Trent Reznor & Atticus Ross op Apple Music - itunes.apple.com

nog een paar albums getest... nog niet één gevonden waar het wel werkt. Anders dan de url aanpassen en handmatig toevoegen. Op zich scheelt het een opzoek-stap met Google dus wel iets sneller vindbaar.

Sorry, het is blijkbaar niet helemaal duidelijk. Je moet op een/het zoekresultaat klikken, dan wordt het veld in het formulier ingevuld en kun je het formulier opslaan.

deric raven schreef:
Hier problemen met de site.
Op de laptop zijn de getypte berichten niet te lezen. Probleem alleen op MusicMeter. Niet op andere sites. Smartphone geeft geen probleem.
Zoekfunctie albums op tablet geeft ook hetzelfde probleem.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nog steeds dit probleem, alleen bij MusicMeter.

deric raven schreef:
(quote)

Hier hetzelfde probleem (denk ik). Kan op de pc niets meer posten en ook de zoekfunctie werkt niet. Op mobiel werkt alles zo te zien nog wel.

Precies.
Hier dus ook.

Hier geen problemen (macbook/OS)

Jordy schreef:
Sorry, het is blijkbaar niet helemaal duidelijk. Je moet op een/het zoekresultaat klikken, dan wordt het veld in het formulier ingevuld en kun je het formulier opslaan.

Even getest. Misschien werkt het in IE / Edge anders dan in Opera / Chrome.

1. een klik op de toon suggestie knop werkt tot nu toe goed.
2. als er op de getoond link op de tekst geklikt wordt deze geopend in een nieuw venster, maar wordt NIET ingevuld in het opstaande velt. (in mijn browser wordt dan links onderin de complete url getoond)

3. Wat WEL werkt is net achter de link te klikken waar GEEN tekst staat maar wel het handje verschijnt verschijnt. Nu wordt het invulveld wel automatisch ingevuld en kan ook opgeslagen worden.

Is dit hetzelfde gedrag onder de browser die jij gebruikt?

Overigens heb ik nog steeds het gevoel dat er iTunes links verdwijnen.

Als ik een album heb toegevoegd en er staat nog geen link naar iTunes of Spotify bij dan zoek ik die op en plaats die erbij. Ik schat dat ik 24 van de 25 keer de iTunes link kan vinden want die was vaak basis van de info bij de toevoeging. Maar als ik een dag of wat (of week later) later kijk dan staat die link er niet meer.

Je kunt overal drukken, behalve op de link inderdaad

heb je een voorbeeld van een verdwenen link?

GrafGantz schreef:
(quote)

Hier hetzelfde probleem (denk ik). Kan op de pc niets meer posten en ook de zoekfunctie werkt niet. Op mobiel werkt alles zo te zien nog wel.

Dezelfde klachten hier; ook het aanklikken van het "like"- ikoontje heeft geen effect Android-tablet werkt wel.

deric raven schreef:
(quote)

welke browser is dit?

Kan niet voor Deric spreken, maar ik zit op de meest recente versie van IE.

Casartelli (moderator)
Zelfde issues hier met IE.

bedankt, ik zal er naar kijken

GrafGantz schreef:
Kan niet voor Deric spreken, maar ik zit op de meest recente versie van IE.
Zal er binnenkort even naar kijken.

Ik weet niet hoe lang ik nog zin heb om IE11 te ondersteunen. Ik zou aanraden om een modernere browser te gebruiken.

Jordy schreef:
(quote)
Zal er binnenkort even naar kijken.

Ik weet niet hoe lang ik nog zin heb om IE11 te ondersteunen. Ik zou aanraden om een modernere browser te gebruiken.

Ik zal het aan het hoofdkantoor doorgeven waar de landelijke IT-beslissingen voor alle vestigingen gemaakt worden

Heb hier ook Firefox overigens (maar behoor ik eigenlijk niet te gebruiken), en daar werkt alles prima. Is dus inderdaad een specifiek IE-probleem.

Hier ook IE.
Weet nu dat dit voor Internet Explorer staat.

Casartelli (moderator)
GrafGantz schreef:
Ik zal het aan het hoofdkantoor doorgeven waar de landelijke IT-beslissingen voor alle vestigingen gemaakt worden
Doe ik dat ook. Internationaal hoofdkantoor zelfs. Veel grassrootser dan dit wordt de revolutie niet!

Ik kan overigens wel op Chrome terugvallen, maar die kampt nog wel met het door mij op deze plek al regelmatig gesignaleerde euvel dat het laatste bezoek (en dus de nieuwe berichten sinds het laatste bezoek) vaak op één minuut geleden gezet wordt i.p.v. op het daadwerkelijk laatste bezoek.

Je kan je werkgever erbij vertellen dat Microsoft zelf al jaren geleden is gestopt met het ontwikkelen van IE (en tegenwoordig Microsoft Edge heeft als browser). Het zal een kwestie van tijd zijn dat ze ook stoppen met veiligheidsupdates voor IE en dan kan je het als bedrijf echt niet meer maken om IE te gebruiken. Maar eigenlijk kan dat nu ook al niet meer...

Ouderwetsere bedrijven blijven ouderwetsere bedrijven. Zo’n change als een andere browser erdoor krijgen is niet niks.

En je kan altijd een browser op je USB-stick zetten en die gebruiken. Wel testen of er geen alarmpjes afgaan.

of je gaat gewoon aan het werk

zijn de problemen in IE11 opgelost?

Kort maar krachtig: Nee.

en nu?

Nee, hier nog niet.

Problem solved!

Is er nu officieel een extra veld beschikbaar gekomen voor reguliere gebruikers om Last.fm links aan een album te koppelen?

E-Clect-Eddy schreef:
Is er nu officieel een extra veld beschikbaar gekomen voor reguliere gebruikers om Last.fm links aan een album te koppelen?
Ja inderdaad, nu ik toch bezig was, heb ik dat veld op dezelfde manier beheerbaar gemaakt als Spotify en iTunes links

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.