De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 31 maart 2014, 16:48 uur
http://www.musicmeter.nl/label/Orbital
De albums van The Inner Road en Coalition zijn uitgebracht op 'Orbital Productions', welk een heel ander label is dan die van Orbital. Het label van Orbital is voluit 'Orbital Music'.
Waarom worden dat soort extensies eigenlijk weggelaten?
De albums van The Inner Road en Coalition zijn uitgebracht op 'Orbital Productions', welk een heel ander label is dan die van Orbital. Het label van Orbital is voluit 'Orbital Music'.
Waarom worden dat soort extensies eigenlijk weggelaten?
0
geplaatst: 31 maart 2014, 22:34 uur
Iedere albumpagina geeft momenteel een leeg beeld bij mij. Gewoon de header met daaronder een witte pagina
0
geplaatst: 1 april 2014, 16:14 uur
Gewoon iets dat me opviel: alle albumplaatjes die thelion plaatst in 'Wat draai je nu?' zijn van het kleine formaat, van voor de restyling, terwijl er van die albums wel degelijk vaak gewoon een grote afbeelding staat bij de albumpagina. Hoe kan dat?
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 11:49 uur
Ja, inderdaad
! In vind al die verschillende groottes van hoesafbeeldingen niet erg mooi in het topic 'Wat draai je nu (weer)'
.Misschien komt het door mobiele doorgave ?
Ik heb trouwens ook een vraag : als ik een album aanvink om in mijn updates te laten verschijnen, gebeurt dat niet. Wat doe ik fout of vergeet wat?
! In vind al die verschillende groottes van hoesafbeeldingen niet erg mooi in het topic 'Wat draai je nu (weer)'
.Misschien komt het door mobiele doorgave ?Ik heb trouwens ook een vraag : als ik een album aanvink om in mijn updates te laten verschijnen, gebeurt dat niet. Wat doe ik fout of vergeet wat?
0
geplaatst: 2 april 2014, 12:06 uur
Slowgaze schreef:
Gewoon iets dat me opviel: alle albumplaatjes die thelion plaatst in 'Wat draai je nu?' zijn van het kleine formaat, van voor de restyling, terwijl er van die albums wel degelijk vaak gewoon een grote afbeelding staat bij de albumpagina. Hoe kan dat?
Heel simpel als je de aanduiding .jpg niet laat voorafgaan door .300 wordt het standaardplaatje weergegeven. Ik kijk altijd voor ik post of een groot plaatje beschikbaar is - al mijn draai-items zijn ook klikbaar (al is dat wel ff pielen).
0
geplaatst: 2 april 2014, 12:15 uur
Cured schreef:
Ja, inderdaad
.Misschien komt het door mobiele doorgave ?
Ik heb trouwens ook een vraag : als ik een album aanvink om in mijn updates te laten verschijnen, gebeurt dat niet. Wat doe ik fout of vergeet wat?
zijn er wel nieuwe berichten bij dat betreffende album? staat er een vinkje achter "mijn updates" als je de pagina opnieuw inlaadt?Ja, inderdaad
.Misschien komt het door mobiele doorgave ?Ik heb trouwens ook een vraag : als ik een album aanvink om in mijn updates te laten verschijnen, gebeurt dat niet. Wat doe ik fout of vergeet wat?
0
Cured
geplaatst: 2 april 2014, 13:19 uur
Ik zal het even proberen Jordy.
edit: ik vink mijn updates aan (zonder dat er een recent bericht is gepost daar), dan ga ik naar mijn updates en zie dat ie er niet tussenstaat. heeft het anders met mijn instellinge te maken misschien of doe ik iets fout?
edit: ik vink mijn updates aan (zonder dat er een recent bericht is gepost daar), dan ga ik naar mijn updates en zie dat ie er niet tussenstaat. heeft het anders met mijn instellinge te maken misschien of doe ik iets fout?
0
geplaatst: 2 april 2014, 13:33 uur
Bij je updates die je alleen discussies waar recent een bericht is geplaatst.
0
geplaatst: 2 april 2014, 21:17 uur
Kan er iemand mij nog eens het verschil tussen soundtrack en score uitleggen?
Zoals ik het begrepen heb is Purple Rain van Prince een soundtrack, maar hij staat wel bij de scores.
Balletmuziek van John Cale is bijvoorbeeld ook geen score. Wat dan wel?
Zoals ik het begrepen heb is Purple Rain van Prince een soundtrack, maar hij staat wel bij de scores.
Balletmuziek van John Cale is bijvoorbeeld ook geen score. Wat dan wel?
0
geplaatst: 2 april 2014, 22:17 uur
Broken down simply, a score is music specifically composed to accompany a film, usually classical or electronic in nature, designed to be woven into the atmospheric backdrop of the film or to be utilized thematically, as if to represent certain characters or situations
vs.
A soundtrack, by comparison, is a collection of music, usually songs by several artists, that may or may not have been used in the film, but are generally released to support the “spirit” of the movie. It is not uncommon for soundtracks to include previously released music on these compilations. Soundtracks also lean toward a gray area, in that some soundtracks are actually re-recordings of cues from the original score, presented in fuller quality, or with alternate orchestration, which was not present in the film.
Op MuMe staat Purple Rain bij scores, omdat hier die term inwisselbaar is. Het maakt hier eigenlijk alleen uit qua genreaanduiding.
vs.
A soundtrack, by comparison, is a collection of music, usually songs by several artists, that may or may not have been used in the film, but are generally released to support the “spirit” of the movie. It is not uncommon for soundtracks to include previously released music on these compilations. Soundtracks also lean toward a gray area, in that some soundtracks are actually re-recordings of cues from the original score, presented in fuller quality, or with alternate orchestration, which was not present in the film.
Op MuMe staat Purple Rain bij scores, omdat hier die term inwisselbaar is. Het maakt hier eigenlijk alleen uit qua genreaanduiding.
0
geplaatst: 2 april 2014, 22:19 uur
Score en soundtrack is hetzelfde, het zijn synoniemen van elkaar. Muziek bedoeld ter onderseuning van met name filmbeelden.
Balletmuziek zou ik eerder een vorm van programmamuziek willen noemen. Toonkunst met de bedoeling dat er volgens een vastgesteld schema een choreografie wordt afgewerkt. Muziek om de dansers houvast te bieden tijdens hun act.
Balletmuziek zou ik eerder een vorm van programmamuziek willen noemen. Toonkunst met de bedoeling dat er volgens een vastgesteld schema een choreografie wordt afgewerkt. Muziek om de dansers houvast te bieden tijdens hun act.
0
geplaatst: 5 april 2014, 14:05 uur
Als het synomiemen zijn, begrijp ik niet goed waarom men op de site het onderscheid
blijft hanteren om film- of balletmuziek niet als score te catalogiseren omdat het een soundtrack is.
Volgens mij staat de site boordevol voorbeelden die tegen dat minieme onderscheid ingaan.
Het enige verschil dat mijns inziens hout snijdt
- is dat filmmuziek bewust voor de film gecomponeerd werd door meestal één artiest
(desnoods in samenwerking met andere artiesten) enerzijds
- en een soundtrack die bestaat uit reeds bestaande hits van verschillende artiesten anderzijds
Maar ik heb geleerd dat er niet te veel moet gediscussieerd worden over ooit genomen beslissingen.
Balletmuziek staat ook zo raar tussen de reguliere albums van een artiest.
blijft hanteren om film- of balletmuziek niet als score te catalogiseren omdat het een soundtrack is.
Volgens mij staat de site boordevol voorbeelden die tegen dat minieme onderscheid ingaan.
Het enige verschil dat mijns inziens hout snijdt
- is dat filmmuziek bewust voor de film gecomponeerd werd door meestal één artiest
(desnoods in samenwerking met andere artiesten) enerzijds
- en een soundtrack die bestaat uit reeds bestaande hits van verschillende artiesten anderzijds
Maar ik heb geleerd dat er niet te veel moet gediscussieerd worden over ooit genomen beslissingen.
Balletmuziek staat ook zo raar tussen de reguliere albums van een artiest.
0
geplaatst: 5 april 2014, 14:20 uur
Niet helemaal eens met Gerards Dream
Een score is (meestal instrumentaal orkestraal) muziekdeel dat mee loopt met de film, dus kan niet voor een andere film gebruikt worden (het is toch nooit in verschillende films precies op hetzelfde moment spannend o.i.d.) Een soundtrack is een geluidsopname vd film , meestal van die liedjes die in een film zitten.
Die liedjes zou je ook wel in andere films kunnen plaatsen (ik geloof dat bepaalde liedjes in meerdere films zitten.
Balletmuziek is muziek die bedoeld is voor een dansuitvoering, zoals Het Zwanenmeer, maar soms ook verwerkt als onderdeel in een opera.
Een score is (meestal instrumentaal orkestraal) muziekdeel dat mee loopt met de film, dus kan niet voor een andere film gebruikt worden (het is toch nooit in verschillende films precies op hetzelfde moment spannend o.i.d.) Een soundtrack is een geluidsopname vd film , meestal van die liedjes die in een film zitten.
Die liedjes zou je ook wel in andere films kunnen plaatsen (ik geloof dat bepaalde liedjes in meerdere films zitten.
Balletmuziek is muziek die bedoeld is voor een dansuitvoering, zoals Het Zwanenmeer, maar soms ook verwerkt als onderdeel in een opera.
0
geplaatst: 5 april 2014, 14:35 uur
Voor alle duidelijkheid ik heb het niet over liedjes, maar over muziek die speciaal gecomponeerd is ter ondersteunig van de beelden. Spannende muziek van film A zou bij film B kinken als een vlag op een modderschip. Het is dus maatwerk die niet altijd breed kan worden gebruikt.
0
geplaatst: 5 april 2014, 14:40 uur
Gerards Dream Muziek die speciaal gecomponeerd wordt heet zoals ik hierboven dus schrijf een filmscore .
Een geluidsopname -kan alles zijn= is een soundtrack, dat is het verschil.
Een filmscore en een soundstack zijn in de fimwereld verschillende dingen.
Edit: zoeven nog een duidelijke omschrijving gevonden:
A film score (also sometimes called film music, background music, or incidental music) is original music written specifically to accompany a film. The score forms part of the film's soundtrack, which also usually includes dialogue and sound effects,.
Een geluidsopname -kan alles zijn= is een soundtrack, dat is het verschil.
Een filmscore en een soundstack zijn in de fimwereld verschillende dingen.
Edit: zoeven nog een duidelijke omschrijving gevonden:
A film score (also sometimes called film music, background music, or incidental music) is original music written specifically to accompany a film. The score forms part of the film's soundtrack, which also usually includes dialogue and sound effects,.
0
geplaatst: 7 april 2014, 19:51 uur
Het is nu ook mogelijk om Vimeo videoclips te plaatsen bij tracks, ik hoor graag als hier dingen niet goed gaan.
0
Ponty Mython
geplaatst: 7 april 2014, 23:10 uur
Waarom krijgen bonus tracks eigenlijk geen nummer toegewezen?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 april 2014, 10:17 uur
In het kader van het copuleren met mieren: bij het invoeren van je rotatielijst staat vermeld dat deze geldig is tot en met een bepaalde datum (die 2 weken na de invoer ligt). Het inactief worden van de rotatielijst lijkt echter al op die bepaalde datum te vallen, i.p.v. één dag erna.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 8 april 2014, 10:53 uur
Jordy schreef:
Het is nu ook mogelijk om Vimeo videoclips te plaatsen bij tracks, ik hoor graag als hier dingen niet goed gaan.
Ik ga het eens testen.
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 8 april 2014, 10:57 uur
Even copuleren met mieren. Op de correctiepagina bij het toevoegen van videoclips staat:
Het invoerveld is niet bovenstaand, maar onderstaand.
Ga naar YouTube.com of Vimeo.com, zoek de officiële videoclip op van deze track, kopieer het adres in je adresbalk, en plak deze in het bovenstaande invoerveld. Je kunt ook gebruik maken van het "suggesties" linkje, dat een aantal automatische zoekresultaten geeft om uit te kiezen.
Het invoerveld is niet bovenstaand, maar onderstaand.
0
geplaatst: 9 april 2014, 20:35 uur
Leuk dat het nu veel gemakkelijker geworden is om de hoes aan te passen. 
Ik heb vandaag trouwens ook gemerkt dat de zoekfunctie veel verbeterd is. Dat als ik Cult of Luna intik in de balk bovenaan en op enter druk er ook op artiest en dergelijke gezocht wordt in plaats van enkel op albumtitel.

Ik heb vandaag trouwens ook gemerkt dat de zoekfunctie veel verbeterd is. Dat als ik Cult of Luna intik in de balk bovenaan en op enter druk er ook op artiest en dergelijke gezocht wordt in plaats van enkel op albumtitel.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 april 2014, 15:27 uur
Te gek, hoe je nu snel hoezen kan aanpassen. Ik ga direct wild aan de slag.
Zijn er nog punten te verdienen?
Zijn er nog punten te verdienen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.