MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Jordy, er gaat al een tijdje iets mis met de auto-correctie.

Bij tracks die eigenlijk 2 of meerdere tracks vervat zijn in 1 fysieke track (bv. nummers 2, 5 en 6 op deze plaat) valt alles na het scheidingsteken / weg. Je moet dan telkens manueel bij al die tracks gaan kijken en op 'autocorrectie ongedaan maken' klikken.

Ik heb dit nu weer gezien na het corrigeren van bovenstaand album (had nog geen tracktijden namelijk), maar ook bij het toevoegen van nieuwe albums merk ik dit al een tijdje.

okee zal daar binnenkort even naar kijken

freddze schreef:
Jordy, er gaat al een tijdje iets mis met de auto-correctie.

Bij tracks die eigenlijk 2 of meerdere tracks vervat zijn in 1 fysieke track (bv. nummers 2, 5 en 6 op deze plaat) valt alles na het scheidingsteken / weg. Je moet dan telkens manueel bij al die tracks gaan kijken en op 'autocorrectie ongedaan maken' klikken.

Ik heb dit nu weer gezien na het corrigeren van bovenstaand album (had nog geen tracktijden namelijk), maar ook bij het toevoegen van nieuwe albums merk ik dit al een tijdje.

Klopt heb ik dus ook last van, handmatig toevoegen gaat dan zelfs moeilijk omdat ie dan automatisch weer naar de foutieve versie corrigeert, was vergeten dit te melden maar kan dat dus beamen...

panjoe (moderator)
Nog een toevoegdingetje: ik voegde vandaag een album toe, en probeerde daarbij automatisch de tracklist te vinden bij Last.fm. Vervolgens kreeg ik een bericht te zien dat hij de tracklist had gevonden, maar de tracks stonden helemaal niet ingevuld. Op Last.fm is 'ie overigens nog helemaal niet te vinden.

welk album?

Stijn_Slayer
Misschien al eens aan bod gekomen, maar is het een idee dat albums waarvan geen geschikte hoesafbeelding is te vinden zonder hoes worden geplaatst? Bijvoorbeeld met een kruis op de plek van de hoes. Nu wordt er namelijk voor gekozen om het album dan maar helemaal niet toe te voegen. Het is een beetje vreemd om een album te ontkennen vanwege de hoes, toch?

okee, album staat wel op Last.fm maar heeft daar geen tracklist, dus vandaar

http://www.last.fm/music/Taylor+McFerrin/Early+Riser

zal het op de lijst zetten, bedankt

Stijn_Slayer schreef:
Misschien al eens aan bod gekomen, maar is het een idee dat albums waarvan geen geschikte hoesafbeelding is te vinden zonder hoes worden geplaatst? Bijvoorbeeld met een kruis op de plek van de hoes. Nu wordt er namelijk voor gekozen om het album dan maar helemaal niet toe te voegen. Het is een beetje vreemd om een album te ontkennen vanwege de hoes, toch?

Het toestaan van albums zonder hoes zou er zorgen dat "niemand" meer moeite doet om een hoes te vinden. Een "onvindbare" hoes is 99 van de 100 keer met wat inspanning, en eventueel na hulp vragen in het forum, uiteindelijk toch wel te vinden ergens.

Daarnaast zijn de Meter-sites niet in het leven geroepen met het doel een compleet naslagwerk te zijn, daar heb je imdb / discogs / etc voor. Dus als een obscuur album niet op de site kan omdat er geen hoes te vinden is, dan vind ik dat persoonlijk ook weer niet zo'n heel groot probleem. Zo'n album wordt niet ontkend, het staat gewoon niet op deze site.

Soledad
Zie trouwens nu (pas) dat samenwerkingen alfabetisch zijn gezet. Ziet er heel overzichtelijk uit. Bedankt Jordy!

Soledad
Zie alleen dat het bij Dolphy bijvoorbeeld nog niet het geval is. Moet je het allemaal per artiest doen Jordy? Want in dat geval begrijp ik wel dat je het verder laat zitten.

Nee dat hoef ik niet handmatig per artiest te doen gelukkig zal binnenkort eens uitzoeken waarom het daar nog niet goed gaat

Andermaal deze vraag, omdat de Redirector om de een of andere reden niet meer werkt. Daardoor blijf ik nu opgescheept met die verschrikkelijke webplayer.
chevy93 schreef:
Vraagje: Spotify heeft een nieuwe webplayer. Er is nu ook een optie ingebouwd dat je URLs van open.spotify.com in de desktop-versie kan laten afspelen. Echter gebruikt MuMe niet open.spotify.com, maar play.spotify.com. Kan dit veranderd worden?

Wat bedoel je precies met "Er is nu ook een optie ingebouwd dat je URLs van open.spotify.com in de desktop-versie kan laten afspelen"? Begrijp ik je verzoek goed, dat je graag een linkje hebt die het betreffende album in je desktop client afspeelt, ipv dat je naar de webplayer verwezen wordt?

Ik vind het persoonlijk fijner dat de web player wordt gestart ipv de desktop client. We zijn een internet site, ik doe als dat niet nodig is liever geen aannames over dingen die mensen op hun computer geinstalleerd hebben. Maar misschien begrijp ik je verzoek niet goed.

Sietse
Inderdaad, gewoon lekker HTTP links laten (dus openen in webplayer). Mensen kunnen vanuit daar snel genoeg doorklikken naar de desktop speler (of het zelfs zo instellen dat iedere link automatisch in de desktop speler wordt geopend).

Sietse schreef:
(of het zelfs zo instellen dat iedere link automatisch in de desktop speler wordt geopend).
Dit klopt dus niet. Deze optie werkt alleen als je gebruikt maakt van een URL waarin open.spotify.com gebruikt wordt en dus niet play.spotify.com, zoals op MuMe.

Verder is de webpplayer traag als stront, dus het argument dat je "snel genoeg kan doorklikken" gaat (voor mij) zeker niet op.

edit: Even een screen:
http://i58.tinypic.com/5af1hl.png
Deze optie heeft Spotify dus zelf ingebouwd in de webplayer, omdat er zoveel klachten zijn over deze webplayer en veel mensen direct naar de desktopversie doorverwezen willen worden.

Eenieder die dit vinkje niet aangeklikt heeft, komt dus alsnog gewoon bij de webpplayer uit.

Sietse
Je spreekt jezelf dus gewoon tegen, chevy93?

Je zegt eerst dat het niet kan, dit terwijl je direct daarna aangeeft dat het wel kan. Iets dat ook gewoon op de support site van Spotify wordt uitgelegd. Iets dat ik tevens al maanden terug heb gedaan omdat ik die webplayer helemaal niet handig vind.

https://support.spotify.com/us/learn-more/faq/#!/article/why-do-spotify-links-always-open-in-the-spotify-web-player

Jordy hoeft hier dus niets voor aan te passen en zijn argument is nogal valide dat hij er niet vanuit kan gaan dat iedereen die speler op zijn computer heeft. Als mensen er problemen mee hebben is het een kwestie van een vinkje om te zetten en als ze dat niet kunnen is dat toch echt hun probleem, en niet een waar je mensen die geen Spotify op de desktop hebben mee moet lastigvallen.

En als de webplayer voor jou traag is kan dat 3 oorzaken hebben: je browser is traag, je internet is traag, of je computer is traag. Ik heb daar nl. helemaal geen issues mee (en via de automatische setting hoef je niets eens te klikken).

Je snapt het duidelijk niet.

Het is vrij simpel:
Die optie werkt alleen zodra je een link met open.spotify.com gebruikt en MuMe maakt gebruik van play.spotify.com. Dat zijn twee verschillende URLs. Iets wat je ook zou kunnen lezen als je jouw eigen link gevolgd zou hebben.

Het is een vrij simpele kwestie van open wijzigen in play. Iedereen die de optie in Spotify gebruikt, wordt zo naar de desktopversie gestuurd. Iedereen die de optie niet aan heeft staan, wordt gewoon naar de webversie gestuurd. Nu is die keuze er niet, omdat de optie in Spotify niet werkt met de URL die MuMe gebruikt.

Voorbeeld:
https://open.spotify.com/album/69oeRoYEpSsNPGVuYRxfoB
(stuurt naar desktopversie, omdat ik die optie aan heb staan, als ik die uitzet, ga ik naar de webplayer)

Sietse
Hmm, heb je een goed punt. Is me nooit zo goed opgevallen dat er een daadwerkelijk verschil is tussen die twee. Heb ff snel getest en open. gaat naar desktop en play. idd niet.
Klaarblijkelijk klik ik altijd op open. links en nooit op play. links (als ik al op Spotify links klik wat ook een zeldzaamheid is).

Wat betreft het traag etc...tsja, dat ben ik hoe dan ook niet met je eens. Het laden duurt bij mij net zo lang in de webspeler als in de desktop speler. Zit helemaal geen verschil tussen (beide in een fractie van een seconde).

Nou ja.. traag. Spotify is van nature al een (relatief) traag programma. Het verschil is dat ik de desktopversie altijd open laat staan en de webplayer niet (waardoor die steeds moet laden), mocht ik de webplayer al willen gebruiken.

Sietse
Dit lijkt me wel wat voor jou dan in ieder geval om mee te starten: Chrome Web Store - Stopify - chrome.google.com

Ik gebruik zelf Firefox en gebruik(te) daarvoor een Redirector. Dat werkte prima, totdat overgegaan werd van open.spotify naar play.spotify (toen was de ingebouwde optie er ook nog niet) en de link ook wijzigde van http:// naar https://. Een van deze twee wijzigingen heeft ervoor gezorgd dat die work-around niet meer werkt.

Op zich natuurlijk geen nood, want als MuMe (de enige site waarbij ik dit tegenkom) gewoon open.spotify.com gebruikt , kan ik die ingebouwde optie ten minste gebruiken.

Sietse
Ohh, nu snap ik waarom je de web speler traag vindt.
Belangrijkste reden om FF niet te gebruiken is dat het al vrij snel poep en poep traag wordt.

Okee duidelijk, ik zal binnenkort de url aanpassen en testen of dat geen ongewenste resultaten heeft.

Zephyr
Gisterenavond viel mij op dat bij verzonden PM's mijn naam dubbel vermeld staat. Eerst in wat dikkere letters, en rechts ernaast in 'gewone' letters. De naam van degene aan/naar wie er ge-PM'd wordt, staat daarentegen enkel vermeld. Is dit sinds kort, of maakt dit onderdeel uit van Het Nieuwe Design ?

Zoals gezegd, viel me gisteren (opeens) voor het eerst op. Dus zou al langer kunnen spelen.

Foutje inderdaad, zal er naar kijken

Ponty Mython
Is het mogelijk om wat subgenres toe te voegen? Je hebt nu eigenlijk alleen keus uit hoofdgenres. Binnen die hoofdgenres heb je ook diverse stromingen. Als ik een dubstep album zou willen toevoegen dan moet ik 'm nu onder electronic scharen. Dat is het ook, maar het zou leuk zijn als je wat meer keuzevrijheid had in het aangeven van de diverse subgenres.

Ik had het net met het toevoegen van een album: het genre waar dit album onder valt (dark cabaret) bestaat niet op musicmeter. Dus maar voor rock gekozen. Maar Dark Cabaret haalt haar invloeden uit veel meer genres dan alleen rock. Country, Folk, Punk, Jazz, Roots... Het genre Rock doet het album en de muziek te weinig eer aan, mijns inziens. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

Ik weet niet of dit al eens gemeld is door iemand, maar in Safari heb ik regelmatig dat die witte letters MENU die bovenaan in die zwarte balk horen te staan eruit vallen zodra ik naar beneden scroll. Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij. Een keer weer naar boven scrollen is genoeg om het weer in die zwarte balk te krijgen, maar het stoort wel.

http://i61.tinypic.com/25up0m9.png

Heb dat ook heel soms, en alleen in Safari volgens mij. Zal op de lijst zetten om hier eens in te duiken.

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Nieuwe genres?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.