MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
En zoiets als niet reageren op feedback
Zeker niet als deze eindeloos kritisch en afkeurend is

is helaas ook pijnlijk waar en terecht. Zou er ook mijn tijd niet mee willen verdoen.

"Eindeloos kritisch en afkeurend."

Niemand vraagt toch om te reageren op kritiek? Wel om regelmatig te informeren over de werkzaamheden. In een apart topic bijvoorbeeld met als titel "under construction". Een topic waarin users niet kunnen reageren, maar wel de feedback over de werkzaamheden kunnen volgen. Het zou ons allemaal een hoop eindeloze kritiek en afkeuring kunnen besparen.

Beste MusicMeter-community,

Ook hier even een heads-up. Ik zag dat chevy93 mijn bericht in het MovieMeter-forum al even had gedeeld. Eigenlijk geldt deze boodschap ook voor MusicMeter. Ik zal me ook hier wat meer op de voorgrond gaan begeven en feedback doorzetten naar collega's die zich met dat betreffende onderdeel bezighouden. Weet wel dat het net als bij MovieMeter voor ons niet haalbaar is om al onze stappen te verantwoorden of daarover te berichten.

Mochten er nog vragen spelen, kun je deze altijd privé aan mij stellen via een berichtje.

Groet,
Dion

zaaf
dion.ollie schreef:
Beste MovieMeter-community,

Mssr Renard
En zo wordt langzaamaan de huidige crew vervangen door nieuwe crewleden.

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:
"Eindeloos kritisch en afkeurend."
Dat lijkt me een gevalletje "wie de schoen past, trekke hem aan"
dazzler schreef:
Niemand vraagt toch om te reageren op kritiek?
Mijn idee bij het geven van kritiek is doorgaans wel dat ik hoop dat het linksom of rechtsom leidt tot een (deel van) een oplossing op het probleem waar de kritiek op te herleiden valt en dat, als dat er redelijkerwijs niet in zit, de kritiek ook wel ingeslikt mag worden. Gewoon, om het een beetje gezellig te houden met zijn allen. Je mag alles zeggen, maar je hoeft niet alles te zeggen. Maar ik merk in het dagelijks leven ook wel dat niet iedereen daar hetzelfde in staat.

Ik bespeur dat de nieuwe eigenaar en zijn team wat meer op de voorgrond willen treden. Laten we daar het beste van hopen.

Het zal aan mij liggen maar ik bemerk de laatste 1 a 2 weken geen enkel verschil met laten we zeggen een jaar geleden.

Ik heb de laatste tijd met oa de Fish KO ook allerlei postings gemaakt met foto's, linkjes en videoclips maar merkte niks van vertragingen dan wel tegenwerpingen van andere aard.

Wel is het zo dat ik niet elke dag mijn rotatielijst aanpas met welke 5 platen ik die dag weer ga draaien dus misschien is dat het verschil.

Maartenn (crew)
Mssr Renard schreef:
En zo wordt langzaamaan de huidige crew vervangen door nieuwe crewleden.
Ho ho, crew is still going strong

Maartenn schreef:
(quote)

Maar er wordt wel plots een buitenstaander bij gehaald terwijl met de bestaande moderators/crew slecht tot niet gecommuniceerd wordt. Die hadden deze rol toch ook kunnen vervullen?

Verder vraagt er niemand dat elke stap verantwoord wordt. Maar een berichtje als er iets misgaat is een kleine moeite, lijkt me sterk dat dat niet haalbaar is.

Mssr Renard
Maartenn schreef:
(quote)

Jullie hebben wel een hoofdredacteur erbij.

Eén ding is in ieder geval duidelijk: gezien de avatars zijn ze fan van Futurama. Zou Jordy ze daarop uitgezocht hebben?

https://futuramarama.files.wordpress.com/2017/06/fry-and-leela.jpg?w=546&h=447

Maartenn (crew)
Mssr Renard schreef:
(quote)

Jullie hebben wel een hoofdredacteur erbij.
Ik las het ja. Gezellig! Ik wacht wel op de persoonlijke introductie

Mssr Renard
Maartenn schreef:
(quote)
Ik las het ja. Gezellig! Ik wacht wel op de persoonlijke introductie

De hoofdredacteur zal in elk geval een hoop werk te doen hebben. Er zijn 524.450 albums te redigeren. Veel hebben niet het juiste label, genre of een te klein hoesje. Ik weet zelfs zeker dat niet overal de juiste tracktijden zijn ingevuld en tevens moeten alle artiesten (met gelijke naam) even langsgelopen moeten worden, of de juiste platen bij de juiste artiestennaam staan.

Maartenn (crew)
Mocht je suggesties hebben waar we kunnen starten, dan hoor ik het graag Mssr Renard. Veel van de zaken die jij noemt zou ik in de tussentijd ook kunnen oppakken.

Musicmeter bestaat bij de gratie van de activiteit van de community en de site wordt sterk doordat we allemaal een steentje bijdragen!

Maartenn schreef:
Mocht je suggesties hebben waar we kunnen starten, dan hoor ik het graag Mssr Renard. Veel van de zaken die jij noemt zou ik in de tussentijd ook kunnen oppakken.

Musicmeter bestaat bij de gratie van de activiteit van de community en de site wordt sterk doordat we allemaal een steentje bijdragen!

Fijn dat je dat nog eens uitlegt. Hopelijk snapt eenieder dat nu. Stenen worden gemaakt van klei en met het stijgende waterpeil is het de vraag hoe lang steenfabrieken het nog droog houden (remember 1995)

Mssr Renard
Daar waar ik het zie, pas ik de labels en de hoezen aan.
Verder stort ik mij vaak op de artiestenpagina's om de bandleden toe te voegen en probeer ik ook bands/artiesten met dezelfde naam uit elkaar te trekken. Een hoop werk, maar ik vond het leuk.
Samen met de huidige crew vind ik het ook prettig samenwerken.

Maar als er dan een 'hoofdredacteur' ineens uit het niets aan komt zetten, dan krijg ik het toch even benauwd.

Maartenn (crew)
Inderdaad Mssr Renard. Ik kan je inzet dan ook zeer waarderen! En dat geldt natuurlijk voor iedereen die bijdraagt aan dit mooie platform.

Mssr Renard
Ik bedoelde uiteraard niet mij in persoon, maar meer in mij als user. Dus alle users die bijdragen (en daardoor allemaal mini-redacteuren zijn)....

Mssr Renard schreef:
Maar als er dan een 'hoofdredacteur' ineens uit het niets aan komt zetten, dan krijg ik het toch even benauwd.
Ik vermoed dat dion.ollie hier niet als hoofdredacteur is om alle albums te gaan controleren op juistheid. Bovendien heeft hij hier op MuMe niet eens officieel die functie (althans het staat niet achter zijn naam). Die functie lijkt me te maken te hebben met het filmnieuws dat op MoMe staat.

Dat denk ik ook, daar stond een tijd geleden een vacature voor uit. Maar goed dat je je hier ook meldt, dion.ollie.

Wat betreft de 'eindeloze en afkeurende kritiek', die ontstond hier toch vooral door het uitblijven van communicatie (al zijn er altijd een paar mensen die sowieso negatief reageren op elke verandering). Eigenlijk een schoolvoorbeeld van wat er kan gebeuren als je alle wanklanken negeert en de boel op zijn beloop laat. Daar heb je maar één cursusje communicatiepsychologie voor nodig.

panjoe (moderator)
herman schreef:
Wat betreft de 'eindeloze en afkeurende kritiek', die ontstond hier toch vooral door het uitblijven van communicatie (al zijn er altijd een paar mensen die sowieso negatief reageren op elke verandering). Eigenlijk een schoolvoorbeeld van wat er kan gebeuren als je alle wanklanken negeert en de boel op zijn beloop laat. Daar heb je maar één cursusje communicatiepsychologie voor nodig.

De spijker op de kop herman, en ook iets waar ik vanaf het begin al op gehamerd heb: prima dat er van alles gebeurt achter de schermen, maar houd de lijnen naar ons - naar de users, maar zeker naar de crew - open. Ondertussen hebben we, ondanks herhaaldelijke, kristalheldere berichten naar de nieuwe eigenaar, niets meer gehoord sinds december, toen we een (blijkbaar loze) belofte kregen dat de communicatie "weer als vanouds zou worden". En dat terwijl sindsdien nog allerlei technische kwesties hebben gespeeld.

Sommige kritiek hier is in mijn ogen zeker te zuur en voorbarig, andere kritiek (en zeker die op het gebrek aan communicatie) is gewoon 100% valide. Misschien kan dion.ollie toegang tot het crewforum krijgen om daar ook wat te doen aan de communicatie, want daar heeft meter_fan blijkbaar geen prioriteiten liggen.

Ik spreek nu alleen voor mezelf, maar mijn geduld - én modereerplezier - begint op te raken.

Binnenkort moeten alle moderatoren hun avatar veranderen naar een simpsons afbeelding

Onweerwolf
Poeha schreef:
Persoonlijk gun ik iemand het voordeel van de twijfel, zo ook meter_fan en zijn team. Ben niet zo ingevoerd in het (technische) reilen en zeilen van het bouwen en onderhouden van een website. Laat staan als een en ander gemigreerd wordt. Maar als ik zie hoe diverse ingehuurde ict-ers bij ons op het kleine(re) kantoor al druk doende zijn als er zich serverproblemen voordoen, geloof ik zeker dat het onderhoud van deze wat mij betreft al zeer uitgebreide en intensief gebruikte site niet te licht opgevat moet worden.

Natuurlijk kan de communicatie naar de MuMe-gemeenschap (en zoals ik hier lees zeker naar de crew) beter, maar enig geduld mag toch wel verwacht worden.
Uiteraard wil ik ook dat zich direct voordoende problemen binnen een korte tijd opgelost worden, maar dat is schijnbaar praktisch gezien niet altijd te "doen".

IT'ers en communicatie is doorgaans water en vuur. Veel mensen zijn nou eenmaal niet van meerdere markten thuis. Niet voor niets wordt bij grotere bedrijven het communicatie deel uitbesteed of wordt er specifiek een deelteam voor opgericht. Bij kleine (online) bedrijfjes gaat dit natuurlijk niet en dan krijg je dus dat mensen die het liefst technisch bezig zijn ook tijd moeten reserveren om aan een eindgebruiker uitleg te geven en verantwoording af te leggen en dat frustreert. Begrijpelijk ook, van beide kanten. Goede communicatie vereist dat je je kunt invoelen in wat de wederpartij graag zou willen horen. Vooralsnog heb ik daarvan bij Meter_fan niets teruggezien. Hopelijk zal dit bij de nieuwe hoofdredacteur anders zijn.

Vergeet ook niet dat mensen die op fora posten, zoals wij, juist specifiek wél van het communiceren zijn en wanneer we onszelf als kader nemen dan wordt de lat al snel hoog gelegd.

Voor wat betreft de technische problemen van de afgelopen weken en maanden; ik heb wel vertrouwen dat die worden opgelost maar dat werkt nou eenmaal volgens het two steps forward, one step back principe. Dat moet je gewoon accepteren.

Wel heb ik gemist waarom er überhaupt veranderingen moesten worden gemaakt. Volgens mij liep MM behoorlijk in de pas de afgelopen jaren. Ik zou wel graag willen weten wat het nou het grote doel is van alle wijzigingen en meer algemeen wat nou de reden is van het kopen van musicmeter door de nieuwe eigenaar. Wat wil hij er mee bereiken, waar gaan we heen, etc. Transparantie zou fijn zijn.

Onweerwolf
Ponty Mython schreef:
Ik verwacht in de toekomst overigens wel dat de stekker uit Games-, Boek- en TvMeter zal worden getrokken. Die sites genereren nauwelijks nieuwe, actieve gebruikers of reclame-inkomsten.

Ik las dat onze kersverse hoofdredacteur ook van series houdt dus wellicht dat TVMeter de dans gaat ontspringen.

Tevens wederom een fan van dat suffe balspelletje dus mijn voorspelling voor foebelmeter.nl blijft staan.

Lag de site er zo juist weer een tijdje uit?

Soledad
Yup....

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik dat las onze kersverse hoofdredacteur ook van series houdt dus wellicht dat TVMeter de dans gaat ontspringen.

Tevens wederom een fan van dat suffe balspelletje dus mijn voorspelling voor foebelmeter.nl blijft staan.

Ah de eerste backgroundcheck. Ik ben ook een groot muziekliefhebber, mag tegenwoordig graag een boek lezen en slinger vaak zat de playstation aan, dus wat dat betreft zijn er wel raakvlakken met iedere meter site.

Poles Apart schreef:
Lag de site er zo juist weer een tijdje uit?

Yes, we hebben een kleine storing gehad.

Mssr Renard
Layout op mijn mobiele telefoon is helemaal op hol geslagen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.