MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ponty Mython schreef:
Op MovieMeter hebben ze de frontpage aangepast: Er staat nu ook filmnieuws op.

Zou ook een leuke toevoeging zijn voor MusicMeter!

Neen liever niet.
Ze kunnen beter meer nieuwe releaese MET berichtjes van users op de voorpagaina zetten.
En aan de zijkant misschien een Concertlijstje.

Mssr Renard
Cellulord schreef:
(quote)

Neen liever niet.
Ze kunnen beter meer nieuwe releaese MET berichtjes van users op de voorpagaina zetten.
En aan de zijkant misschien een Concertlijstje.

De Topic "Wat draai je nu" als feed op de frontpage. Eens wat aandacht ook aan de oude plaatjes ipv alleen maar nieuwe releases.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Voor het geval het je nog niet duidelijk was: ze hebben MovieMeter gekocht plus wat overbodige ballast.

Is MM zoveel groter dan MM dan? Dat wist ik eigenlijk niet.

Ponty Mython schreef:
Op MovieMeter hebben ze de frontpage aangepast: Er staat nu ook filmnieuws op.
Zou ook een leuke toevoeging zijn voor MusicMeter!

Filmnieuws op MusicMeter? Zit ik niet op te wachten

GrafGantz schreef:
En bedankt, ik doe vannacht geen oog meer dicht.
meter_fan schijnt dat dus ook niet meer te lukken.https://www.musicmeter.nl/images/avatar/53000/53683.jpg?cb=1572965303

MovieMeter is wel iets minder actief en heeft een kleinere database (een film uitbrengen is ook wel wat moeilijker dan een album uitbrengen) dan MusicMeter, maar heeft volgens mij wel meer verkeer er naartoe, omdat veel andere sites hun plotomschrijvingen e.d. gebruiken. In ieder geval heeft MovieMeter een hogere Alexa-rating.

Mssr Renard schreef:
De Topic "Wat draai je nu" als feed op de frontpage. Eens wat aandacht ook aan de oude plaatjes ipv alleen maar nieuwe releases.

Nieuwtjes hoeven mij ook niet per se, want wat ga je erop zetten? nu.nl achtig nieuws dat Ilse de Lange een Edison heeft gewonnen? Of Pitchfork-esque nieuws dat Sufjan Stevens een nieuwe single uit heeft? Of beide?

Genoeg ideeën voor op de frontpage:

- albums die vandaag x jaar geleden uitkwamen in het zonnetje
- artiesten die vandaag x jaar geleden zijn geboren/overleden memoreren
- albums met een mooie review erbij
- wekelijkse publicatie MuMeAfrekening
- concertagenda (wellicht importeren van een andere bron) en wellicht -recensies
- quizagenda
- in mei iets met het ESC wellicht
- in december iets met de radio-uitzendingen rondom de Witte Trui/MuMeLadder

Roots1968 schreef:
(quote)

Helaas moet ik constateren dat de rotatielijst vannacht weer niet is bijgewerkt.

Het viel mij ook op. We zijn muzieknerds, vrees ik...

Ponty Mython schreef:

Ik verwacht in de toekomst overigens wel dat de stekker uit Games-, Boek- en TvMeter zal worden getrokken.

Ach dat zou mij niet zoveel uitmaken ik bezoek die sites eigenlijk altijd mobiel

Goede ideeën van herman. Hopelijk gaat de eigenaar hier iets mee doen, want dat nieuws op moviemeter vind ik helemaal niks, het lijkt facebook wel met zo'n poll en reacties er onder.
Bovendien heb je zat andere sites waar dat nieuws op staat, mij lijkt het leuker om wat originelers te doen.

Ponty Mython schreef:
Ik verwacht in de toekomst overigens wel dat de stekker uit Games-, Boek- en TvMeter zal worden getrokken. Die sites genereren nauwelijks nieuwe, actieve gebruikers of reclame-inkomsten.

TVMeter zou ik alleszins enorm jammer vinden: toen het nog niet bestond, waren mijn vrienden en ik continu bezig over dat "seriesmeter" zou moeten bestaan. Wij zijn allemaal blij dat het er ook effectief van is gekomen.
Om maar te zeggen: poten thuis van TVMeter!

tonvanhoof schreef:
(quote)

Het viel mij ook op. We zijn muzieknerds, vrees ik...

Ik pas elke ochtend mijn MusicMeter Rotatielijst playlist op Spotify aan, dus het valt me onmiddellijk op.
En ja, dat is wellicht nerd-gedrag

Onweerwolf schreef:
(quote)

Toen ik mijn eerder bericht bericht plaatste was het ongeveer 18:30, heb toen even op MoMe gekeke en daar waren meerdan 2500 gasten hierop MuMe iets over de 850.

Later in de avond en snachts is het verschil niet zo groot
nu 678 en MoMe 1419.

Waarscijnlijk zijn de filmfans in de vooravond o.a. op zoek naar wat ze gaan kijken en verlaten dan MoMe. Terwijl als je muziek draaid je rustig op MuMe kan blijven hangen en misschien nog een spelletje meepikken.

En ja, zeer goede ideeën herman. Dan zou ik ook meer op de voorpagina komen. Nu opent mijn browser met Het forum updates pagina.

herman schreef:
Nieuwtjes hoeven mij ook niet per se, want wat ga je erop zetten? nu.nl achtig nieuws dat Ilse de Lange een Edison heeft gewonnen? Of Pitchfork-esque nieuws dat Sufjan Stevens een nieuwe single uit heeft? Of beide?

Tja, als je mensen met nieuws wil trekken kan ik me wel voorstellen waar we uit komen.

"Drogeerde rapper X weer in de bak" of "Dronken rocker Y slaat vrouw ineen". Nog maar te zwijgen van de charmezangers die folk artiesten

Roots1968 schreef:
(quote)

Ik pas elke ochtend mijn MusicMeter Rotatielijst playlist op Spotify aan, dus het valt me onmiddellijk op.
En ja, dat is wellicht nerd-gedrag

Het was gelukkig van korte duur, de rotatielijst is weer bijgewerkt!

MusicMeter Rotatielijst on Spotify - open.spotify.com

Mssr Renard
Cellulord schreef:
(quote)

Tja, als je mensen met nieuws wil trekken kan ik me wel voorstellen waar we uit komen.

"Drogeerde rapper X weer in de bak" of "Dronken rocker Y slaat vrouw ineen". Nog maar te zwijgen van de charmezangers die folk artiesten

Nieuws over artiesten die nooit een plaat maken zoals dat EuroSong Festival gebeuren of die familie Hazes.
Ik geloof ook dat er iets aan de hand is met Borsato.

Maar ik ben meer benieuwd naar wat gerereleased wordt, bijvoorbeeld. Ik als jaren 70-nerd, wil dat best wel elke ochtend tot mij nemen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

De Alexa positie van MoMe is 169.839, die van MuMe 418.106. De Nederlandse posities kan ik niet zien, want daar moet je een account voor hebben.

Grappige is dan wel dat de gemiddelde MuMe-bezoeker ruim 4 keer zo lang op de site zit per sessie.

MuMe kan misschien wel wat meer open staan voor de gemiddelde, of minder albumgerichte muziekliefhebber. En daar kan een uitnodigende startpagina bij helpen met een iets bredere interesse.

Ben je hartstochtelijk fan van Jan Smit, Nick & Simon en loop je piratenfestivals af, dan ben je best wel een muziekliefhebber, maar hier op de site wordt je als restafval behandeld. Kijk maar eens hoeveel kots-stemmen er hier gezet worden. Dan mis je wel een hele groep die net zoveel recht heeft serieus genomen te worden.

Er zijn nu eenmaal users, en namen hoef ik niet te noemen, die niets anders te doen schijnen te hebben dan muziek waar ze niet van houden (en nooit zullen draaien) af te branden of users die daar wat bij durven schrijven op de hak te nemen.

Voor zover ik me daar zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt heb: mijn excuses.

Mssr Renard
Wandelaar schreef:
....

Er zijn nu eenmaal users, en namen hoef ik niet te noemen, die niets anders te doen schijnen te hebben dan muziek waar ze niet van houden (en nooit zullen draaien) af te branden of users die daar wat bij durven schrijven op de hak te nemen.

Wat introspectief van je, en ik voel me ook wel aangesproken. Ik maak me er ook wel schuldig aan.

Vaak frustratie dat artiest x zoveel aandacht krijgt terwijl ik het maar zo-zo vind. Ik ga me dan als snob gedragen.

Natuurlijk kun je best een mening hebben over een algemeen bejubeld album en ronduit zeggen dat je het niks vind. Als daarbij argumenten worden aangeleverd, prima. Met een dwarse mening ben je nog geen snob.

Maar ik denk dat grote groepen muziekliefhebbers zich laten afschrikken door de opiniemakers op MuMe. Ontzettend veel ‘zwijgende’ users en ‘stille’ stemmers zijn er hier. De reden van dat zwijgen ken ik niet, maar het zou toch echt jammer zijn als dat aan de cultuur ligt.

Casartelli (moderator)
Volgens mij valt het allemaal nogal mee hier.
Wandelaar schreef:
Als je dat soort berichten tegenkomt (dus niet iemand die incidenteel eens teleurgesteld is in een hier breed bewierookte plaat of iemand die het op de keper beschouwd wat gemakkelijke afzeiken een keer wel tamelijk eloquent verwoordt), kun je altijd de gebruiker in kwestie eens bevragen of, als je daar geen zin in hebt, het bericht als trollen rapporteren.

Ik dacht dat het wel goed zou komen met de nieuwe “eigenaar”. Blijkbaar had ik het mis. Zou er hier niet misschien een user tussen zitten met technische vaardigheden die het stokje over zou kunnen nemen?

chevy93 schreef:
(quote)
De Alexa positie van MoMe is 169.839, die van MuMe 418.106. De Nederlandse posities kan ik niet zien, want daar moet je een account voor hebben.

Grappige is dan wel dat de gemiddelde MuMe-bezoeker ruim 4 keer zo lang op de site zit per sessie.

Dat zal best Mume werkt de laatste tijd best traag

schizodeclown schreef:
Ik dacht dat het wel goed zou komen met de nieuwe “eigenaar”. Blijkbaar had ik het mis. Zou er hier niet misschien een user tussen zitten met technische vaardigheden die het stokje over zou kunnen nemen?

Je bedoelt iemand met technische vaardigheden, een zak geld en de bereidheid om minder te gaan werken om deze site te gaan beheren? Ja, die zal er vast zijn. Ik heb alleen geen bericht gezien dat de huidige eigenaar Musicmeter wil verkopen...

Waarom begin jij weer over Jordy

Wandelaar schreef:

Op een moeilijke dag hebben we (bijna) allemaal wel eens zo'n moment.

Voor wat het waard is, even een berichtje quoten van de 'hoofdredacteur' (nieuwe functie?) op MovieMeter. Vermoed zomaar dat niet iedereen hier ook op het forum van MovieMeter zit:
dion.ollie schreef:
Even een mededeling van huishoudelijke aard

Goed om te horen dat de updates rondom het nieuwsbulletin en ander ontwikkelingen zo uitvoerig besproken worden. We gaan, naar eigen inzicht, kijken in hoeverre we deze feedback kunnen inpassen.

Het is voor ons echter niet haalbaar om iedere wijziging op de website te verantwoorden. We zijn blij met de feedback die we krijgen en proberen op die manier de website uit te bouwen en te verbeteren. Dat betekent dat we druk aan het werk zijn en niet altijd alle feedback in de gaten kunnen houden, laat staan daarop te reageren. Zeker niet als deze eindeloos kritisch en afkeurend is. Op die manier is naar onze mening nog nooit iets moois tot stand gekomen. Met opbouwende kritiek zijn we, nogmaals, blij. Dat de werkzaamheden aan de website zo nu en dan problemen optreden, betreuren wij zelf ook. Weet dat we, ook als we niet reageren op klachten, druk bezig zijn deze te verhelpen.

Dat gezegd hebbende willen wij vanaf dit moment wel wat meer op de voorgrond treden binnen het forum. Dat is in het verleden te weinig gebeurd, en daarvoor valt wel wat te zeggen. Door meer betrokken te zijn bij de community hopen we op meer constructieve voet verder te kunnen. Mochten er persoonlijke vragen spelen, kun je mij ten alle tijde een persoonlijk berichtje doen en ik dan zorg ik er binnen alle redelijkheid voor dat deze zo snel mogelijk beantwoord worden.

Dion
Het grote opmerkingen / feedback topic #2 - MovieMeter.nl

Hoofdredacteur! Oeh, Arrie, zoek je nog een baan?!

jordidj1 schreef:
Hoofdredacteur! Oeh, Arrie, zoek je nog een baan?!

Wat schuift het?

Kronos schreef:
(quote)

Dat zou niet eens erg zijn, want dan zijn we allemaal meteen van onze verslaving af. Ha!
Denk dat de cold turkey dan snel uitverkocht zal zijn.

Persoonlijk gun ik iemand het voordeel van de twijfel, zo ook meter_fan en zijn team. Ben niet zo ingevoerd in het (technische) reilen en zeilen van het bouwen en onderhouden van een website. Laat staan als een en ander gemigreerd wordt. Maar als ik zie hoe diverse ingehuurde ict-ers bij ons op het kleine(re) kantoor al druk doende zijn als er zich serverproblemen voordoen, geloof ik zeker dat het onderhoud van deze wat mij betreft al zeer uitgebreide en intensief gebruikte site niet te licht opgevat moet worden.

Natuurlijk kan de communicatie naar de MuMe-gemeenschap (en zoals ik hier lees zeker naar de crew) beter, maar enig geduld mag toch wel verwacht worden.
Uiteraard wil ik ook dat zich direct voordoende problemen binnen een korte tijd opgelost worden, maar dat is schijnbaar praktisch gezien niet altijd te "doen".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:23 uur

geplaatst: vandaag om 19:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.