MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:

Mssr Renard
"Retry for a live version" bij Benefit van Jethro Tull....

Maar hoe vaak ik ook retry, het blijft de studio version.

FlyLo schreef:
(quote)

Misschien kan je eens proberen om ook te reageren op de vele beleefde suggesties die hier al ter verbetering zijn gegeven door talloze users.
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat stafleden openbaar op deze manier communiceren met de baas.

Het biedt in ieder geval weinig hoop voor een gesmeerde communicatie achter de schermen.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat stafleden openbaar op deze manier communiceren met de baas.

Het biedt in ieder geval weinig hoop voor een gesmeerde communicatie achter de schermen.

Aangezien er achter de schermen helemaal niet wordt gecommuniceerd blijft er alleen een openbaar kanaal over..

Herken de frustratie van Fly. Ook snap ik de reactie daar weer op wel. Misschien goed om enige duidelijkheid te verschaffen over onze, of in ieder geval mijn rol in dit verhaal. Ik wil niet voor de crew spreken, maar ik weet dat dit bij meerdere personen speelt. Ik ben in ieder geval zeer ontstemt door hoe dit alles verloopt.
Op elk net verzoek tot communicatie met ons als crew is niet door "meter_fan" gereageerd. We hebben verschillende vormen en ideeën aangedragen. Er is tot nu toe geen enkele keer vooraf melding gemaakt over geplande werkzaamheden, hoe of wat te communiceren met users bij vragen en problemen of enige vorm van betrokkenheid getoond. We lezen, net als jullie, de berichtgeving achteraf en dan vaak via MovieMeter, veelal in korte openbare berichtjes met verkleinwoordjes en smileys, wat ik persoonlijk vrij vervelend vind. Een wereld van verschil als je het vergelijkt met de werkwijze van Jordy. Ik kan mijn rol als moderator door deze gang van zaken niet of nauwelijks uitvoeren, wat voor frustratie en onbegrip zorgt. Ik ben bezig met taken en de site vliegt eruit, bijvoorbeeld. Ook kan ik mezelf zo niet echt serieus nemen in deze rol. Ik snap best dat een overgang problemen met zich meebrengt, maar op deze manier met vrijwilligers omgaan is wat mij betreft onbegrijpelijk en verre van gepast. Ik had het dus graag anders gezien in onze informatievoorziening richting jullie users, maar ik heb het gevoel dat we afhankelijk zijn van de totaal onduidelijke agenda van deze partij. Ik hoop in ieder geval op snelle verbetering van de communicatie en hou mijn hart vast mbt het functioneren en de toekomst van de site, zeker nu de basisfunctionaliteiten al zo vaak falen.

zaaf
helder betoog -SprayIt- het is een kloteperiode voor ons en voor jullie (alsof 'jullie' niet 'ons' zijn!)
ik hoop enorm met je mee!

Mssr Renard
Dikke kak dus allemaal.

Ik had al zo mijn vermoedens. Ik houd trouwens ook niet van officiële berichtgeving met smileys. Al zie ik het wel steeds vaker (bij nieuwsbrieven en persberichten) dus meter_fan is wel lekker hip en modern.

Maar wat als alle mods het bijltje er bij neerleggen? En waarom moet eenieder per sé lid zijn van moviemeter. Toch raar dat ik daar mijn berichtgeving vandaan moet halen, terwijl ik geen account heb.

Als Moviemeter goed loopt gaat dan bij Musicmeter de stekker er uit?
Ik wil wel graag mijn meningen behouden.
Of moet ik deze al ergens gaan opslaan?

Ik denk niet dat dat intentie is, al weet je het met deze eigenaar maar nooit. Ze opslaan kan in ieder geval altijd. Jammer dat het niet heel makkelijk is om snel je stemmen en berichten/meningen op te slaan.

Triest dat er niet met de crew wordt gecommuniceerd. Zo ga je niet met vrijwilligers om.
Ik krijg uit de berichten op MovieMeter trouwens niet de indruk dat daar wel veel communicatie achter de schermen is.

Ponty Mython
Ik lees op MovieMeter toch vooral veel gemor van verschillende gebruikers waarvan berichten over het functioneren van de site zonder pardon worden verwijderd. Het zoeken op gebruikers is daar ook al bijna een week kapot, dus dat schiet ook niet op. Vragen daarover lijken genegeerd te worden. Wellicht dat meter_fan meer tijd in zijn voetbalsites stopt dan in de ontwikkeling van de Metersites?

Maar goed, als je je als moderator genegeerd voelt door de leiding, waarom stop je er dan niet (tijdelijk) mee? Het is op vrijwilligersbasis, dus je bent niks verplicht. We hebben in 2019 veelvuldig gezien dat mensen het werk neerleggen als ze zich niet gehoord voelen of er samen niet uitkomen.

Ik verwacht in de toekomst overigens wel dat de stekker uit Games-, Boek- en TvMeter zal worden getrokken. Die sites genereren nauwelijks nieuwe, actieve gebruikers of reclame-inkomsten.

Oh wat een gemopper, maar het werkt ook allemaal voor geen meter

Rudi S schreef:
(quote)

ben wel benieuwd wat hij zo van Mume vindt

Hij heeft niet gereageerd...
Maar goed, even later was hij hier wel te vinden. Qua communicatie verloopt het allemaal wat stroef...

Ik zal er wel overheen kijken, maar hoe / waar voer ik een alternatieve bandnaam in? Bij 'corrigeren' speur ik me suf en wiki helpt ook al niet...

CHIEP (crew)
Bij "corrigeren" kiezen voor "alias". Vervolgens kan je dan aangeven aan welke naam je wil linken.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat er onder die andere naam al een release op deze site staat.

Dank, CHIEP, maar dat gaat 'm niet worden dan.

Het begon met een enquete die er nauwelijks een was. Ik noem zoiets een doekje voor het bloeden. En bloeden doet zowel MusicMeter als het muzikale hart van talloze leden die sinds jaar en dag deze fantastische site mee hielpen opbouwen. Bij de nieuwe eigenaar bloedt enkel de neus. Want een hart voor MusicMeter heeft hij niet. Het enige wat bij hem moet kloppen is de rekening. Dat is een nieuw gegeven waaraan het voor velen onder ons moeilijk wennen is. We zijn lang verwend geweest door Jordy. De dag dat de MusicMeter rekening niet meer klopt, zal de dag zijn waarop de stekker uit deze site wordt getrokken. Die dag sluipt langzaam dichterbij met elke user die het hier ontgoocheld voor bekeken houdt. En ik deel voor de goede orde deze ontgoocheling. Al wil ik proberen om zolang mogelijk aan boord te blijven.

Ik was al sceptisch over de nieuwe eigenaar van musicmeter, maar het is nog veel erger als ik verwacht had. Vooral het volledig negeren van de de crew (en alle anderen die met tips ideeën kwamen) vind ik een zeer kwalijke zaak. Maar ook dat meter_fan er niet in slaagt de website fatsoenlijk draaiend te krijgen vind ik voor een professioneel bedrijf eigenlijk onacceptabel. De zeer gebrekkige communicatie over alle problemen die er spelen vind ik gewoon een minachtig richting de community.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het paard is wat mij betreft inmiddels uit het zicht verdwenen, dus meter_fan (zou die naam sarcastisch bedoeld zijn?) heeft heel veel werk te doen. Ik vrees het ergste...

Mssr Renard
Gelukkig was ik op discogs bezig met mijn collectie en becijfering. Ik zal bij het wegvallen van Musicmeter wel het discussiëren missen met Nederlandse muziekliefhebbers.

Maar het allerergste vind ik het dissen van de crew. Deze zijn altijd zo hard bezig, met het netjes houden van de site. Er is hier geen wildgroei zoals bijvoorbeeld bij een website als Progarchives, waar de crew en mods zijn weggevallen of er niet meer naar omkijken.

Dat de site minder probleemloos draait dan voorheen, lijkt me een feit. Zonder de technische details te kennen, neem ik aan dat de nieuwe eigenaar bezig is geweest met het migreren van de sites (wat ook de problemen met de indexeringen zou verklaren). Dat gaat kennelijk niet zonder problemen en daar zou beter over gecommuniceerd kunnen worden, vooral ook naar de crew toe.

Maar wat sommigen in dit topic denken te bereiken met hun beschuldigingen is me echt een raadsel. Ik ken niemand die daar welwillender van wordt...

Bij alle ideeen voor een bestendige website wil ik tezijnertijd wel serieus meedenken. De stekker er in moet meer waard zijn dan de stekker er uit. Voor alle partijen.

Ongeacht wie de stekker bezit, verkoopt of (gezamenlijk) koopt.

Brunniepoo schreef:
Dat de site minder probleemloos draait dan voorheen, lijkt me een feit. Zonder de technische details te kennen, neem ik aan dat de nieuwe eigenaar bezig is geweest met het migreren van de sites (wat ook de problemen met de indexeringen zou verklaren). Dat gaat kennelijk niet zonder problemen en daar zou beter over gecommuniceerd kunnen worden, vooral ook naar de crew toe.

Maar wat sommigen in dit topic denken te bereiken met hun beschuldigingen is me echt een raadsel. Ik ken niemand die daar welwillender van wordt...

Voor mij was het ook even het uiten van m’n frustratie. Daarnaast denk ik ook dat meter_fan het (blijkbaar) nodig heeft om even hardhandig wakker geschud te worden, dat hoe hij nu bezig is niet de juiste weg is voor deze site. Ik hoop zeker dat hij in overleg zal treden met de crew en tot een goed werkbare oplossing voor beide partijen kan komen.

Brunniepoo schreef:

Helemaal mee eens. Het maakt nogal een verschil of je een site moet onderhouden als je hem hebt ontworpen, gebouwd, gewijzigd, (een aardige tijd) onderhouden etc (alles zit immers in je hoofd) of dat je een site moet gaan onderhouden die is opgezet, gebouwd en onderhouden door een derde. Dan staat of valt alles met de mate en de wijze waarop e.e.a. is gedocumenteerd. MusicMeter lijkt me nou niet echt een site die straight out of the box is gebouwd.

Ben je Edd China (Wheeler Dealers) dan ben je in principe heel handig met allerlei auto's, en vaak is er een goede handleiding beschikbaar. Iedere Wheeler Dealer fan weet dat Edd ook heel regelmatig dingen moet demonteren om uit te vogelen hoe eea precies werkt.

Veel van de gewauwsels hier komen niet boven het niveau de beste stuurlui staan aan wal uit. Valide is wel de opmerking dat iets meer communicatie op zijn plaats is. Misschien is dit mede veroorzaakt door onjuist inschatten. Ipv het zgn piece of cake bleek het dagen werk.

Ponty Mython
Ik deel ook de mening van BrunniePoo. Sommige mensen reageren alsof meter_fan morgen de stekker uit MusicMeter trekt. De communicatie kan duidelijk beter, maar om zo agressief te reageren naar de kersverse eigenaar gaat weer een stap te ver. Chillax jongens!

Het ergste wat er kan gebeuren is dat er een internetsite mee stopt.

Ik zal het nog eens herhalen.

vigil schreef:

En bedankt, ik doe vannacht geen oog meer dicht.

Klotestorm...

vigil schreef:

Dat zou niet eens erg zijn, want dan zijn we allemaal meteen van onze verslaving af. Ha!

vigil schreef:

"Please don't put your life in the hands
Of a Rock n Roll Site
Who'll throw it all away…"

Roots1968 schreef:
(quote)

Mooi! Dan zorg ik ervoor dat de playlist op Spotify morgen weer is bijgewerkt.

Helaas moet ik constateren dat de rotatielijst vannacht weer niet is bijgewerkt.

Ponty Mython
Op MovieMeter hebben ze de frontpage aangepast: Er staat nu ook filmnieuws op.

Zou ook een leuke toevoeging zijn voor MusicMeter!

Ponty Mython schreef:
Op MovieMeter hebben ze de frontpage aangepast: Er staat nu ook filmnieuws op.

Zou ook een leuke toevoeging zijn voor MusicMeter!

Voor het geval het je nog niet duidelijk was: ze hebben MovieMeter gekocht plus wat overbodige ballast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.