MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Exact mijn punt. Als je er je zo aan stoort, win je zeer veel bij een uitgave van 12,50 euro per jaar. Het is nogal gemakkelijk om de advertentie-policy te gebruiken om de nieuwe eigenaar te beschuldigen van commerciaal denken als er niets veranderd is aan het beleid om diezelfde advertenties weg te krijgen.

Brunniepoo schreef:
Die afkoopmogelijkheid was er onder de vorige eigenaar ook al. Kennelijk krijg je nu meer of irritantere advertenties (ik zou het niet weten), maar dan krijg je door het afkopen dus nog meer waar voor je geld. Mooi toch?

Hoogst originele, zij het ietwat naïeve gedachtengang: betalen om overlast/irritatie te voorkomen. Elders (bijv horeca) wordt zoiets wel aangeduid met de term 'beschermgeld'. Premie betaal je om schade vergoed te krijgen, niet om schade/irritatie te voorkomen.

Reclame is part and parcel van onze mediawereld en de beleving ervan: hoe commerciëler, hoe meer reclame en hoe minder de burger (dwz de overheid voor de burger) bijdraagt. Wel mag je verwachten dat de reclame (traplift, zwabberarmen, armoedig gehuisveste topmusici) is afgestemd op de doelgroep, op ons dus. Daar wringt de schoen.
Betalen voor de site is dus een mogelijkheid, als dat leidt tot goede content; alleen - en daar wringt de schoen - die content schrijven wij al ZELF, umsonst, voor niets, free. Wij betalen dus al met onze teksten.
Enig idee wat de huidige waarde van de site is, in geld uitgedrukt; enig idee wat de impact zou zijn als 10% van alle users (> 50.000) die vergoeding jaarlijks zouden ophoesten?
Tenslotte hoe zouden wij reageren als ons NL kabinet zou willen dat we weer kijkgeld gaan betalen?

dion.ollie schreef:
(quote)

Ik zou ook denken dat hij dit hoort op te slaan. Ga ik navragen.

Ik krijg ook iedere dag de privacy melding. Wel wat onzinnig idd.

bennerd schreef:
Exact mijn punt. Als je er je zo aan stoort, win je zeer veel bij een uitgave van 12,50 euro per jaar. Het is nogal gemakkelijk om de advertentie-policy te gebruiken om de nieuwe eigenaar te beschuldigen van commerciaal denken als er niets veranderd is aan het beleid om diezelfde advertenties weg te krijgen.

Waarom hoefde ik dan eerst niets te betalen en kreeg ik ook geen pop-ups ? Daarbij beschuldig ik de nieuwe eigenaar niet van commercieel denken maar geef ik juist aan dat ik het zelfs begrijp dat dit zou gebeuren. Wel goed lezen natuurlijk voor je dit opschrijft.

Edit: ik vind het heus niet erg als er wat advertenties staan maar als ik iets op de site van de Meters wil lezen en juist daar in de tekst komen de ‘pop-ups’ omhoog dan ga ik het irritant vinden. Moet ik er tijd gaan insteken om het weg te halen enzo.. En dan steeds de instellingen van de ‘privacy’ veranderen. Want anders krijg ik nieuwe ‘pop-ups’ in de te lezen teksten.

Mjuman schreef:
(quote)

Hoogst originele, zij het ietwat naïeve gedachtengang: betalen om overlast/irritatie te voorkomen. Elders (bijv horeca) wordt zoiets wel aangeduid met de term 'beschermgeld'. Premie betaal je om schade vergoed te krijgen, niet om schade/irritatie te voorkomen.

Reclame is part and parcel van onze mediawereld en de beleving ervan: hoe commerciëler, hoe meer reclame en hoe minder de burger (dwz de overheid voor de burger) bijdraagt. Wel mag je verwachten dat de reclame (traplift, zwabberarmen, armoedig gehuisveste topmusici) is afgestemd op de doelgroep, op ons dus. Daar wringt de schoen.
Betalen voor de site is dus een mogelijkheid, als dat leidt tot goede content; alleen - en daar wringt de schoen - die content schrijven wij al ZELF, umsonst, voor niets, free. Wij betalen dus al met onze teksten.
Enig idee wat de huidige waarde van de site is, in geld uitgedrukt; enig idee wat de impact zou zijn als 10% van alle users (> 50.000) die vergoeding jaarlijks zouden ophoesten?
Tenslotte hoe zouden wij reageren als ons NL kabinet zou willen dat we weer kijkgeld gaan betalen?

Een site is meer dan de content, het laten draaien kost gewoon geld en ergens moet dat geld vandaan komen: uit advertenties of uit bijdragen (beschermgeld).

Als wij onze bijdrage doen in de vorm van content en daardoor de site waarde geven, adverteerders vervolgens betalen voor die waarde door advertenties te plaatsen, wie is dan de afnemer van die advertenties? Wij kennelijk niet, want wij leveren al op een andere manier een bijdrage. Mensen die niet posten maar wel lezen? Nou, ik wens je sterkte met het verdienmodel, want het grootste deel van de pageviews zal hier toch komen van de gebruikers die ook posten. Ofwel: als wij niet betalen, wie doet dat dan wel? Of moet de site hobbymatig gerund worden, vanuit de portemonnee van een weldoener?

Maar er is reclame en reclame. En juist daarbij gaat het nu mis.

Totaal irrelevante reclameblokken en popups.

Eens. Ik voel me nu steeds meer gepusht om te betalen omdat de reclame zo vervelend wordt.

horizon schreef:
Maar er is reclame en reclame. En juist daarbij gaat het nu mis.

Totaal irrelevante reclameblokken en popups.

Reclame is nooit gewenst en hoewel ik me kan voorstellen dat dit vervelend is, aangezien het er eerder niet was, moet ik helaas doorgeven dat er de komende tijd even niets anders opzit.

Brunniepoo schreef:
(quote)

Een site is meer dan de content, het laten draaien kost gewoon geld en ergens moet dat geld vandaan komen: uit advertenties of uit bijdragen (beschermgeld).

Als wij onze bijdrage doen in de vorm van content en daardoor de site waarde geven, adverteerders vervolgens betalen voor die waarde door advertenties te plaatsen, wie is dan de afnemer van die advertenties? Wij kennelijk niet, want wij leveren al op een andere manier een bijdrage. Mensen die niet posten maar wel lezen? Nou, ik wens je sterkte met het verdienmodel, want het grootste deel van de pageviews zal hier toch komen van de gebruikers die ook posten. Ofwel: als wij niet betalen, wie doet dat dan wel? Of moet de site hobbymatig gerund worden, vanuit de portemonnee van een weldoener?

Een andere aanvliegroute is: schrijf een mediabureau-briefing, met een goede profilering van MuMe en haar community - loyaal, zeer bevlogen, geïnteresseerd in muziek, 85-90% mannelijk publiek, leeftijd van 20 - 60 hoofdzakelijk, brengen veel tijd op de site door. Een goede briefing zal leiden tot een meer strategische positionering/afbakening van de site en de doelgroep die er te vinden is. De uitwerking van een grofmazige segmentatie werkt negatief op de populatie van MuMe: fijne, afgebakende targeting is essentieel. Per slot van rekening brengen gesorteerde asperges (op grootte en dikte) ook meer op; ongesorteerd kan je er alleen soep van maken

Ponty Mython
Gepikt van een MovieMeter gebruiker:

Je wil doneren aan mensen die het verdienen. Niet aan mensen die de site onbruikbaar maken en je eigenlijk forceren om die "donatie" te doen, die dan geen donatie meer is.

dion.ollie schreef:
Reclame is nooit gewenst en hoewel ik me kan voorstellen dat dit vervelend is, aangezien het er eerder niet was, moet ik helaas doorgeven dat er de komende tijd even niets anders opzit.

Ten eerste bedankt voor de aandacht en de tijd die je hier aan geeft. Maar, ten tweede, waarom zit “er de komende tijd even niets ander op ?”

Ponty Mython schreef:

(quote)

De term 'donatie' was sowieso al twijfelachtig omdat daar normaliter niets tegenover staat. Nu staat er een soort gunst tegenover (die je vermoedelijk niet eens weigeren kan, mocht iemand dat om mij volstrekt onduidelijke redenen willen). Anyway, vind ik verder prima.

Als je bij de artiesten-updates naar de tweede pagina gaat, kan ie de pagina niet vinden.

Ponty Mython
Uit berichten van diverse gebruikers, verspreid over alle Meter-sites, begrijp ik dat deze agressieve vorm van reclame overal plaatsvindt. We waren allemaal natuurlijk gewend dat Jordy hier bijna elke dag aanwezig was, maar ik vind het oprecht spijtig dat meter_fan helemaal niet meer reageert om zijn visie met ons te delen en wat zijn grote plannen precies zijn. Zoals het er nu naar uitziet voorspelt het namelijk niet veel goeds.

dion.ollie schreef:
(quote)

Vanwege thuiswerken?

Is de internet exploitatie branche niet... uhm... al erg digitaal? Geen idee hoe het er bij fanreach uitziet.

Ponty Mython schreef:
Je wil doneren aan mensen die het verdienen. Niet aan mensen die de site onbruikbaar maken en je eigenlijk forceren om die "donatie" te doen, die dan geen donatie meer is.

Ik vind dit wel wat overdreven. Zo erg vind ik het allemaal ook niet. De eigenaren die de site onbruikbaar maken. Die opmerking laat ik lekker voor die MoMe gebruiker. Mijn beleving is het niet.

Ik heb eigenlijk geen problemen met de advertenties. Toch weer een mooie traplift gescoord voor weinig.

Het werkt hier zo: wij users leveren gratis leuke leesbare stukjes, adverteerders willen daar wel op adverteren, want lezers zijn potentiële kopers. Win-win situatie dus. Zonder de users kan deze site niet bestaan, de exploitant zorgt voor een draaiend medium en mag daar best wat aan verdienen, lijkt me.

Niemand is hier zielig of moet financieel gesteund worden. Donaties, giften, bedelacties zijn niet nodig. Wat willen we dus nog meer?

Mijn updates zijn niet meer blauw gemerkt, hebben nog meer mensen daar last van?

Ja, ik ook.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Een oude bekende duikt sinds een paar dagen weer met enige regelmaat op: dat bij opening van MusicMeter in de album- en forumupdates alle topics op grijs staan (i.p.v. alle topics met activiteit sinds het vorige bezoek op blauw).
Ja, dat gebeurt mij ook weer regelmatig de laatste tijd. Had het op 21 maart ook al hier genoteerd.

dion.ollie, is dit in beeld?

Vandaag ben ik ineens uitgelogd op TvM (heb ik zelf niet gedaan). Ik stel dit hier aan de kaak, omdat ik bij het opnieuw inloggen mijn wachtwoord kennelijk niet meer wist (heb 3 gokjes gedaan) en ik dus op 'wachtwoord vergeten' moest klikken. Dat deed ik, maar toen kwam ik ineens op MoMe terecht, waar ik níet een account heb... en ik dus niet van de functie gebruik kon maken... Tips?

-edit- heb het al opgelost - mijn wachtwoord goed gegokt...

Bij mij hetzelfde ZAP! Vermoedelijk een tijdelijk probleem met de site. Op MovieMeter was dit gelijktijdig maar intussen opgelost. Ik veronderstel dat het voor TvMeter ook opgelost raakt. Vreemd wel dat het naar MovieMeter verspringt.

trebremmit schreef:
Mijn updates zijn niet meer blauw gemerkt, hebben nog meer mensen daar last van?

Viel me net op, volgens mij werkte het eerder op de dag nog wel.

Misschien dat dit ook met het probleem te maken heeft dat andere hebben met onbedoeld uitgelogd zijn

Bedankt Kronos, maar heb het zelf al op kunnen lossen. Blijft idd vreemd, dat verspringen...

In het kader van 'ik meld het maar even': ik ben nu gewoon ingelogd op TvM, maar het 'flapje' van het tabblad bovenin geeft er een gele M (als in: MovieMeter) weer... en ik zie nu ook dat de www locatie moviemeter weergeeft...

Hieronder de verklaring van onze grote baas (vanaf TvMeter):
Ik snap dat het voor jullie als community raar oogt, ik zal even toelichten hoe het zit om verwarring te voorkomen. Laat ik één ding voorop stellen. TVMeter en MovieMeter zijn uiteraard gewoon twee verschillende titels en dat blijven het voorlopig ook. Alhoewel het mij persoonlijk niet onlogisch lijkt om het ooit een keer samen te voegen, maar dat is een hele andere discussie Die discussie hebben jullie ook al vaker gevoerd met Jordy met de nodige voor- en tegens. Gaan we nog wel een keertje op komen.

De reden om TVMeter desondanks wel toegankelijk te maken onder MovieMeter, is om TVMeter meer mee te laten teren op de reputatie die het domein van MovieMeter al heeft opgebouwd binnen zoekmachines. MM heeft 20 jaar historie, en films en series zijn namelijk een zelfde categorie die prima onder één domein kunnen worden vertegenwoordigd. Daar komt dus gelijk uit dat dit niet gaat gebeuren met Music, Boek- en Gamesmeter, maar heeft alles te maken op een hogere positie van de toevoegingen en topics binnen TVMeter op Google.

Dus geen zorgen voor TVMeter. In tegenstelling zelfs, het zou de titel TVMeter juist een zetje in de rug moeten gaan geven zodat de site- en de forums nog beter bezocht gaan worden.

Maar die discussie kunnen we beter op TvMeter en/of Moviemeter houden volgens mij.

ZAP! schreef:
maar het 'flapje' van het tabblad bovenin geeft er een gele M (als in: MovieMeter) weer... en ik zie nu ook dat de www locatie moviemeter weergeeft...

Blijkbaar is TvMeter nu MovieMeter/series geworden. Ben ook weer ingelogd geraakt en heb het adres in mijn favorieten aangepast.

legian schreef:
Hieronder de verklaring van onze grote baas (vanaf TvMeter):
(quote)

Maar die discussie kunnen we beter op TvMeter en/of Moviemeter houden volgens mij.

Bedankt voor het doorzetten. Ik wilde dit hier inderdaad ook al plaatsen.

Wandelaar schreef:
Ik heb eigenlijk geen problemen met de advertenties. Toch weer een mooie traplift gescoord voor weinig.

Het werkt hier zo: wij users leveren gratis leuke leesbare stukjes, adverteerders willen daar wel op adverteren, want lezers zijn potentiële kopers. Win-win situatie dus. Zonder de users kan deze site niet bestaan, de exploitant zorgt voor een draaiend medium en mag daar best wat aan verdienen, lijkt me.

Niemand is hier zielig of moet financieel gesteund worden. Donaties, giften, bedelacties zijn niet nodig. Wat willen we dus nog meer?

Ik snap je punt, maar ik ben het hier niet helemaal mee eens. Persoonlijk heb ik weinig moeite met reclame en ik kan mij zeker voorstellen dat het nodig is. Daarbij kan ik mij geen MusicMeter zonder reclame herinneren, dus in zoverre niets nieuws. Hetgeen dat mij echter wel stoort is het enorme reclameblok wat erbij is gekomen met reclame erin die ook voorbij komt als je per ongeluk op een verkeerde link hebt geklikt; trapliften, leningen, datingsites. Persoonlijk vind ik het het heel goedkoop aanvoelen. Daarbij is dit blok op mobiel pas echt storend, omdat je na de album info eerst twee schermen verder moeten scrollen om bij de reacties te komen. En als je pech hebt staat er nog een reclamebanner boven, maar die zie ik niet elke keer (staat bij desktop vaak onder de albumhoes).

Natuurlijk kan dit afgedaan worden als een kleinigheidjes, noodzaak of een kwestie van smaak, maar ik merk dat mijn ervaring toch minder prettig wordt. Het fijne flow van het bekijken van de album informatie om vervolgens de reacties van anderen te bekijken, waar dit forum toch om draait, wordt voor mij op een vervelende manier onderbroken.

Ik denk dat dit minder storend kan door de reclame weer wat subtieler te maken of in ieder geval gerelateerd aan muziek, het forum of aan de bezoeker zelf.

Dat "enorme blok" was toch maar heel even en ook na een paar dagen weg?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:06 uur

geplaatst: vandaag om 23:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.