MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
CHIEP (crew)
Waarom ziet die "7" van het verzamelalbum "Tura 70: Helemaal Tura" (2010) er zo vreemd uit op deze pagina?

Casartelli schreef:
(quote)

(quote)

Of de duvel ermee speelt... nu dus wel weer.

Okee vervelend, dan zal het probleem niet opgelost zijn

CHIEP schreef:
Waarom ziet die "7" van het verzamelalbum "Tura 70: Helemaal Tura" (2010) er zo vreemd uit op deze pagina?

Zie niets vreemds die "7" ziet er anders uit dan andere?

Bij mij is die 7 ook normaal. Het beeldscherm poetsen doet soms wonderen.

Sir Spamalot (crew)
Dan mag ik de mijne ook doen, die 7 ziet er precies iets kleiner uit wanneer die in het vetjes staat. Ter info, ik werk met Firefox.

Nog een voorbeeld bij de live-albums van Thin Lizzy.

CHIEP (crew)
Inderdaad, dat bedoel ik dus:
http://i57.tinypic.com/2a5lw7b.jpg

CHIEP schreef:
Het doet zich voor als je het scherm niet op 100% hebt staan. Zet je hem terug op 100, dan komen de gewone zeventjes weer terug.

CHIEP (crew)
Aha, merci voor de tip - wat ineens verklaart waarom ik enkele weken geleden dacht dat de lay-out hier was verkleind .
Wel vreemd trouwens dat dat de enige "stand" is waar dat "probleem" zich voordoet.

Lijkt me een foutje van Firefox, vreemd.

Sir Spamalot (crew)
Bij mij is het ook zo, bizar maar opgelost.

Jordy schreef:
Lijkt me een foutje van Firefox, vreemd.
Ook in Chrome.

Jimmy Somerville - Master Series (1996)

Oogt het niet netter om bij dergelijk verzamelalbum
niet telkens de artiest apart te vermelden, maar alle tracks te beschouwen
als zijnde van Jimmy Somerville en bij Bronski Beat of The Communards
daar waar nodig te vermelden als samenwerkend een artiest?

Dan lees je in het geval van Smalltown Boy
in plaats van het huidige Bronski Beat - Smalltown Boy,
gewoon Smalltown Boy en daaronder in kleine letters "met Bronski Beat".

Nu krijg je een heel onregelmatige bladspiegel
en is het zoeken naar de titels tussen de verschillende artiestennamen.

Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel.
Tim Finn - North, South, East, West... (2009)

Ik snap je punt, maar als het op de manier gaat die jij voor ogen hebt staat er dan dus eigenlijk: Jimmy Somerville - Smalltown Boy (ft. Bronski Beat). En dat lijkt me allesbehalve correct.

Manuel schreef:
Hier gaat iets mis bij de titel van de pagina:

http://www.musicmeter.nl/label/Wolf%20%2B%20Lamb Wolf + Lamb 'heet' Wolf Lamb

http://www.musicmeter.nl/label/Wolf%20%26%20Lamb Wolf & Lamb 'heet' Wolf

Ook zou het fijn zijn dergelijke labelvariaties te kunnen koppelen zoals we dat bij artiesten doen; Clown & Sunset heeft dit probleem bijvoorbeeld ook, en er zijn ongetwijfeld meer.

Ik gebruik Safari 7 voor het geval dat belangrijk is.

bug gaat op de lijst, bedankt

Over dat koppelen, ik snap niet helemaal hoe een label ( / bedrijf) meerdere namen kan hebben?

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:

Over dat koppelen, ik snap niet helemaal hoe een label ( / bedrijf) meerdere namen kan hebben?

Ik denk dingen als: Warner Brothers / Warner Bros. of InsideOut / Inside Out

Het bedrijf heet Warner Bros., geen Warner Brothers

Ozric Spacefolk
Ja. Maar ik denk dat het niet overal goed gegaan is. Misschien dat dat bedoeld wordt.
Dat er op de site, verschillende varianten van bedrijfsnamen (labels) gehanteerd worden.

Vb.:

http://www.musicmeter.nl/label/Warner

http://www.musicmeter.nl/label/Warner%20bros

http://www.musicmeter.nl/label/Warner%20bros.

Casartelli (moderator)
Als je dat eens grondig op zou willen lossen, zou je allereerst een catch moeten inbouwen voor als iemand een "nog niet bestaand" label invoert. En dan daarna een grote opschoning, waarbij je in één keer een foutief label naar de correcte naam kunt hernoemen zodanig dat dat bij alle foutief benoemde albums doorwerkt. Maar ook daar zal wel wat werk achter de schermen voor nodig zijn.

Ozric Spacefolk schreef:
Ja. Maar ik denk dat het niet overal goed gegaan is. Misschien dat dat bedoeld wordt.
Dat er op de site, verschillende varianten van bedrijfsnamen (labels) gehanteerd worden.

Okee, maar de oplossing ligt dan in het corrigeren van die fouten. Niet in een technische oplossing waar alternatieve schrijfwijzen aan elkaar gelink worden, denk ik.

Ozric Spacefolk
Jordy schreef:
(quote)

Okee, maar de oplossing ligt dan in het corrigeren van die fouten. Niet in een technische oplossing waar alternatieve schrijfwijzen aan elkaar gelink worden, denk ik.

Helemaal juist.

Ik dacht alleen mee. Ik weet niet eens of de user dat wel bedoelde.

Jordy schreef:

Meer verschillende schrijfwijzen die gehanteerd worden, maar misschien moet alles dan onder één ding geschaard worden.

Geen idee of het al voorbij is gekomen (ooit), maar:

Bij de handmatige import bij het toevoegen van de tracklist van een album pakt ie ''feat.'' niet meer. Bijvoorbeeld: ''01. Liedje (feat. gastartiest)''. Eerst zette MuMe keurig de gastartiest in het goede vakje in de tracklist, maar nu blijft het achter de tracktitel(s) staan wanneer je de tracklist importeert. Voor iemand die vrijwel alleen hiphopalbums toevoegt werkte dit altijd erg fijn. Jordy?

gaat op de lijst!

Bij Alfacrepus verwijzen de wikipedia link en ook de vergelijkbare artiesten volgens last.fm onder de 'Meer Info' button naar het Nederlandse trio Toppers. Ik had net voor deze toevoeging van Alfacrepus de artiestennaam van 'De Toppers' veranderd naar 'Toppers' (zoals het overal op de hoezen staat), misschien heeft het daar iets mee te maken?

CHIEP (crew)
Het probleem van nummers waarbij de extra hoofdartiesten (dus geen featurings) niet doorkomen, duikt terug op.

freddze schreef:
Bij Alfacrepus verwijzen de wikipedia link en ook de vergelijkbare artiesten volgens last.fm onder de 'Meer Info' button naar het Nederlandse trio Toppers. Ik had net voor deze toevoeging van Alfacrepus de artiestennaam van 'De Toppers' veranderd naar 'Toppers' (zoals het overal op de hoezen staat), misschien heeft het daar iets mee te maken?

Vermoedelijk wel, zal op de lijst zetten om dat in de toekomst te voorkomen. Voor nu, deze gegevens worden over binnen nu en een paar dagen weer automatisch opnieuw opgezocht / bijgewerkt.

CHIEP schreef:
Het probleem van nummers waarbij de extra hoofdartiesten (dus geen featurings) niet doorkomen, duikt terug op.

Kun je m'n geheugen opfrissen, is dat bij toevoegingen of correcties? in welke stap van het proces gaat het precies fout

CHIEP (crew)
Toevoegingen. Vanaf het moment dat je op de laatste pagina op "opslaan" klikt, verdwijnen ze.

zal er weer naar kijken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:50 uur

geplaatst: vandaag om 04:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.