De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 12 april 2020, 17:00 uur
Edgar18 schreef:
Vooralsnog niet...
Ik had vandaag op een wederopstanding gehoopt.Vooralsnog niet...
0
geplaatst: 13 april 2020, 15:49 uur
heartofsoul schreef:
Helaas, ik krijg "persoonlijke berichten" niet meer geopend. Nog iemand die hier last van heeft?
Helaas, ik krijg "persoonlijke berichten" niet meer geopend. Nog iemand die hier last van heeft?
Meer mensen die dit ervaren?
0
geplaatst: 13 april 2020, 17:51 uur
Is dat hetzelfde als privéberichten? Want dat gaat prima @ macOS Catalina etc.
0
geplaatst: 13 april 2020, 20:34 uur
Hier gaat pm ook prima. Zowel op chromebook, laptop (chrome, windows 10) als op mijn Android telefoon.
0
geplaatst: 13 april 2020, 21:11 uur
Allen bedankt voor hun reactie inzake privé-berichten, dat ik vanaf afgelopen zaterdag (nadat ik een nieuw bericht had gelezen) enige dagen lang niet kon openen. Als ik er met de cursor overheen ging bleef het veld inactief. Zojuist weer geprobeerd, en zie: ik kon de berichten weer lezen. Misschien ligt het gewoon het aan de ouderdom van mijn laptop.
6
geplaatst: 14 april 2020, 19:18 uur
heartofsoul schreef:
Allen bedankt voor hun reactie inzake privé-berichten, dat ik vanaf afgelopen zaterdag (nadat ik een nieuw bericht had gelezen) enige dagen lang niet kon openen. Als ik er met de cursor overheen ging bleef het veld inactief. Zojuist weer geprobeerd, en zie: ik kon de berichten weer lezen. Misschien ligt het gewoon het aan de ouderdom van mijn laptop.
(quote)
Dat zou kunnen. Goed om te horen dat het nu weer werkt en in ieder geval geen universeel probleem is.

Ook een update wat betreft de blauwe kleur van de icoontjes bij laatste berichten. Daar wordt nu samen met Jordy naar gekeken. Ik hoop daar binnenkort meer over te kunnen vertellen.
0
geplaatst: 15 april 2020, 11:07 uur
Navigeren op MUME is wat stroperig vandaag en het posten is zelfs behoorlijk traag.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 15 april 2020, 17:07 uur
Klopt. Dit is op dit moment zelfs heel traag.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 15 april 2020, 17:29 uur
Hier eens de test gedaan in het verre West-Vlaanderen, iets trager dan anders. Kan het eventueel te wijten zijn aan het vele thuiswerk dat vandaag de dag gedaan wordt? Mijn test leverde 49 Mbps op met een B-Box 3 van Proximus. Wie zelf eens wil testen: Test voor internetsnelheid | Fast.com.
1
Soledad
geplaatst: 15 april 2020, 17:30 uur
Even wat berichten verwijderd. Forum graag vrij houden van slowchat en herhalende posts. Punt is duidelijk. Ook ik heb last van de verbindingsproblemen. Bedankt voor het melden 

0
geplaatst: 15 april 2020, 18:16 uur
Sir Spamalot zelf wat tests gedaan via mijn provider en op Allestoringen.nl gekeken: dat zit wel goed wat betreft internet-verbinding. De traagheid is specifiek mbt MuMe al heeft ook Last.fm last van traagheid maar merk ik op andere websites daar weinig van.
Misschien dat de host van MUME een dun lijntje heeft? of dat er meer dan gemiddeld aantal gasten MuMe bezoeken?
Misschien dat de host van MUME een dun lijntje heeft? of dat er meer dan gemiddeld aantal gasten MuMe bezoeken?
4
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 15 april 2020, 18:27 uur
Geen idee, ik pas me aan. Als het iets langer duurt, haal ik een Belgisch streekbier uit de koelkast. Ik laat me niet meer opjagen, het leven is te kort om dat te doen. Vorige week week wilde ik op de box ABC of the Blues (2010) een correctie uitvoeren, ik denk dat ik toen de site ernstig heb "bezig gehouden". Moet het allemaal zo snel gaan? Einde filosofische mijmering.
En nu weer on topic.
En nu weer on topic.
2
CHIEP (crew)
geplaatst: 17 april 2020, 22:16 uur
Boodschap van algemeen nut: iTunes ziet er sinds vandaag een beetje anders uit en daardoor is het makkelijker geworden om hoezen te vergroten. Lees de nieuwe "handleiding" hiervoor op onze Wiki-pagina.
0
geplaatst: 17 april 2020, 23:17 uur
Ik zie sinds een week of twee geen ongelezen forumtopics of bij albumupdates die blauw zijn. Het lijkt elke keer alsof ik alles al heb gelezen. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?
1
geplaatst: 18 april 2020, 00:41 uur
Nr.4 schreef:
Ik zie sinds een week of twee geen ongelezen forumtopics of bij albumupdates die blauw zijn. Het lijkt elke keer alsof ik alles al heb gelezen. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?
Is een bekend probleem, waarvoor nog een oplossing moet komen.
0
geplaatst: 18 april 2020, 00:51 uur
Ik denk dat er al iets aan gedaan is maar opgelost is het niet. Als ik na een tijd afwezigheid mijn updates bekijk dan staan ongelezen bericht wel in het blauw. Maar na een tweede actie (een bericht lezen of andere pagina openen) zijn ze alweer allemaal verdwenen.
0
geplaatst: 18 april 2020, 10:52 uur
Zit ik een hele review te schrijven bij een album, krijg ik een wit scherm ervoor (na het plaatsen van het bericht dus) en hele review vervolgens kwijt
Is ook iets van de laatste tijd, als je gewoon van pagina's switcht hier, krijg ik regelmatig een blanco scherm. Geen idee of er meer users zijn die hier last van hebben?
Is ook iets van de laatste tijd, als je gewoon van pagina's switcht hier, krijg ik regelmatig een blanco scherm. Geen idee of er meer users zijn die hier last van hebben?
0
geplaatst: 18 april 2020, 11:15 uur
musicfriek schreef:
Zit ik een hele review te schrijven bij een album, krijg ik een wit scherm ervoor (na het plaatsen van het bericht dus) en hele review vervolgens kwijt. Is ook iets van de laatste tijd, als je gewoon van pagina's switcht hier, krijg ik regelmatig een blanco scherm. Geen idee of er meer users zijn die hier last van hebben?
Zit ik een hele review te schrijven bij een album, krijg ik een wit scherm ervoor (na het plaatsen van het bericht dus) en hele review vervolgens kwijt. Is ook iets van de laatste tijd, als je gewoon van pagina's switcht hier, krijg ik regelmatig een blanco scherm. Geen idee of er meer users zijn die hier last van hebben?
Ook hier - daar is een work-around voor: langere teksten in bijv word schrijven en dan copy/paste in je post. Gebeurt er dan wat heb je altijd je tekst nog.
0
geplaatst: 18 april 2020, 11:17 uur
Ja, die tip kreeg ik net ook al van iemand anders, het zal wel moeten dus, maar eigenlijk te zot voor woorden dat we dit moeten doen 

1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 april 2020, 11:36 uur
Nou ja, te zot voor woorden... het was altijd al wel een veilige backup als je een wat langere tekst schreef, ook in het MusicMeter van ver voor de overname, ook als je bijvoorbeeld een bedrijf via een antwoordformulier benadert en niet zeker weet of je een afschrift van je bericht in de e-mail ontvangt en ook in honderdduizend andere gevallen.
1
geplaatst: 18 april 2020, 11:47 uur
Ik schrijf dus echt heel zelden langere reviews en was hier ook nog nooit tegenaan gelopen om eerlijk te zijn, maar ervaar nu wel het gevoel hoe frustrerend dit kan zijn dus
Ik ben alweer wat gekalmeerd (wat kun je balen zeg als je alles kwijt bent haha).
Weet wat me toe doen staat de volgende keer
Ik ben alweer wat gekalmeerd (wat kun je balen zeg als je alles kwijt bent haha).Weet wat me toe doen staat de volgende keer

0
geplaatst: 18 april 2020, 11:57 uur
Ik schrijf langere teksten en lijstjes ook eerst buiten mume om (meestal samsung notes op de telefoon).
1
geplaatst: 18 april 2020, 11:59 uur
musicfriek schreef:
Ja, die tip kreeg ik net ook al van iemand anders, het zal wel moeten dus, maar eigenlijk te zot voor woorden dat we dit moeten doen
Nee dat is het dus niet. Je hebt in feite op dat moment een open connectie met een database. Waarom denk je dat kranten - om een voorbeeld te geven - werken met een redactioneel systeem bovenop een database? Om schrijvers in staat te stellen hun artikel te schrijven in een tijdelijk bestand dat wordt weggeschreven naar de database (commit heet dat) wanneer het artikel gereed is. Daarin voorziet zo'n systeem. Net zoals Word temporary files maakt voor het geval ...
Om een vergelijking te maken: je bent aan het klagen over de kofferbak van de Porsche die jij gebruikt om boodschappen te doen. Je kunt je beter afvragen of dat het primaire doel is van een Porsche

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.