MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
musicfriek, Het is iets minder veilig, maar als je geen zin hebt altijd meteen in word of kladblok te schrijven kan je ook copy/paste gebruiken. Voor je je tekst probeert te plaatsen kopiëren (tekst selecteren -> rechtermuisklik -> kopiëren) en als het dan misloopt op MusicMeter kan je hem altijd nog ergens plakken (rechtermuisknop -> plakken).

Mjuman schreef:
Nee dat is het dus niet. Je hebt in feite op dat moment een open connectie met een database. Waarom denk je dat kranten - om een voorbeeld te geven - werken met een redactioneel systeem bovenop een database? Om schrijvers in staat te stellen hun artikel te schrijven in een tijdelijk bestand dat wordt weggeschreven naar de database (commit heet dat) wanneer het artikel gereed is. Daarin voorziet zo'n systeem. Net zoals Word temporary files maakt voor het geval ...

Begrepen. Ik bedoelde ook meer dat ik dit nog nooit eerder gehad heb, in den beginne jaren heb ik veel meer geschreven op deze site en toen heb ik dit dus nooit ervaren, dat is meer mijn punt wat ik wou/wil maken.

En Kronos, dat is ook een hele goede tip

Het zal! ongetwijfeld ook te maken hebben met het grote aantal gelijktijdige users, zeg maar de schaalbaarheid van de site.

musicfriek schreef:
Zit ik een hele review te schrijven bij een album, krijg ik een wit scherm ervoor (na het plaatsen van het bericht dus) en hele review vervolgens kwijt Is ook iets van de laatste tijd, als je gewoon van pagina's switcht hier, krijg ik regelmatig een blanco scherm. Geen idee of er meer users zijn die hier last van hebben?

Om dit probleem te ondervangen (en mijn Porsche enkel te gebruiken om dominantie uit te stralen), werk ik dus, zoals hier al wijselijk gesuggereerd, eerst in een kladbok. Vervolgens de copypasta naar MusicMeter en om de administratie op orde te houden, verwijder ik dan het kladbok bestand. Maar recentelijk overkwam mij, nadat ik ruim de tijd had genomen voor een recensie, toch dat ik alles kwijt raakte. Ik zag een spelfout in mijn post, wilde deze nog snel aanpassen maar klikte per ongeluk op 'post verwijderen' ipv 'post bewerken'.

Ik kreeg nog de reddingsboei 'Verwijderen ongedaan maken' toegegooid, maar deze bleek van steen. De laadactie werd getoond, maar ging nergens heen, totdat de gevreesde foutmelding verscheen. Weg post en ik had mijn kladbok document ook al de deur gewezen.

Om dat te voorkomen kan je het tekstbericht in kladblok best echt opslaan en een naam geven. Dan kan je het na verwijdering nog altijd terug herstellen vanuit de prullenbak.

In De Site > Algemeen > "The" verwijderen:

Is het niet mogelijk om het voorzetsel "The" in de alfabetisering te verwijderen.
Op den duur heb je duizenden bands onder de letter "T"
In Moviemeter.nl laat men dat toch ook achterwege, of men zet het achteraan.
Mijn muziek is thuis gerangschikt zonder rekening te houden met "The" wat veel overzichtelijker is.

Wat doen wij dan hiermee.

The The

Tarkus schreef:
In De Site > Algemeen > "The" verwijderen:

Is het niet mogelijk om het voorzetsel "The" in de alfabetisering te verwijderen.
Op den duur heb je duizenden bands onder de letter "T"
In Moviemeter.nl laat men dat toch ook achterwege, of men zet het achteraan.
Mijn muziek is thuis gerangschikt zonder rekening te houden met "The" wat veel overzichtelijker is.

Nee, "The" is een lidwoord. Zou je "voorzetsels" ook weglaten dan krijg je pas echt een probleem: In the Nursery, Under zou dan niet eens bestaan. Toegegeven een overvolle "T" is niet fijn

Inderdaad. A Perfect Circle zou wel bij de "P" moeten. Maar eigenlijk zou ook op achternaam gerangschikt moeten worden. Op MusicMeter is het anders om redenen die Jordi belangrijk vond. Ik ben er intussen aan gewend dat het afwijkt van hoe het bij mij thuis gerangschikt is. Op basis van 'Mijn albums' op MusicMeter heb ik daarvan wel een lijst gemaakt maar daar moest dus heel wat in aangepast worden.

Overigens ook in beheer-software zoals J-River - Mediacenter, van US origine, wordt de "T" overvol en wordt bijv Bebel Gilberto opgeborgen onder de "B" - dwz in de lijstweergave van je albums. Wanneer je de albums weergeeft op je tablet, is het handiger om de ingang albumtitel te gebruiken (want dan kan je de hoesafbeelding weergeven en daarmee je keuze maken), foto's van bands/artiesten worden niet gebruikt.

Mjuman schreef:
Het zal! ongetwijfeld ook te maken hebben met het grote aantal gelijktijdige users, zeg maar de schaalbaarheid van de site.

Ik had tot op heden ook geen last van trage laadtijden, maar sinds vandaag duurt het bij mij ook erg lang. Ik zal hier morgen navraag naar doen.

Arbeidsdeskundige
Durf je al een prognose te geven wanneer het al zeer geruime tijd bestaande probleem van het ontbreken van de blauwe vinkjes is opgelost?

Arbeidsdeskundige schreef:
Durf je al een prognose te geven wanneer het al zeer geruime tijd bestaande probleem van het ontbreken van de blauwe vinkjes is opgelost?

Vreemd, ik heb er al een tijd geen ‘last’ meer van en staan ze er weer gewoon.

meneer schreef:
(quote)

Vreemd, ik heb er al een tijd geen ‘last’ meer van en staan ze er weer gewoon.

Welke browser gebruik jij? Firefox?

Dan ben ik ook benieuwd welke browser meneer gebruikt, hier Firefox, maar geen icoontjes.

Gewoon Safari en Chrome (meerdere apparaten). Maar net even gecontroleerd en het was idd niet meer aanwezig. Maar het heeft toch echt, bij mij, gewoon weer een tijd goed ‘gedraaid’. Nu ben ik wel zeker kleurenblind maar ik zie wanneer iets gekleurd is.

Arbeidsdeskundige schreef:

Ik hoop dat dat één dezer dagen is verholpen.

De blauwe icoontjes zijn terug!

(afbeelding)

Sir Spamalot (crew)
Hier ook! Ik dacht eerst dat het een delirium was zonder roze olifanten deze keer.

musicfriek schreef:
(afbeelding)

Ja duh, heb jij dat gemist gisteren in de briefing van het Outbreak Management Team.

Een man weet niet wat hij mist, maar als ze er niet zijn, weet een man pas wat hij mist.

Heerlijk die filosofie op deze site.

Of deze Edgar18

"Blauw, blauw, blauw
Keer ik terug naar jou"

Kronos schreef:
musicfriek, Het is iets minder veilig, maar als je geen zin hebt altijd meteen in word of kladblok te schrijven kan je ook copy/paste gebruiken. Voor je je tekst probeert te plaatsen kopiëren (tekst selecteren -> rechtermuisklik -> kopiëren) en als het dan misloopt op MusicMeter kan je hem altijd nog ergens plakken (rechtermuisknop -> plakken).

Goede tip. Ik heb mezelf aangeleerd om bij een langere tekst deze ook altijd automatisch even te selecteren en ctrl + c te drukken, voor de zekerheid. In het verleden een paar keer een tekst kwijtgeraakt en dat was zonde. Een kleine moeite die je een hoop tijd bespaart als de site nog eens problemen heeft.

Bij de Opera browser wil dit ook nog wel eens werken

Mocht je per abuis iets van tekst verwijdert hebben > CTRL + Z (meerdere keren indien nodig) om het terug te krijgen.

Mocht je een tab per abuis gesloten hebben. Dan CTRL + SHIFT + T om gesloten pagina te heropenen dan staat de tekst die je ingetypt hebt er vaak ook weer ondanks dat het dus niet opgeslagen is. (komt gewoon uit het cache van de browser).

musicfriek schreef:
(afbeelding)

E-Clect-Eddy schreef:
Bij de Opera browser wil dit ook nog wel eens werken

Mocht je per abuis iets van tekst verwijdert hebben > CTRL + Z (meerdere keren indien nodig) om het terug te krijgen.

Mocht je een tab per abuis gesloten hebben. Dan CTRL + SHIFT + T om gesloten pagina te heropenen dan staat de tekst die je ingetypt hebt er vaak ook weer ondanks dat het dus niet opgeslagen is. (komt gewoon uit het cache van de browser).

Alle genoemde tips - over terugtoveren - hebben één caveat gemeen: je maakt gebruik van een tijdelijke buffer; na afsluiting van een bepaalde applicatie wordt die buffer gewoon geleegd en die buffer kan ook worden overschreven wanneer je meerdere wisacties achtereen uitvoert. Maak gewoon een bestand aan met een duidelijke naam ("mumepruts1", of "aaa_klooien" - dan komt ie altijd bovenin een alfabetische lijst), zodat je makkelijk bestanden achteraf kunt wissen als je ze niet meer nodig hebt.

Itt IE heeft Chrome ook de feature dat als je een stap teruggaat, wanneer je bijv per ongeluk in een actief window ergens anders heengaat, zodat je bij terugkeer de invoer in je eerdere actieve window kwijt bent, je getypte tekst weer wordt getoond. Voorbeeldje: je zit bij Blackstar van Bowie iets te typen, je gaat vanuit dat window naar de albumlijst van Bowie (om de chronologie van zijn werk te zien) , keert terug naar Blackstar en bent je getypte tekst kwijt. In IE blijft dat zo, in Chrome (en ook Opera) kan je door te bekspeetsen jet tekst terughalen.

Oh, ik heb ook gewoon die tijdelijke bestanden.

Maar niet altijd maak ik er gebruik van, zeker als het even tussendoor is of een korte tekst.

Een buffer is inderdaad geen back-up of alternatief daarvoor en als de app gesloten is het cache inderdaad verdwenen.

Het is slechts een herinnering dat apps vaker al wat rudimentaire 'back-up' oplossingen hebben waarvan je vergeten bent dat die bestaan.

Ik heb veel en vaak moeten testen dan gaf ik bestanden altijd overduidelijke nonsensnamen; wiste ik welke werkte, dan promoveerde in die tot da real world en wiste ik alle andere op OS-niveau met mbv jokertekens. Wissen van overbodige bestanden - is net als het hanteren van een heldere nomenclatuur - een goede manier om je pc een beetje netjes te houden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:01 uur

geplaatst: vandaag om 20:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.