De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
1
Ponty Mython
geplaatst: 7 juni 2020, 15:03 uur
Ik begrijp echt niet dat dit soort misleidende reclame hier wordt toegelaten. En niet alleen hier, maar op elke Metersite zie ik die troep en ook op de voetbalsite van meneer de eigenaar. Je helpt als websitebeheerder eigenlijk gewoon mee aan het misleiden van (onwetende) mensen, waardoor ze misschien in de problemen kunnen komen, mochten ze er al dan per ongeluk op klikken. Het Kassa en Radarforum staan vol met dat soort berichten van gedupeerde mensen die voor duizenden euros zijn getild dankzij dit soort nepnieuws.
Dit lijkt me toch niet wat meter_fan als toekomstvisie heeft voor de sites?
Ik krijg een beetje het idee dat er ook geen communicatie is tussen dion.ollie, de developers en meter_fan. Onze klachten lijken in ieder geval tot nu toe niet erg serieus genomen te worden door de grote baas.
Dit lijkt me toch niet wat meter_fan als toekomstvisie heeft voor de sites?
Ik krijg een beetje het idee dat er ook geen communicatie is tussen dion.ollie, de developers en meter_fan. Onze klachten lijken in ieder geval tot nu toe niet erg serieus genomen te worden door de grote baas.
2
geplaatst: 7 juni 2020, 16:09 uur
Tja hij moet ook met 50 procent van de kennis, 100 procent van de besluiten nemen.
1
geplaatst: 7 juni 2020, 17:34 uur
Door die kloterige beeldvullende reclames kan ik nu niet eens meer een stem uitbrengen; de advertentie overlapt het sterretje en blijft always-on-top (denk ervan wat je wil). Hellup!
1
geplaatst: 8 juni 2020, 19:08 uur
Onweerwolf schreef:
Dit is een standard phishing popup. Doorgaans zie je dit soort meuk verschijnen op warez sites. Je kunt hier zelf niets aan doen, afgezien van het gebruiken van modknip-software, hetgeen overigens ook zeker niet altijd helpt bij deze rommel. Een eventueel Greasemonkey scriptje kan ook helpen maar ik kan geen kant-en-klare vinden voor deze specifieke pop-ups.
Als het goed is moet de beheerder van deze website er wel iets aan kunnen doen.
Overigens zijn deze pop-ups er meestal maar enkele uren.
Dit is een standard phishing popup. Doorgaans zie je dit soort meuk verschijnen op warez sites. Je kunt hier zelf niets aan doen, afgezien van het gebruiken van modknip-software, hetgeen overigens ook zeker niet altijd helpt bij deze rommel. Een eventueel Greasemonkey scriptje kan ook helpen maar ik kan geen kant-en-klare vinden voor deze specifieke pop-ups.
Als het goed is moet de beheerder van deze website er wel iets aan kunnen doen.
Overigens zijn deze pop-ups er meestal maar enkele uren.
Ik vind dat dit helemaal niet moet kunnen op Meter-websites. Ik ben het wat dat betreft 100% met Ponty Mython eens. Ik ga navraag doen wat dit is, hoe dit kan en wat hieraan te doen is.
0
geplaatst: 8 juni 2020, 21:32 uur
Ponty Mython schreef:
Ik begrijp echt niet dat dit soort misleidende reclame hier wordt toegelaten. En niet alleen hier, maar op elke Metersite zie ik die troep en ook op de voetbalsite van meneer de eigenaar.
Ik begrijp echt niet dat dit soort misleidende reclame hier wordt toegelaten. En niet alleen hier, maar op elke Metersite zie ik die troep en ook op de voetbalsite van meneer de eigenaar.
Een tijdje geleden (maand of wat) ook al eens hier aangegeven. Wordt niks aan gedaan. Zijn gewoon, vermoed ik, inkomsten voor de eigenaar of geld om de site in de lucht te kunnen houden. Begrijpelijk want het is geen pro-Deo hobby natuurlijk. Maar wel jammer.
0
geplaatst: 8 juni 2020, 23:37 uur
meneer schreef:
Een tijdje geleden (maand of wat) ook al eens hier aangegeven. Wordt niks aan gedaan. Zijn gewoon, vermoed ik, inkomsten voor de eigenaar of geld om de site in de lucht te kunnen houden. Begrijpelijk want het is geen pro-Deo hobby natuurlijk. Maar wel jammer.
(quote)
Ik kan je verzekeren dat het vertonen van malafide websites geen winst oplevert en dus ook niet met opzet gebeurt. Dat praat overigens niet goed dat dit onkruid hier groeit. Om maar even in de beeldspraak te blijven: het zou verdelgd moeten worden. Het liefst zo snel mogelijk. Ik heb net te horen gekregen dat we hiervan een link moeten hebben om er echt iets aan te kunnen doen. Is er iemand die mijn deze kan verschaffen zodra het zich weer voordoet. Misschien beter in een privébericht, zodat anderen er niet per ongeluk op klikken.
0
geplaatst: 9 juni 2020, 07:32 uur
dion.ollie schreef:
Ik heb net te horen gekregen dat we hiervan een link moeten hebben om er echt iets aan te kunnen doen. Is er iemand die mijn deze kan verschaffen zodra het zich weer voordoet. Misschien beter in een privébericht, zodat anderen er niet per ongeluk op klikken.
Ik heb net te horen gekregen dat we hiervan een link moeten hebben om er echt iets aan te kunnen doen. Is er iemand die mijn deze kan verschaffen zodra het zich weer voordoet. Misschien beter in een privébericht, zodat anderen er niet per ongeluk op klikken.
Ik kan deze oproep natuurlijk alleen maar ondersteunen !
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 juni 2020, 14:14 uur
dion.ollie schreef:
Ik kan je verzekeren dat het vertonen van malafide websites geen winst oplevert en dus ook niet met opzet gebeurt. Dat praat overigens niet goed dat dit onkruid hier groeit. Om maar even in de beeldspraak te blijven: het zou verdelgd moeten worden. Het liefst zo snel mogelijk. Ik heb net te horen gekregen dat we hiervan een link moeten hebben om er echt iets aan te kunnen doen. Is er iemand die mijn deze kan verschaffen zodra het zich weer voordoet. Misschien beter in een privébericht, zodat anderen er niet per ongeluk op klikken.
(quote)
Het gaat vermoedelijk om dit probleem zoals beschreven op de website van Ziggo zelf:
Hoe herken je phishing? | Klantenservice | Ziggo
1
geplaatst: 9 juni 2020, 23:51 uur
Op moviemeter zijn sinds een tijdje de toevoegingseisen voor films wat veranderd, zo mogen er onder andere kortere films op.
Onder Jordy was het de bedoeling dat musicmeter vooral een albumsite was, maar nu er een andere eigenaar is vroeg ik mij af of hier ook misschien wat versoepeld kan worden? Bijvoorbeeld zo'n reeks van Oor Oorgasm Label | Releases | Discogs die er nu niet op mag, of bijvoorbeeld singles toelaten. Hoe staan de crew en de eigenaar hier tegenover, en is er ook behoefte aan bij andere users, of ben ik de enige?
Onder Jordy was het de bedoeling dat musicmeter vooral een albumsite was, maar nu er een andere eigenaar is vroeg ik mij af of hier ook misschien wat versoepeld kan worden? Bijvoorbeeld zo'n reeks van Oor Oorgasm Label | Releases | Discogs die er nu niet op mag, of bijvoorbeeld singles toelaten. Hoe staan de crew en de eigenaar hier tegenover, en is er ook behoefte aan bij andere users, of ben ik de enige?

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 juni 2020, 23:53 uur
Wat was het argument van Jordy om dit niet toe staan?
1
Ponty Mython
geplaatst: 10 juni 2020, 11:23 uur
Onweerwolf schreef:
Ze hadden daar een minimaal aantal minuten ingesteld (45?) waar een film aan moet voldoen, voordat deze mocht worden toegevoegd. Een heleboel kortfilms vielen daardoor buiten de boot. Dat sloeg natuurlijk helemaal nergens op en het is het nieuwe management aan te prijzen dat ze die domme regel eindelijk hebben veranderd. Op MovieMeter kunnen ze sowieso niet zo goed tegen verandering, heb ik het idee.
1
Onweerwolf
geplaatst: 10 juni 2020, 13:39 uur
Ik bedoelde eigenlijk wat de reden is/was voor het niet toestaan van singles op Musicmeter. 

1
geplaatst: 10 juni 2020, 14:00 uur
Dat is volgens mij besloten in de beginjaren, toen Jordy met de site begon, het moest vooral over albums gaan als ik het goed heb. Later werd er nog wel het een en ander veranderd zodat singles met drie non-album tracks er wel op mogen.
Maar het gaat me niet alleen maar om singles, ook om, zoals eerder gezegd, die promo's of gratis albums bij tijdschriften, muziek dvd's enz. Misschien kan een en ander versoepeld worden, als de crew en de eigenaar het hiermee eens zijn, en als er behoefte aan is bij de users, want misschien ben ik wel de enige.
Maar het gaat me niet alleen maar om singles, ook om, zoals eerder gezegd, die promo's of gratis albums bij tijdschriften, muziek dvd's enz. Misschien kan een en ander versoepeld worden, als de crew en de eigenaar het hiermee eens zijn, en als er behoefte aan is bij de users, want misschien ben ik wel de enige.

1
geplaatst: 10 juni 2020, 14:24 uur
Hoewel ik ook wel een zwak heb voor de Oorgasm-cd's zou ik er zeker niet voor pleiten. Je raakt het overzicht en onderscheid kwijt tussen echte uitgaven als verzamelalbum en promotiecd's bij bijvoorbeeld tijdschriften die ooit eens ergens bij geplakt waren. Dat zijn er nogal wat, maar vind het eigenlijk niets toevoegen aan de site als naslagwerk. Op sentimentele gronden zou ik uitzondering maken voor de Oorgasmcd's, maar ken nog wel een aantal tijdschriften met dergelijke cd's. Ook staan al deze cd's dan in de rij bij de artiest waar ze op verschenen zijn. Komt het overzicht niet ten goede wat mij betreft. Ik ben dus geen voorstander en houden we het voor mij bij officiële uitgaves, maar misschien ben ik daar ook de enige in 

1
geplaatst: 10 juni 2020, 14:44 uur
Met singles krijg je wel een enorme onoverzichtelijke discografie binnen de huidige infrastructuur op MuMe, van sommige singles zijn wel 10/20 of zelfs 30 verschillende versies (analoog, digitaal, verschillende b-kanten, verschillende remixen, verschillende landenuitgaven). Zolang er niet met 'versioning' wordt gewerkt, zou ik mijn handen hier niet aan branden. Of je moet hier beperkingen opstellen dat je alleen fysieke singles doet die op de Nederlandse en Belgische markt zijn uitgebracht oid.
Maar sommige verzamelreeksen mag best een uitzondering voor worden gemaakt, zoals Oorgasm of de Mixmag cd's. Daaraan gerelateerd mis ik hier al jaren een optie om makkelijk een dergelijke reeks (bv. ook Turn Up The Bass of de StuBru Afrekening cd's) op 1 pagina te krijgen.
Ik heb echter niet de illusie dat de eigenaar momenteel al aan enige doorontwikkeling van MuMe denkt? Jordy had een duidelijk idee hierover, maar ik denk dat een inhoudelijke verandering van het toevoegbeleid nu meer bij de crew ligt?
Maar sommige verzamelreeksen mag best een uitzondering voor worden gemaakt, zoals Oorgasm of de Mixmag cd's. Daaraan gerelateerd mis ik hier al jaren een optie om makkelijk een dergelijke reeks (bv. ook Turn Up The Bass of de StuBru Afrekening cd's) op 1 pagina te krijgen.
Ik heb echter niet de illusie dat de eigenaar momenteel al aan enige doorontwikkeling van MuMe denkt? Jordy had een duidelijk idee hierover, maar ik denk dat een inhoudelijke verandering van het toevoegbeleid nu meer bij de crew ligt?
1
geplaatst: 10 juni 2020, 14:57 uur
aERodynamIC schreef:
Ben ik de enige waar de site om de paar seconden wordt overgenomen door dit? Het is niet eens een pop-up, maar letterlijk een soort overname. Het gaat in vlagen (en dan heel veel achter elkaar).
(afbeelding)
Ben ik de enige waar de site om de paar seconden wordt overgenomen door dit? Het is niet eens een pop-up, maar letterlijk een soort overname. Het gaat in vlagen (en dan heel veel achter elkaar).
(afbeelding)
Ik had afgelopen zondag exact dezelfde pop-up, maar dan met KPN. Het vervelende was, dat wegklikken niet werkte, en ik geen toegang tot MuMe meer had. Ik heb toen een volledige scan laten uitvoeren, en tot op heden heb ik geen last meer gehad. Maar enig gegoogel gaf als resultaat dat je iets in je browser moet veranderen om zulke pop-ups te weren. Maar daar moet ik even op studeren, want mijn kennis en vaardigheden schieten hier tekort.
0
geplaatst: 10 juni 2020, 14:57 uur
herman schreef:
Met singles krijg je wel een enorme onoverzichtelijke discografie binnen de huidige infrastructuur op MuMe, van sommige singles zijn wel 10/20 of zelfs 30 verschillende versies (analoog, digitaal, verschillende b-kanten, verschillende remixen, verschillende landenuitgaven). Zolang er niet met 'versioning' wordt gewerkt, zou ik mijn handen hier niet aan branden. Of je moet hier beperkingen opstellen dat je alleen fysieke singles doet die op de Nederlandse en Belgische markt zijn uitgebracht oid.
Ik heb echter niet de illusie dat de eigenaar momenteel al aan enige doorontwikkeling van MuMe denkt? Jordy had een duidelijk idee hierover, maar ik denk dat een verandering van het toevoegbeleid nu meer bij de crew ligt?
Ik heb echter niet de illusie dat de eigenaar momenteel al aan enige doorontwikkeling van MuMe denkt? Jordy had een duidelijk idee hierover, maar ik denk dat een verandering van het toevoegbeleid nu meer bij de crew ligt?
Singles: het probleem dat je schetst is zonneklaar - zonder versioning betekent dit een enorme overhead + redundantie op database niveau en alles wat daaraan verbonden is. Versioning (1.0; 1.1; 1.1.1; 1.2) is echter helemaal niet voorzien in het oorspronkelijke datamodel.
Je ziet het nu al waar 'getweakte' cd-releases met bonus-nr's oorspronkelijke versies ahw over-rulen al moet je nog wel de bonus nrs expanderen; je ziet ook veel gefutsel met labels (Rhino bijv ipv Factory of WB).
Oproepen van verzamel-reeksen in één scherm - bijv alle Balance, DJ Kicks, Fabric etc - is een langgekoesterde wens; daarvoor neem ik dan die OORgasms en Turp un the ... wel voor lief

0
geplaatst: 10 juni 2020, 15:04 uur
Singles kan je gewoon alleen de eerste uitgave toelaten, doen we bij albums ook, de rest kun je als bonusnummer toevoegen.
Maar het gaat me ook niet echt om details maar meer om wat de eigenaar hier mee wil, of ze alles zo willen laten of dat er in de toekomst wat gaat veranderen.
Wat herman zegt is inderdaad ook wel een goede, om de verzamelreeksen op 1 pagina te krijgen lijkt me ook wel wat.
Maar het gaat me ook niet echt om details maar meer om wat de eigenaar hier mee wil, of ze alles zo willen laten of dat er in de toekomst wat gaat veranderen.
Wat herman zegt is inderdaad ook wel een goede, om de verzamelreeksen op 1 pagina te krijgen lijkt me ook wel wat.
1
geplaatst: 10 juni 2020, 15:12 uur
Bonk schreef:
Hoewel ik ook wel een zwak heb voor de Oorgasm-cd's zou ik er zeker niet voor pleiten. Je raakt het overzicht en onderscheid kwijt tussen echte uitgaven als verzamelalbum en promotiecd's bij bijvoorbeeld tijdschriften die ooit eens ergens bij geplakt waren. Dat zijn er nogal wat, maar vind het eigenlijk niets toevoegen aan de site als naslagwerk. Op sentimentele gronden zou ik uitzondering maken voor de Oorgasmcd's, maar ken nog wel een aantal tijdschriften met dergelijke cd's. Ook staan al deze cd's dan in de rij bij de artiest waar ze op verschenen zijn. Komt het overzicht niet ten goede wat mij betreft. Ik ben dus geen voorstander en houden we het voor mij bij officiële uitgaves, maar misschien ben ik daar ook de enige in
Die komen dan niet bij de artiest te staan, is nu ook niet zo als je verzamel oud (meerdere artiesten) als type album invoert.
0
geplaatst: 10 juni 2020, 15:18 uur
uitbreiding van functionaliteit of verruiming van het beleid wat betreft toevoegingen zou ik als laatste suggereren. Meer werk, meer data, meer onkosten, meer reclame!!!
Hoor liever een toekomstvisie voor deze versie van de meter-sites. Samengaan met andere websites bv Podiuminfo / concertagenda ?
Of hoe ze meer inkomsten willen genereren die niet afhankelijk zijn van reclame. Bijvoorbeeld andere abo-vormen en extra's die daar aangekoppeld zijn. Meer stats, persoonlijke Top 25's daar waar nu Top 10's zijn. Of reclame-vrij indien je 50 revieuws per jaar schrijft of 100 releases toevoegt.
Hoor liever een toekomstvisie voor deze versie van de meter-sites. Samengaan met andere websites bv Podiuminfo / concertagenda ?
Of hoe ze meer inkomsten willen genereren die niet afhankelijk zijn van reclame. Bijvoorbeeld andere abo-vormen en extra's die daar aangekoppeld zijn. Meer stats, persoonlijke Top 25's daar waar nu Top 10's zijn. Of reclame-vrij indien je 50 revieuws per jaar schrijft of 100 releases toevoegt.
1
geplaatst: 10 juni 2020, 16:05 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Of reclame-vrij indien je 50 revieuws per jaar schrijft of 100 releases toevoegt.
Of reclame-vrij indien je 50 revieuws per jaar schrijft of 100 releases toevoegt.
Ja.. en een platenbon bij 667 toevoegingen..
1
geplaatst: 10 juni 2020, 16:12 uur
herman schreef:
Maar sommige verzamelreeksen mag best een uitzondering voor worden gemaakt, zoals Oorgasm of de Mixmag cd's.
Maar sommige verzamelreeksen mag best een uitzondering voor worden gemaakt, zoals Oorgasm of de Mixmag cd's.
De mixmag cd's heb ik een keer toestemming van een crewlid voor gekregen, omdat deze later wel te koop waren in de winkels op cd. Er staat al 1 op de site.

Carl Cox & Dave Seaman - Mixmag Live Vol. 1 (1992)
2
geplaatst: 10 juni 2020, 16:30 uur
Joshua68 schreef:
Not punny > dat kost geld, dus houdt dit MuMe niet overeind.
Meer albums > meer kans op een groter publiek > meer page-views > hoge site ranking > aantrekkelijker voor adverteerders > theoretisch hoger inkomsten. Zelfde geldt voor reviews > meer interactie op MuMe > meer page-views etc.
Last.fm zat jaren geleden ook financieel in de problemen en ging reclame van dubieuze aanbieders accepteren > die weer malware probeerden te verspreiden. Als dat te lang en te vaak gebeurd dan verdampt de community en bereik je dus het tegenovergesteld van je doelstelling. Elk website zou minder afhankelijk moeten zijn van reclame, is geen stabiele inkomsten bron.
Op TV waren de reclameblokken minder frequent viel me op > minder inkomsten voor TV-zender > voortbestaan in gevaar etc.
Als MuMe-ers gestimuleerd zouden worden om iets te doen wat het voorbestaan van deze site verlengd dan hebben ze er al baat bij en dan is reclame-vrij een lokkertje om dat te stimuleren.
1
geplaatst: 10 juni 2020, 16:42 uur
Even tussendoor:
Ik zou als ik jullie was hier heel snel iets aan gaan doen voordat deze site helemaal leegloopt.
Scarlet schreef:
Eerst helemaal door de reclames scrollen en dan kan je eens gaan reageren hier. Wat is er gebeurd met deze site! Is nauwelijks nog werkbaar zo.
Eerst helemaal door de reclames scrollen en dan kan je eens gaan reageren hier. Wat is er gebeurd met deze site! Is nauwelijks nog werkbaar zo.
Ik zou als ik jullie was hier heel snel iets aan gaan doen voordat deze site helemaal leegloopt.
0
Ponty Mython
geplaatst: 10 juni 2020, 16:52 uur
Is er geen manier om singles aan albums te koppelen?
Verzamelaars zoals de OORgasm cd's vallen toch gewoon onder compilatie-albums?
Verzamelaars zoals de OORgasm cd's vallen toch gewoon onder compilatie-albums?
0
geplaatst: 10 juni 2020, 22:02 uur
Bonk schreef:
Ik ben dus geen voorstander en houden we het voor mij bij officiële uitgaves, maar misschien ben ik daar ook de enige in
Ik ben dus geen voorstander en houden we het voor mij bij officiële uitgaves, maar misschien ben ik daar ook de enige in
Same here. Vooral omdat ik bang ben dat het het erg onoverzichtelijk gaat worden. Al die singels in verschillende versies en zo. Dat hoeft voor mij niet. Als ik informatie wil hebben over allerlei versies, dan kijk ik wel op discogs. Ik zie de meerwaarde niet echt.
Over die Oorgasme verzamelcd's: ik had er nog nooit van gehoord. Ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft. Maar qua overzicht zou het wellicht meevallen. Het wordt immers geen rommeltje bij een bepaalde artiest lijkt mij.
0
geplaatst: 11 juni 2020, 19:40 uur
Hoe staat het hiermee? We zijn inmiddels 11 dagen verder, maar het is nog niet mogelijk een donatie te doen.
0
geplaatst: 11 juni 2020, 22:15 uur
Edgar18 schreef:
Hoe staat het hiermee? We zijn inmiddels 11 dagen verder, maar het is nog niet mogelijk een donatie te doen.
(quote)
Tja ik beginnen te wennen aan die reclame, straks gaan wij weer op vakantie en hebben wij geen geld voor donatie meer over

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.