MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Bij SvhJ gebruiken we al jaren de IMDb-formule voor diverse automatische nominaties, die is prima toepasbaar op grote schaal.

cosmic kid (moderator)
Wat zou uitbreiding (a la Moviemeter) en een andere berekening van de Toplijsten toch fijn zijn. Destijds heb ik dat ook aan meter_fan laten weten. Ik vraag me af of het er ooit nog van komt.

Ik zou zeggen dat als wij een formule aanleveren het niet veel moeite voor hem moet zijn om die toe te passen.

Ik heb nu al een tijdje regelmatig deze schermvullende reclames waarbij ik niet kan stemmen of zoeken, nogal storend.
https://i.ibb.co/YP76gdb/Screenshot-2020-08-11-at-10-10-30.png
https://i.ibb.co/5vGhS2c/Screenshot-2020-08-11-at-10-10-43.png

Razoreater schreef:
Ik heb nu al een tijdje regelmatig deze schermvullende reclames waarbij ik niet kan stemmen of zoeken, nogal storend.
(afbeelding)
(afbeelding)
Goeiemorgen zeg, dat lijkt meer op een website van Delta met een MusicMeter-banner bovenin.

Leuk toch, dat Delta reclame maakt voor MusicMeter en Black Sabbath.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
(quote)
Door, zoals niels94 hierboven aanhaalt, een systeem zoals op RateYourMusic te gebruiken. Dat systeem houdt zowel rekening met het gemiddeld als het aantal stemmen. (en ook een heleboel andere, onbekende, factoren, maar het hoeft ook weer niet zó complex als op RYM)

Nou, hoe complexer hoe beter toch?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nou, hoe complexer hoe beter toch?

Ik heb het gevoel dat we iets met ladders moeten doen.

chevy93 schreef:
(quote)

...sprak de dromerige brandweerman...

chevy93 schreef:
(quote)

Ik stel een traplift-methodiek voor, waarbij artiesten ouder dan 67 in het voordeel zijn.
Kunnen we de toplijst gelijk laten sponsoren door jeweetwelwie.

herman schreef:
(quote)

Ik stel een traplift-methodiek voor, waarbij artiesten ouder dan 67 in het voordeel zijn.
Wel lullig voor mensen als Jimi Hendrix.

herman schreef:
(quote)

Kunnen we de toplijst gelijk laten sponsoren door jeweetwelwie.

Voor deze methodiek is er natuurlijk maar 1 artiest in het voordeel: Chairlift

chevy93 schreef:
Is het niet eens tijd om een serieuzere poging te doen voor een meer valide manier om de toplijsten te berekenen? Neem nou de metallijst: Toplijst metal

Vrijwel al die platen hebben minder dan 100 stemmen en een aantal zelfs net boven de grens van 20 stemmen. Die trend zie je in al die toplijsten. Komen door wat die-hard liefhebbers boven de toplijstengrens en zakken vervolgens weg. Nu heb ik veel leuke ontdekkingen gedaan via de toplijsten, maar daar zijn ze natuurlijk niet voor bedoeld.

Er zit een enorm gat tussen een album van Metallica met bijna 2000 stemmen en een album dat 20 stemmen heeft. Een album als Master of Puppets met 4,12* na 1756 stemmen zou absoluut in die lijst moeten staan. En zeker als er momenteel platen staan met 4,14* na 21 stemmen. Dat is op geen enkele manier een valide toplijst.
Oh ja: meter_fan.
En ook maar alvast dion.ollie

Wil er iemand de reclameboys duidelijk maken dat Courtrai de Franse naam is van de op en top Vlaamse stad Kortrijk, alwaar ik woon en waarover ik dagelijks fijne spamweetjes mag ontdekken. Of dat ik al wist dat de mensen in Courtai zus of zo? Neen, dat wist ik niet, want het interesseert me verder geen zak.

Ik verwijderde net per ongeluk een bericht en wilde dat ongedaan maken. Maar na het klikken op “Ongedaan maken” bleef hij hangen (zie screenshot). Gebruik nieuwste versie van iOS op een iPhone.

https://i.ibb.co/yY7LbtS/B78339-FC-7-B7-E-4-F1-B-AC5-B-60225910-DD00.png

Kom nog een bug tegen. Klikte zojuist op “laatste bericht” in Mijn Updates voor het topic Song van het Jaar 2020 (dat zou deze link moeten zijn Song van het Jaar 2020 en kreeg een topic zonder berichten (zie screenshot). Opnieuw op iOS. Excuses als dit al eerder gemeld is, heb de laatste tijd dit topic wat minder in de gaten gehouden

https://i.ibb.co/3N6dddx/EC43-B8-B8-EC31-4-FCC-9-ACA-ED4-E15079966.png

Heb dit topic nu toch maar een beetje teruggelezen en ik kan maar één conclusie trekken: Jordy

Teunnis schreef:
Kom nog een bug tegen. Klikte zojuist op “laatste bericht” in Mijn Updates voor het topic Song van het Jaar 2020 (dat zou deze link moeten zijn Song van het Jaar 2020 en kreeg een topic zonder berichten (zie screenshot). Opnieuw op iOS. Excuses als dit al eerder gemeld is, heb de laatste tijd dit topic wat minder in de gaten gehouden

(afbeelding)

Vooral blijven melden Teun, en het liefst met tags voor dion.ollie & meter_fan erbij.

Ik heb van deze trouwens ook weer vaak last de afgelopen paar dagen.

Vannacht rond 00:00 - 01:00 uur lag de site er uit?
Ik kreeg foutmeldingen.

Yep, had hetzelfde probleem.

cosmic kid (moderator)
Ik heb me nooit echt verdiept in de technische kant van MusicMeter maar vanmiddag ontdekte ik de vervelende punten:

1) Het snel meerdere albums kunnen selecteren om ze toe te voegen aan "Mijn Albums". Als je wel een stemtabel kan openen, zou zoiets toch ook mogelijk moeten zijn?
2) Het overzicht "Mijn Albums" downloaden naar een CSV-export
3) "Mijn Albums" gelijk toevoegen aan "Mijn Updates". Nu gaat dat pas als je een bericht hebt geplaatst of het handmatig aanvinkt
4) De mogelijkheid om "Mijn Albums" te rangschikken op bijvoorbeeld jaartal of rating.

Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand tips?

Wellicht niet geheel passend bij dit topic, maar vraag me af waarom een groot deel van de Kylie Minogue albums nu alleen onder de naam ''Kylie'' staat (en een deel weer niet). Dit vermoeilijkt het zoeken m.i. en haar artiestennaam is toch gewoon Kylie Minogue?

cosmic kid schreef:
2) Het overzicht "Mijn Albums" downloaden naar een CSV-export

Dit is wel degelijk mogelijk, via de functie "Gegevens exporteren" onder Mijn MusicMeter. Als je de CSV-bestanden gedownload hebt, kun je de albums ook naar believen rangschikken.

NewYorkCityLight schreef:
Wellicht niet geheel passend bij dit topic, maar vraag me af waarom een groot deel van de Kylie Minogue albums nu alleen onder de naam ''Kylie'' staat (en een deel weer niet). Dit vermoeilijkt het zoeken m.i. en haar artiestennaam is toch gewoon Kylie Minogue?

Beetje vreemd, maar op MuMe is de albumhoes leidend. Als er dus alleen Kylie + 'titel album' op de hoes staat wordt de artiestennaam voor deze release ook Kylie, en dus niet Kylie Minogue.

GrafGantz schreef:
(quote)

Beetje vreemd, maar op MuMe is de albumhoes leidend. Als er dus alleen Kylie + 'titel album' op de hoes staat wordt de artiestennaam voor deze release ook Kylie, en dus niet Kylie Minogue.

Toch heeft ie wel een punt: kijk maar eens hoe lastig het is om een volledig overzicht van de discografie van bijv Miles Davis, Neil Young of Elvis Costello te krijgen. Dat is eenvoudig en snel op te lossen met een zgn "alias" (op database-niveau). Afgezien van het probleem dat je krijgt als een band de bandnaam gewoon weglaat, of grafische tekens hanteert ervoor.

Sir Spamalot (crew)
De albumhoes is altijd leidend om de minste problemen te hebben (én dubbele toevoegingen). Het vermijdt ook discussies, zoals ik al gehad heb, dat de eerste toevoeging weliswaar de verkeerde is maar blijft ten nadele van een eventuele tweede toevoeging met de juiste artiestennaam en/of albumtitel.

Mooi voorbeeld van diverse artiestennamen die over één en dezelfde artiest gaan blijft Sun Ra. Zowel collega Soledad als uw dienaar hebben er hun handen vol mee gehad. Via een alias kunnen we alle varianten koppelen. Ik heb deze morgen trouwens eens The Allman Brothers Band onder de loep genomen. Jazz levert in mijn ervaring de meeste "moeilijkheden" op gezien het enorme aantal samenwerkingen.

Ideaal is het nooit maar daarvoor hebben wij de dames en heren van de platenmaatschappijen te danken én we moeten nu eenmaal rekening met de beperkingen van een database. Mocht het een troost zijn: in mijn jaren als crewlid heb ik al ondervonden dat geen enkele referentie database (Discogs, AllMusic, Rate Your Music, Apple Music, Deezer, Bandcamp, ...) foutloos is. Daarom geef ik vaak de volgende tip: tik eens de naam van het album in in de zoekfunctie omdat dat vaak dubbele toevoegingen vermijdt.

Sir Spamalot schreef:
De albumhoes is altijd leidend om de minste problemen te hebben (én dubbele toevoegingen). Het vermijdt ook discussies, zoals ik al gehad heb, dat de eerste toevoeging weliswaar de verkeerde is maar blijft ten nadele van een eventuele tweede toevoeging met de juiste artiestennaam en/of albumtitel.

Mooi voorbeeld van diverse artiestennamen die over één en dezelfde artiest gaan blijft Sun Ra. Zowel collega Soledad als uw dienaar hebben er hun handen vol mee gehad. Via een alias kunnen we alle varianten koppelen. Ik heb deze morgen trouwens eens The Allman Brothers Band onder de loep genomen. Jazz levert in mijn ervaring de meeste "moeilijkheden" op gezien het enorme aantal samenwerkingen.

Ideaal is het nooit maar daarvoor hebben wij de dames en heren van de platenmaatschappijen te danken én we moeten nu eenmaal rekening met de beperkingen van een database. Mocht het een troost zijn: in mijn jaren als crewlid heb ik al ondervonden dat geen enkele referentie database (Discogs, AllMusic, Rate Your Music, Apple Music, Deezer, Bandcamp, ...) foutloos is. Daarom geef ik vaak de volgende tip: tik eens de naam van het album in in de zoekfunctie omdat dat vaak dubbele toevoegingen vermijdt.

Ik kan me voorstellen dat er gevallen zijn waarbij het handig is geweest om het zo aan te pakken, en dat is besloten om dit dan door te trekken naar alle artiesten. Maar voor een artiest als Kylie Minogue die eigenlijk nooit echt een alias heeft gehad.... Tsja, in dit geval vind ik het maar onhandig. Op sommige van haar albumhoezen, zoals 'Kiss Me Once' en 'Body Language', staat haar naam helemaal niet. In dat geval zou je de artiestennaam dan leeg moeten laten (beetje flauwe opmerking, maar goed). Als ik in de zoekfunctie Kylie Minogue intyp, verwacht ik al haar albums te kunnen vinden, maar daarvoor moet je dan naar de artiestenpagina gaan.

Enfin, mij viel dit pas vandaag op, weet niet of het al lang zo is (of altijd zo is geweest).

NewYorkCityLight schreef:
Als ik in de zoekfunctie Kylie Minogue intyp, verwacht ik al haar albums te kunnen vinden, maar daarvoor moet je dan naar de artiestenpagina gaan.

In elk geval heb je op de artiestenpagina wel een overzicht van alle albums, ongeacht of de artiestennaam Kylie of Kylie Minogue is. Dat is alvast een voordeel ten opzichte van veel jazzsamenwerkingen, waar elke andere samenstelling weer een andere artiestenpagina krijgt. Daar kom je uiteindelijk ook wel weer uit, maar erg overzichtelijk is het niet.

Wat ben je aan het doen, MusicMeter? Met je advertenties...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.