De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2020, 10:32 uur
Zit in een docking station op m'n bureau, dus inderdaad niet zo mobiel

0
geplaatst: 29 juli 2020, 15:33 uur
Ik had vanochtend hetzelfde probleem. Inmiddels doet de site het weer prima op mijn mobiel.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 30 juli 2020, 14:48 uur
CHIEP schreef:
Is er soms al een update beschikbaar over een oplossing voor gedraaide foto's op sommige artiestenpagina's? Sleept nu toch ook al een hele tijd aan.
Zie bijvoorbeeld School Is Cool.
Tijd voor een update, dion.ollie?Is er soms al een update beschikbaar over een oplossing voor gedraaide foto's op sommige artiestenpagina's? Sleept nu toch ook al een hele tijd aan.
Zie bijvoorbeeld School Is Cool.
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 juli 2020, 22:01 uur
De site hapert nogal bij het plaatsen van berichten. Soms duurt het zo'n 20-30s voordat een bericht wordt geplaatst. Gaat de site er straks weer uit?
0
WhoAmI (crew)
geplaatst: 3 augustus 2020, 12:52 uur
Hallo allemaal!
Ik zie wat scores/soundtracks zonder link naar MovieMeter. Wat bijvoorbeelden zijn:
The Who - The Kids Are Alright (1979)
She's Having a Baby (1988)
Cliff Richard - Two a Penny (1968)
Cliff Richard - His Land (1970)
Cliff Richard - Take Me High (1973)
Deze zouden door het systeem automatisch gegenereerd moeten worden: maar aangezien deze al een tijdje op de site staan, en dat dat nog niet gebeurd is, doet mij anders vermoeden.
Ik werd aangeraden om dion.ollie hierop te wijzen.
Ik hoor graag of het aangepast kan worden!
Ik zie wat scores/soundtracks zonder link naar MovieMeter. Wat bijvoorbeelden zijn:
The Who - The Kids Are Alright (1979)
She's Having a Baby (1988)
Cliff Richard - Two a Penny (1968)
Cliff Richard - His Land (1970)
Cliff Richard - Take Me High (1973)
Deze zouden door het systeem automatisch gegenereerd moeten worden: maar aangezien deze al een tijdje op de site staan, en dat dat nog niet gebeurd is, doet mij anders vermoeden.
Ik werd aangeraden om dion.ollie hierop te wijzen.
Ik hoor graag of het aangepast kan worden!
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 augustus 2020, 06:36 uur
dion.ollie en meter_fan,
Deze morgen alweer...
Error 524 Ray ID: 5bd5817cd968d4b4 • 2020-08-04 04:23:55 UTC
A timeout occurred
Deze morgen alweer...
Error 524 Ray ID: 5bd5817cd968d4b4 • 2020-08-04 04:23:55 UTC
A timeout occurred
0
geplaatst: 6 augustus 2020, 12:41 uur
Ik meld me sinds vandaag ook bij de groep die last heeft van de pagina vullende reclame op mobiel en daarmee elke functie onmogelijk maakt. Vanwege omstandigheden maak ik op het moment meer gebruik van de mobiele versie en ik loop regelmatig tegen het probleem aan. Valt me wel op dat dit voornamelijk gebeurt als ik wil zoeken. Als ik naar de updates ga en via daar verder ga komt het nauwelijks voor.
dion.ollie
dion.ollie
3
geplaatst: 6 augustus 2020, 14:28 uur
Ik heb bovenstaande doorgezet naar meter_fan. Hij zal hier snel naar gaan kijken. Ook wat betreft de gedraaide foto's. Dat gezegd hebbende:
Bij dezen wil ik even zeggen dat ik vanaf morgen twee weken niet beschikbaar zal zijn in verband met mijn zomervakantie. In overleg met Roy/ meter_fan heb ik hem tijdens mijn afwezigheid als aanspreekpunt aangewezen. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het reilen en zijlen op de website, evenals de communicatie op dat gebied.
Mijn vakantie is op 24 augustus afgelopen. Dan zal ik weer tot jullie beschikking zijn. Tot over twee weken!
Bij dezen wil ik even zeggen dat ik vanaf morgen twee weken niet beschikbaar zal zijn in verband met mijn zomervakantie. In overleg met Roy/ meter_fan heb ik hem tijdens mijn afwezigheid als aanspreekpunt aangewezen. Hij zal verantwoordelijk zijn voor het reilen en zijlen op de website, evenals de communicatie op dat gebied.
Mijn vakantie is op 24 augustus afgelopen. Dan zal ik weer tot jullie beschikking zijn. Tot over twee weken!

2
geplaatst: 6 augustus 2020, 16:41 uur
Zeker genieten Dion na alle het harde werk hier en meter fan welkom op onze prachtige site 

1
geplaatst: 6 augustus 2020, 16:51 uur
Zeker, fijne vakantie Dion.
Als uitvoerend medewerker die een hoop shit over zich heen krijgt heb je dat wel verdient!
Als uitvoerend medewerker die een hoop shit over zich heen krijgt heb je dat wel verdient!
2
geplaatst: 6 augustus 2020, 16:54 uur
vigil schreef:
Precies en dan maar 2 weken vakantie krijgen, dit riekt naar moderne slavernij.
2
geplaatst: 8 augustus 2020, 10:01 uur
Bereikbaar of niet, ik zou graag even de discussie willen openen over de hoeveelheid reclame op de site, dat zo erg is, dat je stukken "wegvallen", omgeven door reclame en zo ver gaat dat je niet eens meer kunt aanklikken waar je naar toe wilt gaan.
Ik ben die hoeveelheid eigenlijk meer dan beu.
Een enkele advertentie is nog allemaal tot daar aan toe. Maar wat er op ons wordt afgevuurd is feitelijk onaanvaardbaar. Ik begrijp dat zonder kritiek de ongebreideldheid alleen maar verder toe zal nemen.
Maar een volledig rode Coca Cola pagina, geen enkel idee meer waar je als user mee bezig bent en waar zaken nog zijn te vinden omdat ze door de advertentie zijn overschreven, gaat mij als user de irritatiegraad ver te boven.
Ooit heb ik gezegd tegen Jordy te begrijpen dat hij graag een paar advertenties wil en heb dat al die tijd zo gelaten. Maar wat er nu allemaal wordt gepresteerd gaat veel te ver. Dat zijn geen onkosten meer voor het in de lucht houden van de site en daar eventueel nog wat aan overhouden.
Dit gaat over uitmelken van ons medium.
Ik ben die hoeveelheid eigenlijk meer dan beu.
Een enkele advertentie is nog allemaal tot daar aan toe. Maar wat er op ons wordt afgevuurd is feitelijk onaanvaardbaar. Ik begrijp dat zonder kritiek de ongebreideldheid alleen maar verder toe zal nemen.
Maar een volledig rode Coca Cola pagina, geen enkel idee meer waar je als user mee bezig bent en waar zaken nog zijn te vinden omdat ze door de advertentie zijn overschreven, gaat mij als user de irritatiegraad ver te boven.
Ooit heb ik gezegd tegen Jordy te begrijpen dat hij graag een paar advertenties wil en heb dat al die tijd zo gelaten. Maar wat er nu allemaal wordt gepresteerd gaat veel te ver. Dat zijn geen onkosten meer voor het in de lucht houden van de site en daar eventueel nog wat aan overhouden.
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 10:17 uur
musician schreef:
Dat zijn geen onkosten meer voor het in de lucht houden van de site en daar eventueel nog wat aan overhouden.
Dat zijn geen onkosten meer voor het in de lucht houden van de site en daar eventueel nog wat aan overhouden.
Nog los van wat ik van de hoeveelheid advertenties vind (niets, ik heb een abonnement): zonder de kosten voor het in de lucht houden van MuMe te kennen, kun je hier niets over zeggen, lijkt me. Daarnaast: hoe weet je wat die advertenties opleveren?
Het zou verder natuurlijk best kunnen dat die kosten inmiddels hoger liggen, omdat Jordy niet alles beroepsmatig deed.
6
geplaatst: 8 augustus 2020, 10:21 uur
Ik vind het overigens wel storend dat de link naar het laatste bericht bij een forumtopic nog steeds regelmatig naar een lege pagina verwijst. Dat duurt inmiddels al maanden, en zo moeilijk is het niet te verhelpen.
0
Ponty Mython
geplaatst: 8 augustus 2020, 12:23 uur
Als je zo gaat beredeneren dan kunnen we dit topic wel meteen opheffen.
1
geplaatst: 8 augustus 2020, 12:35 uur
Brunniepoo schreef:
Ik vind het overigens wel storend dat de link naar het laatste bericht bij een forumtopic nog steeds regelmatig naar een lege pagina verwijst. Dat duurt inmiddels al maanden, en zo moeilijk is het niet te verhelpen.
Heb ik ook al diverse keren gemeld.
Het is toch een automatisme om die optie te kiezen en in sommige forumtopics werkt het wel en in andere niet

0
geplaatst: 8 augustus 2020, 12:43 uur
Rudi S schreef:
Het is toch een automatisme om die optie te kiezen en in sommige forumtopics werkt het wel en in andere niet
(quote)
Tja, het blijft een vermoeden mijnerzijds, maar ik gok dat dit te maken heeft met verwijderde berichten en die zijn er wellicht niet in elk topic. Dat het probleem overigens ineens in meerdere topics optrad doet vermoeden dat er meerdere berichten verloren zijn gegaan en dat de indexen daar niet op zijn aangepast.
Maar opnieuw alle topics indexeren zou het probleem al op kunnen lossen.
2
geplaatst: 9 augustus 2020, 18:38 uur
Ik dacht dat al die reclame, die zomaar opduikt in berichten of net onder je vinger wipt als je een functie op de site wil aanklikken, misschien bedoeld was om een professioneel team deskundigen te bezoldigen dat met z'n allen MusicMeter minstens zo vlekkeloos kon laten draaien zoals Jordy dat jarenlang in zijn vrijwillige uppie deed. Hoe naief kan ik zijn? Trouwens, reclame zou ik dat liever niet noemen. Het gaat steeds vaker om ordinaire vormen van klikaas.
O ja, nog een drietal weken en de vele mooie verbeteringen die al zo lang in de pijplijn zitten, worden een feit. Dat is toch de belofte die ik mij herinner. Jochei.
O ja, nog een drietal weken en de vele mooie verbeteringen die al zo lang in de pijplijn zitten, worden een feit. Dat is toch de belofte die ik mij herinner. Jochei.
6
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:16 uur
Is het niet eens tijd om een serieuzere poging te doen voor een meer valide manier om de toplijsten te berekenen? Neem nou de metallijst: Toplijst metal
Vrijwel al die platen hebben minder dan 100 stemmen en een aantal zelfs net boven de grens van 20 stemmen. Die trend zie je in al die toplijsten. Komen door wat die-hard liefhebbers boven de toplijstengrens en zakken vervolgens weg. Nu heb ik veel leuke ontdekkingen gedaan via de toplijsten, maar daar zijn ze natuurlijk niet voor bedoeld.
Er zit een enorm gat tussen een album van Metallica met bijna 2000 stemmen en een album dat 20 stemmen heeft. Een album als Master of Puppets met 4,12* na 1756 stemmen zou absoluut in die lijst moeten staan. En zeker als er momenteel platen staan met 4,14* na 21 stemmen. Dat is op geen enkele manier een valide toplijst.
Vrijwel al die platen hebben minder dan 100 stemmen en een aantal zelfs net boven de grens van 20 stemmen. Die trend zie je in al die toplijsten. Komen door wat die-hard liefhebbers boven de toplijstengrens en zakken vervolgens weg. Nu heb ik veel leuke ontdekkingen gedaan via de toplijsten, maar daar zijn ze natuurlijk niet voor bedoeld.
Er zit een enorm gat tussen een album van Metallica met bijna 2000 stemmen en een album dat 20 stemmen heeft. Een album als Master of Puppets met 4,12* na 1756 stemmen zou absoluut in die lijst moeten staan. En zeker als er momenteel platen staan met 4,14* na 21 stemmen. Dat is op geen enkele manier een valide toplijst.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:26 uur
chevy93 - grappig, die lijst heb ik nog nooit gezien, maar ik wist ook niet dat jij een metalfan was(?). Ik ben ervoor om die lijst te laten bestaan (of in aangepaste vorm, met albums met minder stemmen dan -x-) onder de titel 'toplijst obscure metal' en een nieuwe erbij te maken met 'toplijst populaire metal', o.i.d.. Zo sla je twee vliegen met twee klappen, want twee met één gaat daar gewoon niet lukken.
Een ander punt: bij het aanmaken van een nieuw topic zie ik bij de te kiezen categorie nergens 'genres>metal' staan. Bij deze het verzoek om die ook aan dat lijstje toe te voegen!
Een ander punt: bij het aanmaken van een nieuw topic zie ik bij de te kiezen categorie nergens 'genres>metal' staan. Bij deze het verzoek om die ook aan dat lijstje toe te voegen!
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:28 uur
chevy93 schreef:
Is het niet eens tijd om een serieuzere poging te doen voor een meer valide manier om de toplijsten te berekenen? Neem nou de metallijst: Toplijst metal
Helemaal mee eens. Jaren geleden al eens voor gepleit om bijvoorbeeld het minimum op 50 stemmen of zo te zetten.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:35 uur
Ik snap het idee, maar elke drempelwaarde is uiteindelijk arbitrair. 2000 vs. 50 is ook niet echt vergelijkbaar...
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:36 uur
Brunniepoo schreef:
Ik snap het idee, maar elke drempelwaarde is uiteindelijk arbitrair. 2000 vs. 50 is ook niet echt vergelijkbaar...
Wie zegt dat er een drempelwaarde moet komen?Ik snap het idee, maar elke drempelwaarde is uiteindelijk arbitrair. 2000 vs. 50 is ook niet echt vergelijkbaar...
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 19:58 uur
Bij RYM wegen ze aantallen stemmen mee als een soort pluspunten volgens mij, waardoor in de toplijsten de klassiekers staan die je er verwacht, met wat favorieten van de fantatiekere liefhebber erdoorheen die dus veel minder stemmen hebben maar zeer hoge ratings. Werkt heel aardig.
De MuMe-toplijsten per genre zijn altijd een soort grabbelton met leuke dingetjes die snel wisselen geweest inderdaad, niet echt toplijsten.
De MuMe-toplijsten per genre zijn altijd een soort grabbelton met leuke dingetjes die snel wisselen geweest inderdaad, niet echt toplijsten.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 20:16 uur
chevy93 schreef:
Wie zegt dat er een drempelwaarde moet komen?
Hoe zou je het zonder drempelwaarde dan kunnen realiseren?Wie zegt dat er een drempelwaarde moet komen?
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:27 uur
Door, zoals niels94 hierboven aanhaalt, een systeem zoals op RateYourMusic te gebruiken. Dat systeem houdt zowel rekening met het gemiddeld als het aantal stemmen. (en ook een heleboel andere, onbekende, factoren, maar het hoeft ook weer niet zó complex als op RYM)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.